Nadia Calviño presidirà el Banc Europeu d’Inversions

La vicepresidenta primera i ministra d’Economia, Nadia Calviño, ha sigut elegida com la pròxima presidenta del Banc Europeu d’Inversions (BEI). La número dos del Govern espanyol ha aconseguit este divendres el suport necessari per a posar-se al comandament de l’organització financera, la qual cosa obligarà l’executiu de Pedro Sánchez a fer la primera remodelació del seu govern esta legislatura.

Els ministres d’economia de la Unió Europea (UE) li han donat a Calviño el suport suficient (18 estats membres que representen el 68% del capital del banc públic), encara que la ratificació haurà d’esperar. El ministre de Finances belga, Peter Van Peteghem, encarregat de liderar el procés com a president rotatori dels governadors del BEI, ha sigut l’encarregat d’anunciar el consens aconseguit entorn de la candidatura de la vicepresidenta espanyola. Ara la Junta de Governadors de la institució haurà de ratificar la decisió.

Comença ara el procés de ratificació formal amb la intenció que Calviño substituïsca a l’actual president, Werner Hoyer, a partir de l’1 de gener de 2024. La número dos del Govern espanyol serà la primera espanyola i la primera dona a prendre les regnes del principal banc públic europeu, que va nàixer en 1958. Amb un capital de 248.800 milions d’euros, el BEI és el braç financer de la UE per a impulsar inversions sobre sis eixos: clima i medi ambient, desenvolupament, innovació i capacitats, petites empreses, infraestructura i cohesió.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.