Nadia Calviño presidirà el Banc Europeu d’Inversions

La vicepresidenta primera i ministra d’Economia, Nadia Calviño, ha sigut elegida com la pròxima presidenta del Banc Europeu d’Inversions (BEI). La número dos del Govern espanyol ha aconseguit este divendres el suport necessari per a posar-se al comandament de l’organització financera, la qual cosa obligarà l’executiu de Pedro Sánchez a fer la primera remodelació del seu govern esta legislatura.

Els ministres d’economia de la Unió Europea (UE) li han donat a Calviño el suport suficient (18 estats membres que representen el 68% del capital del banc públic), encara que la ratificació haurà d’esperar. El ministre de Finances belga, Peter Van Peteghem, encarregat de liderar el procés com a president rotatori dels governadors del BEI, ha sigut l’encarregat d’anunciar el consens aconseguit entorn de la candidatura de la vicepresidenta espanyola. Ara la Junta de Governadors de la institució haurà de ratificar la decisió.

Comença ara el procés de ratificació formal amb la intenció que Calviño substituïsca a l’actual president, Werner Hoyer, a partir de l’1 de gener de 2024. La número dos del Govern espanyol serà la primera espanyola i la primera dona a prendre les regnes del principal banc públic europeu, que va nàixer en 1958. Amb un capital de 248.800 milions d’euros, el BEI és el braç financer de la UE per a impulsar inversions sobre sis eixos: clima i medi ambient, desenvolupament, innovació i capacitats, petites empreses, infraestructura i cohesió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.