El primer dia la nova parada de l’EMT en la plaça de l’Ajuntament rep un 12% més de passatgers que abans

L’alcaldessa, María José Catalá, ha assegurat hui que les línies que ahir van arribar novament al centre van registrar un total de 60.471 passatgers, és a dir, un 12,3 % més comparat amb el dia anterior, dilluns, que, abans de modificar el seu recorregut, van registrar 53.855 passatgers.

A més, en la nova parada de la plaça de l’Ajuntament, ahir van pujar 1.225 usuaris, la qual cosa la situa en el lloc 52 entre les 1.123 parades amb validacions d’EMT. Este registre és un 5 % superior al global de les parades de la companyia municipal. “Estem detectant que esta parada pot arribar a ser una de les quals més afluència registre”, ha assenyalat.

Catalá ha emfatitzat que “és de sentit comú i de primer de mobilitat sostenible que els veïns de València tinguen la possibilitat d’arribar al centre en autobús. Em sembla absolutament increïble que el transport públic, que pot portar al centre a persones majors o amb mobilitat reduïda, siga criticat”.

La línia C1 ha sigut un fracàs absolut, és una de les línies que més baixa freqüència tenia de passatgers. Ara veurem com funcionen estes set línies. Estem fent valoracions cada quatre hores”, ha declarat.

Des de les 5.47 del matí del dimarts, oficialment set línies d’EMT es van sumar a la C1 i tornen al centre. Les línies 4, 11, 31, 32 i 70 arriben fins a la Pl. de l’Ajuntament passant pels carrers La Paz i Sant Vicent. I les línies 16 i 26 també circulen, amb estos canvis, pel carrer La Paz fins a Poeta Querol.

Una mostra de l’èxit de les set noves línies és que estes creixen quatre punts més que la resta de línies de la xarxa. En concret, l’EMT va desplaçar ahir un total de 396.174 passatgers, un 8,8 % més respecte del dia anterior”, ha subratllat. En este sentit, el creixement de passatgers, experimentat per les noves línies que recuperaven els itineraris al cor de la ciutat, va ser d’un 12,3 %.

D’esta manera, l’equip de govern de María José Catalá, «respon a les necessitats de comunicacions directes amb el centre des dels barris de la ciutat, principalment els del nord i l’est, demandades durant els últims anys«.

Reordenació línies EMT

La reordenació de les línies de l’EMT té com a objectius fonamentals la connexió directa amb la Pl. de l’Ajuntament, l’ampliació del servici cap al Mercat Central i la recuperació d’antigues relacions amb tot el centre històric. A més d’ampliar l’àrea d’influència d’EMT, es reduïxen els transbords i els temps de viatge, i es reequilibren els recorreguts que es diferencien i es complementen amb els que oferix Metrovalencia.

EMT València ha dissenyat un operatiu que es mantindrà durant els pròxims dies per a informar el detall tant a conductors com a usuaris del transport públic. Des de primera hora del matí, i fins a la nit, prop de 40 inspectors caps, coordinadors i oficials s’encarregaran de l’assistència directa, i a peu de carrer, a tots els autobusos que arriben al centre. De la mateixa manera informaran dels nous recorreguts i assistiran als passatgers que encara no disposen de tota la informació. Els inspectors han informat que tot es desenvolupa amb normalitat i que no s’ha apreciat cap incidència.

Tota la informació també està actualitzada en les parades i marquesines, en la web d’EMT València i en xarxes socials.

Últimes notícies

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.

Alacant impulsa 475 noves vivendes al PAU 5 de la platja de Sant Joan amb un 30% protegit

L'Ajuntament d'Alacant té previst aprovar el projecte d'urbanització del Sector 2 del PAU 5, junt a El Campello, que permetrà construir 475 vivendes noves, de les quals un 30% seran de protecció pública, després de més de 20 anys de tramitació.

El nou Gulliver del Jardí del Túria estarà llest en sis mesos i alçarà nou metres

El nou parc infantil 'El Lilliput de Gulliver' completarà l'oferta lúdica del Jardí del Túria amb una escultura jugable de quasi nou metres, integrada en un espai temàtic d'uns 2.500 metres quadrats entre el Pont de les Arts i el de Glòries Valencianes.

Educació i sindicats acosten posicions en burocràcia i ràtios però ajornen l’acord

La Conselleria d’Educació i els cinc sindicats docents avancen en burocràcia, ràtios i substitucions en l’onzena reunió de negociació, però mantenen bloquejat el valencià i el capítol salarial i continuen sense tancar un acord que desactive la vaga indefinida.

El València Basket es retroba 23 anys després amb el Joventut en un playoff històric

El València Basket jugarà les semifinals de la Lliga Endesa contra el Joventut, el club davant del qual va aconseguir fa 23 anys la seua primera eliminatòria guanyada pel títol ACB. El duel recupera un enfrontament històric entre dos clàssics del bàsquet estatal, ara amb el Roig Arena com a escenari recent dels seus últims duels a cop o mort.

Bernabé acusa el Consell d’incompetència i retreu a Pérez Llorca que no parle amb el professorat

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa el Consell de posar els seus interessos per damunt de l’educació pública i critica que el president Juanfran Pérez Llorca encara no haja dialogat amb el professorat en la cinquena setmana de vaga indefinida.

Una boia electromagnètica dissenyada a la UA espanta les meduses sense fer-los mal

El grup GRE de la Universitat d'Alacant ha creat una boia flotant que genera camps electromagnètics per a allunyar les meduses de zones de bany i instal·lacions marines, modificant el seu moviment sense causar-los danys ni afectar altres espècies.