8.2 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Nou període de dol de nou dies al Vaticà per la mort del Papa Francisco

El Vaticà ha decretat aquest dimecres un període de dol de nou dies en memòria del Papa Francisco, qui va morir recentment als 88 anys. Aquest dol començarà el dissabte, dia del seu funeral, moment en què se celebraran diverses misses solemnes a la Basílica de Sant Pere fins al 4 de maig.

La Santa Seu ha informat que el funeral del Pontífex tindrà lloc el dissabte a les 10:00 hores (hora local). Després, el diumenge a les 10:30 hores, el secretari d’Estat, Pietro Parolin, presidirà una concelebració a l’escalinata de la Basílica amb la participació d’empleats i fidels.

El dilluns a les 17:00 hores, el vicari general de la Diòcesi de Roma, Baldassare Reina, liderarà una missa a una església de Roma. El dimarts, a la mateixa hora, l’arxipreste Mauro Gambetti dirigirà una cerimònia amb la presència del Capítol de les Basíliques Papals.

El dimecres, la missa estarà a càrrec de Leonardo Sandri, vicedegà del Col·legi Cardenalici, a la Capella Papal. El dijous, el camarlenc Kevin Joseph Farrell presidirà les misses amb la Cúria, i el divendres, el prefecte del Dicasteri per a les Esglésies Orientals, Claudio Gugerotti, encapçalarà una nova cerimònia.

El dissabte següent, els membres dels Instituts de la Vida Consagrada i de les Societats de Vida Apostòlica, sota la direcció del cardenal Ángel Fernández Artime, participaran en la missa. L’última missa del període de dol es realitzarà el diumenge 4 de maig a les 17:00 hores, dirigida pel cardenal Dominique Mamberti a la Capella Papal.

Aquestes celebracions no només són un moment de comiat, sinó que també marquen l’inici del tradicional període de dol, que estarà acompanyat de misses en memòria del difunt Pontífex. Posteriorment, es convocarà el conclavi de cardenals per triar el successor de Francisco, en un termini que no pot excedir els 20 dies des de la seva mort.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.