Sanitat afirma que la situació pel Covid-19 s’agreuja de forma accelerada en el territori valencià

 

La situació epidemiològica del coronavirus en el territori valencià «s’està agreujant de forma accelerada, amb una tendència creixent», segons recull un informe de la subdirecció general d’Epidemiologia, Vigilància de la Salut i Sanitat Ambiental datat d’este dimecres.

 

Segons eixe informe, el territori «es troba en un escenari de transmissió comunitària sostinguda i generalitzada amb pressió creixent sobre el sistema sanitari», i presenta una incidència acumulada en els últims catorze dies de 262,52 casos per 100.000 habitants.

 

De la mateixa manera, l’estimació en el número diari de casos amb infecció aguda conseguix els 1.532,06 casos, enfront de 450,77 el 14 d’octubre, data en la que es va iniciar el canvi de tendència, amb el que s’ha triplicat en menys de tres setmanes.

 

Per damunt de la taxa que establix el Consell d’Europa

A demés, l’índex bàsic de reproducció del virus és del 1’07 (es considera que per damunt d’1 existix un major nivell de contagi i de risc d’epidèmia), i la taxa de positivitat en l’última setmana és del 15,2%, molt per damunt del 4% establit pel Consell d’Europa com a límit de positivitat de les proves diagnòstiques a partir del que el risc de transmissió es veu incrementat.

 

L’informe recull també que la proporció de proves positives en Atenció Primària és del 66,2%, indicador considerat de valor de risc alt en el document d’actuacions i respostes coordinades del Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.