Nou període de dol de nou dies al Vaticà per la mort del Papa Francisco

El Vaticà ha decretat aquest dimecres un període de dol de nou dies en memòria del Papa Francisco, qui va morir recentment als 88 anys. Aquest dol començarà el dissabte, dia del seu funeral, moment en què se celebraran diverses misses solemnes a la Basílica de Sant Pere fins al 4 de maig.

La Santa Seu ha informat que el funeral del Pontífex tindrà lloc el dissabte a les 10:00 hores (hora local). Després, el diumenge a les 10:30 hores, el secretari d’Estat, Pietro Parolin, presidirà una concelebració a l’escalinata de la Basílica amb la participació d’empleats i fidels.

El dilluns a les 17:00 hores, el vicari general de la Diòcesi de Roma, Baldassare Reina, liderarà una missa a una església de Roma. El dimarts, a la mateixa hora, l’arxipreste Mauro Gambetti dirigirà una cerimònia amb la presència del Capítol de les Basíliques Papals.

El dimecres, la missa estarà a càrrec de Leonardo Sandri, vicedegà del Col·legi Cardenalici, a la Capella Papal. El dijous, el camarlenc Kevin Joseph Farrell presidirà les misses amb la Cúria, i el divendres, el prefecte del Dicasteri per a les Esglésies Orientals, Claudio Gugerotti, encapçalarà una nova cerimònia.

El dissabte següent, els membres dels Instituts de la Vida Consagrada i de les Societats de Vida Apostòlica, sota la direcció del cardenal Ángel Fernández Artime, participaran en la missa. L’última missa del període de dol es realitzarà el diumenge 4 de maig a les 17:00 hores, dirigida pel cardenal Dominique Mamberti a la Capella Papal.

Aquestes celebracions no només són un moment de comiat, sinó que també marquen l’inici del tradicional període de dol, que estarà acompanyat de misses en memòria del difunt Pontífex. Posteriorment, es convocarà el conclavi de cardenals per triar el successor de Francisco, en un termini que no pot excedir els 20 dies des de la seva mort.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingut a Alacant un fugitiu que va apunyalar als seus exsuegros a Màlaga amb un matxet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 43 anys en crida i cerca per apunyalar amb un matxet als pares de la seua exparella a Màlaga, després d'acumular diverses ordes d'allunyament i requisitòries judicials.

El Parc Central d’Alacant integrarà la ciutat amb un gran pulmó verd sobre les vies del tren

El futur Parc Central d'Alacant crearà un corredor verd de 200.000 metres quadrats i 2.100 metres lineals sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions per a eliminar la històrica barrera ferroviària i connectar barris hui separats.

El projecte del Parc Central dividix a l’oposició entre l’optimisme del PSOE i els dubtes de Compromís, EU-Podem i Vox

L'anunci del projecte del Parc Central a Alacant desperta entusiasme en el PSOE, mentres Compromís i EU-Podem expressen recels i Vox es desmarca amb dures crítiques a l'acte i al ministre de Transports.

Detingut a Alacant un fugitiu per apunyalar als seus exsuegros a Màlaga

La Policia Nacional va detindre a Alacant a un home de 43 anys buscat per apunyalar amb un matxet als pares de la seua exparella a Màlaga, després d'acumular diverses ordes judicials i policials.

Eray Cömert patix una lesió abdominal i sembra dubtes en la defensa del València

Eray Cömert patix una lesió en la musculatura abdominal després d'un colp davant l'Elx i s'unix a la baixa de Unai Núñez, deixant a César Tárrega com a únic central disponible del València.

El València aconseguirà els 3.000 partits en Primera enfront del Mallorca

El València CF arribarà als 3.000 partits en Primera Divisió en el seu pròxim dol de Lliga davant el Mallorca, una fita que consolida al club com un dels històrics del futbol espanyol.

Lucas Cepeda es reivindica amb un gol clau en el moment més delicat de l’Elx

El xilé Lucas Cepeda va firmar el seu primer gol en LaLiga amb l'Elx en un moment crític per a l'equip i es guanya pes en els plans de Eder Sarabia.

La Renda 2025 confirma que les ajudes per la dana queden exemptes d’IRPF

Les ajudes per la dana d'octubre de 2024 concedides pel Govern, la Generalitat i els ajuntaments no tributen en l'IRPF de la Renda 2025, segons l'Agència Tributària.