Sanitat afirma que la situació pel Covid-19 s’agreuja de forma accelerada en el territori valencià

 

La situació epidemiològica del coronavirus en el territori valencià «s’està agreujant de forma accelerada, amb una tendència creixent», segons recull un informe de la subdirecció general d’Epidemiologia, Vigilància de la Salut i Sanitat Ambiental datat d’este dimecres.

 

Segons eixe informe, el territori «es troba en un escenari de transmissió comunitària sostinguda i generalitzada amb pressió creixent sobre el sistema sanitari», i presenta una incidència acumulada en els últims catorze dies de 262,52 casos per 100.000 habitants.

 

De la mateixa manera, l’estimació en el número diari de casos amb infecció aguda conseguix els 1.532,06 casos, enfront de 450,77 el 14 d’octubre, data en la que es va iniciar el canvi de tendència, amb el que s’ha triplicat en menys de tres setmanes.

 

Per damunt de la taxa que establix el Consell d’Europa

A demés, l’índex bàsic de reproducció del virus és del 1’07 (es considera que per damunt d’1 existix un major nivell de contagi i de risc d’epidèmia), i la taxa de positivitat en l’última setmana és del 15,2%, molt per damunt del 4% establit pel Consell d’Europa com a límit de positivitat de les proves diagnòstiques a partir del que el risc de transmissió es veu incrementat.

 

L’informe recull també que la proporció de proves positives en Atenció Primària és del 66,2%, indicador considerat de valor de risc alt en el document d’actuacions i respostes coordinades del Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.