20.1 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

Nules, Borriana i Moncofa, pendents de possibles inundacions per les pluges

Els Bombers de la Diputació de Castelló han hagut d’intervenir a diversos serveis com a conseqüència del temporal de pluja.

Nules, Borriana i Moncofa estan pendents de la crescuda de l’aigua als rius i de les possibles inundacions després de les intenses precipitacions que han registrat les comarques de Castelló les últimes hores.

Les fortes pluges han incrementat significativament el cabal de rius com el Sec, Anna o Belcaire en només unes hores i corren perill de desbordament, especialment a les zones properes al mar, i a les plantes baixes.

L’Ajuntament de Moncofa ha informat que s’han produït desbordaments puntuals a zones al nord i al sud del riu Belcaire. S’ha tallat al trànsit la ronda, Camí Senda L’Hom, Xilxes de baix i el Camí Cabres.

Aquesta nit s’espera la pitjor part, pel temporal de pluges/tempesta i marítim. S’ha constituït el CECOPAL que després d’haver mantingut reunió amb la Policia Local, la Protecció Civil i la Brigada Municipal s’ha decidit activar la preemergència per risc d’inundacions.

La nit ha estat complicada, especialment a comarques com la Plana Baixa, on els bombers han hagut de fer nombroses intervencions per treure aigua de vivendes.

Fins ara s’han realitzat un total de 22 serveis, entre ells, diversos buidatges d’aigua, i diversos salvaments de persones, sense que cap resultés ferida.

Últimes notícies

‘Les petjades del fang’ guanya el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica

El documental valencià sobre la recuperació de fotos familiars danyades per la dana de 2024 ha guanyat el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica. La gala ha coronat també a 'Kick off', 'Òrfens del ferrocarril' i 'Objecte d'estudi' en les principals categories.

Arriba el fred hivernal a la Comunitat Valenciana al final de la setmana

El període de temperatures suaus arriba a la fi en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un descens de fins a 10 graus per l'entrada d'aire àrtic, amb divendres i dissabte com els dies més freds i sensació tèrmica accentuada pel vent.

Cheste tanca el Mundial amb 93.972 espectadors i obri el dimarts amb els test oficials

El Circuit Ricardo Tormo va acomiadar la temporada amb 93.972 assistents i victòries de Bezzecchi, Guevara i Adrián Fernández. El dimarts se celebraran els test oficials.

Desmantellen a Ondara una plantació de marihuana amb plantes que superaven els murs i quatre detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Ondara una plantació exterior de marihuana amb exemplars tan alts que semblaven arbres. Hi ha quatre detinguts i 2.384 g confiscats.

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.