Neutralitzen un projectil de la Guerra Civil a la platja del Postiguet a 400 metres de la costa

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

Un Equip Especial de Desactivació d’Explosius (EDE) de la Unitat de Bussejadors de Mesures Contraminas (UBMCM) de l’Armada, especialista en desactivació d’explosius, ha neutralitzat este dimecres un projectil de la Guerra Civil Espanyola a la platja del Postiguet d’Alacant, que es trobava a 400 metres de la costa.

Durant la realització de treballs rutinaris d’ensinistrament, membres del Grup Especial d’Activitats Subaqüàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS) d’Alacant es van adonar de la presència del possible artefacte i van donar avís, a través de la Comandància de la Guàrdia Civil de la mateixa ciutat, al Centre d’Operacions i Vigilància d’Acció Marítima de l’Armada (COVAM) a Cartagena, segons ha indicat l’Armada en un comunicat.

L’artefacte explosiu no fet explotar (NOEX) es trobava a 400 metres de la costa alacantina, submergit a nou metres de la superfície i completament camuflat amb la vida marina.

La Caserna General de la Força d’Acció Marítima, a través del COVAM, va procedir a activar i destacar un equip de desactivadores d’explosius de la UBMCM que, després d’una reunió de coordinació entre els diferents implicats, van procedir a la zona per a procedir a la neutralització ‘in situ’ mitjançant l’ocupació de càrregues explosives especials.

Els especialistes van dur a terme la detonació controlada que neutralitzaria l’artefacte localitzat, eliminant el perill i minimitzant l’impacte mediambiental. Després d’una última immersió de comprovació, es va donar finalment per neutralitzat, per la qual cosa va finalitzar la intervenció i es va desactivar el dispositiu de seguretat.

L’operació va ser coordinada per la Comandància Naval d’Alacant, qui després de conèixer de l’activació de la Unitat de Busseig de l’Armada que s’encarregaria de la desactivació, va sol·licitar els suports locals necessaris per a dur a terme l’actuació.

Entre ells, es trobava la Guàrdia Civil, que ha recolzat amb el seu patrullera ‘Riu Oja’ del Servici Marítim i amb el Grup Especial d’Activitats Subaqüàtiques (GEAS), així com amb la Cruz Roja, qui va aportar una ambulància amb Suport Vital Bàsic en suport a les operacions de busseig. Així mateix, es va informar i va fer partícip a la Capitania Marítima, a l’Autoritat Portuària i a la Policia Local d’Alacant.

L’Armada és qui té les competències en el desactivat i neutralització d’artefactes explosius submarins, labor que realitza en tota Espanya a través de les diferents Unitats de Busseig de la península i Canàries, dependents de l’Almirall d’Acció Marítima (ALMART), amb seu a Cartagena.

A més, la UBMCM és l’única Unitat de l’Armada capacitada per a neutralitzar mines, labor que duu a terme amb bussejadors amb especialització en tècniques específiques d’inutilització de mines.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.