Ómicron: la variant del coronavirus que preocupa els científics

La nova variant de coronavirus detectada a Sud-àfrica preocupa molt a la comunitat científica. Ómicron (així s’ha batejat a esta variant) s’identifica com a B.1.1.529 i presenta més de 30 mutacions. Encara que altres variants, com la beta, també presentaven moltes mutacions, amb Ómicron és la primera vegada en la qual es veuen tantes juntes.

Segons les primeres evidències científiques, esta variant pot ser la que major risc de reinfecció provoque, segons afirma l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Per esta raó, esta variant es troba sota vigilància, si bé asseguren que encara és aviat per a saber quin és el seu veritable impacte en la població.

Es tracta d’una variant que acumula un gran nombre de mutacions en la proteïna de l’espícula, que és la que utilitza el coronavirus per a entrar en la cèl·lula humana. En esta nova variant s’observen dos mutacions juntes relacionades amb una transmissibilitat més alta i una reducció de la capacitat dels anticossos per a combatre el virus.

Encara que contínua en estudi, el desenvolupament d’esta variant a Sud-àfrica preocupa perquè la seua transmissió està sent molt ràpida. Malgrat això, els científics també asseguren que caldrà veure com es desenvolupa en altres parts del món, amb diferent climatologia.

Unes altres de les mutacions detectades abans d’Ómicron reduïen considerablement l’eficàcia de les vacunes. Amb la variant B.1.1.529 encara cal estudiar com es comporten la combinació de les dos mutacions amb les diferents vacunes ja inoculades.

Anuncios

Últimes notícies

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.

La Comunitat Valenciana duplica les morts en carretera a l’abril fins a deu conductors morts

Deu conductors van morir en les carreteres de la Comunitat Valenciana a l'abril, sis més que en 2025, la qual cosa la situa com la regió amb major increment de sinistres mortals a Espanya.

La Generalitat accelera 117 vivendes protegides a Benidorm amb lloguer per davall del mercat

La Generalitat construïx 117 vivendes protegides a Benidorm dins del Pla Viu, destinades a lloguer assequible sobre sòl públic i amb prioritat per a jóvens i persones amb discapacitat.

Pérez Llorca reforça la integració de les arts a les aules com a via d’inclusió de l’alumnat

Juanfran Pérez Llorca destaca el programa Innov@arts i el seu projecte Innova@cant com a exemple de com la música i les arts impulsen creativitat, inclusió i desenrotllament integral de l'alumnat.