Desmantellen una organització criminal nacional a Paterna

En un operatiu conjunt, agents de la Policia Nacional i la Policia Local han desmantellat a Paterna una organització criminal nacional presumptament dedicada al furt de catalitzadors i a cometre robatoris amb força en establiments comercials de la ciutat mitjançant el mètode de l»alunizaje’ (mètode de robatori, consistent a estavellar un vehicle contra l’aparador per a trencar la lluna i facilitar la ràpida entrada dels lladres).

La detenció es va produir gràcies a les càmeres de seguretat instal·lades a Paterna, a través de les que van aconseguir detectar els vehicles en els quals es desplaçaven els autors i que dies anteriors havien dut a terme un robatori.


Les imatges de videovigilància en temps real van permetre la setmana passada organitzar un ràpid operatiu policial i detindre in fraganti als sis delinqüents, tots ells homes d’entre 16 i 46 anys, com a presumptes autors dels delictes de robatori amb força, robatori o furt d’ús de vehicle i pertinença a organització criminal.


Tal com destaquen des de la Prefectura de la Policia Local, les investigacions posteriors han determinat que les imatges de les càmeres i els informes aportats a través d’aquestes, els efectes recuperats procedents d’altres robatoris així com els vehicles i eines intervingudes, han aconseguit les proves necessàries perquè el Jutjat d’Instrucció de Guàrdia, davant el qual han sigut posats a disposició els detinguts, haja decretat l’ingrés a la presó de tots ells (els cinc majors d’edat a la presó i el menor d’edat en un establiment d’internament de la seua edat, pròxim a complir els 18 anys).

El citat grup, perfectament organitzat i preparat, actuava en tota la zona del Llevant, desplaçant-se amb gran rapidesa entre localitats amb vehicles sostrets i matrícules falsificades. Se’ls imputen delictes comesos en Comunitat Valenciana i Catalunya, principalment.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.