11.7 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Nova línia de bus substitutiva de la L1 de Metrovalencia per a connectar municipis de la Ribera Alta

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La Generalitat engegarà a partir d’este dimarts 10 una nova línia d’autobús que connectarà Castelló de la Ribera amb Alginet, l’Alcúdia, Benimodo, Carlet, Massalavés i Alberic. Este nou servici intermunicipal se suma a les quatre línies que ja operen en la comarca de la Ribera Alta.

La nova línia, que no arriba fins a València, permetrà als usuaris desplaçar-se entre els municipis de la Ribera Alta. Estes són les parades establides: a Castelló de la Ribera, en l’institut del municipi; a Alberic, a l’avinguda Ribera Alta, 7; a Massalavés, en Camí Reial; a L’Alcúdia, a Avinguda Carlet, 5; a Benimodo, en l’estació de metro; a Carlet, al carrer Enginyer Balaguer, 128, i a Alginet al carrer Higinio Noja (enfront del bar Luis).

Es tracta tant de servicis d’autobús que realitzen rutes entre diverses poblacions com d’autobusos llançadora que connecten municipis tant de la zona afectada per la dana com d’altres poblacions que han quedat sense servici, detalla l’administració autonòmica.

Amb la nova ruta, des d’este dimarts, la Generalitat té en servici 14 rutes d’autobús disponibles. A més de les procedents de la Ribera, quatre que connecten Llíria amb Paterna, incloent les parades de Llíria-Benaguasil, Llíria-València, L’Eliana-València i La Canyada Paterna, i quatre rutes en la línia Torrent Av.-València, que abasten Paiporta-València, Picanya-València, Torrent-València i Torrent-Picanya-Paiporta.

Les línies actualment en funcionament, substitutives de Metrovalencia, inclouen les rutes Picassent-Alcàsser-Silla-València, Alginet-València, Carlet-Benimodo-l’Alcúdia-València i Alberic-Massalavés-València. Totes garantixen parades en punts de València, com el carrer Actor Antonio Ferrandis-Font de Sant Lluís i l’avinguda Ausiàs March-Dr. Waksman, assegurant la connexió amb els autobusos de l’EMT.

LÍNIA CATARROJA, TORRENT I ALBAL

Des d’este dilluns, la Generalitat ha ampliat el servici de la línia Catarroja-Torrent, ja en funcionament, amb la incorporació de dos noves parades a Albal. Esta línia reforça la connectivitat entre Catarroja, Torrent i Albal, facilitant l’accés a altres recorreguts cap a València i millorant la mobilitat intermunicipal en la zona sud de l’àrea metropolitana.

Estes són les parades que oferix: a Torrent, a l’avinguda Vedat, 94; a Catarroja, en l’Ajuntament i a Florida Secundària, i a Albal en l’institut de la localitat i al Carrer del Molí Cremat enfront del número 2.

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori recomana als usuaris consultar els horaris i possibles modificacions en els trajectes a través de les pàgines web de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), Metrovalencia i el propi departament autonòmic.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.