Ja està operatiu el sistema d’avisos a la població davant d’emergències a tot Espanya

El sistema d’alertes ES-Alert, que permet enviar missatges d’alerta generalitzats i immediats als telèfons mòbils localitzats en una àrea afectada per una emergència o una catàstrofe, entrarà en servei a tot Espanya a partir d’esta mitjanit (00.00 hores d’este dimecres), per a la seua gestió des de tots els centres d’emergències de les comunitats autònomes i de Ceuta i Melilla.

Este sistema, integrat a la Xarxa d’Alerta Nacional, està gestionat pel Ministeri de l’Interior a través del Centre Nacional de Seguiment i Coordinació d’Emergències (CENEM) de la Direcció General de Protecció Civil i Emergències.

L’activació d’este procediment permetrà donar una resposta molt més ràpida i eficaç davant de situacions d’especial gravetat que puguen repercutir directament sobre la població. Les alertes s’enviaran de forma automàtica a tots els telèfons mòbils de la zona afectada, un procés conegut com a ‘112 invers’.

Està disponible a qualsevol part del territori espanyol amb cobertura de telefonia mòbil, ja siga 2G (GSM), 3G (UMTS), 4G (LTE) o 5G.

Totes les administracions públiques estatals, autonòmiques o locals que puguen contribuir a la detecció, seguiment i previsió d’amenaces de perill imminent per a les persones i els béns, comunicaran la situació al CENEM perquè este organisme puga generar una alerta generalitzada i immediata a la zona de risc.

L’avís facilitarà que la població puga protegir-se davant de fenòmens com ara inundacions, incendis, fenòmens meteorològics adversos, volcànics o accidents químics, entre altres emergències.

La posada en marxa d’esta plataforma forma part de les mesures del Pla per a la Connectivitat i les Infraestructures Digitals, inclòs al seu torn al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

El sistema està finançat amb càrrec als fons del Pla de Recuperació i s’ha engegat gràcies a l’acord signat el juliol de 2021 entre els ministeris de l’Interior i d’Afers Econòmics i per a la Transformació Digital.

Últimes notícies

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.