El primer dia la nova parada de l’EMT en la plaça de l’Ajuntament rep un 12% més de passatgers que abans

L’alcaldessa, María José Catalá, ha assegurat hui que les línies que ahir van arribar novament al centre van registrar un total de 60.471 passatgers, és a dir, un 12,3 % més comparat amb el dia anterior, dilluns, que, abans de modificar el seu recorregut, van registrar 53.855 passatgers.

A més, en la nova parada de la plaça de l’Ajuntament, ahir van pujar 1.225 usuaris, la qual cosa la situa en el lloc 52 entre les 1.123 parades amb validacions d’EMT. Este registre és un 5 % superior al global de les parades de la companyia municipal. “Estem detectant que esta parada pot arribar a ser una de les quals més afluència registre”, ha assenyalat.

Anuncios

Catalá ha emfatitzat que “és de sentit comú i de primer de mobilitat sostenible que els veïns de València tinguen la possibilitat d’arribar al centre en autobús. Em sembla absolutament increïble que el transport públic, que pot portar al centre a persones majors o amb mobilitat reduïda, siga criticat”.

La línia C1 ha sigut un fracàs absolut, és una de les línies que més baixa freqüència tenia de passatgers. Ara veurem com funcionen estes set línies. Estem fent valoracions cada quatre hores”, ha declarat.

Des de les 5.47 del matí del dimarts, oficialment set línies d’EMT es van sumar a la C1 i tornen al centre. Les línies 4, 11, 31, 32 i 70 arriben fins a la Pl. de l’Ajuntament passant pels carrers La Paz i Sant Vicent. I les línies 16 i 26 també circulen, amb estos canvis, pel carrer La Paz fins a Poeta Querol.

Una mostra de l’èxit de les set noves línies és que estes creixen quatre punts més que la resta de línies de la xarxa. En concret, l’EMT va desplaçar ahir un total de 396.174 passatgers, un 8,8 % més respecte del dia anterior”, ha subratllat. En este sentit, el creixement de passatgers, experimentat per les noves línies que recuperaven els itineraris al cor de la ciutat, va ser d’un 12,3 %.

D’esta manera, l’equip de govern de María José Catalá, “respon a les necessitats de comunicacions directes amb el centre des dels barris de la ciutat, principalment els del nord i l’est, demandades durant els últims anys“.

Reordenació línies EMT

La reordenació de les línies de l’EMT té com a objectius fonamentals la connexió directa amb la Pl. de l’Ajuntament, l’ampliació del servici cap al Mercat Central i la recuperació d’antigues relacions amb tot el centre històric. A més d’ampliar l’àrea d’influència d’EMT, es reduïxen els transbords i els temps de viatge, i es reequilibren els recorreguts que es diferencien i es complementen amb els que oferix Metrovalencia.

EMT València ha dissenyat un operatiu que es mantindrà durant els pròxims dies per a informar el detall tant a conductors com a usuaris del transport públic. Des de primera hora del matí, i fins a la nit, prop de 40 inspectors caps, coordinadors i oficials s’encarregaran de l’assistència directa, i a peu de carrer, a tots els autobusos que arriben al centre. De la mateixa manera informaran dels nous recorreguts i assistiran als passatgers que encara no disposen de tota la informació. Els inspectors han informat que tot es desenvolupa amb normalitat i que no s’ha apreciat cap incidència.

Tota la informació també està actualitzada en les parades i marquesines, en la web d’EMT València i en xarxes socials.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.