Orbán trasllada a Putin l»interès’ per arribar a una solució diplomàtica

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Hongria, Viktor Orbán, ha traslladat al president rus, Vladímir Putin, el seu «interès» a aconseguir una solució diplomàtica a la invasió d’Ucraïna durant una conversa telefònica en la qual també han abordat la cooperació comercial i energètica entre els dos països.

El Kremlin ha indicat en un comunicat que els dos líders han parlat sobre «assumptes d’importància bilateral, prestant especial atenció a la qüestió energètica i els projectes que hi ha sobre la taula». Així mateix, Putin ha posat al dia Orbán sobre els darrers esdeveniments en relació amb la invasió d’Ucraïna, una qüestió sobre la qual les parts han intercanviat opinions.

Per part seua, Orbán ha manifestat interès a aconseguir una resolució per la via política i diplomàtica, la qual cosa inclou «encetar converses amb líders occidentals», recull el text, mentre que Putin ha tornat a criticar la posició «destructiva del règim de Kíiv», el qual acusa de «continuar excloent la possibilitat d’arribar a una resolució pacífica que pose fi al conflicte».

El primer ministre hongarès, que dilluns va mantindre una trobada de tres hores amb el president electe dels Estats Units (EUA), Donald Trump, a la residència del magnat a Mar-a-Lago, Florida, ha especificat que el nou inquilí de la Casa Blanca «encara no ha pres mesures en relació amb la guerra» a Ucraïna atès que la legislació nord-americana li ho impedix fins que jure el càrrec a finals de gener.

«Ara mateix no està en cap posició de negociar un alto el foc a Ucraïna, però crec que un cop jure el càrrec el resultat serà molt positiu», ha afirmat el mandatari hongarès, que ha estat el segon líder europeu a parlar per telèfon amb Putin en tan sols un mes.

Últimes notícies

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.

Corberán denuncia la desigualtat de descans del Valencia davant el Betis

Carlos Corberán assegura que el Valencia arribarà al partit de Lliga contra el Betis amb un dia menys de descans i un 33 % menys de recuperació física, cosa que considera una situació injusta, encara que desvincula el club sevillà de la responsabilitat.

Investiguen la mort d’una dona de 64 anys trobada en la platja de Puçol

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 64 anys trobada flotant en la platja de Puçol, sense signes aparents de violència. Els agents esperen confirmar la identitat i no descarten cap hipòtesi, inclosa la del suïcidi.

El PSPV reclama explicacions a À Punt per la cobertura dels incendis a la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha sol·licitat que el director general d'À Punt comparega en Les Corts per a detallar els criteris seguits en la cobertura dels incendis forestals d'este estiu a la Comunitat Valenciana, que els socialistes consideren insuficient en els moments més greus de l'emergència.