Morant: El Govern està ‘absolutament’ tranquil amb la citació de Polo com a testimoni per la dana

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha afirmat que el Govern està ‘absolutament’ tranquil davant la declaració que haurà de fer el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), Miguel Polo, com a testimoni davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana a la Comunitat Valenciana. Morant ha destacat que esta citació forma part de l’‘absoluta normalitat’ del procés judicial.

La declaració de Polo es produirà un dia després que la jutgessa acordara citar, a més, els alcaldes de Paiporta, Catarroja, i Sedaví, així com l’excap del Consorci Provincial de Bombers de València i altres tècnics responsables d’Emergències.

Morant ha assegurat que espera que Polo aporte ‘informació d’interès’, així com altres tècnics implicats, subratllant que la jutgessa citarà com a testimoni a qui consideri necessari. La ministra ha defensat que el Govern i el PSOE confien en la capacitat professional dels tècnics, contràriament a l’actitud d’alguns sectors que qüestionen la seua competència.

Encara que Morant ha defensat la tasca dels tècnics durant l’emergència, ha lamentat la ‘inactivitat absoluta’ del Consell, responsabilitzant especialment a Carlos Mazón, president de la Generalitat. Ella ha destacat que hi havia tots els mitjans per gestionar la situació del barranc del Poyo i ha condemnat la decisió de retirar les brigades que havien de vigilar el seu nivell.

Les ‘claras’ interlocutòries de la jutgessa indiquen que la Generalitat tenia la informació necessària però no va actuar en conseqüència, cosa que Morant ha criticat amb gran fermesa, afirmant que els valencians no es mereixen un Consell que els posi en perill.

En relació amb les deures polítiques, la ministra ha assenyalat que, a més de la decisió judicial que determinarà possibles culpabilitats, cal una neteja de deures polítiques. Morant ha deixat clar que no n’hi ha prou amb l’abandonament de càrrecs del Consell, sinó que el PARTIT POPULAR ha de tornar al complet pel seu paper com a col·laborador en esta tragèdia. Ells són els responsables que han de rendir comptes per la seua inactivitat durant els esdeveniments, tal com ha subratllat Morant, que ha instat Feijóo i al PP a convocar eleccions perquè els valencians puguen escollir el seu govern.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.