Així afectarà l’avís roig per calor extrema a la Comunitat Valenciana aquest dijous

Ejemplo de shortcode con estilo
La Comunitat Valenciana activarà aquest dijous l’avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, en plena ona de calor que colpeja Espanya.

La Comunitat Valenciana activarà aquest dijous l’avís roig per calor extrema, amb temperatures de fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, en el marc de l’ona de calor que està afectant bona part d’Espanya, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

Este avís roig, que implica risc extrem per calor, també s’activarà a la Regió de Múrcia, on els termòmetres podran arribar fins als 44 graus en alguns punts. Estes zones se situen així en el nivell més alt de risc per temperatura màxima, per damunt dels avisos taronja i groc.

Altres comunitats autònomes es mantenen també sota avís per calor, encara que en intensitat inferior. En nivell taronja, per risc important, estan Andalusia, Aragó, Castella-la Manxa i Catalunya. A més, Andalusia suma un avís groc addicional per tempestes, segons ha detallat Aemet.

En el cas del nivell groc per altes temperatures, que indica perill baix però que pot afectar col·lectius vulnerables, es troben Balears, Castella i Lleó, Madrid, Navarra, La Rioja i la ciutat autònoma de Ceuta. A estes alertes per calor, Balears afig avisos per vent i temporal marítim.

Canàries també es veu afectada per aquesta situació meteorològica adversa. L’illa de Gran Canaria està en avís groc per calor, i al mateix temps per fenòmens costers i vent. En el mateix arxipèlag, La Gomera i El Hierro es troben en nivell groc per ratxes de vent intenses, mentres que Tenerife ho està per mala mar.

Detall de les temperatures extremes

Segons les previsions de l’Aemet, en la Regió de Múrcia s’esperen hui màximes de fins a 44 graus, especialment a la Vega del Segura i al vall del Guadalentín, que inclou comarques com Lorca i Águilas. Estes zones se situen en el cor de l’episodi de calor més intens.

En el cas de la Comunitat Valenciana, l’Aemet ha activat l’avís roig per a la franja del litoral sud de la província de València i per al litoral d’Alacant, onde es preveuen màximes de fins a 42 graus. A més, les comarques de l’interior d’Alacant, l’interior sud de València i l’altiplà de Múrcia també podrien arribar als 42 graus, un llindar molt pròxim al risc extrem.

A Andalusia, sota avís taronja, s’esperen temperatures de fins a 43 graus al vall del Almanzora i Los Vélez, a la província d’Almeria. A les zones de Nacimiento i Campo de Tabernas es podran aconseguir fins als 42 graus. En altres punts andalusos, com Sol i Guadalhorce, a la província de Màlaga, també es podrà superar el registre de 42 graus.

Castella-la Manxa presenta igualment valors molt elevats. En la província d’Albacete, també en avís taronja, les màximes podran arribar fins als 42 graus en comarques com la Manxa, Alcaraz, Hellín i Almansa. Aemet assenyala que estes xifres se situen ja en el límit de l’avís roig.

A l’Ebre i al litoral català, les temperatures no es queden arrere. La ribera de l’Ebre, a la província de Saragossa, així com la depressió central de Lleida i de Tarragona, es mantindran amb valors de fins a 41 graus, baix avís taronja per calor.

Davant esta situació d’avisos roig, taronja i groc a bona part del mapa, Aemet incidix en el caràcter intens de l’ona de calor i en la necessitat d’estar molt atent a l’evolució de les previsions, especialment en les zones amb risc extrem com la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia.

Últimes notícies

València ha passat una vesprada sense incidents destacats

El centre de València ha viscut una vesprada tranquil·la, tot i la vigilància policial davant d’una convocatòria de disturbis vinculada a Blocus.

Detenen un menor per difondre missatges de Blocus Valencia

Un menor ha sigut detingut per difondre missatges de Blocus Valencia que convidaven a entrar en altres aplicacions i xats. És la cinquena detenció davant d’una convocatòria de possibles disturbis.

El buit de les víctimes mortals de la dana de 2024 centra la manifestació pel segon aniversari

Més de 3.500 persones han recorregut el centre de València en el segon aniversari de la dana, en homenatge a les 234 víctimes mortals.

Presó provisional sense fiança per a un altre detingut a Valencia per la seua relació amb Blocus

Un jutjat de Catarroja ha decretat presó provisional sense fiança per a un detingut a Alfafar, investigat per la seua vinculació amb Blocus.

València recorda les víctimes de la dana amb una pancarta de 233 morts

La marxa pel segon aniversari de la dana ha començat a València amb el record de les 233 persones mortes i la reclamació de responsabilitats.

Pau Navarro demana disculpes i reivindica el suport de l’afició del Vila-real

El defensa ha demanat disculpes a qui s’haja sentit molest i ha insistit que la marxa d’aficionats no justifica els mals resultats del Vila-real.

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.