Moren més de 50 palestins en una nova incursió de l’Exèrcit d’Israel a Jan Junis, a Gaza

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

Al voltant de 50 persones han mort i diverses desenes han resultat ferides a causa d’una nova incursió duta a terme durant les últimes hores per les tropes d’Israel contra la ciutat de Jan Junis, situada al sud de la Franja de Gaza, segons han denunciat este dimecres les autoritats gazatíes, controlades pel grup islamista.

El Ministeri de Sanitat palestí ha assenyalat en el seu compte en Telegram que l’atac ha deixat almenys 51 morts i 82 ferits. Segons les informacions arreplegades pel diari palestí ‘Filastin’, vinculat a Hamàs, els cadàvers han sigut recuperats als barris de Maan, Al Manara i Al Salam després de la retirada de les forces israelianes, que ara com ara no s’han pronunciat sobre el succeït.

Familiars del periodista palestí Ahmed al Zard han indicat que el reporter ha resultat ferit durant l’operació i han agregat que diversos familiars han mort, entre ells el seu germà, el seu oncle i varis dels seus cosins, tal com ha arreplegat l’agència palestina de notícies WAFA.

Hores abans, sengles bombardejos executats per l’Exèrcit d’Israel contra una escola i un orfenat que albergaven a persones desplaçades a la ciutat de Gaza, al nord de l’enclavament palestí, va causar almenys 25 morts i desenes de ferits.

Per la seua banda, Hamàs ha denunciat les «horribles massacres» comeses durant la jornada per Israel, «inclòs un atac bàrbar i indiscriminat contra habitatges a l’est de Jan Junis i els atroços bombardejos contra l’escola Masqat i l’orfenat Amal, que acollien a desplaçats a la ciutat de Gaza».

«Suposa una continuació de la postura de l’Exèrcit d’ocupació, que cerca matar al major nombre de persones com a part d’un genocidi contra el nostre poble a Gaza des de fa quasi un any», ha lamentat el grup, que ha indicat que «aquestes massacres per part dels sionistes, comeses amb la complicitat i el suport d’Estats Units, no afebliran la determinació i la fermesa del poble palestí».

«Els crims de l’ocupació només incrementaran la determinació del poble a l’hora de resistir i seguir fent front a l’exèrcit feixista i repel·lir la seua agressió de cara a materialitzar les esperances del nostre poble d’alliberament i autodeterminació», ha subratllat.

Així mateix, ha demanat a la comunitat internacional «accions urgents» per a «protegir als indefensos civils palestins, fer front a la maquinària del terror sionista i detenir l’agressió feixista contra els pobles de la regió». «El foc que el govern ocupant busca atiar en la regió només cremarà a l’entitat usurpadora i ocupant», ha postil·lat.

Últimes notícies

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.