Moren més de 50 palestins en una nova incursió de l’Exèrcit d’Israel a Jan Junis, a Gaza

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

Al voltant de 50 persones han mort i diverses desenes han resultat ferides a causa d’una nova incursió duta a terme durant les últimes hores per les tropes d’Israel contra la ciutat de Jan Junis, situada al sud de la Franja de Gaza, segons han denunciat este dimecres les autoritats gazatíes, controlades pel grup islamista.

El Ministeri de Sanitat palestí ha assenyalat en el seu compte en Telegram que l’atac ha deixat almenys 51 morts i 82 ferits. Segons les informacions arreplegades pel diari palestí ‘Filastin’, vinculat a Hamàs, els cadàvers han sigut recuperats als barris de Maan, Al Manara i Al Salam després de la retirada de les forces israelianes, que ara com ara no s’han pronunciat sobre el succeït.

Familiars del periodista palestí Ahmed al Zard han indicat que el reporter ha resultat ferit durant l’operació i han agregat que diversos familiars han mort, entre ells el seu germà, el seu oncle i varis dels seus cosins, tal com ha arreplegat l’agència palestina de notícies WAFA.

Hores abans, sengles bombardejos executats per l’Exèrcit d’Israel contra una escola i un orfenat que albergaven a persones desplaçades a la ciutat de Gaza, al nord de l’enclavament palestí, va causar almenys 25 morts i desenes de ferits.

Per la seua banda, Hamàs ha denunciat les «horribles massacres» comeses durant la jornada per Israel, «inclòs un atac bàrbar i indiscriminat contra habitatges a l’est de Jan Junis i els atroços bombardejos contra l’escola Masqat i l’orfenat Amal, que acollien a desplaçats a la ciutat de Gaza».

«Suposa una continuació de la postura de l’Exèrcit d’ocupació, que cerca matar al major nombre de persones com a part d’un genocidi contra el nostre poble a Gaza des de fa quasi un any», ha lamentat el grup, que ha indicat que «aquestes massacres per part dels sionistes, comeses amb la complicitat i el suport d’Estats Units, no afebliran la determinació i la fermesa del poble palestí».

«Els crims de l’ocupació només incrementaran la determinació del poble a l’hora de resistir i seguir fent front a l’exèrcit feixista i repel·lir la seua agressió de cara a materialitzar les esperances del nostre poble d’alliberament i autodeterminació», ha subratllat.

Així mateix, ha demanat a la comunitat internacional «accions urgents» per a «protegir als indefensos civils palestins, fer front a la maquinària del terror sionista i detenir l’agressió feixista contra els pobles de la regió». «El foc que el govern ocupant busca atiar en la regió només cremarà a l’entitat usurpadora i ocupant», ha postil·lat.

Últimes notícies

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.