Orbán trasllada a Putin l”interès’ per arribar a una solució diplomàtica

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Hongria, Viktor Orbán, ha traslladat al president rus, Vladímir Putin, el seu “interès” a aconseguir una solució diplomàtica a la invasió d’Ucraïna durant una conversa telefònica en la qual també han abordat la cooperació comercial i energètica entre els dos països.

El Kremlin ha indicat en un comunicat que els dos líders han parlat sobre “assumptes d’importància bilateral, prestant especial atenció a la qüestió energètica i els projectes que hi ha sobre la taula”. Així mateix, Putin ha posat al dia Orbán sobre els darrers esdeveniments en relació amb la invasió d’Ucraïna, una qüestió sobre la qual les parts han intercanviat opinions.

Per part seua, Orbán ha manifestat interès a aconseguir una resolució per la via política i diplomàtica, la qual cosa inclou “encetar converses amb líders occidentals”, recull el text, mentre que Putin ha tornat a criticar la posició “destructiva del règim de Kíiv”, el qual acusa de “continuar excloent la possibilitat d’arribar a una resolució pacífica que pose fi al conflicte”.

El primer ministre hongarès, que dilluns va mantindre una trobada de tres hores amb el president electe dels Estats Units (EUA), Donald Trump, a la residència del magnat a Mar-a-Lago, Florida, ha especificat que el nou inquilí de la Casa Blanca “encara no ha pres mesures en relació amb la guerra” a Ucraïna atès que la legislació nord-americana li ho impedix fins que jure el càrrec a finals de gener.

“Ara mateix no està en cap posició de negociar un alto el foc a Ucraïna, però crec que un cop jure el càrrec el resultat serà molt positiu”, ha afirmat el mandatari hongarès, que ha estat el segon líder europeu a parlar per telèfon amb Putin en tan sols un mes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El detingut pel cas Tavira hauria incendiat el cotxe de l’empresari després de la seua desaparició

El quart detingut pel crim de Jesús Tavira hauria sigut qui va incendiar el cotxe de l'empresari dies després de la seua desaparició, segons la investigació policial.

Carlos Mazón manté el silenci sobre la causa judicial de la dana per respecte al procés

Carlos Mazón evita pronunciar-se sobre la investigació judicial de la dana d'octubre de 2024 i defén que el seu silenci respon a una qüestió de principis i respecte al procés.

Trobat enterrat en formigó l’empresari vinculat al crim de la viuda de Sala

La Policia troba el cos que tot apunta que és de l'empresari Jesús Tavira, sepultat a més de dos metres en un aljub, embolicat en plàstic i amb múltiples ferides d'arma blanca. Hi ha quatre detinguts i no es descarten més arrestos.

Centenars de taxis col·lapsen el centre de València per a exigir límits a les VTC

Centenars de taxistes recorren el centre de València en marxa lenta per a denunciar l'intrusisme de les VTC i pressionar a la Generalitat perquè aprove un nou decret que limite estes llicències.

Consum eleva el seu benefici a 122 milions en 2025 i fixa la seua entrada a Madrid per a 2028

Consum tanca 2025 amb un benefici de 122 milions d'euros, un 12,3% més que l'any anterior, i anuncia la seua arribada a la Comunitat de Madrid en 2028 amb un supermercat a Parla.

Infermeria d’Urgències es mobilitza a València per la greu falta de personal

Personal d'Infermeria d'Urgències de diversos hospitals valencians es concentra per a denunciar una falta de personal que consideren insostenible i de risc per a pacients i professionals.

Pérez Llorca dona per conclosa la reconstrucció de Metrovalencia després de la dana amb 140 milions invertits

La Generalitat dona per finalitzada la reconstrucció de Metrovalencia després de la dana amb 140 milions invertits i l'obertura de València Sud i el nou Lloc de Comandament, i impulsa un pla d'inversions fins a 2030.

Presó provisional per a dos jóvens per intentar robar la bossa a una anciana i ferir-la de gravetat

Dos jóvens de 21 i 31 anys han ingressat a la presó provisional acusats d'intentar robar la bossa a una anciana de 86 anys a Torrevieja i causar-li greus lesions en tirar-la al sòl.