Nou període de dol de nou dies al Vaticà per la mort del Papa Francisco

El Vaticà ha decretat aquest dimecres un període de dol de nou dies en memòria del Papa Francisco, qui va morir recentment als 88 anys. Aquest dol començarà el dissabte, dia del seu funeral, moment en què se celebraran diverses misses solemnes a la Basílica de Sant Pere fins al 4 de maig.

La Santa Seu ha informat que el funeral del Pontífex tindrà lloc el dissabte a les 10:00 hores (hora local). Després, el diumenge a les 10:30 hores, el secretari d’Estat, Pietro Parolin, presidirà una concelebració a l’escalinata de la Basílica amb la participació d’empleats i fidels.

El dilluns a les 17:00 hores, el vicari general de la Diòcesi de Roma, Baldassare Reina, liderarà una missa a una església de Roma. El dimarts, a la mateixa hora, l’arxipreste Mauro Gambetti dirigirà una cerimònia amb la presència del Capítol de les Basíliques Papals.

El dimecres, la missa estarà a càrrec de Leonardo Sandri, vicedegà del Col·legi Cardenalici, a la Capella Papal. El dijous, el camarlenc Kevin Joseph Farrell presidirà les misses amb la Cúria, i el divendres, el prefecte del Dicasteri per a les Esglésies Orientals, Claudio Gugerotti, encapçalarà una nova cerimònia.

El dissabte següent, els membres dels Instituts de la Vida Consagrada i de les Societats de Vida Apostòlica, sota la direcció del cardenal Ángel Fernández Artime, participaran en la missa. L’última missa del període de dol es realitzarà el diumenge 4 de maig a les 17:00 hores, dirigida pel cardenal Dominique Mamberti a la Capella Papal.

Aquestes celebracions no només són un moment de comiat, sinó que també marquen l’inici del tradicional període de dol, que estarà acompanyat de misses en memòria del difunt Pontífex. Posteriorment, es convocarà el conclavi de cardenals per triar el successor de Francisco, en un termini que no pot excedir els 20 dies des de la seva mort.

Últimes notícies

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.

El sòl urbà es dispara un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

El preu del sòl urbà ha pujat un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en el primer trimestre de 2026, fins als 260,1 euros/m2, amb València i Alacant per damunt de la mitjana autonòmica.

Quasi 19.000 viatgers han passat pels centres de vacunació internacional de la Comunitat en 2025

Els centres de vacunació internacional de la Comunitat Valenciana han atés 18.950 persones en 2025, un 24 % més que l’any anterior, i encaren 2026 amb la demanda en augment.

Festa de Sant Joan sense incidents a El Campello amb 10.000 persones a la platja

La nit de Sant Joan ha congregat més de 10.000 persones a les platges d’El Campello, un dels pocs municipis d’Alacant que ha permés les fogueres, i ha acabat sense incidents greus.

Cauen dues plantacions de marihuana a Sax i Petrer amb dos detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat dues plantacions de marihuana en vivendes de Sax i Petrer i ha detingut dos hòmens de 34 i 37 anys, investigats també per defraudació de fluït elèctric.

Els bombers apaguen de matinada un incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes

Els bombers del Consorci Provincial de València han apagat de matinada un incendi declarat dimarts en un abocador de Caudete de las Fuentes, després de diverses hores de treball.

Més de cent atesos en la Nit de Sant Joan a les platges de València, amb sis hospitalitzats

Cruz Roja ha atés 114 persones en la Nit de Sant Joan a les platges de València, sobretot per intoxicacions i cremades, i sis han acabat a l’hospital.