17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Morant: El Govern està ‘absolutament’ tranquil amb la citació de Polo com a testimoni per la dana

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha afirmat que el Govern està ‘absolutament’ tranquil davant la declaració que haurà de fer el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), Miguel Polo, com a testimoni davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana a la Comunitat Valenciana. Morant ha destacat que esta citació forma part de l’‘absoluta normalitat’ del procés judicial.

La declaració de Polo es produirà un dia després que la jutgessa acordara citar, a més, els alcaldes de Paiporta, Catarroja, i Sedaví, així com l’excap del Consorci Provincial de Bombers de València i altres tècnics responsables d’Emergències.

Morant ha assegurat que espera que Polo aporte ‘informació d’interès’, així com altres tècnics implicats, subratllant que la jutgessa citarà com a testimoni a qui consideri necessari. La ministra ha defensat que el Govern i el PSOE confien en la capacitat professional dels tècnics, contràriament a l’actitud d’alguns sectors que qüestionen la seua competència.

Encara que Morant ha defensat la tasca dels tècnics durant l’emergència, ha lamentat la ‘inactivitat absoluta’ del Consell, responsabilitzant especialment a Carlos Mazón, president de la Generalitat. Ella ha destacat que hi havia tots els mitjans per gestionar la situació del barranc del Poyo i ha condemnat la decisió de retirar les brigades que havien de vigilar el seu nivell.

Les ‘claras’ interlocutòries de la jutgessa indiquen que la Generalitat tenia la informació necessària però no va actuar en conseqüència, cosa que Morant ha criticat amb gran fermesa, afirmant que els valencians no es mereixen un Consell que els posi en perill.

En relació amb les deures polítiques, la ministra ha assenyalat que, a més de la decisió judicial que determinarà possibles culpabilitats, cal una neteja de deures polítiques. Morant ha deixat clar que no n’hi ha prou amb l’abandonament de càrrecs del Consell, sinó que el PARTIT POPULAR ha de tornar al complet pel seu paper com a col·laborador en esta tragèdia. Ells són els responsables que han de rendir comptes per la seua inactivitat durant els esdeveniments, tal com ha subratllat Morant, que ha instat Feijóo i al PP a convocar eleccions perquè els valencians puguen escollir el seu govern.

Últimes notícies

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.

Punts vitals i el morb per Guido Rodríguez en La Cartoixa

Tres punts clau en La Cartoixa enfrontaran a un Betis amb baixes i calendari exigent i a un València en ratxa, amb el morb del retorn de Guido Rodríguez davant el seu exequipo.

Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha reclamat al PP que use les ferramentes legals per a intervindre el mercat immobiliari i ha criticat adjudicacions i projectes urbanístics que, al seu juí, fomenten privilegis. També ha assenyalat a la Generalitat i a l'Ajuntament de València per no reforçar la vivenda pública.

Bernabé acusa a Pérez Llorca de falta de moral per comparar indemnitzacions de la dana i de Adamuz

Bernabé ha acusat a Pérez Llorca de creuar els límits en equiparar les indemnitzacions a les víctimes de la dana amb les de l'accident de Adamuz i li ha demanat rectificar.