10.6 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Oriola tanca les platges de Cala Mosca i La Glea per problemes de contaminació

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

La Regidoria de Platges de l’Ajuntament d’Oriola ha decretat el tancament de les platges de Cala Mosca i La Glea a causa de problemes de contaminació detectats recentment per la Conselleria de Medi ambient i Aigua.

El tancament s’ha dut a terme després dels resultats dels controls de qualitat de les aigües, els quals indiquen “contaminació d’origen residual” a la platja de la Glea i un “abocament en la zona seca” a Cala Mosca, d’acord amb l’informe rebut per la Direcció general de l’Aigua, segons ha indicat el consistori oriolà en un comunicat.

En el cas de la platja de la Glea, en el marc del Programa de Control de la Qualitat de les Aigües de Bany, desenvolupat per la Conselleria de Medi ambient i Aigua, s’han identificat “nivells elevats” en els paràmetres microbiològics en les mostres preses el passat 22 de juliol del 2024, per la qual cosa s’ha decidit tancar aquesta platja al bany.

Addicionalment, des de la Direcció general de l’Aigua s’ha constatat la presència d’un abocament a la zona seca de la platja de Cala Mosca. S’han pres mostres tant de l’abocament com de la zona de bany, els resultats del qual estaran disponibles pròximament. Com a mesura de precaució s’ha indicat el tancament de Cala Mosca al bany, fins que s’elimine completament l’abocament i “es comprove que no afecta la qualitat de l’aigua de la platja”.

Estes proves, realitzades setmanalment per la Conselleria, permeten “prendre decisions preventives abans que els problemes s’agreugen”. El consistori ha assenyalat que l’augment de població en la costa durant l’estiu és “un factor recurrent en este tipus de situacions”.

La Regidoria de Platges ha afirmat que s’estan realitzant “tots els esforços possibles per a reobrir estes platges al bany al més prompte possible”, seguint les indicacions de la Direcció general de l’Aigua i “duent a terme les labors necessàries per a solucionar el problema”.

Últimes notícies

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida ha deixat bitllets pel camí i la Policia ha recuperat més de 5.800.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada d'una bossa amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava prop de 6.000 euros. Durant la fugida va anar perdent bitllets fins a ser arrestat.

Detingut per robar una bossa amb 6.000 euros a Alacant i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'una estirada en el centre de la ciutat. La Policia va recuperar més de 5.800 euros en seguir el rastre de bitllets.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'una estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la persecució va anar perdent bitllets fins a la seua captura.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

La Policia ha detingut a un home que va arrabassar la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar perdent bitllets fins a ser interceptat.

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.