14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Nou període de dol de nou dies al Vaticà per la mort del Papa Francisco

El Vaticà ha decretat aquest dimecres un període de dol de nou dies en memòria del Papa Francisco, qui va morir recentment als 88 anys. Aquest dol començarà el dissabte, dia del seu funeral, moment en què se celebraran diverses misses solemnes a la Basílica de Sant Pere fins al 4 de maig.

La Santa Seu ha informat que el funeral del Pontífex tindrà lloc el dissabte a les 10:00 hores (hora local). Després, el diumenge a les 10:30 hores, el secretari d’Estat, Pietro Parolin, presidirà una concelebració a l’escalinata de la Basílica amb la participació d’empleats i fidels.

El dilluns a les 17:00 hores, el vicari general de la Diòcesi de Roma, Baldassare Reina, liderarà una missa a una església de Roma. El dimarts, a la mateixa hora, l’arxipreste Mauro Gambetti dirigirà una cerimònia amb la presència del Capítol de les Basíliques Papals.

El dimecres, la missa estarà a càrrec de Leonardo Sandri, vicedegà del Col·legi Cardenalici, a la Capella Papal. El dijous, el camarlenc Kevin Joseph Farrell presidirà les misses amb la Cúria, i el divendres, el prefecte del Dicasteri per a les Esglésies Orientals, Claudio Gugerotti, encapçalarà una nova cerimònia.

El dissabte següent, els membres dels Instituts de la Vida Consagrada i de les Societats de Vida Apostòlica, sota la direcció del cardenal Ángel Fernández Artime, participaran en la missa. L’última missa del període de dol es realitzarà el diumenge 4 de maig a les 17:00 hores, dirigida pel cardenal Dominique Mamberti a la Capella Papal.

Aquestes celebracions no només són un moment de comiat, sinó que també marquen l’inici del tradicional període de dol, que estarà acompanyat de misses en memòria del difunt Pontífex. Posteriorment, es convocarà el conclavi de cardenals per triar el successor de Francisco, en un termini que no pot excedir els 20 dies des de la seva mort.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.