Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Ejemplo de shortcode con estilo
Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Enginyeria Aeronàutica de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha registrat per al curs 2026-2027 la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana, amb un 13,504, mentres que el grau en Medicina de la Universitat de València (UV) s’ha situat de nou com la titulació més sol·licitada en primera opció, amb 2.813 peticions registrades.

La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats ha publicat este divendres les notes de tall i el llistat d’admissió dels graus de totes les universitats públiques valencianes per al pròxim curs acadèmic. Estes dades marquen l’accés a les carreres més demandades i mostren quines titulacions exigixen una nota més elevada.

Top 10 de notes de tall més altes

El Programa Acadèmic de Recorregut Successiu (PARS) en Enginyeria Aeronàutica, amb via d’accés a través del grau en Enginyeria Aeroespacial de la UPV, ha sigut la titulació amb la nota de tall més exigent, un 13,504 sobre 14.

La segona posició l’ocupa el doble grau en Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la UPV, amb un 13,5, la qual cosa confirma l’alta demanda de perfils tecnològics i quantitatius. En tercer lloc se situa el doble grau en Física i Matemàtiques de la UV, amb un 13,441.

El quart lloc correspon al grau en Enginyeria Aeroespacial de la UPV, amb una nota de tall de 13,275. A continuació apareixen diverses titulacions de Medicina i altres graus sanitaris, que mantenen un any més notes molt altes.

Per universitat i titulació, el rànquing de les 10 notes de tall més elevades per al curs 2026-2027 és el següent:

1. PARS en Enginyeria Aeronàutica (via grau en Enginyeria Aeroespacial), UPV: 13,504.

2. Doble grau en Enginyeria Informàtica i Matemàtiques, UPV: 13,5.

3. Doble grau en Física i Matemàtiques, UV: 13,441.

4. Grau en Enginyeria Aeroespacial, UPV: 13,275.

5. Grau en Medicina, Universidad de Alicante: 13,172.

6. Grau en Medicina, Universitat de València: 13,171.

7. Grau en Medicina, Universidad Miguel Hernández de Elche: 13,166.

8. Grau en Medicina, Universitat Jaume I de Castellón: 13,021.

9. Grau en Odontologia, Universitat de València: 12,976.

10. Doble grau en Matemàtiques i Enginyeria Informàtica, Universitat de València: 12,968.

Estos registres mostren que les enginyeries d’alt nivell i les titulacions sanitàries continuen exigint les qualificacions més altes per a accedir, especialment en les universitats públiques de la província de València.

Medicina, Psicologia i Infermeria, les més sol·licitades

Pel que fa a la demanda, el 80,51 % de l’alumnat ha accedit a alguna de les tres primeres opcions de grau indicades en la preinscripció. Més de la mitat, un 55,56 %, ha obtingut plaça exactament en el grau sol·licitat en primera opció.

A més, un 15,67 % ha sigut admés en la seua segona opció i un 9,28 % en la tercera. Estes dades indiquen que una gran majoria d’estudiants ha pogut acostar-se prou als estudis que preferia.

Les tres titulacions més sol·licitades com a primera opció han sigut totes de la Universitat de València. En primer lloc se situa el grau en Medicina, amb 2.813 sol·licituds, de les quals 2.094 corresponen a dones i 719 a hòmens.

En segon lloc apareix el grau en Psicologia de la UV, amb 1.439 sol·licituds. D’este total, 1.161 són de dones i 271 d’hòmens, la qual cosa confirma una marcada presència femenina en esta carrera.

La tercera titulació més demanada és el grau en Infermeria, també de la UV, amb 1.397 peticions. D’elles, 1.195 corresponen a dones i 202 a hòmens, cosa que reflectix de nou una major demanda femenina en l’àmbit sanitari.

447 places vacants en les universitats públiques

Les universitats públiques valencianes han adjudicat 27.223 de les 27.670 places oferides per al curs 2026-2027. Per tant, queden vacants 447 places que encara poden ocupar-se en adjudicacions posteriors.

Per institucions, la Universitat de València ha oferit 9.474 places i n’ha adjudicat 9.424. La Universitat Politècnica de València ha posat a disposició 6.267 places i n’ha cobert 6.220.

La Universidad de Alicante ha oferit 5.937 places i n’ha adjudicat 5.847. Per la seua banda, la Universidad Miguel Hernández de Elche ha tret 3.107 places i n’ha assignat 2.911.

Finalment, la Universitat Jaume I de Castelló ha oferit 2.885 places i n’ha adjudicat 2.821. En tots els casos, la diferència entre places oferides i adjudicades explica el total de vacants pendents.

Les cinc titulacions amb més places sense cobrir són el grau en Traducción e Interpretación de la Universidad de Alicante; el grau en Turisme de la Universitat Jaume I de Castelló; el grau en Estudios Árabes e Islámicos de la Universidad de Alicante; el grau en Traducción e Interpretación de la Universitat Jaume I de Castelló, i el grau en Història de l’Art de la Universitat de València.

Calendari de les pròximes adjudicacions

Després d’esta primera adjudicació inicial, la Conselleria ha previst set adjudicacions més, que gestionaran els moviments de les llistes d’espera de manera conjunta entre totes les universitats públiques.

Les noves resolucions es publicaran els dies 17, 23 i 29 de juliol, així com el 3, 10 i 17 de setembre i, finalment, l’1 d’octubre. Després de cada adjudicació, les universitats matricularan l’alumnat admés i actualitzaran les places que continuen vacants.

Com a novetat destacada, l’estudiantat que quede en llista d’espera després de la primera adjudicació haurà de confirmar que vol continuar en eixa llista. Haurà de fer-ho a través del portal de la preinscripció, abans del 15 de juliol a les 14.00 hores.

A partir de la segona adjudicació, la permanència en la llista d’espera es realitzarà d’ofici. En eixe moment, serà cada alumne qui haurà de comunicar expressament que ja no desitja continuar optant a una plaça, en cas que prenga una altra decisió acadèmica o personal.

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.