Orbán trasllada a Putin l»interès’ per arribar a una solució diplomàtica

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Hongria, Viktor Orbán, ha traslladat al president rus, Vladímir Putin, el seu «interès» a aconseguir una solució diplomàtica a la invasió d’Ucraïna durant una conversa telefònica en la qual també han abordat la cooperació comercial i energètica entre els dos països.

El Kremlin ha indicat en un comunicat que els dos líders han parlat sobre «assumptes d’importància bilateral, prestant especial atenció a la qüestió energètica i els projectes que hi ha sobre la taula». Així mateix, Putin ha posat al dia Orbán sobre els darrers esdeveniments en relació amb la invasió d’Ucraïna, una qüestió sobre la qual les parts han intercanviat opinions.

Per part seua, Orbán ha manifestat interès a aconseguir una resolució per la via política i diplomàtica, la qual cosa inclou «encetar converses amb líders occidentals», recull el text, mentre que Putin ha tornat a criticar la posició «destructiva del règim de Kíiv», el qual acusa de «continuar excloent la possibilitat d’arribar a una resolució pacífica que pose fi al conflicte».

El primer ministre hongarès, que dilluns va mantindre una trobada de tres hores amb el president electe dels Estats Units (EUA), Donald Trump, a la residència del magnat a Mar-a-Lago, Florida, ha especificat que el nou inquilí de la Casa Blanca «encara no ha pres mesures en relació amb la guerra» a Ucraïna atès que la legislació nord-americana li ho impedix fins que jure el càrrec a finals de gener.

«Ara mateix no està en cap posició de negociar un alto el foc a Ucraïna, però crec que un cop jure el càrrec el resultat serà molt positiu», ha afirmat el mandatari hongarès, que ha estat el segon líder europeu a parlar per telèfon amb Putin en tan sols un mes.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.