Morant: El Govern està ‘absolutament’ tranquil amb la citació de Polo com a testimoni per la dana

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha afirmat que el Govern està ‘absolutament’ tranquil davant la declaració que haurà de fer el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), Miguel Polo, com a testimoni davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana a la Comunitat Valenciana. Morant ha destacat que esta citació forma part de l’‘absoluta normalitat’ del procés judicial.

La declaració de Polo es produirà un dia després que la jutgessa acordara citar, a més, els alcaldes de Paiporta, Catarroja, i Sedaví, així com l’excap del Consorci Provincial de Bombers de València i altres tècnics responsables d’Emergències.

Morant ha assegurat que espera que Polo aporte ‘informació d’interès’, així com altres tècnics implicats, subratllant que la jutgessa citarà com a testimoni a qui consideri necessari. La ministra ha defensat que el Govern i el PSOE confien en la capacitat professional dels tècnics, contràriament a l’actitud d’alguns sectors que qüestionen la seua competència.

Encara que Morant ha defensat la tasca dels tècnics durant l’emergència, ha lamentat la ‘inactivitat absoluta’ del Consell, responsabilitzant especialment a Carlos Mazón, president de la Generalitat. Ella ha destacat que hi havia tots els mitjans per gestionar la situació del barranc del Poyo i ha condemnat la decisió de retirar les brigades que havien de vigilar el seu nivell.

Les ‘claras’ interlocutòries de la jutgessa indiquen que la Generalitat tenia la informació necessària però no va actuar en conseqüència, cosa que Morant ha criticat amb gran fermesa, afirmant que els valencians no es mereixen un Consell que els posi en perill.

En relació amb les deures polítiques, la ministra ha assenyalat que, a més de la decisió judicial que determinarà possibles culpabilitats, cal una neteja de deures polítiques. Morant ha deixat clar que no n’hi ha prou amb l’abandonament de càrrecs del Consell, sinó que el PARTIT POPULAR ha de tornar al complet pel seu paper com a col·laborador en esta tragèdia. Ells són els responsables que han de rendir comptes per la seua inactivitat durant els esdeveniments, tal com ha subratllat Morant, que ha instat Feijóo i al PP a convocar eleccions perquè els valencians puguen escollir el seu govern.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.