L’OMS advertix que el món «no està preparat» pel coronavirus

Una dona amb roba de protecció contra el coronavirus a Xangai el 26 de febrer de 2020

Un expert enviat a diferents ciutats asiàtiques aplaudix l’estratègia de contenció de la Xina | València Diari

 

Espanya augmenta els casos actius de coronavirus a 11, un d’ells confirmat en la Comunitat Valenciana, i les autoritats sanitàries avisen que hi haurà més infectats. Les autoritats afirmen que Espanya «està preparada» per a afrontar el covid-19, però veus expertes discrepen.

 

Bruce Aylward, cap de la missió d’experts de l‘Organització Mundial de la Salut (OMS) que ha visitat diferents ciutats en el país asiàtic per a vore l’evolució del brot de coronavirus, ha assenyalat que la Xina està conseguint controlar l’epidèmia, mentres els altres països del món simplement «no estan preparats».

 

Estem preparats per a afrontar una epidèmia de coronavirus?

L’expert de l’OMS ha recomanat que en lloc de debatre sobre si el coronavirus és o serà una pandèmia, el que haurien de fer els altres països és copiar les estratègies que han funcionat en la Xina. «Quants països tenen plans per a tindre llits d’hospital, ventiladors, subministrament d’oxigen, capacitat de laboratori?», s’ha preguntat, afegint que és necessari «mirar» l’exemple de la Xina.

  

«La unànime conclusió de l’equip és que la Xina ha canviat el curs del brot dins del país. Han conseguit estabilitzar el creixement de contagis i ha començat a baixar més ràpidament que el que un pot esperar si haguerem estat observant les dinàmiques naturals d’esta classe de casos. Centenars de milers de casos s’han previngut en la Xina gràcies a esta agressiva intervenció», ha explicat Aylward en roda de premsa este dimarts.

  

L’expert assegura no haver vist res paregut en els seus 30 anys com a epidemiòleg. «Ha sigut l’aplicació del que segons alguns són velles i bàsiques normes de salut pública, amb un rigor i d’una forma mai vista abans en la història. Bàsicament, el que han fet és trobar els casos de contagi, aïllar-los i aplicar limitacions de moviment», ha aplaudit.

 

Els cinc encerts de la Xina per a contindre el brot

Aylward ha enumerat cinc estratègies de la Xina que han sigut crucials per a aplacar el brot, entre elles la restricció de moviments «estricta» en Wuhan, epicentre del brot; la «reorientació» de tota la maquinària estatal per a la contenció; l’ús de dades per a trobar cada contacte; hospitals especialitzats en la lluita contra el covid-19; o un tractament científic «molt àgil».

  

D’altra banda, ha detallat que la «segona gran conclusió» és que els altres països «simplement no estan llestos». «Però poden estar llestos ràpidament si hi ha un canvi de mentalitat sobre com gestionar la malaltia», ha puntualitzat Aylward. L’expert ha comentat que molts països es pregunten si el covid-19 és una pandèmia i els ha volgut donar resposta: «Això és una epidèmia que està creixent ràpidament en diferents llocs i que cal detindre molt ràpidament per a previndre una pandèmia».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.