21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Oriola tanca les platges de Cala Mosca i La Glea per problemes de contaminació

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

La Regidoria de Platges de l’Ajuntament d’Oriola ha decretat el tancament de les platges de Cala Mosca i La Glea a causa de problemes de contaminació detectats recentment per la Conselleria de Medi ambient i Aigua.

El tancament s’ha dut a terme després dels resultats dels controls de qualitat de les aigües, els quals indiquen “contaminació d’origen residual” a la platja de la Glea i un “abocament en la zona seca” a Cala Mosca, d’acord amb l’informe rebut per la Direcció general de l’Aigua, segons ha indicat el consistori oriolà en un comunicat.

En el cas de la platja de la Glea, en el marc del Programa de Control de la Qualitat de les Aigües de Bany, desenvolupat per la Conselleria de Medi ambient i Aigua, s’han identificat “nivells elevats” en els paràmetres microbiològics en les mostres preses el passat 22 de juliol del 2024, per la qual cosa s’ha decidit tancar aquesta platja al bany.

Addicionalment, des de la Direcció general de l’Aigua s’ha constatat la presència d’un abocament a la zona seca de la platja de Cala Mosca. S’han pres mostres tant de l’abocament com de la zona de bany, els resultats del qual estaran disponibles pròximament. Com a mesura de precaució s’ha indicat el tancament de Cala Mosca al bany, fins que s’elimine completament l’abocament i “es comprove que no afecta la qualitat de l’aigua de la platja”.

Estes proves, realitzades setmanalment per la Conselleria, permeten “prendre decisions preventives abans que els problemes s’agreugen”. El consistori ha assenyalat que l’augment de població en la costa durant l’estiu és “un factor recurrent en este tipus de situacions”.

La Regidoria de Platges ha afirmat que s’estan realitzant “tots els esforços possibles per a reobrir estes platges al bany al més prompte possible”, seguint les indicacions de la Direcció general de l’Aigua i “duent a terme les labors necessàries per a solucionar el problema”.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.