9.4 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Ja està operatiu el sistema d’avisos a la població davant d’emergències a tot Espanya

El sistema d’alertes ES-Alert, que permet enviar missatges d’alerta generalitzats i immediats als telèfons mòbils localitzats en una àrea afectada per una emergència o una catàstrofe, entrarà en servei a tot Espanya a partir d’esta mitjanit (00.00 hores d’este dimecres), per a la seua gestió des de tots els centres d’emergències de les comunitats autònomes i de Ceuta i Melilla.

Este sistema, integrat a la Xarxa d’Alerta Nacional, està gestionat pel Ministeri de l’Interior a través del Centre Nacional de Seguiment i Coordinació d’Emergències (CENEM) de la Direcció General de Protecció Civil i Emergències.

L’activació d’este procediment permetrà donar una resposta molt més ràpida i eficaç davant de situacions d’especial gravetat que puguen repercutir directament sobre la població. Les alertes s’enviaran de forma automàtica a tots els telèfons mòbils de la zona afectada, un procés conegut com a ‘112 invers’.

Està disponible a qualsevol part del territori espanyol amb cobertura de telefonia mòbil, ja siga 2G (GSM), 3G (UMTS), 4G (LTE) o 5G.

Totes les administracions públiques estatals, autonòmiques o locals que puguen contribuir a la detecció, seguiment i previsió d’amenaces de perill imminent per a les persones i els béns, comunicaran la situació al CENEM perquè este organisme puga generar una alerta generalitzada i immediata a la zona de risc.

L’avís facilitarà que la població puga protegir-se davant de fenòmens com ara inundacions, incendis, fenòmens meteorològics adversos, volcànics o accidents químics, entre altres emergències.

La posada en marxa d’esta plataforma forma part de les mesures del Pla per a la Connectivitat i les Infraestructures Digitals, inclòs al seu torn al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

El sistema està finançat amb càrrec als fons del Pla de Recuperació i s’ha engegat gràcies a l’acord signat el juliol de 2021 entre els ministeris de l’Interior i d’Afers Econòmics i per a la Transformació Digital.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.