Moren més de 50 palestins en una nova incursió de l’Exèrcit d’Israel a Jan Junis, a Gaza

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

Al voltant de 50 persones han mort i diverses desenes han resultat ferides a causa d’una nova incursió duta a terme durant les últimes hores per les tropes d’Israel contra la ciutat de Jan Junis, situada al sud de la Franja de Gaza, segons han denunciat este dimecres les autoritats gazatíes, controlades pel grup islamista.

El Ministeri de Sanitat palestí ha assenyalat en el seu compte en Telegram que l’atac ha deixat almenys 51 morts i 82 ferits. Segons les informacions arreplegades pel diari palestí ‘Filastin’, vinculat a Hamàs, els cadàvers han sigut recuperats als barris de Maan, Al Manara i Al Salam després de la retirada de les forces israelianes, que ara com ara no s’han pronunciat sobre el succeït.

Familiars del periodista palestí Ahmed al Zard han indicat que el reporter ha resultat ferit durant l’operació i han agregat que diversos familiars han mort, entre ells el seu germà, el seu oncle i varis dels seus cosins, tal com ha arreplegat l’agència palestina de notícies WAFA.

Hores abans, sengles bombardejos executats per l’Exèrcit d’Israel contra una escola i un orfenat que albergaven a persones desplaçades a la ciutat de Gaza, al nord de l’enclavament palestí, va causar almenys 25 morts i desenes de ferits.

Per la seua banda, Hamàs ha denunciat les «horribles massacres» comeses durant la jornada per Israel, «inclòs un atac bàrbar i indiscriminat contra habitatges a l’est de Jan Junis i els atroços bombardejos contra l’escola Masqat i l’orfenat Amal, que acollien a desplaçats a la ciutat de Gaza».

«Suposa una continuació de la postura de l’Exèrcit d’ocupació, que cerca matar al major nombre de persones com a part d’un genocidi contra el nostre poble a Gaza des de fa quasi un any», ha lamentat el grup, que ha indicat que «aquestes massacres per part dels sionistes, comeses amb la complicitat i el suport d’Estats Units, no afebliran la determinació i la fermesa del poble palestí».

«Els crims de l’ocupació només incrementaran la determinació del poble a l’hora de resistir i seguir fent front a l’exèrcit feixista i repel·lir la seua agressió de cara a materialitzar les esperances del nostre poble d’alliberament i autodeterminació», ha subratllat.

Així mateix, ha demanat a la comunitat internacional «accions urgents» per a «protegir als indefensos civils palestins, fer front a la maquinària del terror sionista i detenir l’agressió feixista contra els pobles de la regió». «El foc que el govern ocupant busca atiar en la regió només cremarà a l’entitat usurpadora i ocupant», ha postil·lat.

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU