17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Neutralitzen un projectil de la Guerra Civil a la platja del Postiguet a 400 metres de la costa

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

Un Equip Especial de Desactivació d’Explosius (EDE) de la Unitat de Bussejadors de Mesures Contraminas (UBMCM) de l’Armada, especialista en desactivació d’explosius, ha neutralitzat este dimecres un projectil de la Guerra Civil Espanyola a la platja del Postiguet d’Alacant, que es trobava a 400 metres de la costa.

Durant la realització de treballs rutinaris d’ensinistrament, membres del Grup Especial d’Activitats Subaqüàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS) d’Alacant es van adonar de la presència del possible artefacte i van donar avís, a través de la Comandància de la Guàrdia Civil de la mateixa ciutat, al Centre d’Operacions i Vigilància d’Acció Marítima de l’Armada (COVAM) a Cartagena, segons ha indicat l’Armada en un comunicat.

L’artefacte explosiu no fet explotar (NOEX) es trobava a 400 metres de la costa alacantina, submergit a nou metres de la superfície i completament camuflat amb la vida marina.

La Caserna General de la Força d’Acció Marítima, a través del COVAM, va procedir a activar i destacar un equip de desactivadores d’explosius de la UBMCM que, després d’una reunió de coordinació entre els diferents implicats, van procedir a la zona per a procedir a la neutralització ‘in situ’ mitjançant l’ocupació de càrregues explosives especials.

Els especialistes van dur a terme la detonació controlada que neutralitzaria l’artefacte localitzat, eliminant el perill i minimitzant l’impacte mediambiental. Després d’una última immersió de comprovació, es va donar finalment per neutralitzat, per la qual cosa va finalitzar la intervenció i es va desactivar el dispositiu de seguretat.

L’operació va ser coordinada per la Comandància Naval d’Alacant, qui després de conèixer de l’activació de la Unitat de Busseig de l’Armada que s’encarregaria de la desactivació, va sol·licitar els suports locals necessaris per a dur a terme l’actuació.

Entre ells, es trobava la Guàrdia Civil, que ha recolzat amb el seu patrullera ‘Riu Oja’ del Servici Marítim i amb el Grup Especial d’Activitats Subaqüàtiques (GEAS), així com amb la Cruz Roja, qui va aportar una ambulància amb Suport Vital Bàsic en suport a les operacions de busseig. Així mateix, es va informar i va fer partícip a la Capitania Marítima, a l’Autoritat Portuària i a la Policia Local d’Alacant.

L’Armada és qui té les competències en el desactivat i neutralització d’artefactes explosius submarins, labor que realitza en tota Espanya a través de les diferents Unitats de Busseig de la península i Canàries, dependents de l’Almirall d’Acció Marítima (ALMART), amb seu a Cartagena.

A més, la UBMCM és l’única Unitat de l’Armada capacitada per a neutralitzar mines, labor que duu a terme amb bussejadors amb especialització en tècniques específiques d’inutilització de mines.

Últimes notícies

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.

La gigafactoria de PowerCo acaba el primer bloc i començarà a produir en 2026

La planta de cel·les de Sagunt finalitzarà l'obra civil del primer bloc abans de tancar l'any i instal·larà les sales blanques per a iniciar la producció al setembre de 2026. La logística per tren i carretera quedarà preparada i el segon bloc avança cap a 2027.

Valenciaport obri el Port de Gandia a la ciutat amb una reurbanització de 6,8 milions

Valenciaport i l'Ajuntament de Gandia impulsen una reurbanització de 24.987 m² i 6,8 milions per a obrir el port a la ciutat amb passejos, zones verdes i ombra. La licitació arrancarà en breu i la comissió municipal abordarà abans de cap d'any l'ús dels embulls.

La grip puja un 144% i la covid cau un 80% en la Comunitat Valenciana

La vigilància de la setmana 46 mostra un fort repunt de la grip i un descens acusat de la COVID-19, amb el VRS també a l'alça. La incidència total d'IRA ha augmentat.