Nadia Calviño presidirà el Banc Europeu d’Inversions

La vicepresidenta primera i ministra d’Economia, Nadia Calviño, ha sigut elegida com la pròxima presidenta del Banc Europeu d’Inversions (BEI). La número dos del Govern espanyol ha aconseguit este divendres el suport necessari per a posar-se al comandament de l’organització financera, la qual cosa obligarà l’executiu de Pedro Sánchez a fer la primera remodelació del seu govern esta legislatura.

Els ministres d’economia de la Unió Europea (UE) li han donat a Calviño el suport suficient (18 estats membres que representen el 68% del capital del banc públic), encara que la ratificació haurà d’esperar. El ministre de Finances belga, Peter Van Peteghem, encarregat de liderar el procés com a president rotatori dels governadors del BEI, ha sigut l’encarregat d’anunciar el consens aconseguit entorn de la candidatura de la vicepresidenta espanyola. Ara la Junta de Governadors de la institució haurà de ratificar la decisió.

Comença ara el procés de ratificació formal amb la intenció que Calviño substituïsca a l’actual president, Werner Hoyer, a partir de l’1 de gener de 2024. La número dos del Govern espanyol serà la primera espanyola i la primera dona a prendre les regnes del principal banc públic europeu, que va nàixer en 1958. Amb un capital de 248.800 milions d’euros, el BEI és el braç financer de la UE per a impulsar inversions sobre sis eixos: clima i medi ambient, desenvolupament, innovació i capacitats, petites empreses, infraestructura i cohesió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingut un home per robar 300.000 euros en cosmètica de luxe en naus industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 29 anys a què atribuïx sis robatoris amb força en tres naus industrials de la província de València, on hauria sostret cosmètica de luxe valorada en uns 300.000 euros. Els investigadors analitzen ara si estaria darrere de més assalts similars.

Detingudes quatre persones a Elda per una plantació interior amb 1.481 plantes de marihuana

La Policia Nacional arresta a Elda a un home i tres dones per cultivar 1.481 plantes de marihuana en dos vivendes equipades amb un cultiu interior avançat.

CACSA ordena a L’Umbracle acatar la sentència sobre soroll i respecte als veïns

La Ciutat de les Arts i les Ciències exigix a la concessionària de L’Umbracle que suspenga tota activitat musical que vulnere l'ordenança acústica i els drets fonamentals dels veïns, en compliment d'una sentència recent.

Mbappé i Lamine Yamal blinden els seus gestos i noms com a marques esportives

Kylian Mbappé i Lamine Yamal se situen entre els esportistes més actius en el registre i protecció dels seus gestos i noms com a marques, en plena ofensiva contra la pirateria i la falsificació en el sector esportiu.

Concentració a València contra els acomiadaments anunciats per Glovo

Repartidors de Glovo es concentren a València durant les jornades de vaga per a rebutjar el ERE, els acomiadaments previstos i denunciar la deterioració de les seues condicions laborals.

Centenars reclamen a València la fi de l’escalada bèl·lica a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra reunix manifestants en la Plaça de la Verge de València per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Lesió muscular en el aductor esquerre de Tunde preocupa el Llevant

Karrem Tunde, extrem del Llevant, patix una lesió muscular en el aductor llarg esquerre després de ser substituït en l'últim partit de LaLiga davant el Sevilla.

L’Institut de les Dones reclama retirar a Torrent una campanya municipal contra l’avortament

L'Institut de les Dones ha demanat a l'alcaldessa de Torrent que retire una campanya municipal contra l'avortament per considerar que vulnera drets reconeguts i difon un missatge contrari a la llei.