20 municipis valencians podrien estar obligats a tancar l’interior de l’hostaleria

 

El Ministeri de Sanitat torna a posar el focus en els bars i restaurants, com a presumpte focus de contagi. La Comissió de Salut Pública debat un document que té intenció de presentar en breu en el que proposa que les comunitats estiguen obligades a decretar el tancament de dins dels locals d’hostaleria quan els seus territoris superen el nivell 3 d’incidència acumulada, els 150 casos cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, també es limitaran les reunions a un màxim de sis persones (quatre si no són convivents) a partir d’este rang de 150 d’incidència acumulada. Com a conseqüència, en el cas de què s’aplica este mateix divendres, podria afectar una vintena de municipis valencians que es troben pròxims o ja han superat esta marca.

 

El passat diumenge, el president de la Generalitat, Ximo Puig, anunciava que 508 de les 542 localitats valencianes, un 94%, es trobaven en risc mínim i només huit estaven en risc mitjà. No hi havia cap en risc extrem. Ara ja hi ha dos poblacions en risc extrem, Gátova, en la comarca del Camp de Túria (València), i Barxeta, en la Costera (València).

 

De la mateixa manera, superen també els 150 d’incidència acumulada Cabanes (202), Xirivella (182,29), Beniparrell (204,92), Sot de Chera (271), Favara (278), i Alfauir (228,83), mentres que Xert (142,65) i Benetússer (148,66) estan fregant la xifra.

 

Es desconeix la seua aplicació

De moment, es desconeix quan entraria en vigor esta disposició que no ha passat encara per la comissió interterritorial que ja es va reunir este dimecres però no va contemplar esta qüestió. D’esta forma, tot indica que no es començarà a aplicar fins que passe la Setmana Santa.

La reunió es podria celebrar el dimecres de la setmana vinent o el següent. Igualment, en el cas d’entrar en vigor, les terrasses dels locals sí que podrien continuar obertes, ja que els experts proposen mantindre l’activitat exterior de bars i restaurants sempre que la incidència no supere els 500 casos per cada 100.000 habitants.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.