Ja està operatiu el sistema d’avisos a la població davant d’emergències a tot Espanya

El sistema d’alertes ES-Alert, que permet enviar missatges d’alerta generalitzats i immediats als telèfons mòbils localitzats en una àrea afectada per una emergència o una catàstrofe, entrarà en servei a tot Espanya a partir d’esta mitjanit (00.00 hores d’este dimecres), per a la seua gestió des de tots els centres d’emergències de les comunitats autònomes i de Ceuta i Melilla.

Este sistema, integrat a la Xarxa d’Alerta Nacional, està gestionat pel Ministeri de l’Interior a través del Centre Nacional de Seguiment i Coordinació d’Emergències (CENEM) de la Direcció General de Protecció Civil i Emergències.

L’activació d’este procediment permetrà donar una resposta molt més ràpida i eficaç davant de situacions d’especial gravetat que puguen repercutir directament sobre la població. Les alertes s’enviaran de forma automàtica a tots els telèfons mòbils de la zona afectada, un procés conegut com a ‘112 invers’.

Està disponible a qualsevol part del territori espanyol amb cobertura de telefonia mòbil, ja siga 2G (GSM), 3G (UMTS), 4G (LTE) o 5G.

Totes les administracions públiques estatals, autonòmiques o locals que puguen contribuir a la detecció, seguiment i previsió d’amenaces de perill imminent per a les persones i els béns, comunicaran la situació al CENEM perquè este organisme puga generar una alerta generalitzada i immediata a la zona de risc.

L’avís facilitarà que la població puga protegir-se davant de fenòmens com ara inundacions, incendis, fenòmens meteorològics adversos, volcànics o accidents químics, entre altres emergències.

La posada en marxa d’esta plataforma forma part de les mesures del Pla per a la Connectivitat i les Infraestructures Digitals, inclòs al seu torn al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

El sistema està finançat amb càrrec als fons del Pla de Recuperació i s’ha engegat gràcies a l’acord signat el juliol de 2021 entre els ministeris de l’Interior i d’Afers Econòmics i per a la Transformació Digital.

Últimes notícies

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.

Desallotgen 80 veïns per un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap de València, ha obligat a desallotjar 80 veïns de dos blocs per la gran quantitat de fum, sense causar ferits. La Policia investiga si el foc ha sigut intencionat, coincidint amb un desnonament judicial previst per a este dijous al matí.

Desallotgen 80 veïns per un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns de dos blocs per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.