Ómicron: la variant del coronavirus que preocupa els científics

La nova variant de coronavirus detectada a Sud-àfrica preocupa molt a la comunitat científica. Ómicron (així s’ha batejat a esta variant) s’identifica com a B.1.1.529 i presenta més de 30 mutacions. Encara que altres variants, com la beta, també presentaven moltes mutacions, amb Ómicron és la primera vegada en la qual es veuen tantes juntes.

Segons les primeres evidències científiques, esta variant pot ser la que major risc de reinfecció provoque, segons afirma l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Per esta raó, esta variant es troba sota vigilància, si bé asseguren que encara és aviat per a saber quin és el seu veritable impacte en la població.

Es tracta d’una variant que acumula un gran nombre de mutacions en la proteïna de l’espícula, que és la que utilitza el coronavirus per a entrar en la cèl·lula humana. En esta nova variant s’observen dos mutacions juntes relacionades amb una transmissibilitat més alta i una reducció de la capacitat dels anticossos per a combatre el virus.

Encara que contínua en estudi, el desenvolupament d’esta variant a Sud-àfrica preocupa perquè la seua transmissió està sent molt ràpida. Malgrat això, els científics també asseguren que caldrà veure com es desenvolupa en altres parts del món, amb diferent climatologia.

Unes altres de les mutacions detectades abans d’Ómicron reduïen considerablement l’eficàcia de les vacunes. Amb la variant B.1.1.529 encara cal estudiar com es comporten la combinació de les dos mutacions amb les diferents vacunes ja inoculades.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.