Morant: El Govern està ‘absolutament’ tranquil amb la citació de Polo com a testimoni per la dana

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha afirmat que el Govern està ‘absolutament’ tranquil davant la declaració que haurà de fer el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), Miguel Polo, com a testimoni davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana a la Comunitat Valenciana. Morant ha destacat que esta citació forma part de l’‘absoluta normalitat’ del procés judicial.

La declaració de Polo es produirà un dia després que la jutgessa acordara citar, a més, els alcaldes de Paiporta, Catarroja, i Sedaví, així com l’excap del Consorci Provincial de Bombers de València i altres tècnics responsables d’Emergències.

Morant ha assegurat que espera que Polo aporte ‘informació d’interès’, així com altres tècnics implicats, subratllant que la jutgessa citarà com a testimoni a qui consideri necessari. La ministra ha defensat que el Govern i el PSOE confien en la capacitat professional dels tècnics, contràriament a l’actitud d’alguns sectors que qüestionen la seua competència.

Encara que Morant ha defensat la tasca dels tècnics durant l’emergència, ha lamentat la ‘inactivitat absoluta’ del Consell, responsabilitzant especialment a Carlos Mazón, president de la Generalitat. Ella ha destacat que hi havia tots els mitjans per gestionar la situació del barranc del Poyo i ha condemnat la decisió de retirar les brigades que havien de vigilar el seu nivell.

Les ‘claras’ interlocutòries de la jutgessa indiquen que la Generalitat tenia la informació necessària però no va actuar en conseqüència, cosa que Morant ha criticat amb gran fermesa, afirmant que els valencians no es mereixen un Consell que els posi en perill.

En relació amb les deures polítiques, la ministra ha assenyalat que, a més de la decisió judicial que determinarà possibles culpabilitats, cal una neteja de deures polítiques. Morant ha deixat clar que no n’hi ha prou amb l’abandonament de càrrecs del Consell, sinó que el PARTIT POPULAR ha de tornar al complet pel seu paper com a col·laborador en esta tragèdia. Ells són els responsables que han de rendir comptes per la seua inactivitat durant els esdeveniments, tal com ha subratllat Morant, que ha instat Feijóo i al PP a convocar eleccions perquè els valencians puguen escollir el seu govern.

Últimes notícies

Detinguts quatre operaris per imprudència greu després d’un incendi en uns baixos a València

La Policia Nacional ha detingut quatre operaris per un presumpte delicte d’imprudència greu després d’un incendi en uns baixos als carrers Picayo 23 i 25 de Benicalap, que ha obligat a desallotjar uns 80 veïns sense causar ferits.

Detingut el propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València per tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València, acusat de distribuir droga a xicoteta escala en el seu establiment. En el registre han intervingut cocaïna, més de 8.000 euros en metàl·lic, una arma de fogueig i material relacionat amb la venda d’estupefaents.

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.

Un camió bolcat talla l’AP-7 a Xilxes i provoca 4 quilòmetres de cues cap a València

L’AP-7 continua tallada a Xilxes este divendres després del bolcament nocturn d’un camió i provoca 4 quilòmetres de retencions en sentit València.

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.