Naix un nou festival ‘internacional’ de la cançó que ‘plagia’ al ‘Benidorm Fest’

L’èxit de RTVE amb el ‘Benidorm Fest‘ és innegable. Fa tres anys, la cadena pública va decidir donar importància al ‘Festival d’Eurovisió‘ i desenvolupar un format televisiu per triar la candidatura amb més possibilitats de guanyar al certamen europeu, així com crear una marca televisiva reconeguda que es convertís en una plataforma musical destacada.

L’èxit d’este esdeveniment ha donat lloc a la creació d’un nou festival que s’ha inspirat clarament en la proposta de RTVE. Es tracta del Festival Internacional de la Cançó d’Espanya, l’objectiu del qual és “recordar els antics festivals internacionals de cançons on la composició musical era el més important, prenent com a inspiració la reeixida fórmula del Festival de San Remo i adaptant-la per celebrar la música espanyola i la seua influència a l’escena musical”.

Aquest festival estarà patrocinat concretament per la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, que dirigeix Vicente Barrera (Vox), aquest se celebrarà el mes vinent de juny a València i que té com a objectiu “donar visibilitat a la cançó en castellà” i “rememorar els antics festivals de la Cançó internacionals on primava la composició musical«.

El certamen «naix per destacar la diversitat musical d´Espanya i promoure-la a nivell mundial». “Ofereix una plataforma a artistes reconeguts i emergents, que contribuiran a l’enriquiment del panorama musical espanyol. A més, fomentarà la col·laboració internacional i consolidarà la posició d’Espanya en l’escenari musical global, a la vegada que crearà una experiència musical única per al públic», indica la web del festival.

Segons les bases de la web, la inscripció al certamen costa 30 euros i les 30 cançons seleccionades es publicaran en línia. Després n’hi haurà una votació i sis artistes passaran a la final on un jurat determinarà el guanyador, qui optarà a un premi de 50.000 euros per a l’artista i 30.000 euros per al compositor.

La Gala final es realitzarà a la ciutat de València, ja que «ofereix una combinació única de factors que en fan l’elecció perfecta pel Festival Internacional de la Cançó d’Espanya”.

Per acabar, l’organització afegeix que “la ciutat es beneficiaria de manera significativa a nivell cultural, econòmic i de prestigi en ser amfitriona d’aquest esdeveniment de renom internacional».

El seu cartell és pràcticament igual a la del Benidorm Fest, a més d’altres similituds, per la qual cosa es pot observar que “és evident que s’ha perpetrat un plagi descarat«.

Últimes notícies

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i assumix el repte de fitxar pel València

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de set anys al càrrec de director esportiu per a incorporar-se al València, club que definix com ‘alguna cosa diferent’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà ara la direcció esportiva del club navarrés.

685.000 euros per a recuperar la zona cremada de la Serra Calderona

La Generalitat ha iniciat la primera fase de recuperació de les àrees afectades per lincendi de la Serra Calderona, amb una inversió de 684.594 euros i un termini dexecució de sis mesos, centrada en la vegetació cremada i els camins forestals.

Carbonell admet més pressupost al València Basket però reconeix rivals per davant

El director general del València Basket, Enric Carbonell, assegura que l’exigència i l’ambició es mantenen intactes, tot i que admet que hi ha clubs amb més pressupost i que el projecte continua sent deficitari cobert per l’aportació de Juan Roig.