Nadia Calviño presidirà el Banc Europeu d’Inversions

La vicepresidenta primera i ministra d’Economia, Nadia Calviño, ha sigut elegida com la pròxima presidenta del Banc Europeu d’Inversions (BEI). La número dos del Govern espanyol ha aconseguit este divendres el suport necessari per a posar-se al comandament de l’organització financera, la qual cosa obligarà l’executiu de Pedro Sánchez a fer la primera remodelació del seu govern esta legislatura.

Els ministres d’economia de la Unió Europea (UE) li han donat a Calviño el suport suficient (18 estats membres que representen el 68% del capital del banc públic), encara que la ratificació haurà d’esperar. El ministre de Finances belga, Peter Van Peteghem, encarregat de liderar el procés com a president rotatori dels governadors del BEI, ha sigut l’encarregat d’anunciar el consens aconseguit entorn de la candidatura de la vicepresidenta espanyola. Ara la Junta de Governadors de la institució haurà de ratificar la decisió.

Comença ara el procés de ratificació formal amb la intenció que Calviño substituïsca a l’actual president, Werner Hoyer, a partir de l’1 de gener de 2024. La número dos del Govern espanyol serà la primera espanyola i la primera dona a prendre les regnes del principal banc públic europeu, que va nàixer en 1958. Amb un capital de 248.800 milions d’euros, el BEI és el braç financer de la UE per a impulsar inversions sobre sis eixos: clima i medi ambient, desenvolupament, innovació i capacitats, petites empreses, infraestructura i cohesió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.