Nova línia de bus substitutiva de la L1 de Metrovalencia per a connectar municipis de la Ribera Alta

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La Generalitat engegarà a partir d’este dimarts 10 una nova línia d’autobús que connectarà Castelló de la Ribera amb Alginet, l’Alcúdia, Benimodo, Carlet, Massalavés i Alberic. Este nou servici intermunicipal se suma a les quatre línies que ja operen en la comarca de la Ribera Alta.

La nova línia, que no arriba fins a València, permetrà als usuaris desplaçar-se entre els municipis de la Ribera Alta. Estes són les parades establides: a Castelló de la Ribera, en l’institut del municipi; a Alberic, a l’avinguda Ribera Alta, 7; a Massalavés, en Camí Reial; a L’Alcúdia, a Avinguda Carlet, 5; a Benimodo, en l’estació de metro; a Carlet, al carrer Enginyer Balaguer, 128, i a Alginet al carrer Higinio Noja (enfront del bar Luis).

Es tracta tant de servicis d’autobús que realitzen rutes entre diverses poblacions com d’autobusos llançadora que connecten municipis tant de la zona afectada per la dana com d’altres poblacions que han quedat sense servici, detalla l’administració autonòmica.

Amb la nova ruta, des d’este dimarts, la Generalitat té en servici 14 rutes d’autobús disponibles. A més de les procedents de la Ribera, quatre que connecten Llíria amb Paterna, incloent les parades de Llíria-Benaguasil, Llíria-València, L’Eliana-València i La Canyada Paterna, i quatre rutes en la línia Torrent Av.-València, que abasten Paiporta-València, Picanya-València, Torrent-València i Torrent-Picanya-Paiporta.

Les línies actualment en funcionament, substitutives de Metrovalencia, inclouen les rutes Picassent-Alcàsser-Silla-València, Alginet-València, Carlet-Benimodo-l’Alcúdia-València i Alberic-Massalavés-València. Totes garantixen parades en punts de València, com el carrer Actor Antonio Ferrandis-Font de Sant Lluís i l’avinguda Ausiàs March-Dr. Waksman, assegurant la connexió amb els autobusos de l’EMT.

LÍNIA CATARROJA, TORRENT I ALBAL

Des d’este dilluns, la Generalitat ha ampliat el servici de la línia Catarroja-Torrent, ja en funcionament, amb la incorporació de dos noves parades a Albal. Esta línia reforça la connectivitat entre Catarroja, Torrent i Albal, facilitant l’accés a altres recorreguts cap a València i millorant la mobilitat intermunicipal en la zona sud de l’àrea metropolitana.

Estes són les parades que oferix: a Torrent, a l’avinguda Vedat, 94; a Catarroja, en l’Ajuntament i a Florida Secundària, i a Albal en l’institut de la localitat i al Carrer del Molí Cremat enfront del número 2.

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori recomana als usuaris consultar els horaris i possibles modificacions en els trajectes a través de les pàgines web de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), Metrovalencia i el propi departament autonòmic.

Últimes notícies

Les ratxes de vent superen els 160 km/h a l’interior de Castelló

Les ratxes de vent han superat els 160 km/h a Xert i Vilar de Canes i han deixat registres molt elevats en altres municipis de l'interior de Castelló, encara que sense incidents rellevants.

Zara, BBVA i Santander lideren el rànquing de marques espanyoles més valuoses en 2026

Zara manté per desé any consecutiu el lideratge com a marca espanyola més valuosa en 2026, seguida per BBVA i Santander, segons l'informe Kantar BrandZ. L'estudi reflectix a més una forta revaloració del conjunt de grans marques espanyoles enfront d'altres mercats europeus.

València i Alacant concentren ja l’11% de les residències per arrelament a Espanya

València reunix el 6% i Alacant el 5% de les autoritzacions de residència per arrelament en vigor a Espanya, en un context de rècord històric de persones regularitzades i alta inserció laboral.

Detinguts sis hòmens per una sèrie de robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos

La Guàrdia Civil ha detingut a sis hòmens per tres robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos, on a més s'hauria detectat activitat de tràfic de drogues i una possible organització criminal.

La vivenda encarix un 16,7% en la Comunitat Valenciana mentres cauen compravendes i hipoteques

El mercat de la vivenda arranca l'any amb preus a l'alça del 9% a Espanya i del 16,7% en la Comunitat Valenciana, mentres es frenen les compravendes i la concessió d'hipoteques després de quasi dos anys d'increments continus.

Vent huracanat a l’interior nord de Castelló i brusc descens de les màximes

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós marcada per ratxes de vent del nord-oest localment huracanades a l'interior nord de Castelló i un notable descens generalitzat de les temperatures màximes i mínimes.

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.