8.2 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Mus defensa els contractes d’emergència per ‘necessitat i idoneïtat’: ‘Quan hi ha urgència, és el mecanisme idoni’

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha assegurat que les contractacions per procediment d’urgència realitzades per la Generalitat per a actuacions derivades de la catàstrofe de la dana s’han fet “per necessitat i idoneïtat”. “Quan hi ha urgència, la llei ho permet i és el mecanisme idoni”, ha defensat.

El titular d’Infraestructures, en roda de premsa este divendres per a informar sobre l’estat de les obres de reconstrucció en infraestructures i en la xarxa de transport, ha subratllat que s’han adjudicat contractes a unes 60 empreses, “cadascuna del seu pare i de la seua mare”, i ha sostingut que, davant de la situació provocada per la dana, s’han seguit criteris de “idoneïtat, capacitat i oportunitat” de les companyies. “I ací, l’emergència mana”, ha apuntat.

El conseller ha esmentat el cas de Becsa, “una de les assenyalades”, i ha argumentat que precisament esta empresa “era l’adjudicatària de la conservació de les carreteres de part de la zona afectada” per les inundacions. Per tant, ha argumentat, resulta “lògic que, si és l’empresa que està tots els dies treballant estes carreteres, puga fer alguna de les obres de restauració”.

En qualsevol cas, ha remarcat que totes les companyies contractades per la Generalitat per a realitzar els treballs de recuperació després de la dana són “òptimes i aptes” per a fer aquestes obres. “Són moltes, més de 50, i són moltíssimes obres i més que queden per adjudicar”, ha apuntat.

Sobre este tema, ha especificat que s’ha establit que siguen “els mateixos preus per a totes” les empreses: “S’ha fet un preu per metre quadrat de cúbic de formigó, i estos preus són iguals per a totes”. “Les contractacions s’han fet per la necessitat i per la idoneïtat, ni més ni menys del que ha fet l’Estat en el desviament del by-pass. Quan hi ha hi ha urgència, la llei ho permet i és el mecanisme idoni”, ha argumentat.

Per esta mateixa raó, ha valorat, “hui podem tenir la recuperació de pràcticament totes les carreteres autonòmiques”. “Si no, estaríem pensant en com contractar, i això no es podia permetre en este moment”, ha asseverat.

Preguntat per si els contractes d’emergència dels primers dies de la dana ja s’han formalitzat, Martínez Mus ha especificat que “tots” i ha avançat que se seguirà utilitzant este mateix sistema perquè és “el marc que dona” la llei.

NO VEU “RELACIÓ” AMB LA CONSTRUCCIÓ EN LA COSTA

D’altra banda, en matèria d’ordenació del territori, qüestionat per si, després de la dana, s’ha pensat a modificar alguns aspectes del pla d’actuació territorial davant del risc d’inundacions, el conseller Martínez Mus ha afirmat que l’ocorregut obliga a “repensar” sistemes com el de recollida d’aigües, entre altres, encara que ha recalcat que és una qüestió que no només ha d’abordar la Generalitat, “sinó tots”, també “l’Estat, la Confederació –Hidrogràfica del Xúquer– i fins i tot els ajuntaments”.

“Tots hem de fer un miraje i fer el que havíem d’haver fet fa un temps ja i que ara tenim la necessitat i l’obligació de portar-ho avance”, ha apuntat.

En este punt, interpel·lat sobre la incidència que pot tenir mesures com la reducció del límit de construcció en la costa a 200 metres –que arreplega el projecte de llei de simplificació administrativa aprovat aquest dijous pels Corts–, ha considerat que esta qüestió “no té molta relació” amb les inundacions perquè és “un altre nivell de protecció”. “A voltes té a veure o no amb el risc d’inundació”, ha assenyalat.

De qualsevol manera, Martínez Mus ha assegurat que la Generalitat no té “cap intenció d’empitjorar” el sistema de protecció davant d’inundacions, “ni en la costa ni en cap tipus”, i ha recalcat que tota la normativa “continuarà tenint present” el Patricova (Pla d’Acció Territorial de caràcter sectorial sobre prevenció del Risc d’Inundació) o “qualsevol altre instrument que es dissenye per a poder evitar algun tipus de mals efectes”.

INFORMES SOBRE ACTUACIONS EN EL POYO I LA SALETA

Finalment, preguntat per si en la seua Conselleria consten informes en contra dels projectes pendents a realitzar al barranc del Poyo i de la Saleta basats en el pla d’acció territorial de l’horta, ha confirmat que si que existeixen, “però anteriors” a la seua etapa com a conseller i que tenen “tota classe de pronunciaments”, però que, en qualsevol cas, “condicionen” i “dificulten” poder realitzar les obres.

Ha esgrimit que ell no és el responsable d’interpretar-los, tasca que ha de fer a “qui li corresponga”. “Jo soc el responsable dels quals jo faig”, ha sostingut, per a seguidament recalcar: “Des que nosaltres estem a la Conselleria no hi ha cap informe que impedisca que es facen les obres que, d’haver existit, hagueren minvat els efectes” de la dana del passat 29 d’octubre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.