Sanitat afirma que la situació pel Covid-19 s’agreuja de forma accelerada en el territori valencià

 

La situació epidemiològica del coronavirus en el territori valencià «s’està agreujant de forma accelerada, amb una tendència creixent», segons recull un informe de la subdirecció general d’Epidemiologia, Vigilància de la Salut i Sanitat Ambiental datat d’este dimecres.

 

Segons eixe informe, el territori «es troba en un escenari de transmissió comunitària sostinguda i generalitzada amb pressió creixent sobre el sistema sanitari», i presenta una incidència acumulada en els últims catorze dies de 262,52 casos per 100.000 habitants.

 

De la mateixa manera, l’estimació en el número diari de casos amb infecció aguda conseguix els 1.532,06 casos, enfront de 450,77 el 14 d’octubre, data en la que es va iniciar el canvi de tendència, amb el que s’ha triplicat en menys de tres setmanes.

 

Per damunt de la taxa que establix el Consell d’Europa

A demés, l’índex bàsic de reproducció del virus és del 1’07 (es considera que per damunt d’1 existix un major nivell de contagi i de risc d’epidèmia), i la taxa de positivitat en l’última setmana és del 15,2%, molt per damunt del 4% establit pel Consell d’Europa com a límit de positivitat de les proves diagnòstiques a partir del que el risc de transmissió es veu incrementat.

 

L’informe recull també que la proporció de proves positives en Atenció Primària és del 66,2%, indicador considerat de valor de risc alt en el document d’actuacions i respostes coordinades del Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.

Nova nit tòrrida a la Comunitat amb mínimes pròximes als 30 graus i humitat del 99 %

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb mínimes que quasi arriben als 30 graus en diverses localitats i una humitat relativa de fins al 99 %, que ha incrementat de manera notable la sensació de basca.

Aemet activa avís taronja per 39 graus i tempestes en l’interior de València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per temperatures de fins a 39 graus i l’avís groc per tempestes i calor en diverses zones de València i Alacant.

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.