Neutralitzen un projectil de la Guerra Civil a la platja del Postiguet a 400 metres de la costa

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

Un Equip Especial de Desactivació d’Explosius (EDE) de la Unitat de Bussejadors de Mesures Contraminas (UBMCM) de l’Armada, especialista en desactivació d’explosius, ha neutralitzat este dimecres un projectil de la Guerra Civil Espanyola a la platja del Postiguet d’Alacant, que es trobava a 400 metres de la costa.

Durant la realització de treballs rutinaris d’ensinistrament, membres del Grup Especial d’Activitats Subaqüàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS) d’Alacant es van adonar de la presència del possible artefacte i van donar avís, a través de la Comandància de la Guàrdia Civil de la mateixa ciutat, al Centre d’Operacions i Vigilància d’Acció Marítima de l’Armada (COVAM) a Cartagena, segons ha indicat l’Armada en un comunicat.

L’artefacte explosiu no fet explotar (NOEX) es trobava a 400 metres de la costa alacantina, submergit a nou metres de la superfície i completament camuflat amb la vida marina.

La Caserna General de la Força d’Acció Marítima, a través del COVAM, va procedir a activar i destacar un equip de desactivadores d’explosius de la UBMCM que, després d’una reunió de coordinació entre els diferents implicats, van procedir a la zona per a procedir a la neutralització ‘in situ’ mitjançant l’ocupació de càrregues explosives especials.

Els especialistes van dur a terme la detonació controlada que neutralitzaria l’artefacte localitzat, eliminant el perill i minimitzant l’impacte mediambiental. Després d’una última immersió de comprovació, es va donar finalment per neutralitzat, per la qual cosa va finalitzar la intervenció i es va desactivar el dispositiu de seguretat.

L’operació va ser coordinada per la Comandància Naval d’Alacant, qui després de conèixer de l’activació de la Unitat de Busseig de l’Armada que s’encarregaria de la desactivació, va sol·licitar els suports locals necessaris per a dur a terme l’actuació.

Entre ells, es trobava la Guàrdia Civil, que ha recolzat amb el seu patrullera ‘Riu Oja’ del Servici Marítim i amb el Grup Especial d’Activitats Subaqüàtiques (GEAS), així com amb la Cruz Roja, qui va aportar una ambulància amb Suport Vital Bàsic en suport a les operacions de busseig. Així mateix, es va informar i va fer partícip a la Capitania Marítima, a l’Autoritat Portuària i a la Policia Local d’Alacant.

L’Armada és qui té les competències en el desactivat i neutralització d’artefactes explosius submarins, labor que realitza en tota Espanya a través de les diferents Unitats de Busseig de la península i Canàries, dependents de l’Almirall d’Acció Marítima (ALMART), amb seu a Cartagena.

A més, la UBMCM és l’única Unitat de l’Armada capacitada per a neutralitzar mines, labor que duu a terme amb bussejadors amb especialització en tècniques específiques d’inutilització de mines.

Últimes notícies

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.

Reclamen que la mort del jove d’Alacant es tracte com a agressió homòfoba i la defensa ho rebutja

L’associació Alicante Entiende demana que la mort d’un jove de 27 anys a la Platja de San Juan es considere agressió homòfoba, mentres la defensa del detingut rebutja el delicte d’odi i al·lega que l’acusat forma part del col·lectiu LGTBI.