Nadia Calviño presidirà el Banc Europeu d’Inversions

La vicepresidenta primera i ministra d’Economia, Nadia Calviño, ha sigut elegida com la pròxima presidenta del Banc Europeu d’Inversions (BEI). La número dos del Govern espanyol ha aconseguit este divendres el suport necessari per a posar-se al comandament de l’organització financera, la qual cosa obligarà l’executiu de Pedro Sánchez a fer la primera remodelació del seu govern esta legislatura.

Els ministres d’economia de la Unió Europea (UE) li han donat a Calviño el suport suficient (18 estats membres que representen el 68% del capital del banc públic), encara que la ratificació haurà d’esperar. El ministre de Finances belga, Peter Van Peteghem, encarregat de liderar el procés com a president rotatori dels governadors del BEI, ha sigut l’encarregat d’anunciar el consens aconseguit entorn de la candidatura de la vicepresidenta espanyola. Ara la Junta de Governadors de la institució haurà de ratificar la decisió.

Comença ara el procés de ratificació formal amb la intenció que Calviño substituïsca a l’actual president, Werner Hoyer, a partir de l’1 de gener de 2024. La número dos del Govern espanyol serà la primera espanyola i la primera dona a prendre les regnes del principal banc públic europeu, que va nàixer en 1958. Amb un capital de 248.800 milions d’euros, el BEI és el braç financer de la UE per a impulsar inversions sobre sis eixos: clima i medi ambient, desenvolupament, innovació i capacitats, petites empreses, infraestructura i cohesió.

Últimes notícies

Milers de docents es mobilitzen a València per una educació pública, de qualitat i en valencià

Milers de docents, recolzats per l'alumnat, es manifesten a València per a reclamar millores salarials i laborals, reducció de ràtios i més ensenyança en valencià, advertint d'una possible vaga indefinida si no hi ha acord.

El PSPV acusa a Barcala d’ocultar documents sobre les vivendes socials d’Alacant

El PSPV denuncia que l'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, oculta informes clau sobre l'escàndol de les vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres el govern local defén que només s'entregaran els informes finals dels expedients.

Nia Coffey posa fi a la seua etapa al València Basket i torna a la WNBA

La interior estatunidenc Nia Coffey activa la clàusula d'eixida del seu contracte temporal amb el València Basket després de conquistar la Copa de la Reina i s'incorpora de nou a la WNBA.

Pérez Llorca acata que la jutgessa ves-te a Mazón en la causa per la DANA i evita valoracions

Pérez Llorca insistix que no valora decisions judicials després del veto a la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA de 2024 i reclama celeritat per a esclarir els fets.

Bernabé demana a Mazón que compte tota la veritat sobre la DANA davant la justícia

Pilar Bernabé critica la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA, li reclama que diga tota la veritat i denúncia la gestió del PP i l'ús de l'aforament.

La supervivent espanyola del naufragi a Indonèsia denuncia en el juí la falta d’auxili a la seua família

L'única supervivent espanyola adulta del naufragi al Parc Nacional de Komodo declara en el juí que la tripulació no va activar protocols de seguretat ni va ajudar al seu marit i fills, morts en l'enfonsament.

Mazón estudiarà el rebuig de la jutgessa a la seua personació en la causa de la DANA

Carlos Mazón anuncia que analitzarà la decisió de la jutgessa que ha rebutjat la seua personació en la causa sobre la gestió de la DANA a Catarroja i actuarà en conseqüència.

La jutgessa de Catarroja nega a Mazón personar-se en la causa penal per la DANA

La magistrada de Catarroja manté a Carlos Mazón com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA i rebutja el seu intent de personar-se, al no existir eixa figura en el procés penal espanyol.