Sanitat afirma que la situació pel Covid-19 s’agreuja de forma accelerada en el territori valencià

 

La situació epidemiològica del coronavirus en el territori valencià «s’està agreujant de forma accelerada, amb una tendència creixent», segons recull un informe de la subdirecció general d’Epidemiologia, Vigilància de la Salut i Sanitat Ambiental datat d’este dimecres.

 

Segons eixe informe, el territori «es troba en un escenari de transmissió comunitària sostinguda i generalitzada amb pressió creixent sobre el sistema sanitari», i presenta una incidència acumulada en els últims catorze dies de 262,52 casos per 100.000 habitants.

 

De la mateixa manera, l’estimació en el número diari de casos amb infecció aguda conseguix els 1.532,06 casos, enfront de 450,77 el 14 d’octubre, data en la que es va iniciar el canvi de tendència, amb el que s’ha triplicat en menys de tres setmanes.

 

Per damunt de la taxa que establix el Consell d’Europa

A demés, l’índex bàsic de reproducció del virus és del 1’07 (es considera que per damunt d’1 existix un major nivell de contagi i de risc d’epidèmia), i la taxa de positivitat en l’última setmana és del 15,2%, molt per damunt del 4% establit pel Consell d’Europa com a límit de positivitat de les proves diagnòstiques a partir del que el risc de transmissió es veu incrementat.

 

L’informe recull també que la proporció de proves positives en Atenció Primària és del 66,2%, indicador considerat de valor de risc alt en el document d’actuacions i respostes coordinades del Ministeri de Sanitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat mobilitza 421 milions per a ajudar famílies i empreses davant la crisi per la guerra de l’Iran

El Consell pacta amb sindicats i patronal 27 mesures que inclouen ajudes a hipoteques, lloguer, transport, autònoms i finançament bonificat

Juan Roig confia en medalles del Projecte FER a Los Angeles 2028

Juan Roig destaca la cultura de l'esforç del Projecte FER i expressa la seua confiança que diversos dels esportistes becats aconseguisquen medalla en els Jocs Olímpics de Los Angeles 2028.

Projecte FER 2026 presenta el seu programa de beques amb 140 esportistes sota el lema Basat en somni reals

El Projecte FER 2026 llança la seua catorzena edició amb 140 esportistes becats i l'objectiu a mitjà termini dels Jocs Olímpics de Los Angeles 2028, reforçant a més l'impacte de la marató i mitja marató com a eixos de mecenatge esportiu.

CCOO reclama a la Generalitat aplicar enguany la jornada de 35 hores al personal públic

CCOO PV reclama a la Generalitat Valenciana que pose en marxa este mateix any la jornada de 35 hores setmanals per a tot el seu personal públic, tal com arreplega l'acord de legislatura de 2024.

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.