Ofrena 2023: Sense clavells blancs però amb el seu recorregut habitual

Falten només 4 dies per a que tinga lloc l’Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, cal recordar les principals normes que estableix Junta Central Fallera, les quals han canviat considerablement respecte al 2022, ja que no és obligatori portar la màscara o anar en files de tres persones.

Així mateix, la principal novetat és que l’escassetat de clavells blancs i el seu cost elevat ha obligat a substituir-los per margarides. D’altra banda, s’ha recuperat el tradicional recorregut pel carrer de Paz i per Sant Vicent, ja que l’any passat es feien dos desfilades pels carrers de La Paz, Luis Vives, Avellanes i del Palau i, una altra per Guillem de Castro, Quart i Caballeros.

La manca de clavells blancs per a l’Ofrena obliga a substituir-los per margarides

A més d’això, la normativa ha establit que les comissions hauran de desfilar en files de cinc fallers com a mínim a diferència del 2022 que únicament podien haver-hi tres persones. En cas que el nombre d’integrants de la comissió no siga múltiple de cinc, s’hauran de formar tantes files de cinc components com es puga, a més de les necessàries de quatre components per completar el total de participants i, si cal una fila de tres.

Respecte a la distància entre les files, les normes indiquen que serà d’aproximadament tres metres, inclosos l’estendard de la comissió, la Senyera i les cistelles de flors que siguen portades. A més, només s’admetrà l’excepció a la distància que guardaran les falleres majors de la comissió respecte de la resta de components, que podrà ser aproximadament de cinc metres.

D’altra banda, recorden que no està permés fer corredors de rebuda pels components de la comissió a les falleres majors en arribar a la plaça de la Verge, a la mateixa plaça o a les eixides establides del recorregut oficial, perquè suposaria “una paralització de la desfilada” en este punt del recorregut que “repercuteix en el desplaçament de la resta de comissions que segueixen el mateix”, detallen.

A la normativa també s’estableix que tots els fallers i falleres que participen en l’Ofrena hauran de vestir la indumentària tradicional valenciana aprovada i contemplada als articles 64 i 65 del Reglament Faller.

Finalment, s’indica que l’organització de l’Ofrena garantirà la participació de totes les persones atenent criteris d’igualtat i accessibilitat” per tal de “continuar fomentant la diversitat i inclusió a la festa de les Marres”.

Lliurament de premis a les Falles Grans i Infantils

Pel que fa als lliuraments de premis, en el cas de les falles infantils, concurs de presentacions infantils, cavalcada del ninot, llibrets i Exposició del Ninot, el dia 16 de març, la desfilada començarà a les 16 hores per la secció 30a i finalitzarà a les 22 hores amb els premis de secció Especial.

El 17 de març, es lliuraran els premis de les falles grans i dels concursos de carrers il·luminats, llibrets de falla, presentacions Exposició del Ninot. La desfilada començarà a les 09.30 hores amb els premis de secció 8aC fins a les 12.30 hores amb els de secció Especial.

Recorregut 17 de març

OFRENA- RECORREGUT:: Carrer de la Pau

  • 15:30 h: Malva-rosa – Cabanyal-Beteró
  • 16:45 h: Algirós
  • 17:45 h: Poblats Al Sud
  • 19:00 h: Quatre Carreres
  • 20:30 h: Pla del Remei – Gran Via
  • 22:00 h: Benimamet-Burjassot-Beniferri

OFRENA- RECORREGUT:  Carrer de Sant Vicent

  • 15:30 h: Olivereta
  • 17:15 h: La Saïdia
  • 18:45 h: El Carme
  • 19.30 h: Benicalap
  • 20:45 h: Campanar
  • 21:45 h: La Roqueta – Arrancapins
  • 23:30 h: Cases regionals
  • 23:35 h: Junts locals
  • 23:40 h: Falla de la fallera major infantil de València, Paula Nieto Medina, Falla Azcárraga – Ferran el Catòlic.
  • 23 h: Comitiva oficial delegacions de Burgos, Múrcia, Castelló i Alacant.
  • 23:50 h: Últims cinc fallers majors infantils de València.
  • 23:55 h: Fallera major infantil de València, Paula Nieto Medina i la seua cort d’honor. Acompanyades pels components de JCF i la Banda Municipal de València.

Recorregut 18 de març

OFRENA – RECORREGUT: Carrer de la Pau

  • 15 h: Pla del Reial – Benimaclet
  • 17 h: Canyamelar-Grau-Natzaret.
  • 18:15 h: La Xerea
  • 18:45 h: Rascanya
  • 20:15 h: Camins al Grau
  • 22:00 h: Russafa A
  • 23:00 h: Russafa B

OFRENA – RECORREGUT: Carrer de Sant Vicent

  • 15:30 h: La Creu Coberta
  • 16:45 h: El Pilar – Sant Francesc
  • 17:45 h: Patraix
  • 19:00 h: La Seu – El Mercat
  • 19:30 h: Botànic – La Petxina
  • 20:30 h: Quart de Poblet – Xirivella
  • 22:00 h: Jesús
  • 23:15 h: Mislata
  • 00:30 h: Cases regionals
  • 00:40 h: Entitats convidades
  • 00:50 h: Falla de la fallera major de València, Laura Mengó Hernández, falla Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana L’Antiga de Campanar
  • 00:55 h: Comitiva oficial delegacions de Burgos, Múrcia, Castelló i Alacant
  • 01:00 h: Últims cinc fallers majors de València
  • 01:05 h: Fallera major de València, Laura Mengó Hernández, i la seua cort d’honor. Acompanyats pels components de JCF i Banda Municipal de València

Últimes notícies

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.