Desmantellen una organització criminal nacional a Paterna

En un operatiu conjunt, agents de la Policia Nacional i la Policia Local han desmantellat a Paterna una organització criminal nacional presumptament dedicada al furt de catalitzadors i a cometre robatoris amb força en establiments comercials de la ciutat mitjançant el mètode de l”alunizaje’ (mètode de robatori, consistent a estavellar un vehicle contra l’aparador per a trencar la lluna i facilitar la ràpida entrada dels lladres).

La detenció es va produir gràcies a les càmeres de seguretat instal·lades a Paterna, a través de les que van aconseguir detectar els vehicles en els quals es desplaçaven els autors i que dies anteriors havien dut a terme un robatori.


Les imatges de videovigilància en temps real van permetre la setmana passada organitzar un ràpid operatiu policial i detindre in fraganti als sis delinqüents, tots ells homes d’entre 16 i 46 anys, com a presumptes autors dels delictes de robatori amb força, robatori o furt d’ús de vehicle i pertinença a organització criminal.


Tal com destaquen des de la Prefectura de la Policia Local, les investigacions posteriors han determinat que les imatges de les càmeres i els informes aportats a través d’aquestes, els efectes recuperats procedents d’altres robatoris així com els vehicles i eines intervingudes, han aconseguit les proves necessàries perquè el Jutjat d’Instrucció de Guàrdia, davant el qual han sigut posats a disposició els detinguts, haja decretat l’ingrés a la presó de tots ells (els cinc majors d’edat a la presó i el menor d’edat en un establiment d’internament de la seua edat, pròxim a complir els 18 anys).

El citat grup, perfectament organitzat i preparat, actuava en tota la zona del Llevant, desplaçant-se amb gran rapidesa entre localitats amb vehicles sostrets i matrícules falsificades. Se’ls imputen delictes comesos en Comunitat Valenciana i Catalunya, principalment.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.