Les oposicions falsejades acaparen les denúncies a Antifrau

Les filtracions en un examen a través d’acadèmies preparatòries, els tractes de favor encoberts o preguntes d’un procés selectiu que s’han vist amb anterioritat a centres de formació són algunes de les irregularitats que es van denunciar l’any passat a través de l’Agència Valenciana Antifrau.

En total, este òrgan va rebre 453 denúncies, fet que suposa 94 més que el 2021. Destaca a més que la majoria van ser denúncies anònimes (un 58%) i va ser l’administració local, la que va protagonitzar més queixes dirigides principalment als processos de selecció.

Així ho ha resumit el director dels AVAFJoan Llinares, que ha presentat este dimarts la memòria anual davant les Corts Valencians, i ha especificat en relació a estos processos, que el 44% de les denúncies (201) fan referència, precisament a la gestió de recursos humans.

De fet, ha lamentat que continuen produint-se «situacions que entelen este tipus de processos, com filtracions, relacions d’acadèmies preparatòries amb membres dels tribunals i preguntes que ixen que s’han explicat a les acadèmies».

En concret, hi ha 86 denúncies per processos selectius, 38 per accés i 19 per procediments de provisió de llocs. La resta de denúncies per motius laborals van des d’incompatibilitats i conflictes d’interessos a retribucions i pagament d’hores extraordinàries.

Últimes notícies

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.