Moren més de 50 palestins en una nova incursió de l’Exèrcit d’Israel a Jan Junis, a Gaza

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

Al voltant de 50 persones han mort i diverses desenes han resultat ferides a causa d’una nova incursió duta a terme durant les últimes hores per les tropes d’Israel contra la ciutat de Jan Junis, situada al sud de la Franja de Gaza, segons han denunciat este dimecres les autoritats gazatíes, controlades pel grup islamista.

El Ministeri de Sanitat palestí ha assenyalat en el seu compte en Telegram que l’atac ha deixat almenys 51 morts i 82 ferits. Segons les informacions arreplegades pel diari palestí ‘Filastin’, vinculat a Hamàs, els cadàvers han sigut recuperats als barris de Maan, Al Manara i Al Salam després de la retirada de les forces israelianes, que ara com ara no s’han pronunciat sobre el succeït.

Familiars del periodista palestí Ahmed al Zard han indicat que el reporter ha resultat ferit durant l’operació i han agregat que diversos familiars han mort, entre ells el seu germà, el seu oncle i varis dels seus cosins, tal com ha arreplegat l’agència palestina de notícies WAFA.

Hores abans, sengles bombardejos executats per l’Exèrcit d’Israel contra una escola i un orfenat que albergaven a persones desplaçades a la ciutat de Gaza, al nord de l’enclavament palestí, va causar almenys 25 morts i desenes de ferits.

Per la seua banda, Hamàs ha denunciat les «horribles massacres» comeses durant la jornada per Israel, «inclòs un atac bàrbar i indiscriminat contra habitatges a l’est de Jan Junis i els atroços bombardejos contra l’escola Masqat i l’orfenat Amal, que acollien a desplaçats a la ciutat de Gaza».

«Suposa una continuació de la postura de l’Exèrcit d’ocupació, que cerca matar al major nombre de persones com a part d’un genocidi contra el nostre poble a Gaza des de fa quasi un any», ha lamentat el grup, que ha indicat que «aquestes massacres per part dels sionistes, comeses amb la complicitat i el suport d’Estats Units, no afebliran la determinació i la fermesa del poble palestí».

«Els crims de l’ocupació només incrementaran la determinació del poble a l’hora de resistir i seguir fent front a l’exèrcit feixista i repel·lir la seua agressió de cara a materialitzar les esperances del nostre poble d’alliberament i autodeterminació», ha subratllat.

Així mateix, ha demanat a la comunitat internacional «accions urgents» per a «protegir als indefensos civils palestins, fer front a la maquinària del terror sionista i detenir l’agressió feixista contra els pobles de la regió». «El foc que el govern ocupant busca atiar en la regió només cremarà a l’entitat usurpadora i ocupant», ha postil·lat.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.