Ja està operatiu el sistema d’avisos a la població davant d’emergències a tot Espanya

El sistema d’alertes ES-Alert, que permet enviar missatges d’alerta generalitzats i immediats als telèfons mòbils localitzats en una àrea afectada per una emergència o una catàstrofe, entrarà en servei a tot Espanya a partir d’esta mitjanit (00.00 hores d’este dimecres), per a la seua gestió des de tots els centres d’emergències de les comunitats autònomes i de Ceuta i Melilla.

Este sistema, integrat a la Xarxa d’Alerta Nacional, està gestionat pel Ministeri de l’Interior a través del Centre Nacional de Seguiment i Coordinació d’Emergències (CENEM) de la Direcció General de Protecció Civil i Emergències.

L’activació d’este procediment permetrà donar una resposta molt més ràpida i eficaç davant de situacions d’especial gravetat que puguen repercutir directament sobre la població. Les alertes s’enviaran de forma automàtica a tots els telèfons mòbils de la zona afectada, un procés conegut com a ‘112 invers’.

Està disponible a qualsevol part del territori espanyol amb cobertura de telefonia mòbil, ja siga 2G (GSM), 3G (UMTS), 4G (LTE) o 5G.

Totes les administracions públiques estatals, autonòmiques o locals que puguen contribuir a la detecció, seguiment i previsió d’amenaces de perill imminent per a les persones i els béns, comunicaran la situació al CENEM perquè este organisme puga generar una alerta generalitzada i immediata a la zona de risc.

L’avís facilitarà que la població puga protegir-se davant de fenòmens com ara inundacions, incendis, fenòmens meteorològics adversos, volcànics o accidents químics, entre altres emergències.

La posada en marxa d’esta plataforma forma part de les mesures del Pla per a la Connectivitat i les Infraestructures Digitals, inclòs al seu torn al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

El sistema està finançat amb càrrec als fons del Pla de Recuperació i s’ha engegat gràcies a l’acord signat el juliol de 2021 entre els ministeris de l’Interior i d’Afers Econòmics i per a la Transformació Digital.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU