Pedro Sánchez aclarix si canviarà l’horari dels supermercats

 

Els ciutadans poden estar tranquils a l’hora de fer les seues compres en els supermercats i botigues de productes essencials. El president del Govern, Pedro Sánchez, no s’ha plantejat fins ara limitar els horaris d’estos centres d’alimentació per la crisi del coronavirus.

 

Si bé és cert que els sindicats CCOO i UGT havien sol·licitat la mesura este dimecres, 1 d’abril, la ministra d’Indústria, Turisme i Comerç, Reyes Maroto, ha descartat esta proposta sindical en una roda de premsa telemàtica des de Moncloa.

 

«Limitar els horaris comercials en este moment, i d’esta manera ho hem fet saber a les delegacions del govern, considerem que no és una mesura necessària», ha apuntat Maroto. A demés, la ministra ha demanat als ciutadans que facen «una compra responsable» de cara als dies festius de Setmana Santa.

 

UGT i CCOO demanen restringir els horaris

La carta d’UGT i CCOO diu que «ha de ser compatible la garantia d’accés a productes bàsics amb la seguretat i salut de les plantilles i, per extensió, de la ciutadania. Creiem que han de restringir i racionalitzar els horaris d’atenció en supermercats i grans superfícies comercials durant els dies festius». Per la seua banda, el secretari general de CCOO Servicis, José María Martínez, va dir fa uns dies que s’han d’establir torns de treball «més curts».

 

L’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoservicis i Supermercats (ASEDA) i l’Associació de Cadenes Espanyoles de Supermercats (Aces) han afirmat el següent: «Les nostres empreses estan preparades i el proveïment i obertura dels supermercats està perfectament garantit en qualsevol regió del territori, Península, els dos arxipèlags i les dos ciutats autònomes, tant en l’escenari actual com si s’elevara el nivell d’emergència».

Últimes notícies

Irene Montero reclama recuperar des del carrer el rumb que veu perdut en el Govern de Sánchez

La dirigent de Podemos i eurodiputada Irene Montero acusa el Govern de Pedro Sánchez d'estar podrit i d'haver perdut el lideratge progressista, i apel·la a recuperar el rumb amb mobilitzacions als carrers, en el marc de la vaga indefinida de docents a València.

Educació cita els sindicats docents a una nova reunió de negociació este divendres

La Conselleria d'Educació ha convocat per a este divendres a les 16.00 hores una nova reunió de la mesa de negociació amb els sindicats docents, en plena vaga indefinida del professorat de l'ensenyament públic no universitari, que complirà la seua vintena jornada lectiva.

Braxton Key avisa: cal començar els quarts de final amb més intensitat

Braxton Key, ala-pivot del Valencia Basket, reclama començar amb més energia el segon partit de quarts de final de la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao Basket després d’haver hagut de remuntar en el tram final del primer duel.

València es vesteix de flors pels 700 anys del Corpus amb un tapís de 180 quilos

València celebra els 700 anys del Corpus Christi amb una decoració floral especial al recorregut de la processó i un gran tapís commemoratiu de 180 quilos de flor a la façana de la Basílica de la Mare de Déu.

Un València Basket en alerta busca sentenciar el passi a semifinals a Miribilla

El València Basket visita este divendres Miribilla per enfrontar-se al Surne Bilbao Basket en el segon partit dels quarts de final de la Lliga Endesa, amb avantatge a la sèrie i opcions de tancar el passi a semifinals per la via ràpida.

Passa a disposició judicial l’assassí masclista de Callosa de Segura

L’home que va confessar haver estrangulat Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura ha passat este matí a disposició judicial als jutjats d’Orihuela. El crim és el número 23 per violència masclista a Espanya en 2026 i el quart a la Comunitat Valenciana.

El valencià Ricardo Ten lidera Espanya en els Europeus de ciclisme paralímpic en carretera

El valencià Ricardo Ten, catorze vegades campió del món, i la handbiker Manuela Vos encapçalen la selecció espanyola de ciclisme paralímpic que competirà del 12 al 14 de juny als Europeus de carretera a Maniago i Montereale Valcellina, acompanyats pel retorn de Luis Miguel García-Marquina.

Emergències reserva 21,3 dels 234 milions del seu pressupost per a actuacions per la dana

La Conselleria d'Emergència i Interior, dirigida per Juan Carlos Valderrama, destina 21,3 milions d'euros del pressupost total de 234,2 milions de 2026 a actuacions derivades de la dana i defensa un model valencià de seguretat i emergències més robust. L'oposició critica la paràlisi i les prioritats de la Conselleria, mentres Vox avala les comptes amb matisos.