Neutralitzen un projectil de la Guerra Civil a la platja del Postiguet a 400 metres de la costa

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

Un Equip Especial de Desactivació d’Explosius (EDE) de la Unitat de Bussejadors de Mesures Contraminas (UBMCM) de l’Armada, especialista en desactivació d’explosius, ha neutralitzat este dimecres un projectil de la Guerra Civil Espanyola a la platja del Postiguet d’Alacant, que es trobava a 400 metres de la costa.

Durant la realització de treballs rutinaris d’ensinistrament, membres del Grup Especial d’Activitats Subaqüàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS) d’Alacant es van adonar de la presència del possible artefacte i van donar avís, a través de la Comandància de la Guàrdia Civil de la mateixa ciutat, al Centre d’Operacions i Vigilància d’Acció Marítima de l’Armada (COVAM) a Cartagena, segons ha indicat l’Armada en un comunicat.

L’artefacte explosiu no fet explotar (NOEX) es trobava a 400 metres de la costa alacantina, submergit a nou metres de la superfície i completament camuflat amb la vida marina.

La Caserna General de la Força d’Acció Marítima, a través del COVAM, va procedir a activar i destacar un equip de desactivadores d’explosius de la UBMCM que, després d’una reunió de coordinació entre els diferents implicats, van procedir a la zona per a procedir a la neutralització ‘in situ’ mitjançant l’ocupació de càrregues explosives especials.

Els especialistes van dur a terme la detonació controlada que neutralitzaria l’artefacte localitzat, eliminant el perill i minimitzant l’impacte mediambiental. Després d’una última immersió de comprovació, es va donar finalment per neutralitzat, per la qual cosa va finalitzar la intervenció i es va desactivar el dispositiu de seguretat.

L’operació va ser coordinada per la Comandància Naval d’Alacant, qui després de conèixer de l’activació de la Unitat de Busseig de l’Armada que s’encarregaria de la desactivació, va sol·licitar els suports locals necessaris per a dur a terme l’actuació.

Entre ells, es trobava la Guàrdia Civil, que ha recolzat amb el seu patrullera ‘Riu Oja’ del Servici Marítim i amb el Grup Especial d’Activitats Subaqüàtiques (GEAS), així com amb la Cruz Roja, qui va aportar una ambulància amb Suport Vital Bàsic en suport a les operacions de busseig. Així mateix, es va informar i va fer partícip a la Capitania Marítima, a l’Autoritat Portuària i a la Policia Local d’Alacant.

L’Armada és qui té les competències en el desactivat i neutralització d’artefactes explosius submarins, labor que realitza en tota Espanya a través de les diferents Unitats de Busseig de la península i Canàries, dependents de l’Almirall d’Acció Marítima (ALMART), amb seu a Cartagena.

A més, la UBMCM és l’única Unitat de l’Armada capacitada per a neutralitzar mines, labor que duu a terme amb bussejadors amb especialització en tècniques específiques d’inutilització de mines.

Últimes notícies

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.