Sanitat afirma que la situació pel Covid-19 s’agreuja de forma accelerada en el territori valencià

 

La situació epidemiològica del coronavirus en el territori valencià «s’està agreujant de forma accelerada, amb una tendència creixent», segons recull un informe de la subdirecció general d’Epidemiologia, Vigilància de la Salut i Sanitat Ambiental datat d’este dimecres.

 

Segons eixe informe, el territori «es troba en un escenari de transmissió comunitària sostinguda i generalitzada amb pressió creixent sobre el sistema sanitari», i presenta una incidència acumulada en els últims catorze dies de 262,52 casos per 100.000 habitants.

 

De la mateixa manera, l’estimació en el número diari de casos amb infecció aguda conseguix els 1.532,06 casos, enfront de 450,77 el 14 d’octubre, data en la que es va iniciar el canvi de tendència, amb el que s’ha triplicat en menys de tres setmanes.

 

Per damunt de la taxa que establix el Consell d’Europa

A demés, l’índex bàsic de reproducció del virus és del 1’07 (es considera que per damunt d’1 existix un major nivell de contagi i de risc d’epidèmia), i la taxa de positivitat en l’última setmana és del 15,2%, molt per damunt del 4% establit pel Consell d’Europa com a límit de positivitat de les proves diagnòstiques a partir del que el risc de transmissió es veu incrementat.

 

L’informe recull també que la proporció de proves positives en Atenció Primària és del 66,2%, indicador considerat de valor de risc alt en el document d’actuacions i respostes coordinades del Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.