Ordenen l’evacuació de diversos nuclis davant l’avanç de la lava del volcà de la Palma

Les autoritats han ordenat l’evacuació de diverses zones dels Plans de Aridane davant la previsió d’avanç de la bugada de lava del volcà que discorre més al nord-oest, i la seua proximitat a la zona límit del perímetre ja evacuat.

Pla Especial de Protecció CIvil i Atenció d’Emergències

En aplicació del Pla Especial de Protecció Civil i Atenció d’Emergències per Risc Volcànic en la Comunitat Autònoma de Canàries (Pevolca), les autoritats han decidit activar el pla en situació d’emergència, amb nivell 2.

L’evacuació afecta la zona compresa entre Camí de Cruz Chica en l’encreuament amb Camí Nicolás Brito País i d’este punt fins a l’encreuament amb l’LP-213 (les Martelas – Casa Kiko), i descendint fins a l’encreuament amb la carretera general dels Plans de Aridane a Port Naos.

<

>

Quins carrers s’inclouen?

S’inclouen els carrers Camí els Breñuscos, Camí de la Muntanya fins al número 21 (inclòs), Camí les Casetes i Camí els Barretos.

Des de les 13.00 h fins a les 19.00 h

A partir de les 13.00 hores i fins a les 19.00 hores, les persones afectades per esta ordre d’evacuació han de desallotjar els seus habitatges, amb les seues pertinences i animals domèstics, i dirigir-se al punt de reunió situat en el Camp de Lluita Camí León dels Plans de Aridane.

Aquelles persones que durant el dia de hui no puguen realitzar la recollida de pertinences se’ls permetrà en dies posteriors, de manera gradual i acompanyades, sempre que les condicions de seguretat ho permeten.

Col.laboració amb les Forces de Seguretat en l’evacuació

Es demana col·laborar amb les Forces de Seguretat en l’evacuació, mantenir la calma, transmetre-la als altres i no propagar rumors infosos, tancar totes les finestres i portes exteriors, baixar les persianes i tancar els subministraments d’aigua, gas i electricitat.

Documentació damunt

També se sol·licita portar la documentació (també la de l’habitatge) i medicaments d’ús diari, telèfon mòbil i el seu carregador, llanterna i roba per a diversos dies.

Es demana així mateix dirigir-se als punts de reunió establerts, utilitzar els telèfons només per a l’estrictament necessari i en cas de tenir animals, l’evacuació es realitzarà seguint les directrius del Protocol d’Actuació d’Animals que s’indicaran en el Punt de Reunió.

Prèviament, les autoritats havien decretat la fi del confinament per a unes 3.000 persones del Pas i Els Plans de Aridane, després d’acabar l’emissió de gasos derivats de la combustió de naus industrials en entrar en contacte amb la bugada de lava del volcà.

El confinament va ser ordenat este dilluns en aplicació del Pla Especial de Protecció Civil i Atenció d’Emergències per Risc Volcànic en la Comunitat Autònoma de Canàries (Pevolca), que va activar un nivell 2 d’emergència després de constatar que el flux de magma havia provocat la combustió en una fàbrica de ciments del polígon industrial del Carreró de la Gata, en Els Plans de Aridane.

Més superfície arrasada

L’ensulsiada que es va produir el dissabte en la vessant nord del cràter en Cumbre Vieja continua condicionant l’acumulació de material volcànic i, sobretot, la seua velocitat de desplaçament: les bugades de les últimes 24 hores –este dilluns es van estabilitzar en un terreny pla i a vegades en finques planificades en lleuger ascens– van aportar un 10% de magma, cosa que significa la quantitat més gran des que s’iniciara l’erupció, el 19 de setembre. Esta dada, facilitat en roda de premsa per Miguel Ángel Morcuende, director del Pevolca, indica que el terreny cobert per la lava va experimentar un augment del 65,3 hectàrees respecte als registres del diumenge.

 

<

>

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.