El primer dia la nova parada de l’EMT en la plaça de l’Ajuntament rep un 12% més de passatgers que abans

L’alcaldessa, María José Catalá, ha assegurat hui que les línies que ahir van arribar novament al centre van registrar un total de 60.471 passatgers, és a dir, un 12,3 % més comparat amb el dia anterior, dilluns, que, abans de modificar el seu recorregut, van registrar 53.855 passatgers.

A més, en la nova parada de la plaça de l’Ajuntament, ahir van pujar 1.225 usuaris, la qual cosa la situa en el lloc 52 entre les 1.123 parades amb validacions d’EMT. Este registre és un 5 % superior al global de les parades de la companyia municipal. “Estem detectant que esta parada pot arribar a ser una de les quals més afluència registre”, ha assenyalat.

Catalá ha emfatitzat que “és de sentit comú i de primer de mobilitat sostenible que els veïns de València tinguen la possibilitat d’arribar al centre en autobús. Em sembla absolutament increïble que el transport públic, que pot portar al centre a persones majors o amb mobilitat reduïda, siga criticat”.

La línia C1 ha sigut un fracàs absolut, és una de les línies que més baixa freqüència tenia de passatgers. Ara veurem com funcionen estes set línies. Estem fent valoracions cada quatre hores”, ha declarat.

Des de les 5.47 del matí del dimarts, oficialment set línies d’EMT es van sumar a la C1 i tornen al centre. Les línies 4, 11, 31, 32 i 70 arriben fins a la Pl. de l’Ajuntament passant pels carrers La Paz i Sant Vicent. I les línies 16 i 26 també circulen, amb estos canvis, pel carrer La Paz fins a Poeta Querol.

Una mostra de l’èxit de les set noves línies és que estes creixen quatre punts més que la resta de línies de la xarxa. En concret, l’EMT va desplaçar ahir un total de 396.174 passatgers, un 8,8 % més respecte del dia anterior”, ha subratllat. En este sentit, el creixement de passatgers, experimentat per les noves línies que recuperaven els itineraris al cor de la ciutat, va ser d’un 12,3 %.

D’esta manera, l’equip de govern de María José Catalá, «respon a les necessitats de comunicacions directes amb el centre des dels barris de la ciutat, principalment els del nord i l’est, demandades durant els últims anys«.

Reordenació línies EMT

La reordenació de les línies de l’EMT té com a objectius fonamentals la connexió directa amb la Pl. de l’Ajuntament, l’ampliació del servici cap al Mercat Central i la recuperació d’antigues relacions amb tot el centre històric. A més d’ampliar l’àrea d’influència d’EMT, es reduïxen els transbords i els temps de viatge, i es reequilibren els recorreguts que es diferencien i es complementen amb els que oferix Metrovalencia.

EMT València ha dissenyat un operatiu que es mantindrà durant els pròxims dies per a informar el detall tant a conductors com a usuaris del transport públic. Des de primera hora del matí, i fins a la nit, prop de 40 inspectors caps, coordinadors i oficials s’encarregaran de l’assistència directa, i a peu de carrer, a tots els autobusos que arriben al centre. De la mateixa manera informaran dels nous recorreguts i assistiran als passatgers que encara no disposen de tota la informació. Els inspectors han informat que tot es desenvolupa amb normalitat i que no s’ha apreciat cap incidència.

Tota la informació també està actualitzada en les parades i marquesines, en la web d’EMT València i en xarxes socials.

Últimes notícies

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.