Orbán trasllada a Putin l»interès’ per arribar a una solució diplomàtica

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Hongria, Viktor Orbán, ha traslladat al president rus, Vladímir Putin, el seu «interès» a aconseguir una solució diplomàtica a la invasió d’Ucraïna durant una conversa telefònica en la qual també han abordat la cooperació comercial i energètica entre els dos països.

El Kremlin ha indicat en un comunicat que els dos líders han parlat sobre «assumptes d’importància bilateral, prestant especial atenció a la qüestió energètica i els projectes que hi ha sobre la taula». Així mateix, Putin ha posat al dia Orbán sobre els darrers esdeveniments en relació amb la invasió d’Ucraïna, una qüestió sobre la qual les parts han intercanviat opinions.

Per part seua, Orbán ha manifestat interès a aconseguir una resolució per la via política i diplomàtica, la qual cosa inclou «encetar converses amb líders occidentals», recull el text, mentre que Putin ha tornat a criticar la posició «destructiva del règim de Kíiv», el qual acusa de «continuar excloent la possibilitat d’arribar a una resolució pacífica que pose fi al conflicte».

El primer ministre hongarès, que dilluns va mantindre una trobada de tres hores amb el president electe dels Estats Units (EUA), Donald Trump, a la residència del magnat a Mar-a-Lago, Florida, ha especificat que el nou inquilí de la Casa Blanca «encara no ha pres mesures en relació amb la guerra» a Ucraïna atès que la legislació nord-americana li ho impedix fins que jure el càrrec a finals de gener.

«Ara mateix no està en cap posició de negociar un alto el foc a Ucraïna, però crec que un cop jure el càrrec el resultat serà molt positiu», ha afirmat el mandatari hongarès, que ha estat el segon líder europeu a parlar per telèfon amb Putin en tan sols un mes.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.