Mor Pedro Ferrándiz revolucionari del bàsquet espanyol als 93 anys


«No soc un savi, però he inventat molt«, va pronunciar alguna vegada. Pedro Ferrándiz (Alacant, 1928) ha mort als 93 anys. Es va una figura indispensable, sense la qual res del que és hui el bàsquet espanyol s’entendria. Un «revolucionari» d’humils orígens que es va inventar a si mateix i que va convertir al Real Madrid en un equip de llegenda.

L’històric entrenador del Real Madrid de bàsquet Pedro Ferrándiz, que va dirigir al conjunt blanc durant tretze temporades, va morir aquest dijous als 93 anys. L’alacantí va ser un dels tècnics més rellevants de la història del bàsquet espanyol i especialment del Real Madrid, amb el qual va aconseguir, en tres etapes diferents, 27 títols, entre ells quatre Copes d’Europa, dotze Lligues i onze Copes del Rei.

Ferrándiz, que va ser seleccionador espanyol un any, és una llegenda en el Real Madrid.

Ferrándiz, que des de fa anys cuidava la seua salut en la seua Alacant natal, va canviar per sempre la història de la canastra nacional.

Nascut a Alacant un 20 de novembre de 1928, posseeix el rècord de més títols de Lliga i més Copes a Espanya.

Comunicat del Real Madrid

El Real Madrid va fer oficial la defunció del qual va ser un dels homes més rellevants en la seua secció de bàsquet.

«El Real Madrid C. F., el seu president i la seua Junta Directiva lamenten profundament la defunció de Pedro Ferrándiz, soci d’honor del Real Madrid i una de les més grans llegendes del nostre club i del bàsquet mundial».

«El Real Madrid vol expressar les seues condolences i el seu afecte i afecte a tots els seus familiars, companys i éssers estimats».

«Pedro Ferrándiz és l’entrenador amb el major palmarés en la història del Real Madrid. Va dirigir al nostre equip de bàsquet durant 13 temporades, en diverses etapes entre 1959 i 1975, en les quals va guanyar 4 Copes d’Europa, 12 Lligues i 11 Copes d’Espanya, dirigint al nostre equip en 490 partits. Continua sent en l’actualitat l’entrenador que més Lligues i Copes d’Espanya ha conquistat. Pedro Ferrándiz també va ser entrenador de la selecció espanyola entre 1964 i 1965».

«El nom de Pedro Ferrándiz figura en el Naismith Memorial Basketball Hall of Fame, en el Saló de la Fama de la FIBA i també en el Saló de la Fama del bàsquet espanyol. Entre els reconeixements i mèrits rebuts a nivell nacional i internacional destaquen la Gran Cruz de la Reial orde del Mèrit Esportiu i el Collaret de l’Ordre Olímpica, entre altres».

«Pedro Ferrándiz és un dels grans mites del madridisme i del bàsquet mundial i el seu llegat serà etern, no sols pels seus títols, sinó pel seu esperit d’innovació i per ser un visionari del joc, una figura única que va canviar i va revolucionar aquest esport per sempre».

Últimes notícies

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la DANA insistix a obtindre les crides de l’alcalde d’Utiel al 112 del 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA torna a reclamar al 112 de la Generalitat les gravacions de les crides de l'alcalde d'Utiel i ordena creuar els registres aportats per l'alcaldessa de Torrent.

S’entrega a Madrid el conductor escapolit després d’un atropellament mortal en Port de Sagunt

El conductor que va atropellar mortalment a un vianant en Port de Sagunt i va fugir a gran velocitat s'ha entregat en una comissaria de Madrid després d'un dia en parador ignorat.

La Comunitat Valenciana reforça el seu lideratge en gestió de l’aigua amb més de 10 milions per a infraestructures hídriques

La Generalitat impulsa els plans integrals de sanejament urbà amb més de 10 milions d'euros per a modernitzar depuradores, reforçar infraestructures hídriques i preparar-se davant pluges extremes.

Barcala defén que l’únic acte institucional del 25 de maig és el de l’Ajuntament d’Alacant

Luis Barcala reivindica que l'homenatge del 25 de maig organitzat per l'Ajuntament és l'únic acte institucional pel bombardeig del Mercat Central i evita valorar l'absència de l'oposició.

El Port d’Alacant supera el milió de tones i dispara el seu trànsit de mercaderies i passatgers

El Port d'Alacant ha mogut una mica més d'un milió de tones entre gener i abril, un 16,6% més interanual, amb fortes pujades en contenidors, graneles líquids, vehicles i creuers.