El primer dia la nova parada de l’EMT en la plaça de l’Ajuntament rep un 12% més de passatgers que abans

L’alcaldessa, María José Catalá, ha assegurat hui que les línies que ahir van arribar novament al centre van registrar un total de 60.471 passatgers, és a dir, un 12,3 % més comparat amb el dia anterior, dilluns, que, abans de modificar el seu recorregut, van registrar 53.855 passatgers.

A més, en la nova parada de la plaça de l’Ajuntament, ahir van pujar 1.225 usuaris, la qual cosa la situa en el lloc 52 entre les 1.123 parades amb validacions d’EMT. Este registre és un 5 % superior al global de les parades de la companyia municipal. “Estem detectant que esta parada pot arribar a ser una de les quals més afluència registre”, ha assenyalat.

Catalá ha emfatitzat que “és de sentit comú i de primer de mobilitat sostenible que els veïns de València tinguen la possibilitat d’arribar al centre en autobús. Em sembla absolutament increïble que el transport públic, que pot portar al centre a persones majors o amb mobilitat reduïda, siga criticat”.

La línia C1 ha sigut un fracàs absolut, és una de les línies que més baixa freqüència tenia de passatgers. Ara veurem com funcionen estes set línies. Estem fent valoracions cada quatre hores”, ha declarat.

Des de les 5.47 del matí del dimarts, oficialment set línies d’EMT es van sumar a la C1 i tornen al centre. Les línies 4, 11, 31, 32 i 70 arriben fins a la Pl. de l’Ajuntament passant pels carrers La Paz i Sant Vicent. I les línies 16 i 26 també circulen, amb estos canvis, pel carrer La Paz fins a Poeta Querol.

Una mostra de l’èxit de les set noves línies és que estes creixen quatre punts més que la resta de línies de la xarxa. En concret, l’EMT va desplaçar ahir un total de 396.174 passatgers, un 8,8 % més respecte del dia anterior”, ha subratllat. En este sentit, el creixement de passatgers, experimentat per les noves línies que recuperaven els itineraris al cor de la ciutat, va ser d’un 12,3 %.

D’esta manera, l’equip de govern de María José Catalá, “respon a les necessitats de comunicacions directes amb el centre des dels barris de la ciutat, principalment els del nord i l’est, demandades durant els últims anys“.

Reordenació línies EMT

La reordenació de les línies de l’EMT té com a objectius fonamentals la connexió directa amb la Pl. de l’Ajuntament, l’ampliació del servici cap al Mercat Central i la recuperació d’antigues relacions amb tot el centre històric. A més d’ampliar l’àrea d’influència d’EMT, es reduïxen els transbords i els temps de viatge, i es reequilibren els recorreguts que es diferencien i es complementen amb els que oferix Metrovalencia.

EMT València ha dissenyat un operatiu que es mantindrà durant els pròxims dies per a informar el detall tant a conductors com a usuaris del transport públic. Des de primera hora del matí, i fins a la nit, prop de 40 inspectors caps, coordinadors i oficials s’encarregaran de l’assistència directa, i a peu de carrer, a tots els autobusos que arriben al centre. De la mateixa manera informaran dels nous recorreguts i assistiran als passatgers que encara no disposen de tota la informació. Els inspectors han informat que tot es desenvolupa amb normalitat i que no s’ha apreciat cap incidència.

Tota la informació també està actualitzada en les parades i marquesines, en la web d’EMT València i en xarxes socials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.