València bat el rècord amb 30 nits tòrrides este 2026, segons Aemet

Ejemplo de shortcode con estilo
València ha encadenat 30 nits tòrrides en 2026, amb mínimes de 25 graus o més, un rècord històric segons Aemet. Castelló de la Plana i Alacant també han superat els seus màxims de calor nocturna.

València ha encadenat en este 2026 un total de 30 nits tòrrides, amb temperatures mínimes de 25 graus o més, una xifra que Aemet qualifica de ‘rècord absolut’ i que confirma un estiu especialment calorós a la ciutat.

Segons les dades de la Agencia Estatal de Meteorología (Aemet), la matinada de dimecres s’ha registrat una mínima de 25,1 graus a l’observatori de València. Amb esta nova nit tòrrida, la ciutat ha superat el registre de 2023, quan es van comptabilitzar 28 nits d’este tipus, i també el de l’any passat, amb 21 nits.

Més nits tòrrides a Castelló i Alacant

Aemet ha assenyalat que l’increment de nits tòrrides no s’ha limitat a València. Castelló de la Plana i Alacant també han superat els seus rècords històrics de calor nocturna durant este 2026.

Castelló de la Plana acumula ja 20 nits amb mínimes per damunt dels 25 graus. Fins ara, el seu màxim eren 12 nits tòrrides, registrades tant en 2025 com en 2023, per tant el salt ha sigut molt significatiu enguany.

En el cas d’Alacant, la ciutat suma 15 nits per damunt dels 25 graus en 2026. Este valor supera el precedent de 2015, quan s’havien comptat 14 nits tòrrides, i també el de 2023, amb 10 nits.

Descens lleuger de les mínimes en l’última matinada

Després d’esta successió de nits tòrrides, la matinada d’este dijous ha sigut lleugerament més fresca en diversos punts de la Comunitat Valenciana, encara que les temperatures han continuat sent altes per a les hores nocturnes.

Segons Aemet, s’han registrat 23,8 graus de mínima a Torreblanca i 23,2 a la ciutat de València, valors que ja no entren en la categoria de nit tòrrida però que continuen per damunt del que seria una nit fresca d’estiu.

A Castelló de la Plana la mínima s’ha quedat en 23,1 graus. A Alacant, Miramar, Pego i Vinaròs el termòmetre ha baixat fins als 22,8 graus, mentres que a Novelda s’han assolit 22,7 graus i a Benidorm 22,3.

L’aeroport de València ha registrat una mínima de 22,2 graus, molt semblant a la d’altres punts del sud com l’aeroport Alicante-Elche, Orihuela i Rojales, on s’han marcat 22,1 graus. A Oliva la mínima nocturna ha sigut de 21,7 graus, la més baixa entre les localitats citades per Aemet.

Les dades d’este estiu mostren una clara persistència de les nits caloroses a les principals ciutats de la Comunitat Valenciana. Este fet incrementa la sensació d’estancament tèrmic i dificulta el descans nocturn, especialment en zones urbanes amb molta edificació i poca ventilació natural.

Últimes notícies

Rescats per les fortes pluges a Piles, Miramar i Oliva i reforç amb helicòpters

Els bombers han rescatat veïns durant la nit a Piles, Miramar i Oliva per les inundacions, i reforcen el dispositiu amb mitjans aeris. La UME es desplaça també a Oliva després d’activar-se la situació 2 del pla d’inundacions a la Safor.

Pluges torrencials a Oliva obliguen a rescats amb helicòpter

Les pluges torrencials a la Safor, amb més de 500 litres per metre quadrat, han obligat a activar rescats amb helicòpter a Oliva i han elevat el risc en rius i barrancs. Emergències demana no desplaçar-se i buscar zones altes davant el perill d’inundacions.

Quinze carreteres tancades per la pluja en cinc províncies, amb diversos talls a Alacant i Oliva

La DGT ha mantingut tallades 15 carreteres secundàries per les fortes pluges en les províncies d’Alacant, València, Còrdova, Sevilla i Toledo, amb diversos talls a la Marina Alta i un a Oliva.

La UME es desplega a Oliva per les inundacions extremes causades per la dana Adam

Unitats de la UME han eixit de la base de Bétera per reforçar els serveis d’emergències davant les greus inundacions a Oliva i la Safor, amb registres de pluja històrics que superen els 600 litres per metre quadrat.

Pluges històriques a la Safor i la Marina Alta amb més de 600 l/m²

El temporal de pluges intenses al litoral sud de la província de València i el nord d'Alacant ha deixat més de 600 l/m² en 24 hores en municipis de la Safor i la Marina Alta, amb registres rècord a Pego i Forna.

Nou avís Es-Alert per pluges a la Comunitat: es demana no eixir de casa

La Generalitat ha enviat un nou missatge Es-Alert a les zones afectades per les pluges persistents i les inundacions a la Comunitat Valenciana i demana a la població que evite desplaçaments i romanga en la vivenda.

Desallotgen un càmping a Xàbia i més de 100 persones passen la nit en un alberg

Els bombers han desallotjat el càmping El Naranjal de Xàbia per l’episodi intens de pluges, i més d’un centenar de persones s’han traslladat a un alberg municipal. Les autoritats demanen evitar desplaçaments innecessaris mentres continuen els avisos per pluja a la Comunitat Valenciana.

Gandia reforça la vigilància a Beniopa i obri el pavelló del Raval per la pluja extrema

Gandia ha reforçat la vigilància en zones inundables com el barranc de Beniopa i està habilitant el pavelló del Raval per als veïns, davant les fortes pluges que han deixat 309,2 litres per metre quadrat en 24 hores.