Naix un nou festival ‘internacional’ de la cançó que ‘plagia’ al ‘Benidorm Fest’

L’èxit de RTVE amb el ‘Benidorm Fest‘ és innegable. Fa tres anys, la cadena pública va decidir donar importància al ‘Festival d’Eurovisió‘ i desenvolupar un format televisiu per triar la candidatura amb més possibilitats de guanyar al certamen europeu, així com crear una marca televisiva reconeguda que es convertís en una plataforma musical destacada.

L’èxit d’este esdeveniment ha donat lloc a la creació d’un nou festival que s’ha inspirat clarament en la proposta de RTVE. Es tracta del Festival Internacional de la Cançó d’Espanya, l’objectiu del qual és “recordar els antics festivals internacionals de cançons on la composició musical era el més important, prenent com a inspiració la reeixida fórmula del Festival de San Remo i adaptant-la per celebrar la música espanyola i la seua influència a l’escena musical”.

Aquest festival estarà patrocinat concretament per la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, que dirigeix Vicente Barrera (Vox), aquest se celebrarà el mes vinent de juny a València i que té com a objectiu “donar visibilitat a la cançó en castellà” i “rememorar els antics festivals de la Cançó internacionals on primava la composició musical«.

El certamen «naix per destacar la diversitat musical d´Espanya i promoure-la a nivell mundial». “Ofereix una plataforma a artistes reconeguts i emergents, que contribuiran a l’enriquiment del panorama musical espanyol. A més, fomentarà la col·laboració internacional i consolidarà la posició d’Espanya en l’escenari musical global, a la vegada que crearà una experiència musical única per al públic», indica la web del festival.

Segons les bases de la web, la inscripció al certamen costa 30 euros i les 30 cançons seleccionades es publicaran en línia. Després n’hi haurà una votació i sis artistes passaran a la final on un jurat determinarà el guanyador, qui optarà a un premi de 50.000 euros per a l’artista i 30.000 euros per al compositor.

La Gala final es realitzarà a la ciutat de València, ja que «ofereix una combinació única de factors que en fan l’elecció perfecta pel Festival Internacional de la Cançó d’Espanya”.

Per acabar, l’organització afegeix que “la ciutat es beneficiaria de manera significativa a nivell cultural, econòmic i de prestigi en ser amfitriona d’aquest esdeveniment de renom internacional».

El seu cartell és pràcticament igual a la del Benidorm Fest, a més d’altres similituds, per la qual cosa es pot observar que “és evident que s’ha perpetrat un plagi descarat«.

Últimes notícies

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.