Naix un nou festival ‘internacional’ de la cançó que ‘plagia’ al ‘Benidorm Fest’

L’èxit de RTVE amb el ‘Benidorm Fest‘ és innegable. Fa tres anys, la cadena pública va decidir donar importància al ‘Festival d’Eurovisió‘ i desenvolupar un format televisiu per triar la candidatura amb més possibilitats de guanyar al certamen europeu, així com crear una marca televisiva reconeguda que es convertís en una plataforma musical destacada.

L’èxit d’este esdeveniment ha donat lloc a la creació d’un nou festival que s’ha inspirat clarament en la proposta de RTVE. Es tracta del Festival Internacional de la Cançó d’Espanya, l’objectiu del qual és “recordar els antics festivals internacionals de cançons on la composició musical era el més important, prenent com a inspiració la reeixida fórmula del Festival de San Remo i adaptant-la per celebrar la música espanyola i la seua influència a l’escena musical”.

Aquest festival estarà patrocinat concretament per la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, que dirigeix Vicente Barrera (Vox), aquest se celebrarà el mes vinent de juny a València i que té com a objectiu “donar visibilitat a la cançó en castellà” i “rememorar els antics festivals de la Cançó internacionals on primava la composició musical“.

El certamen “naix per destacar la diversitat musical d´Espanya i promoure-la a nivell mundial”. “Ofereix una plataforma a artistes reconeguts i emergents, que contribuiran a l’enriquiment del panorama musical espanyol. A més, fomentarà la col·laboració internacional i consolidarà la posició d’Espanya en l’escenari musical global, a la vegada que crearà una experiència musical única per al públic”, indica la web del festival.

Segons les bases de la web, la inscripció al certamen costa 30 euros i les 30 cançons seleccionades es publicaran en línia. Després n’hi haurà una votació i sis artistes passaran a la final on un jurat determinarà el guanyador, qui optarà a un premi de 50.000 euros per a l’artista i 30.000 euros per al compositor.

La Gala final es realitzarà a la ciutat de València, ja que “ofereix una combinació única de factors que en fan l’elecció perfecta pel Festival Internacional de la Cançó d’Espanya”.

Per acabar, l’organització afegeix que “la ciutat es beneficiaria de manera significativa a nivell cultural, econòmic i de prestigi en ser amfitriona d’aquest esdeveniment de renom internacional”.

El seu cartell és pràcticament igual a la del Benidorm Fest, a més d’altres similituds, per la qual cosa es pot observar que “és evident que s’ha perpetrat un plagi descarat“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.