Moren més de 50 palestins en una nova incursió de l’Exèrcit d’Israel a Jan Junis, a Gaza

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

Al voltant de 50 persones han mort i diverses desenes han resultat ferides a causa d’una nova incursió duta a terme durant les últimes hores per les tropes d’Israel contra la ciutat de Jan Junis, situada al sud de la Franja de Gaza, segons han denunciat este dimecres les autoritats gazatíes, controlades pel grup islamista.

El Ministeri de Sanitat palestí ha assenyalat en el seu compte en Telegram que l’atac ha deixat almenys 51 morts i 82 ferits. Segons les informacions arreplegades pel diari palestí ‘Filastin’, vinculat a Hamàs, els cadàvers han sigut recuperats als barris de Maan, Al Manara i Al Salam després de la retirada de les forces israelianes, que ara com ara no s’han pronunciat sobre el succeït.

Familiars del periodista palestí Ahmed al Zard han indicat que el reporter ha resultat ferit durant l’operació i han agregat que diversos familiars han mort, entre ells el seu germà, el seu oncle i varis dels seus cosins, tal com ha arreplegat l’agència palestina de notícies WAFA.

Hores abans, sengles bombardejos executats per l’Exèrcit d’Israel contra una escola i un orfenat que albergaven a persones desplaçades a la ciutat de Gaza, al nord de l’enclavament palestí, va causar almenys 25 morts i desenes de ferits.

Per la seua banda, Hamàs ha denunciat les «horribles massacres» comeses durant la jornada per Israel, «inclòs un atac bàrbar i indiscriminat contra habitatges a l’est de Jan Junis i els atroços bombardejos contra l’escola Masqat i l’orfenat Amal, que acollien a desplaçats a la ciutat de Gaza».

«Suposa una continuació de la postura de l’Exèrcit d’ocupació, que cerca matar al major nombre de persones com a part d’un genocidi contra el nostre poble a Gaza des de fa quasi un any», ha lamentat el grup, que ha indicat que «aquestes massacres per part dels sionistes, comeses amb la complicitat i el suport d’Estats Units, no afebliran la determinació i la fermesa del poble palestí».

«Els crims de l’ocupació només incrementaran la determinació del poble a l’hora de resistir i seguir fent front a l’exèrcit feixista i repel·lir la seua agressió de cara a materialitzar les esperances del nostre poble d’alliberament i autodeterminació», ha subratllat.

Així mateix, ha demanat a la comunitat internacional «accions urgents» per a «protegir als indefensos civils palestins, fer front a la maquinària del terror sionista i detenir l’agressió feixista contra els pobles de la regió». «El foc que el govern ocupant busca atiar en la regió només cremarà a l’entitat usurpadora i ocupant», ha postil·lat.

Últimes notícies

Sagunt a Escena reunirà 19 espectacles de teatre, música, dansa i circ a l’agost

El festival obrerà amb la producció de l'IVC 'El Narcís en la seua opinió', de Guillem de Castro, i combinarà clàssics, teatre contemporani i obres en valencià

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.

Nova nit tòrrida a la Comunitat amb mínimes pròximes als 30 graus i humitat del 99 %

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb mínimes que quasi arriben als 30 graus en diverses localitats i una humitat relativa de fins al 99 %, que ha incrementat de manera notable la sensació de basca.

Aemet activa avís taronja per 39 graus i tempestes en l’interior de València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per temperatures de fins a 39 graus i l’avís groc per tempestes i calor en diverses zones de València i Alacant.

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.