Anuncios

Ómicron: la variant del coronavirus que preocupa els científics

La nova variant de coronavirus detectada a Sud-àfrica preocupa molt a la comunitat científica. Ómicron (així s’ha batejat a esta variant) s’identifica com a B.1.1.529 i presenta més de 30 mutacions. Encara que altres variants, com la beta, també presentaven moltes mutacions, amb Ómicron és la primera vegada en la qual es veuen tantes juntes.

Segons les primeres evidències científiques, esta variant pot ser la que major risc de reinfecció provoque, segons afirma l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Per esta raó, esta variant es troba sota vigilància, si bé asseguren que encara és aviat per a saber quin és el seu veritable impacte en la població.

Anuncios

Es tracta d’una variant que acumula un gran nombre de mutacions en la proteïna de l’espícula, que és la que utilitza el coronavirus per a entrar en la cèl·lula humana. En esta nova variant s’observen dos mutacions juntes relacionades amb una transmissibilitat més alta i una reducció de la capacitat dels anticossos per a combatre el virus.

Encara que contínua en estudi, el desenvolupament d’esta variant a Sud-àfrica preocupa perquè la seua transmissió està sent molt ràpida. Malgrat això, els científics també asseguren que caldrà veure com es desenvolupa en altres parts del món, amb diferent climatologia.

Unes altres de les mutacions detectades abans d’Ómicron reduïen considerablement l’eficàcia de les vacunes. Amb la variant B.1.1.529 encara cal estudiar com es comporten la combinació de les dos mutacions amb les diferents vacunes ja inoculades.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.

El turisme genera ingressos fiscals suficients per a quasi cobrir la sanitat valenciana

El Consell destaca que la recaptació fiscal vinculada al turisme en 2024 va ascendir a 9.263 milions, una xifra que permetria cobrir pràcticament el cost del sistema sanitari valencià.

La Fiscalia recolza que se cite a Barrachina i Rovira en la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València demana a la jutgessa que revoque la seua decisió i cite com a testimonis als consellers Miguel Barrachina i José Antonio Rovira en la investigació penal per la gestió de la dana.

Celta i Llevant es juguen la temporada en Balaídos

Celta i Llevant arriben en bon moment a un partit clau en Balaídos: els gallecs busquen afermar la lluita per Europa i els valencians eixir del descens.

Barrachina reclama una PAC que assegure relleu generacional i continuïtat del camp valencià

El conseller Miguel Barrachina defén una PAC justa i adaptada al camp valencià que garantisca relleu generacional, competitivitat i continuïtat de l'activitat agrària enfront de les retallades i la renacionalització.

València oferix formació gratuïta en intel·ligència artificial a ciutadania i personal municipal

L'Ajuntament de València llança, al costat de Microsoft i Founderz, un programa gratuït de formació i certificació en intel·ligència artificial per a tota la ciutadania i més de 5.500 empleats públics.
Anuncios