12.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

El primer dia la nova parada de l’EMT en la plaça de l’Ajuntament rep un 12% més de passatgers que abans

L’alcaldessa, María José Catalá, ha assegurat hui que les línies que ahir van arribar novament al centre van registrar un total de 60.471 passatgers, és a dir, un 12,3 % més comparat amb el dia anterior, dilluns, que, abans de modificar el seu recorregut, van registrar 53.855 passatgers.

A més, en la nova parada de la plaça de l’Ajuntament, ahir van pujar 1.225 usuaris, la qual cosa la situa en el lloc 52 entre les 1.123 parades amb validacions d’EMT. Este registre és un 5 % superior al global de les parades de la companyia municipal. “Estem detectant que esta parada pot arribar a ser una de les quals més afluència registre”, ha assenyalat.

Catalá ha emfatitzat que “és de sentit comú i de primer de mobilitat sostenible que els veïns de València tinguen la possibilitat d’arribar al centre en autobús. Em sembla absolutament increïble que el transport públic, que pot portar al centre a persones majors o amb mobilitat reduïda, siga criticat”.

La línia C1 ha sigut un fracàs absolut, és una de les línies que més baixa freqüència tenia de passatgers. Ara veurem com funcionen estes set línies. Estem fent valoracions cada quatre hores”, ha declarat.

Des de les 5.47 del matí del dimarts, oficialment set línies d’EMT es van sumar a la C1 i tornen al centre. Les línies 4, 11, 31, 32 i 70 arriben fins a la Pl. de l’Ajuntament passant pels carrers La Paz i Sant Vicent. I les línies 16 i 26 també circulen, amb estos canvis, pel carrer La Paz fins a Poeta Querol.

Una mostra de l’èxit de les set noves línies és que estes creixen quatre punts més que la resta de línies de la xarxa. En concret, l’EMT va desplaçar ahir un total de 396.174 passatgers, un 8,8 % més respecte del dia anterior”, ha subratllat. En este sentit, el creixement de passatgers, experimentat per les noves línies que recuperaven els itineraris al cor de la ciutat, va ser d’un 12,3 %.

D’esta manera, l’equip de govern de María José Catalá, “respon a les necessitats de comunicacions directes amb el centre des dels barris de la ciutat, principalment els del nord i l’est, demandades durant els últims anys“.

Reordenació línies EMT

La reordenació de les línies de l’EMT té com a objectius fonamentals la connexió directa amb la Pl. de l’Ajuntament, l’ampliació del servici cap al Mercat Central i la recuperació d’antigues relacions amb tot el centre històric. A més d’ampliar l’àrea d’influència d’EMT, es reduïxen els transbords i els temps de viatge, i es reequilibren els recorreguts que es diferencien i es complementen amb els que oferix Metrovalencia.

EMT València ha dissenyat un operatiu que es mantindrà durant els pròxims dies per a informar el detall tant a conductors com a usuaris del transport públic. Des de primera hora del matí, i fins a la nit, prop de 40 inspectors caps, coordinadors i oficials s’encarregaran de l’assistència directa, i a peu de carrer, a tots els autobusos que arriben al centre. De la mateixa manera informaran dels nous recorreguts i assistiran als passatgers que encara no disposen de tota la informació. Els inspectors han informat que tot es desenvolupa amb normalitat i que no s’ha apreciat cap incidència.

Tota la informació també està actualitzada en les parades i marquesines, en la web d’EMT València i en xarxes socials.

Últimes notícies

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.

La impermeabilització de la Ciutat de la Justícia de València aconseguix el 60% d’execució

Les obres d'impermeabilització avancen al 60% després d'una inversió de més de 2,3 milions, actuant sobre més de 17.000 m² per a evitar filtracions i humitats. El pla reforça segellats i amplia la xarxa d'evacuació sense interrompre l'activitat judicial.