Sanitat notifica les dues primeres morts de menors per hepatitis d’origen desconegut

El Ministeri de Sanitat ha notificat les dues primeres morts a Espanya per hepatitis d’origen desconegut en xiquets, després de no poder superar el trasplantament de fetge.

Segons recull l’informe de Sanitat publicat aquest dijous, entre els 46 casos detectats a Espanya s’han hagut de fer tres trasplantaments de fetge. Són els casos d’una xiqueta de tres anys resident a Aragó, amb bona evolució clínica; un xiquet de sis anys, de Múrcia, i un bebé de quinze mesos, a Andalusia.

El xiquet de sis anys va començar a tindre símptomes el 2 de juliol i el 18 el van traslladar a un hospital de Madrid per a fer-li trasplantament en situació greu amb un edema cerebral. El trasplantament li’l van fer el 29 de juliol i va morir a les 24 hores del trasplantament.

L’altre xiquet mort és un bebé de quinze mesos resident a Andalusia que va ingressar a la fi de juny amb quadre de gastroenteritis aguda amb cultiu positiu per adenovirus en situació crítica. El cas va requerir trasplantament hepàtic urgent i també va morir en les 24 hores següents.

Espanya ja ha notificat 46 casos d’aquesta hepatitis d’origen desconegut amb edats de 0 a 16 anys i amb més del 60% de xiquetes, segons les dades del 3 d’agost de la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica.

Sanitat ha assegurat que «fins ara el nombre de casos d’hepatitis de causa desconeguda en xiquets i trasplantaments observats en aquesta alerta es troben dins dels esperats, segons les estimacions fetes amb dades dels anys previs».

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.