19.8 C
València
Diumenge, 2 novembre, 2025

Nou període de dol de nou dies al Vaticà per la mort del Papa Francisco

El Vaticà ha decretat aquest dimecres un període de dol de nou dies en memòria del Papa Francisco, qui va morir recentment als 88 anys. Aquest dol començarà el dissabte, dia del seu funeral, moment en què se celebraran diverses misses solemnes a la Basílica de Sant Pere fins al 4 de maig.

La Santa Seu ha informat que el funeral del Pontífex tindrà lloc el dissabte a les 10:00 hores (hora local). Després, el diumenge a les 10:30 hores, el secretari d’Estat, Pietro Parolin, presidirà una concelebració a l’escalinata de la Basílica amb la participació d’empleats i fidels.

El dilluns a les 17:00 hores, el vicari general de la Diòcesi de Roma, Baldassare Reina, liderarà una missa a una església de Roma. El dimarts, a la mateixa hora, l’arxipreste Mauro Gambetti dirigirà una cerimònia amb la presència del Capítol de les Basíliques Papals.

El dimecres, la missa estarà a càrrec de Leonardo Sandri, vicedegà del Col·legi Cardenalici, a la Capella Papal. El dijous, el camarlenc Kevin Joseph Farrell presidirà les misses amb la Cúria, i el divendres, el prefecte del Dicasteri per a les Esglésies Orientals, Claudio Gugerotti, encapçalarà una nova cerimònia.

El dissabte següent, els membres dels Instituts de la Vida Consagrada i de les Societats de Vida Apostòlica, sota la direcció del cardenal Ángel Fernández Artime, participaran en la missa. L’última missa del període de dol es realitzarà el diumenge 4 de maig a les 17:00 hores, dirigida pel cardenal Dominique Mamberti a la Capella Papal.

Aquestes celebracions no només són un moment de comiat, sinó que també marquen l’inici del tradicional període de dol, que estarà acompanyat de misses en memòria del difunt Pontífex. Posteriorment, es convocarà el conclavi de cardenals per triar el successor de Francisco, en un termini que no pot excedir els 20 dies des de la seva mort.

Últimes notícies

Afectats per la DANA demanen la dimissió de Mazón davant el Palau de la Generalitat

Desenes de persones, moltes d'elles familiars de víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024, s'han concentrat davant el Palau per a demanar la dimissió de Carlos Mazón. La protesta, improvisada, ha coincidit amb la conversa prevista entre Mazón i Alberto Núñez Feijóo en plena discussió interna del PP.

El Barça va recuperar la pegada: 3-1 davant un Elx que va competir fins al final

El Barcelona es va imposar 3-1 a l'Elx en Montjuïc amb dos urpades inicials i una canonada de Rashford després del descans. L'Elx va pressionar alt i va tindre opcions.

Álvaro Núñez defén la identitat de l’Elx malgrat el 3-1 davant el Barcelona

El defensa de l'Elx ha subratllat que l'equip manté la seua idea de joc malgrat la derrota per 3-1 davant el Barcelona i ha valorat la reacció després d'un inici advers.

La pegada del Barça tomba a un gran Elx (3-1)

El Barcelona va véncer 3-1 a l'Elx en l'Estadi Olímpic Lluís Companys gràcies a dos gols primerencs i un tercer a l'hora de joc. L'Elx va competir la possessió i va estrényer fins al final.

Mazón anunciarà demà la seua decisió després de parlar amb Feijóo

El president de la Generalitat informarà este dilluns davant els mitjans del resultat de les seues converses del diumenge amb Alberto Núñez Feijóo sobre el seu futur polític.

100-82: l’arrancada del València Basket liquida al Sant Pau Burgos i reforça el lideratge

El València Basket va resoldre amb un arreón inicial, va dominar al Sant Pau Burgos i va firmar la seua tercera victòria en sis dies. Quinta en cinc jornades per a seguir líder.

La Mostra de València premia amb la Palmera d’Or ‘Aisha ca’t fly away’ i amb la Plata ‘Pieces of a foreign life’

La Mostra de València ha atorgat la Palmera d'Or a 'Aisha ca't fly away' i la Palmera de Plata a 'Pieces of a foreign life', les dos centrades en dones migrants. El palmarés ha reconegut a més direcció, guió i apartats tècnics, i ha concedit la Palmera d'Honor a Fernando Bovaira.

Afectats per la dana es concentren davant el Palau i exigixen la dimissió de Mazón

Desenes de persones, en la seua majoria familiars de morts per la dana del 29 d'octubre, s'han concentrat davant el Palau de la Generalitat per a demanar la dimissió de Carlos Mazón. La protesta, improvisada, s'ha celebrat en plena pressió interna en el PP i a l'espera d'una conversa entre Mazón i Alberto Núñez Feijóo.