Oriola tanca les platges de Cala Mosca i La Glea per problemes de contaminació

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

La Regidoria de Platges de l’Ajuntament d’Oriola ha decretat el tancament de les platges de Cala Mosca i La Glea a causa de problemes de contaminació detectats recentment per la Conselleria de Medi ambient i Aigua.

El tancament s’ha dut a terme després dels resultats dels controls de qualitat de les aigües, els quals indiquen «contaminació d’origen residual» a la platja de la Glea i un «abocament en la zona seca» a Cala Mosca, d’acord amb l’informe rebut per la Direcció general de l’Aigua, segons ha indicat el consistori oriolà en un comunicat.

En el cas de la platja de la Glea, en el marc del Programa de Control de la Qualitat de les Aigües de Bany, desenvolupat per la Conselleria de Medi ambient i Aigua, s’han identificat «nivells elevats» en els paràmetres microbiològics en les mostres preses el passat 22 de juliol del 2024, per la qual cosa s’ha decidit tancar aquesta platja al bany.

Addicionalment, des de la Direcció general de l’Aigua s’ha constatat la presència d’un abocament a la zona seca de la platja de Cala Mosca. S’han pres mostres tant de l’abocament com de la zona de bany, els resultats del qual estaran disponibles pròximament. Com a mesura de precaució s’ha indicat el tancament de Cala Mosca al bany, fins que s’elimine completament l’abocament i «es comprove que no afecta la qualitat de l’aigua de la platja».

Estes proves, realitzades setmanalment per la Conselleria, permeten «prendre decisions preventives abans que els problemes s’agreugen». El consistori ha assenyalat que l’augment de població en la costa durant l’estiu és «un factor recurrent en este tipus de situacions».

La Regidoria de Platges ha afirmat que s’estan realitzant «tots els esforços possibles per a reobrir estes platges al bany al més prompte possible», seguint les indicacions de la Direcció general de l’Aigua i «duent a terme les labors necessàries per a solucionar el problema».

Últimes notícies

Una ruta cultural rescata la història negra i esclavista esborrada de València

Una ruta guiada pel centre de València recupera la memòria negra i esclavista de la ciutat, esborrada de la vista pública malgrat el seu pes històric. El recorregut es basa en investigacions documentades i busca arribar també a les aules com a ferramenta de reflexió social.

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.