Neutralitzen un projectil de la Guerra Civil a la platja del Postiguet a 400 metres de la costa

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

Un Equip Especial de Desactivació d’Explosius (EDE) de la Unitat de Bussejadors de Mesures Contraminas (UBMCM) de l’Armada, especialista en desactivació d’explosius, ha neutralitzat este dimecres un projectil de la Guerra Civil Espanyola a la platja del Postiguet d’Alacant, que es trobava a 400 metres de la costa.

Durant la realització de treballs rutinaris d’ensinistrament, membres del Grup Especial d’Activitats Subaqüàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS) d’Alacant es van adonar de la presència del possible artefacte i van donar avís, a través de la Comandància de la Guàrdia Civil de la mateixa ciutat, al Centre d’Operacions i Vigilància d’Acció Marítima de l’Armada (COVAM) a Cartagena, segons ha indicat l’Armada en un comunicat.

L’artefacte explosiu no fet explotar (NOEX) es trobava a 400 metres de la costa alacantina, submergit a nou metres de la superfície i completament camuflat amb la vida marina.

La Caserna General de la Força d’Acció Marítima, a través del COVAM, va procedir a activar i destacar un equip de desactivadores d’explosius de la UBMCM que, després d’una reunió de coordinació entre els diferents implicats, van procedir a la zona per a procedir a la neutralització ‘in situ’ mitjançant l’ocupació de càrregues explosives especials.

Els especialistes van dur a terme la detonació controlada que neutralitzaria l’artefacte localitzat, eliminant el perill i minimitzant l’impacte mediambiental. Després d’una última immersió de comprovació, es va donar finalment per neutralitzat, per la qual cosa va finalitzar la intervenció i es va desactivar el dispositiu de seguretat.

L’operació va ser coordinada per la Comandància Naval d’Alacant, qui després de conèixer de l’activació de la Unitat de Busseig de l’Armada que s’encarregaria de la desactivació, va sol·licitar els suports locals necessaris per a dur a terme l’actuació.

Entre ells, es trobava la Guàrdia Civil, que ha recolzat amb el seu patrullera ‘Riu Oja’ del Servici Marítim i amb el Grup Especial d’Activitats Subaqüàtiques (GEAS), així com amb la Cruz Roja, qui va aportar una ambulància amb Suport Vital Bàsic en suport a les operacions de busseig. Així mateix, es va informar i va fer partícip a la Capitania Marítima, a l’Autoritat Portuària i a la Policia Local d’Alacant.

L’Armada és qui té les competències en el desactivat i neutralització d’artefactes explosius submarins, labor que realitza en tota Espanya a través de les diferents Unitats de Busseig de la península i Canàries, dependents de l’Almirall d’Acció Marítima (ALMART), amb seu a Cartagena.

A més, la UBMCM és l’única Unitat de l’Armada capacitada per a neutralitzar mines, labor que duu a terme amb bussejadors amb especialització en tècniques específiques d’inutilització de mines.

Últimes notícies

Cel buidat i temps estable en la Comunitat Valenciana abans de la calor del divendres

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels poc nuvolosos o buidats i temperatures sense grans canvis abans de l'augment tèrmic previst per al divendres, quan s'esperen màximes significativament altes en el prelitoral.

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.