Naix un nou festival ‘internacional’ de la cançó que ‘plagia’ al ‘Benidorm Fest’

L’èxit de RTVE amb el ‘Benidorm Fest‘ és innegable. Fa tres anys, la cadena pública va decidir donar importància al ‘Festival d’Eurovisió‘ i desenvolupar un format televisiu per triar la candidatura amb més possibilitats de guanyar al certamen europeu, així com crear una marca televisiva reconeguda que es convertís en una plataforma musical destacada.

L’èxit d’este esdeveniment ha donat lloc a la creació d’un nou festival que s’ha inspirat clarament en la proposta de RTVE. Es tracta del Festival Internacional de la Cançó d’Espanya, l’objectiu del qual és “recordar els antics festivals internacionals de cançons on la composició musical era el més important, prenent com a inspiració la reeixida fórmula del Festival de San Remo i adaptant-la per celebrar la música espanyola i la seua influència a l’escena musical”.

Aquest festival estarà patrocinat concretament per la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, que dirigeix Vicente Barrera (Vox), aquest se celebrarà el mes vinent de juny a València i que té com a objectiu “donar visibilitat a la cançó en castellà” i “rememorar els antics festivals de la Cançó internacionals on primava la composició musical«.

El certamen «naix per destacar la diversitat musical d´Espanya i promoure-la a nivell mundial». “Ofereix una plataforma a artistes reconeguts i emergents, que contribuiran a l’enriquiment del panorama musical espanyol. A més, fomentarà la col·laboració internacional i consolidarà la posició d’Espanya en l’escenari musical global, a la vegada que crearà una experiència musical única per al públic», indica la web del festival.

Segons les bases de la web, la inscripció al certamen costa 30 euros i les 30 cançons seleccionades es publicaran en línia. Després n’hi haurà una votació i sis artistes passaran a la final on un jurat determinarà el guanyador, qui optarà a un premi de 50.000 euros per a l’artista i 30.000 euros per al compositor.

La Gala final es realitzarà a la ciutat de València, ja que «ofereix una combinació única de factors que en fan l’elecció perfecta pel Festival Internacional de la Cançó d’Espanya”.

Per acabar, l’organització afegeix que “la ciutat es beneficiaria de manera significativa a nivell cultural, econòmic i de prestigi en ser amfitriona d’aquest esdeveniment de renom internacional».

El seu cartell és pràcticament igual a la del Benidorm Fest, a més d’altres similituds, per la qual cosa es pot observar que “és evident que s’ha perpetrat un plagi descarat«.

Últimes notícies

Awa Fam tanca un any històric a la WNBA amb rècord d’anotació

La alacantina Awa Fam ha conclòs la seua primera temporada a la WNBA amb 10,3 punts i 5,9 rebots de mitjana, un rècord personal de 22 punts i diverses marques de precocitat, tot i el mal any de les Seattle Storm.

La Seguretat Social alerta d’un SMS fals que busca quedar-se amb les dades bancàries

Els ciberdelinqüents utilitzen deutes i prestacions pendents com a reclam per dirigir les víctimes a pàgines fraudulentes

Oratge estable i més calor a la Comunitat Valenciana a finals de setembre

La Comunitat Valenciana afronta l’últim cap de setmana de setembre amb temps estable, cel poc nuvolós i temperatures que es mantindran o pujaran lleugerament. El vent serà fluix amb intervals moderats al litoral i la mar es preveu en situació de calma relativa.

La Fiscalia admet un error i rebaixa a 2 anys i mig la petició de presó per als activistes de Greenpeace

La Fiscalia ha reconegut un error en aplicar un Codi Penal no vigent i ha reduït de cinc a dos anys i mig la petició de presó per a onze activistes de Greenpeace jutjats per desordes públics pel bloqueig d’un gaser al port de Sagunt en 2021. La defensa sosté que va ser una protesta pacífica protegida pels drets humans i reclama l’absolució.

Mor als 84 anys Manuel Boix, referent internacional de l’art valencià

L’artiste plàstic Manuel Boix, nascut a l’Alcúdia en 1942 i Premi Nacional d’Arts Plàstiques, ha mort als 84 anys. La vetla tindrà lloc este dijous a la casa familiar abans de la seua incineració en un acte íntim.

Sergio García torna a l’Obert d’Espanya de golf a Madrid

Sergio García ha confirmat que tornarà a disputar l’Obert d’Espanya, que es jugarà del 8 a l’11 d’octubre al Club de Campo Villa de Madrid, on coincidirà amb figures com Jon Rahm i Shane Lowry.

Hábitat València convertix la fira en un gran aparador del millor disseny espanyol

Hábitat València i les fires Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama ocuparan 112.000 m² a Feria Valencia amb 1.221 marques de producte de gamma mitjana-alta i una previsió de 40.000 professionals visitants.

La covid es dispara un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència d’infeccions respiratòries per covid-19 ha augmentat un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana, fins als 117,2 casos per cada 100.000 habitants, mentres la grip baixa i el VRS es manté a zero.