Oriola tanca les platges de Cala Mosca i La Glea per problemes de contaminació

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

La Regidoria de Platges de l’Ajuntament d’Oriola ha decretat el tancament de les platges de Cala Mosca i La Glea a causa de problemes de contaminació detectats recentment per la Conselleria de Medi ambient i Aigua.

El tancament s’ha dut a terme després dels resultats dels controls de qualitat de les aigües, els quals indiquen «contaminació d’origen residual» a la platja de la Glea i un «abocament en la zona seca» a Cala Mosca, d’acord amb l’informe rebut per la Direcció general de l’Aigua, segons ha indicat el consistori oriolà en un comunicat.

En el cas de la platja de la Glea, en el marc del Programa de Control de la Qualitat de les Aigües de Bany, desenvolupat per la Conselleria de Medi ambient i Aigua, s’han identificat «nivells elevats» en els paràmetres microbiològics en les mostres preses el passat 22 de juliol del 2024, per la qual cosa s’ha decidit tancar aquesta platja al bany.

Addicionalment, des de la Direcció general de l’Aigua s’ha constatat la presència d’un abocament a la zona seca de la platja de Cala Mosca. S’han pres mostres tant de l’abocament com de la zona de bany, els resultats del qual estaran disponibles pròximament. Com a mesura de precaució s’ha indicat el tancament de Cala Mosca al bany, fins que s’elimine completament l’abocament i «es comprove que no afecta la qualitat de l’aigua de la platja».

Estes proves, realitzades setmanalment per la Conselleria, permeten «prendre decisions preventives abans que els problemes s’agreugen». El consistori ha assenyalat que l’augment de població en la costa durant l’estiu és «un factor recurrent en este tipus de situacions».

La Regidoria de Platges ha afirmat que s’estan realitzant «tots els esforços possibles per a reobrir estes platges al bany al més prompte possible», seguint les indicacions de la Direcció general de l’Aigua i «duent a terme les labors necessàries per a solucionar el problema».

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.