Declaren zona catastròfica a la Palma i concediran 10,5 milions per a la seua reconstrucció

 

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el reial decret que estableix la declaració de la Palma com a zona greument afectada per emergència de protecció civil, abans coneguda com a zona catastròfica. Esta és la fórmula que empara les ajudes de 10,5 milions d’euros concedides pel Govern per a atendre l’emergència.

En primer lloc, han aprovat ajudes per valor de 5,5 milions d’euros a l’Executiu canari per a l’adquisició de 107 habitatges a l’illa de la Palma, amb l’objectiu que siguen destinades de manera temporal o permanent a les famílies afectades per l’erupció volcànica.

Al seu torn, donarà altres 5 milions d’euros en ajudes per a l’adquisició d’estris de primera necessitat, també destinats a aquelles persones que han patit pèrdues o danys en el seu habitatge habitual, amb caràcter temporal o definitiu.

«Les famílies podran accedir a estes ajudes a través un procediment de targeta moneder», ha explicat la ministra de Política Territorial i portaveu del Govern, Isabel Rodríguez, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

Estes mesures formen part del ‘Pla Especial de reconstrucció de la Palma‘. «El Govern està compromés a ajudar a l’illa de la Palma. No deixarem a ningú arrere», ha recalcat Rodríguez.

La ministra ha explicat que esta mateixa vesprada es reunirà la comissió mixta que agrupa les institucions que faran el seguiment d’estes mesures i serà el president del Govern qui presidisca la reunió. Esta comissió s’encarregarà de coordinar totes les accions entre les diferents administracions.

A més, s’ha creat una altra comissió interministerial «per a poder anar sumant les iniciatives de cadascun dels dotze departaments per a ajudar a l’illa en una segona fase de reconstrucció», ha assenyalat.

Últimes notícies

Sanitat i Sindicat Mèdic acosten postures sobre la jornada de 35 hores i les guàrdies

El Sindicat Mèdic CESMCV i la Conselleria de Sanitat han acostat postures en la negociació sobre la jornada de 35 hores, les guàrdies, els trasllats i la situació dels residents, encara que admeten que queden punts per resoldre.

Sagunt a Escena 2025 arranca amb ‘El Narciso en su opinión’ i grans espectacles al carrer

El festival Sagunt a Escena, que arriba a la 43 edició, obrirà l’1 d’agost al Teatre Romà amb ‘El Narciso en su opinión’ i oferirà 19 espectacles, molts d’ells de creació valenciana i alguns de gran format en espais públics de Sagunt.

Pérez Llorca gaudix de la quinta mascletà de les Fogueres de Sant Joan a Alacant

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assistit a la quinta mascletà del concurs de les Fogueres de Sant Joan a Alacant, disparada per Pirotècnia Ferrández, després de visitar els racons dels mitjans de comunicació als jardins del Palau Provincial.

Una mascletà digital a Alacant arriba als 124,2 decibels en plenes Fogueres

La pirotècnia Hermanos Ferrández de Beniel ha disparat a la plaça dels Luceros d'Alacant una mascletà digital de cinc minuts i 24 segons que ha arribat als 124,2 decibels, amb 150 quilos de pólvora.

Zorita i Sumacàrcer freguen els 39 graus en el segon dia del pic de calor a la Comunitat

Zorita del Maestrazgo i Sumacàrcer han registrat 38,8 graus en el segon dia del pic de l’episodi càlid, amb alerta groga per altes temperatures en tota la província de València i el sud d’Alacant.

Plans especials de seguretat i emergències per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost comptarà amb un Pla Especial de Seguretat i un altre de Protecció Civil per a ordenar la mobilitat, reforçar la seguretat i coordinar la resposta davant possibles emergències a tot l’Estat.

L’ATV facilita 29.314 declaracions de la renda a una setmana del tancament de campanya

El termini finalitza el 30 de juny i la cita prèvia es pot sol·licitar fins al dia 29

La Generalitat reclama 4.000 milions a l’Estat per a la dependència i veu curta la inversió actual

La consellera Elena Albalat considera insuficient la inversió estatal de 2.218 milions per a la dependència i exigix al Govern que salde un deute de 4.000 milions amb la Comunitat Valenciana.