Ofrena 2023: Sense clavells blancs però amb el seu recorregut habitual

Falten només 4 dies per a que tinga lloc l’Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, cal recordar les principals normes que estableix Junta Central Fallera, les quals han canviat considerablement respecte al 2022, ja que no és obligatori portar la màscara o anar en files de tres persones.

Així mateix, la principal novetat és que l’escassetat de clavells blancs i el seu cost elevat ha obligat a substituir-los per margarides. D’altra banda, s’ha recuperat el tradicional recorregut pel carrer de Paz i per Sant Vicent, ja que l’any passat es feien dos desfilades pels carrers de La Paz, Luis Vives, Avellanes i del Palau i, una altra per Guillem de Castro, Quart i Caballeros.

La manca de clavells blancs per a l’Ofrena obliga a substituir-los per margarides

A més d’això, la normativa ha establit que les comissions hauran de desfilar en files de cinc fallers com a mínim a diferència del 2022 que únicament podien haver-hi tres persones. En cas que el nombre d’integrants de la comissió no siga múltiple de cinc, s’hauran de formar tantes files de cinc components com es puga, a més de les necessàries de quatre components per completar el total de participants i, si cal una fila de tres.

Respecte a la distància entre les files, les normes indiquen que serà d’aproximadament tres metres, inclosos l’estendard de la comissió, la Senyera i les cistelles de flors que siguen portades. A més, només s’admetrà l’excepció a la distància que guardaran les falleres majors de la comissió respecte de la resta de components, que podrà ser aproximadament de cinc metres.

D’altra banda, recorden que no està permés fer corredors de rebuda pels components de la comissió a les falleres majors en arribar a la plaça de la Verge, a la mateixa plaça o a les eixides establides del recorregut oficial, perquè suposaria “una paralització de la desfilada” en este punt del recorregut que “repercuteix en el desplaçament de la resta de comissions que segueixen el mateix”, detallen.

A la normativa també s’estableix que tots els fallers i falleres que participen en l’Ofrena hauran de vestir la indumentària tradicional valenciana aprovada i contemplada als articles 64 i 65 del Reglament Faller.

Finalment, s’indica que l’organització de l’Ofrena garantirà la participació de totes les persones atenent criteris d’igualtat i accessibilitat” per tal de “continuar fomentant la diversitat i inclusió a la festa de les Marres”.

Lliurament de premis a les Falles Grans i Infantils

Pel que fa als lliuraments de premis, en el cas de les falles infantils, concurs de presentacions infantils, cavalcada del ninot, llibrets i Exposició del Ninot, el dia 16 de març, la desfilada començarà a les 16 hores per la secció 30a i finalitzarà a les 22 hores amb els premis de secció Especial.

El 17 de març, es lliuraran els premis de les falles grans i dels concursos de carrers il·luminats, llibrets de falla, presentacions Exposició del Ninot. La desfilada començarà a les 09.30 hores amb els premis de secció 8aC fins a les 12.30 hores amb els de secció Especial.

Recorregut 17 de març

OFRENA- RECORREGUT:: Carrer de la Pau

  • 15:30 h: Malva-rosa – Cabanyal-Beteró
  • 16:45 h: Algirós
  • 17:45 h: Poblats Al Sud
  • 19:00 h: Quatre Carreres
  • 20:30 h: Pla del Remei – Gran Via
  • 22:00 h: Benimamet-Burjassot-Beniferri

OFRENA- RECORREGUT:  Carrer de Sant Vicent

  • 15:30 h: Olivereta
  • 17:15 h: La Saïdia
  • 18:45 h: El Carme
  • 19.30 h: Benicalap
  • 20:45 h: Campanar
  • 21:45 h: La Roqueta – Arrancapins
  • 23:30 h: Cases regionals
  • 23:35 h: Junts locals
  • 23:40 h: Falla de la fallera major infantil de València, Paula Nieto Medina, Falla Azcárraga – Ferran el Catòlic.
  • 23 h: Comitiva oficial delegacions de Burgos, Múrcia, Castelló i Alacant.
  • 23:50 h: Últims cinc fallers majors infantils de València.
  • 23:55 h: Fallera major infantil de València, Paula Nieto Medina i la seua cort d’honor. Acompanyades pels components de JCF i la Banda Municipal de València.

Recorregut 18 de març

OFRENA – RECORREGUT: Carrer de la Pau

  • 15 h: Pla del Reial – Benimaclet
  • 17 h: Canyamelar-Grau-Natzaret.
  • 18:15 h: La Xerea
  • 18:45 h: Rascanya
  • 20:15 h: Camins al Grau
  • 22:00 h: Russafa A
  • 23:00 h: Russafa B

OFRENA – RECORREGUT: Carrer de Sant Vicent

  • 15:30 h: La Creu Coberta
  • 16:45 h: El Pilar – Sant Francesc
  • 17:45 h: Patraix
  • 19:00 h: La Seu – El Mercat
  • 19:30 h: Botànic – La Petxina
  • 20:30 h: Quart de Poblet – Xirivella
  • 22:00 h: Jesús
  • 23:15 h: Mislata
  • 00:30 h: Cases regionals
  • 00:40 h: Entitats convidades
  • 00:50 h: Falla de la fallera major de València, Laura Mengó Hernández, falla Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana L’Antiga de Campanar
  • 00:55 h: Comitiva oficial delegacions de Burgos, Múrcia, Castelló i Alacant
  • 01:00 h: Últims cinc fallers majors de València
  • 01:05 h: Fallera major de València, Laura Mengó Hernández, i la seua cort d’honor. Acompanyats pels components de JCF i Banda Municipal de València

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.