Sanitat notifica les dues primeres morts de menors per hepatitis d’origen desconegut

El Ministeri de Sanitat ha notificat les dues primeres morts a Espanya per hepatitis d’origen desconegut en xiquets, després de no poder superar el trasplantament de fetge.

Segons recull l’informe de Sanitat publicat aquest dijous, entre els 46 casos detectats a Espanya s’han hagut de fer tres trasplantaments de fetge. Són els casos d’una xiqueta de tres anys resident a Aragó, amb bona evolució clínica; un xiquet de sis anys, de Múrcia, i un bebé de quinze mesos, a Andalusia.

El xiquet de sis anys va començar a tindre símptomes el 2 de juliol i el 18 el van traslladar a un hospital de Madrid per a fer-li trasplantament en situació greu amb un edema cerebral. El trasplantament li’l van fer el 29 de juliol i va morir a les 24 hores del trasplantament.

L’altre xiquet mort és un bebé de quinze mesos resident a Andalusia que va ingressar a la fi de juny amb quadre de gastroenteritis aguda amb cultiu positiu per adenovirus en situació crítica. El cas va requerir trasplantament hepàtic urgent i també va morir en les 24 hores següents.

Espanya ja ha notificat 46 casos d’aquesta hepatitis d’origen desconegut amb edats de 0 a 16 anys i amb més del 60% de xiquetes, segons les dades del 3 d’agost de la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica.

Sanitat ha assegurat que «fins ara el nombre de casos d’hepatitis de causa desconeguda en xiquets i trasplantaments observats en aquesta alerta es troben dins dels esperats, segons les estimacions fetes amb dades dels anys previs».

Últimes notícies

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.