Orbán trasllada a Putin l»interès’ per arribar a una solució diplomàtica

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Hongria, Viktor Orbán, ha traslladat al president rus, Vladímir Putin, el seu «interès» a aconseguir una solució diplomàtica a la invasió d’Ucraïna durant una conversa telefònica en la qual també han abordat la cooperació comercial i energètica entre els dos països.

El Kremlin ha indicat en un comunicat que els dos líders han parlat sobre «assumptes d’importància bilateral, prestant especial atenció a la qüestió energètica i els projectes que hi ha sobre la taula». Així mateix, Putin ha posat al dia Orbán sobre els darrers esdeveniments en relació amb la invasió d’Ucraïna, una qüestió sobre la qual les parts han intercanviat opinions.

Per part seua, Orbán ha manifestat interès a aconseguir una resolució per la via política i diplomàtica, la qual cosa inclou «encetar converses amb líders occidentals», recull el text, mentre que Putin ha tornat a criticar la posició «destructiva del règim de Kíiv», el qual acusa de «continuar excloent la possibilitat d’arribar a una resolució pacífica que pose fi al conflicte».

El primer ministre hongarès, que dilluns va mantindre una trobada de tres hores amb el president electe dels Estats Units (EUA), Donald Trump, a la residència del magnat a Mar-a-Lago, Florida, ha especificat que el nou inquilí de la Casa Blanca «encara no ha pres mesures en relació amb la guerra» a Ucraïna atès que la legislació nord-americana li ho impedix fins que jure el càrrec a finals de gener.

«Ara mateix no està en cap posició de negociar un alto el foc a Ucraïna, però crec que un cop jure el càrrec el resultat serà molt positiu», ha afirmat el mandatari hongarès, que ha estat el segon líder europeu a parlar per telèfon amb Putin en tan sols un mes.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.