Naix un nou festival ‘internacional’ de la cançó que ‘plagia’ al ‘Benidorm Fest’

L’èxit de RTVE amb el ‘Benidorm Fest‘ és innegable. Fa tres anys, la cadena pública va decidir donar importància al ‘Festival d’Eurovisió‘ i desenvolupar un format televisiu per triar la candidatura amb més possibilitats de guanyar al certamen europeu, així com crear una marca televisiva reconeguda que es convertís en una plataforma musical destacada.

L’èxit d’este esdeveniment ha donat lloc a la creació d’un nou festival que s’ha inspirat clarament en la proposta de RTVE. Es tracta del Festival Internacional de la Cançó d’Espanya, l’objectiu del qual és “recordar els antics festivals internacionals de cançons on la composició musical era el més important, prenent com a inspiració la reeixida fórmula del Festival de San Remo i adaptant-la per celebrar la música espanyola i la seua influència a l’escena musical”.

Aquest festival estarà patrocinat concretament per la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, que dirigeix Vicente Barrera (Vox), aquest se celebrarà el mes vinent de juny a València i que té com a objectiu “donar visibilitat a la cançó en castellà” i “rememorar els antics festivals de la Cançó internacionals on primava la composició musical«.

El certamen «naix per destacar la diversitat musical d´Espanya i promoure-la a nivell mundial». “Ofereix una plataforma a artistes reconeguts i emergents, que contribuiran a l’enriquiment del panorama musical espanyol. A més, fomentarà la col·laboració internacional i consolidarà la posició d’Espanya en l’escenari musical global, a la vegada que crearà una experiència musical única per al públic», indica la web del festival.

Segons les bases de la web, la inscripció al certamen costa 30 euros i les 30 cançons seleccionades es publicaran en línia. Després n’hi haurà una votació i sis artistes passaran a la final on un jurat determinarà el guanyador, qui optarà a un premi de 50.000 euros per a l’artista i 30.000 euros per al compositor.

La Gala final es realitzarà a la ciutat de València, ja que «ofereix una combinació única de factors que en fan l’elecció perfecta pel Festival Internacional de la Cançó d’Espanya”.

Per acabar, l’organització afegeix que “la ciutat es beneficiaria de manera significativa a nivell cultural, econòmic i de prestigi en ser amfitriona d’aquest esdeveniment de renom internacional».

El seu cartell és pràcticament igual a la del Benidorm Fest, a més d’altres similituds, per la qual cosa es pot observar que “és evident que s’ha perpetrat un plagi descarat«.

Últimes notícies

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.

L’alumnat valencià se situa a la cua en PISA en ciències, lectura i matemàtiques

La Comunitat Valenciana registra uns resultats en ciències, lectura i matemàtiques per davall de la mitjana d’Espanya, de l’OCDE i de la UE en l’Informe PISA 2025, només per davant de Ceuta i Melilla en competència científica.

bp comença el desmantellament de l’antiga illa d’amarre davant la costa de Castelló

La companyia energètica bp ha iniciat la fase principal de desmantellament de l’antiga illa d’amarre i les línies submarines davant la costa de Castelló, una instal·lació en desús des que en 2012 va traslladar les operacions al port.