20 municipis valencians podrien estar obligats a tancar l’interior de l’hostaleria

 

El Ministeri de Sanitat torna a posar el focus en els bars i restaurants, com a presumpte focus de contagi. La Comissió de Salut Pública debat un document que té intenció de presentar en breu en el que proposa que les comunitats estiguen obligades a decretar el tancament de dins dels locals d’hostaleria quan els seus territoris superen el nivell 3 d’incidència acumulada, els 150 casos cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, també es limitaran les reunions a un màxim de sis persones (quatre si no són convivents) a partir d’este rang de 150 d’incidència acumulada. Com a conseqüència, en el cas de què s’aplica este mateix divendres, podria afectar una vintena de municipis valencians que es troben pròxims o ja han superat esta marca.

 

El passat diumenge, el president de la Generalitat, Ximo Puig, anunciava que 508 de les 542 localitats valencianes, un 94%, es trobaven en risc mínim i només huit estaven en risc mitjà. No hi havia cap en risc extrem. Ara ja hi ha dos poblacions en risc extrem, Gátova, en la comarca del Camp de Túria (València), i Barxeta, en la Costera (València).

 

De la mateixa manera, superen també els 150 d’incidència acumulada Cabanes (202), Xirivella (182,29), Beniparrell (204,92), Sot de Chera (271), Favara (278), i Alfauir (228,83), mentres que Xert (142,65) i Benetússer (148,66) estan fregant la xifra.

 

Es desconeix la seua aplicació

De moment, es desconeix quan entraria en vigor esta disposició que no ha passat encara per la comissió interterritorial que ja es va reunir este dimecres però no va contemplar esta qüestió. D’esta forma, tot indica que no es començarà a aplicar fins que passe la Setmana Santa.

La reunió es podria celebrar el dimecres de la setmana vinent o el següent. Igualment, en el cas d’entrar en vigor, les terrasses dels locals sí que podrien continuar obertes, ja que els experts proposen mantindre l’activitat exterior de bars i restaurants sempre que la incidència no supere els 500 casos per cada 100.000 habitants.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.