Desmantellen una organització criminal nacional a Paterna

En un operatiu conjunt, agents de la Policia Nacional i la Policia Local han desmantellat a Paterna una organització criminal nacional presumptament dedicada al furt de catalitzadors i a cometre robatoris amb força en establiments comercials de la ciutat mitjançant el mètode de l»alunizaje’ (mètode de robatori, consistent a estavellar un vehicle contra l’aparador per a trencar la lluna i facilitar la ràpida entrada dels lladres).

La detenció es va produir gràcies a les càmeres de seguretat instal·lades a Paterna, a través de les que van aconseguir detectar els vehicles en els quals es desplaçaven els autors i que dies anteriors havien dut a terme un robatori.


Les imatges de videovigilància en temps real van permetre la setmana passada organitzar un ràpid operatiu policial i detindre in fraganti als sis delinqüents, tots ells homes d’entre 16 i 46 anys, com a presumptes autors dels delictes de robatori amb força, robatori o furt d’ús de vehicle i pertinença a organització criminal.


Tal com destaquen des de la Prefectura de la Policia Local, les investigacions posteriors han determinat que les imatges de les càmeres i els informes aportats a través d’aquestes, els efectes recuperats procedents d’altres robatoris així com els vehicles i eines intervingudes, han aconseguit les proves necessàries perquè el Jutjat d’Instrucció de Guàrdia, davant el qual han sigut posats a disposició els detinguts, haja decretat l’ingrés a la presó de tots ells (els cinc majors d’edat a la presó i el menor d’edat en un establiment d’internament de la seua edat, pròxim a complir els 18 anys).

El citat grup, perfectament organitzat i preparat, actuava en tota la zona del Llevant, desplaçant-se amb gran rapidesa entre localitats amb vehicles sostrets i matrícules falsificades. Se’ls imputen delictes comesos en Comunitat Valenciana i Catalunya, principalment.

Últimes notícies

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.