Pedro Sánchez, reelegit president amb 179 vots

El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha estat reelegit hui com a president del Govern després de superar la votació en què ha obtingut el suport de 179 diputats del Congrés que representen el 51,14% de la Cambra Baixa.

Sánchez se sotmetia este dijous a la segona jornada del debat d’investidura al Congrés dels Diputats per demanar la confiança de la cambra i revalidar així el càrrec al capdavant del Govern.

Així, les previsions s’han complert i Pedro Sánchez ha superat la sessió d’investidura amb els vots a favor de 179 diputats, ha rebut el suport dels 121 diputats del PSOE, els 31 de Sumar, els set d’ERC, els 7 de Junts, els 6 de Bidu, els 5 del PNB, el del BNG i la de Coalició Canària.

El candidat aconsegueix tres vots més dels necessaris per a aconseguir la majoria absoluta requerida. Els vots en contra han estat 171 que corresponen al Partit Popular, Vox i UPN.

L’únic retret que ens fan el PP i Vox no té res a veure amb els pactes amb els partits nacionalistes“, ha assenyalat Pedro Sánchez en la seua al·locució final.

A més, el president ha afegit que, “l’únic retret que ens fan és que amb aquests acords hem guanyat el Govern que estem a punt de conformar. I això és l’únic que ens permet millorar la vida dels que depenen del que és públic”, ha afegit.

Les negociacions per aconseguir conformar la complexíssima majoria parlamentària que hui ha investit Pedro Sánchez, i de la qual depén la viabilitat de la legislatura d’ara endavant, van orbitar al voltant de la històrica llei d’amnistia els implicats en el procés català.

I aquest, el de l’amnistia , va ser de fet el tema més recurrent de confrontació política entre els grups que des de hui repetiran oficialment com a oposició i els que tornaran a seure a la bancada blava de l’hemicicle.

Aquest debat acaba amb una votació que decideix un govern legítim, democràtic, constitucional, el poder del qual està limitat per les lleis i pel mandat temporal”, es va encarregar de recordar el president in pectore el que semblava fins fa relativament poc que no era necessari recordar.

Quan els ciutadans decideixen amb el seu vot, al mateix temps estan triant el govern i l’oposició. Tots dos tenen la mateixa font de legitimitat i mereixen el mateix respecte”, va afegir. 

Als 179 diputats que han compromés el seu vot i que representen  més de 12 milions de vots . A tots ells, gràcies, egun on, eskerrik asko, gràcies”, ha llançat el president abans que se celebrés la votació en la seua darrera intervenció, amb una picada d’ullet a la pluralitat de les llengües a la cambra, una novetat aprovada en aquesta legislatura i que el president haurà d’abraçar per fer que el seu mandat, el tercer consecutiu, aconseguisca sobreviure quatre anys més. 

El president s’ha compromés a complir allò pactat . Perquè la cola de la majoria de la investidura és el bloc que té al davant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol