Pedro Sánchez aclarix si canviarà l’horari dels supermercats

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els ciutadans poden estar tranquils a l’hora de fer les seues compres en els supermercats i botigues de productes essencials. El president del Govern, Pedro Sánchez, no s’ha plantejat fins ara limitar els horaris d’estos centres d’alimentació per la crisi del coronavirus.   Si bé és cert que els sindicats CCOO i UGT havien […]

 

Els ciutadans poden estar tranquils a l’hora de fer les seues compres en els supermercats i botigues de productes essencials. El president del Govern, Pedro Sánchez, no s’ha plantejat fins ara limitar els horaris d’estos centres d’alimentació per la crisi del coronavirus.

 

Si bé és cert que els sindicats CCOO i UGT havien sol·licitat la mesura este dimecres, 1 d’abril, la ministra d’Indústria, Turisme i Comerç, Reyes Maroto, ha descartat esta proposta sindical en una roda de premsa telemàtica des de Moncloa.

 

«Limitar els horaris comercials en este moment, i d’esta manera ho hem fet saber a les delegacions del govern, considerem que no és una mesura necessària», ha apuntat Maroto. A demés, la ministra ha demanat als ciutadans que facen «una compra responsable» de cara als dies festius de Setmana Santa.

 

UGT i CCOO demanen restringir els horaris

La carta d’UGT i CCOO diu que «ha de ser compatible la garantia d’accés a productes bàsics amb la seguretat i salut de les plantilles i, per extensió, de la ciutadania. Creiem que han de restringir i racionalitzar els horaris d’atenció en supermercats i grans superfícies comercials durant els dies festius». Per la seua banda, el secretari general de CCOO Servicis, José María Martínez, va dir fa uns dies que s’han d’establir torns de treball «més curts».

 

L’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoservicis i Supermercats (ASEDA) i l’Associació de Cadenes Espanyoles de Supermercats (Aces) han afirmat el següent: «Les nostres empreses estan preparades i el proveïment i obertura dels supermercats està perfectament garantit en qualsevol regió del territori, Península, els dos arxipèlags i les dos ciutats autònomes, tant en l’escenari actual com si s’elevara el nivell d’emergència».

Últimes notícies

Continua ingressat l’home ferit de bala a València amb pronòstic reservat

L’home de 46 anys ferit de bala dimarts a la nit prop del Palau de Congressos de València continua hospitalitzat amb pronòstic reservat, mentres la Policia Nacional busca el presumpte autor dels trets.

Les rendes de 2025 de Pérez Llorca i Mazón: quasi 88.000 i 86.000 euros

Juanfran Pérez Llorca ha declarat rendes de 87.886,98 euros en 2025, mentre que l’expresident Carlos Mazón ha comunicat percepcions salarials netes de 86.372,12 euros, segons les declaracions remitides a Les Corts Valencianes.

Un estudi valencià descobreix com la inflamació en la cirrosi danya el cervell

Un equip investigador de València ha identificat el paper de les vesícules extracel·lulars en el deteriorament cognitiu associat a la cirrosi i ha comprovat que la rifaximina pot neutralitzar-ne els efectes en el cervell.

EUPV es presentarà a les generals de novembre dins de Frente Amplio

Esquerra Unida del País Valencià ha acordat en un Consell Polític Nacional extraordinari integrar-se en el paraigua de Frente Amplio per a les eleccions generals del 29 de novembre. La formació defensa una candidatura unitària de l’esquerra valenciana per reforçar la veu de la Comunitat Valenciana al Congrés.

Dimecres ennuvolat a la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa en l’interior

Este dimecres s’espera cel ennuvolat a la Comunitat Valenciana, pluges febles sobretot al sud i un descens lleuger de les màximes en l’interior.

Mesa electoral en les eleccions generals: com saber si t’ha tocat, quines excuses pots presentar i quant es cobra

Els ajuntaments designen per sorteig els presidents, els vocals i els suplents. La notificació explica el càrrec assignat i permet iniciar els tràmits si hi ha un impediment justificat.

El Valencia Basket frega la gesta davant l’Olympiacos però cau en una pròrroga cruel

El Valencia Basket ha arribat a dominar de quasi 30 punts el vigent campió de l’Euroliga, l’Olympiacos, però ha acabat perdent per 97-102 en una pròrroga decidida pel dominicà Jean Montero, antic ídol del Roig Arena.

El Villarreal remunta davant el Nàpols i trenca la seua mala ratxa europea

El Villarreal ha derrotat el Nàpols per 3-1 en Champions, trencant una llarga sèrie sense victòries en la competició europea.