Morant: El Govern està ‘absolutament’ tranquil amb la citació de Polo com a testimoni per la dana

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha afirmat que el Govern està ‘absolutament’ tranquil davant la declaració que haurà de fer el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), Miguel Polo, com a testimoni davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana a la Comunitat Valenciana. Morant ha destacat que esta citació forma part de l’‘absoluta normalitat’ del procés judicial.

La declaració de Polo es produirà un dia després que la jutgessa acordara citar, a més, els alcaldes de Paiporta, Catarroja, i Sedaví, així com l’excap del Consorci Provincial de Bombers de València i altres tècnics responsables d’Emergències.

Morant ha assegurat que espera que Polo aporte ‘informació d’interès’, així com altres tècnics implicats, subratllant que la jutgessa citarà com a testimoni a qui consideri necessari. La ministra ha defensat que el Govern i el PSOE confien en la capacitat professional dels tècnics, contràriament a l’actitud d’alguns sectors que qüestionen la seua competència.

Encara que Morant ha defensat la tasca dels tècnics durant l’emergència, ha lamentat la ‘inactivitat absoluta’ del Consell, responsabilitzant especialment a Carlos Mazón, president de la Generalitat. Ella ha destacat que hi havia tots els mitjans per gestionar la situació del barranc del Poyo i ha condemnat la decisió de retirar les brigades que havien de vigilar el seu nivell.

Les ‘claras’ interlocutòries de la jutgessa indiquen que la Generalitat tenia la informació necessària però no va actuar en conseqüència, cosa que Morant ha criticat amb gran fermesa, afirmant que els valencians no es mereixen un Consell que els posi en perill.

En relació amb les deures polítiques, la ministra ha assenyalat que, a més de la decisió judicial que determinarà possibles culpabilitats, cal una neteja de deures polítiques. Morant ha deixat clar que no n’hi ha prou amb l’abandonament de càrrecs del Consell, sinó que el PARTIT POPULAR ha de tornar al complet pel seu paper com a col·laborador en esta tragèdia. Ells són els responsables que han de rendir comptes per la seua inactivitat durant els esdeveniments, tal com ha subratllat Morant, que ha instat Feijóo i al PP a convocar eleccions perquè els valencians puguen escollir el seu govern.

Últimes notícies

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.