Ona de calor extrema amb fins a 43 graus i tempestes fortes esta vesprada a Alacant

Ejemplo de shortcode con estilo
La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’ona de calor, amb fins a 43 graus a l’interior i prelitoral de València i Alacant i tempestes vespertines localment fortes en zones d’Alacant.

La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’actual ona de calor, amb temperatures màximes en notable ascens a València i Alacant, que poden arribar als 40-43 graus en l’interior i el prelitoral, i amb tempestes fortes de vesprada en zones d’Alacant, que poden portar ràfegues molt fortes de vent i, localment, granís.

Segons la predicció de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), este dijous predominen els cels poc nuvolosos, amb intervals de núvols baixos de matí al litoral nord i central i núvols alts en general en la segona mitat del dia.

A la vesprada està previst que cresca nuvolositat en la mitat sud del territori, en un ambient marcat per la presència de pols en suspensió, la qual cosa pot agreujar la sensació d’ambient opressiu i reduir lleugerament la visibilitat.

Risc de tempestes fortes a Alacant

Aemet preveu tempestes esta vesprada a la província d’Alacant, amb probabilitat de ràfegues molt fortes de vent. No es descarta que vagen acompanyades de granís ni que s’estenguen a alguns punts del sud de la província de València.

Les temperatures mínimes experimenten hui un lleuger ascens o es mantenen sense canvis, mentres que les màximes pugen de manera generalitzada. L’ascens serà notable en comarques de València i Alacant, on s’esperen valors molt elevats, especialment a l’interior i al prelitoral.

En estes zones d’interior i prelitoral de València i Alacant s’han anunciat valors al voltant dels 40-43 graus, xifres pròpies d’un episodi de calor extrema que poden afectar de manera especial les hores centrals del dia.

Pel que fa al vent, bufarà fluix i de direcció variable durant el matí, però a la vesprada tendirà a component oest moderat en l’interior. Al litoral es mantindrà el predomini de la component sud a Alacant i de la component este a la resta de la costa valenciana.

Temps previst per a demà divendres

Per a demà divendres, Aemet anuncia un escenari més estable, amb predomini de cels poc nuvolosos o rasos. Al llarg del matí hi haurà intervals de núvols baixos al litoral i prelitoral de València i Castelló.

A la vesprada es formarà nuvolositat d’evolució diürna en zones de l’interior, especialment de la província de València, on s’esperen tempestes probables que podrien arribar a àrees del litoral.

Continuarà la pols en suspensió, encara que les temperatures començaran a donar una treva. Les mínimes pujaran lleugerament a la província d’Alacant i es mantindran amb pocs canvis a la resta del territori.

Les màximes, en canvi, baixaran, amb un descens notable previst al prelitoral de València i al litoral sud de València i d’Alacant. Tot i eixe descens, els valors seguiran sent significativament elevats a l’interior de València i Alacant.

El vent bufarà este divendres fluix i variable en general. De matí s’esperen intervals de nord-est fluix al litoral i, ja de vesprada, tendirà a suroest fluix, ocasionalment moderat en l’interior nord de València, i a este i sud-est fluix a la resta de zones.

Temperatures extremes registrades

En les últimes vint-i-quatre hores, les tres capitals de província han registrat nits i dies molt càlids, amb valors que ja anticipaven l’augment d’esta ona de calor.

Segons Aemet, les temperatures extremes han sigut: a Castelló, 32,4 graus de màxima i 25,1 de mínima; a València, 32,1 de màxima i 25,4 de mínima; i a Alacant, 33,7 de màxima i 26,3 de mínima.

Oratge marítim a la costa valenciana

En les aigües costaneres de Castelló bufarà vent de component sud de força 2 a 3, ocasionalment variable. Es preveu maror fluixa de grau marejadeta i una visibilitat entre regular i bona.

A les aigües costaneres de València el vent serà variable de força 2 a 3, i arregrarà a la vesprada a component sud de força 3 a 4. Localment es pot imposar component oest de força 5 a 7, amb ràfegues fortes al final del dia en l’extrem sud de la zona. L’estat de la mar anirà de marejadeta a maror al sud.

En les aigües costaneres d’Alacant el vent començarà del nord-est de força 2 a 3, girarà ràpidament a sud-oest i arregrarà al matí fins a 3 a 4, amb trams locals de component oest de força 5 a 7 i ràfegues fortes al final en el nord de la zona. La mar passarà de marejadeta a maror al nord, amb una visibilitat entre regular i bona.

Últimes notícies

Detingut a Picanya un impulsor de Blocus España per instigar aldarulls

Un dels tres detinguts a la província de Valencia està considerat fundador de Blocus España. La investigació el relaciona amb aldarulls a Barcelona i convocatòries a València.

El litoral sud de Valencia tindrà avís groc per pluges dissabte

L’Aemet ha activat un avís groc per pluges al litoral sud de la província de Valencia este dissabte. Podrien caure fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Els comerços del centre de València es protegixen davant l’amenaça de possibles saquejos

Els establiments del centre de València protegixen els aparadors i alguns tanquen per precaució davant possibles disturbis este dissabte.

Pluja al litoral valencià i fins a 30 graus pel pont de Tots Sants

El pont de Tots Sants combinarà ruixats intensos a València i Alacant amb temperatures de fins a 30 graus al sud. La setmana següent podria portar més pluja i fred nocturn.

Ferran Torres conquista el mercat del luxe amb la seua imatge ‘canalla’

El gol de Ferran Torres en el Mundial ha impulsat la seua projecció comercial. Les marques de moda, restauració i esport busquen ara la seua imatge.

Marta Suárez s’estrena en la convocatòria d’Espanya i Awa Fam és baixa

Marta Suárez ha sigut convocada per primera vegada amb la selecció absoluta per a la classificació de l’Eurobasket de 2027. Awa Fam és una de les quatre absències respecte al Mundial.

Otorbi renova fins a 2031 i vol tornar per ajudar el Valencia

David Otorbi ha ampliat el contracte amb el Valencia fins a juny de 2031. La clàusula puja a 60 milions d’euros i el jugador es recupera d’una lesió.

Halloween impulsa un 16 % les vendes de carabassa en un any

La demanda de carabassa ha augmentat un 16 % respecte de 2025. La Comunitat Valenciana lidera el cultiu a Espanya, amb 1.780 hectàrees.