Nova línia de bus substitutiva de la L1 de Metrovalencia per a connectar municipis de la Ribera Alta

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La Generalitat engegarà a partir d’este dimarts 10 una nova línia d’autobús que connectarà Castelló de la Ribera amb Alginet, l’Alcúdia, Benimodo, Carlet, Massalavés i Alberic. Este nou servici intermunicipal se suma a les quatre línies que ja operen en la comarca de la Ribera Alta.

La nova línia, que no arriba fins a València, permetrà als usuaris desplaçar-se entre els municipis de la Ribera Alta. Estes són les parades establides: a Castelló de la Ribera, en l’institut del municipi; a Alberic, a l’avinguda Ribera Alta, 7; a Massalavés, en Camí Reial; a L’Alcúdia, a Avinguda Carlet, 5; a Benimodo, en l’estació de metro; a Carlet, al carrer Enginyer Balaguer, 128, i a Alginet al carrer Higinio Noja (enfront del bar Luis).

Es tracta tant de servicis d’autobús que realitzen rutes entre diverses poblacions com d’autobusos llançadora que connecten municipis tant de la zona afectada per la dana com d’altres poblacions que han quedat sense servici, detalla l’administració autonòmica.

Amb la nova ruta, des d’este dimarts, la Generalitat té en servici 14 rutes d’autobús disponibles. A més de les procedents de la Ribera, quatre que connecten Llíria amb Paterna, incloent les parades de Llíria-Benaguasil, Llíria-València, L’Eliana-València i La Canyada Paterna, i quatre rutes en la línia Torrent Av.-València, que abasten Paiporta-València, Picanya-València, Torrent-València i Torrent-Picanya-Paiporta.

Les línies actualment en funcionament, substitutives de Metrovalencia, inclouen les rutes Picassent-Alcàsser-Silla-València, Alginet-València, Carlet-Benimodo-l’Alcúdia-València i Alberic-Massalavés-València. Totes garantixen parades en punts de València, com el carrer Actor Antonio Ferrandis-Font de Sant Lluís i l’avinguda Ausiàs March-Dr. Waksman, assegurant la connexió amb els autobusos de l’EMT.

LÍNIA CATARROJA, TORRENT I ALBAL

Des d’este dilluns, la Generalitat ha ampliat el servici de la línia Catarroja-Torrent, ja en funcionament, amb la incorporació de dos noves parades a Albal. Esta línia reforça la connectivitat entre Catarroja, Torrent i Albal, facilitant l’accés a altres recorreguts cap a València i millorant la mobilitat intermunicipal en la zona sud de l’àrea metropolitana.

Estes són les parades que oferix: a Torrent, a l’avinguda Vedat, 94; a Catarroja, en l’Ajuntament i a Florida Secundària, i a Albal en l’institut de la localitat i al Carrer del Molí Cremat enfront del número 2.

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori recomana als usuaris consultar els horaris i possibles modificacions en els trajectes a través de les pàgines web de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), Metrovalencia i el propi departament autonòmic.

Últimes notícies

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.

Els accidents laborals causen 12 morts en la Comunitat Valenciana fins a març

Els accidents laborals provoquen 170 morts a Espanya en el primer trimestre, 12 d'elles en la Comunitat Valenciana, on totes les defuncions es produïxen durant la jornada de treball.

Els ajuntaments activen projectes locals per a 120.000 vivendes de protecció pública

Els ajuntaments poden posar en marxa Projectes Residencials Locals per a promoure fins a 120.000 vivendes de protecció pública en sòls dotacionals i patrimonials hui infrautilitzats.

El Suprem reclama de nou al Parlament Europeu alçar la immunitat de Alvise per assetjament

El Tribunal Suprem sol·licita per tercera vegada al Parlament Europeu el suplicatori per a retirar la immunitat a l'eurodiputat Luis Perez, Alvise, i investigar-li per presumpte assetjament i revelacion de secrets a exmembres del seu partit.

Catalá reclama al Govern una reunió pel Sidi Saler després d’un any sense resposta

L'alcaldessa de València, María José Catalá, manté la seua exigència de reunir-se amb el Ministeri per a la Transició Ecològica per a definir el futur de l'antic hotel Sidi Saler, tancat i abandonat, després de més d'un any sense resposta.