11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

20 municipis valencians podrien estar obligats a tancar l’interior de l’hostaleria

 

El Ministeri de Sanitat torna a posar el focus en els bars i restaurants, com a presumpte focus de contagi. La Comissió de Salut Pública debat un document que té intenció de presentar en breu en el que proposa que les comunitats estiguen obligades a decretar el tancament de dins dels locals d’hostaleria quan els seus territoris superen el nivell 3 d’incidència acumulada, els 150 casos cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, també es limitaran les reunions a un màxim de sis persones (quatre si no són convivents) a partir d’este rang de 150 d’incidència acumulada. Com a conseqüència, en el cas de què s’aplica este mateix divendres, podria afectar una vintena de municipis valencians que es troben pròxims o ja han superat esta marca.

 

El passat diumenge, el president de la Generalitat, Ximo Puig, anunciava que 508 de les 542 localitats valencianes, un 94%, es trobaven en risc mínim i només huit estaven en risc mitjà. No hi havia cap en risc extrem. Ara ja hi ha dos poblacions en risc extrem, Gátova, en la comarca del Camp de Túria (València), i Barxeta, en la Costera (València).

 

De la mateixa manera, superen també els 150 d’incidència acumulada Cabanes (202), Xirivella (182,29), Beniparrell (204,92), Sot de Chera (271), Favara (278), i Alfauir (228,83), mentres que Xert (142,65) i Benetússer (148,66) estan fregant la xifra.

 

Es desconeix la seua aplicació

De moment, es desconeix quan entraria en vigor esta disposició que no ha passat encara per la comissió interterritorial que ja es va reunir este dimecres però no va contemplar esta qüestió. D’esta forma, tot indica que no es començarà a aplicar fins que passe la Setmana Santa.

La reunió es podria celebrar el dimecres de la setmana vinent o el següent. Igualment, en el cas d’entrar en vigor, les terrasses dels locals sí que podrien continuar obertes, ja que els experts proposen mantindre l’activitat exterior de bars i restaurants sempre que la incidència no supere els 500 casos per cada 100.000 habitants.

Últimes notícies

Benavent nega ser treballador zombi i torna a la banqueta pel cas Imelsa

El exgerente de Imelsa rebutja ser un treballador zombi i afirma que ell treballava. Se senta de nou en la banqueta amb tres empresaris i el exgerente d'una fundació, mentres la Fiscalia sol·licita 6 anys i mig de presó amb atenuant de confessió.

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.