Moren dos dones de 55 i 64 anys ofegades a la platges de Piles i Xeraco

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

Dos dones de 55 i 64 anys han mort ofegades este divendres a les platges de Piles i Xeraco, respectivament, segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU).

En el primer cas, els fets han ocorregut a les 11.20 hores, quan s’ha alertat al CICU que membres del servei de socorrisme havien tret de l’aigua inconscient a una banyista i que l’estaven reanimant.

El CICU ha mobilitzat una unitat del SAMU i una unitat de SVB. L’equip mèdic del SAMU ha realitzat a la dona, de 55 anys, la reanimació cardiopulmonar avançada i altres tècniques de suport vital avançat, però no hi ha hagut resposta i han confirmat la seua defunció.

En el cas de Xeraco, ha ocorregut sobre les 14.00 hores i fins al lloc s’ha mobilitzat una unitat del SAMU. Socorristes del servei de platges han iniciat la reanimació cardiopulmonar bàsica a la banyista, de 64 anys, fins a l’arribada dels serveis mèdics.

Una vegada en el lloc, l’equip mèdic del SAMU ha continuat amb la reanimació cardiopulmonar avançada i altres tècniques de recuperació, sense èxit, per la qual cosa han confirmat la seua defunció.

Les autòpsies que es practicaran a tots dos cossos revelaran les causes dels respectius ofegaments, han apuntat les mateixes fonts.

Últimes notícies

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.

La Generalitat denuncia una retallada de més del 70 % en els fons per a menors migrants

La Generalitat ha criticat que el Govern central haja reduït més d un 70 % la finançació per a l atenció de menors migrants no acompanyats, mentre manté els trasllats entre comunitats autònomes. La consellera Elena Albalat alerta que el sistema valencià de protecció està col·lapsat i reclama un finançament estable i suficient.

Alerten a València de tetraplegies greus per cabussades imprudents en piscines i platges

Especialistes del servei de Raquis i Lesió Medul·lar de La Fe alerten que les cabussades de cap en aigua poc profunda poden provocar tetraplegia o fins i tot la mort, sobretot en contextos d’oci estival amb alcohol i salts des d’alçària.

Gayà reclama més ambició en l’últim any de Mestalla

José Luis Gayà considera especial l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla en 2027 i insta l’equip a ser més ambiciós des de l’inici de LaLiga.

Toni Francés deixa l’alcaldia d’Alcoi en 2027 després de quinze anys i obri la porta a Lorena Zamorano

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha anunciat que no repetirà com a candidat del PSPV-PSOE en 2027 després de quinze anys governant, i ha obert la porta perquè Lorena Zamorano encapçale la candidatura socialista.

La Justícia avala l’Ajuntament d’Alacant i permet seguir disparant mascletaes en la plaça dels Luceros

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha estimat el recurs de l’Ajuntament d’Alacant i ha conclòs que l’associació Salvem el Nostre Patrimoni no estava legitimada per a impugnar les bases del concurs de mascletaes en la plaça dels Luceros.

PP i Vox tomben les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament

La majoria de PP i Vox en Les Corts ha rebutjat les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, en un debat marcat per les acusacions creuades sobre la “prioritat nacional” i el model fiscal.