Pedro Sánchez, reelegit president amb 179 vots

El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha estat reelegit hui com a president del Govern després de superar la votació en què ha obtingut el suport de 179 diputats del Congrés que representen el 51,14% de la Cambra Baixa.

Sánchez se sotmetia este dijous a la segona jornada del debat d’investidura al Congrés dels Diputats per demanar la confiança de la cambra i revalidar així el càrrec al capdavant del Govern.

Així, les previsions s’han complert i Pedro Sánchez ha superat la sessió d’investidura amb els vots a favor de 179 diputats, ha rebut el suport dels 121 diputats del PSOE, els 31 de Sumar, els set d’ERC, els 7 de Junts, els 6 de Bidu, els 5 del PNB, el del BNG i la de Coalició Canària.

El candidat aconsegueix tres vots més dels necessaris per a aconseguir la majoria absoluta requerida. Els vots en contra han estat 171 que corresponen al Partit Popular, Vox i UPN.

«L’únic retret que ens fan el PP i Vox no té res a veure amb els pactes amb els partits nacionalistes«, ha assenyalat Pedro Sánchez en la seua al·locució final.

A més, el president ha afegit que, “l’únic retret que ens fan és que amb aquests acords hem guanyat el Govern que estem a punt de conformar. I això és l’únic que ens permet millorar la vida dels que depenen del que és públic”, ha afegit.

Les negociacions per aconseguir conformar la complexíssima majoria parlamentària que hui ha investit Pedro Sánchez, i de la qual depén la viabilitat de la legislatura d’ara endavant, van orbitar al voltant de la històrica llei d’amnistia els implicats en el procés català.

I aquest, el de l’amnistia , va ser de fet el tema més recurrent de confrontació política entre els grups que des de hui repetiran oficialment com a oposició i els que tornaran a seure a la bancada blava de l’hemicicle.

Aquest debat acaba amb una votació que decideix un govern legítim, democràtic, constitucional, el poder del qual està limitat per les lleis i pel mandat temporal”, es va encarregar de recordar el president in pectore el que semblava fins fa relativament poc que no era necessari recordar.

Quan els ciutadans decideixen amb el seu vot, al mateix temps estan triant el govern i l’oposició. Tots dos tenen la mateixa font de legitimitat i mereixen el mateix respecte”, va afegir. 

«Als 179 diputats que han compromés el seu vot i que representen  més de 12 milions de vots . A tots ells, gràcies, egun on, eskerrik asko, gràcies», ha llançat el president abans que se celebrés la votació en la seua darrera intervenció, amb una picada d’ullet a la pluralitat de les llengües a la cambra, una novetat aprovada en aquesta legislatura i que el president haurà d’abraçar per fer que el seu mandat, el tercer consecutiu, aconseguisca sobreviure quatre anys més. 

El president s’ha compromés a complir allò pactat . Perquè la cola de la majoria de la investidura és el bloc que té al davant.

Últimes notícies

El debat per la ‘prioritat nacional’ encén els pressupostos de la Generalitat

El PP defensa que incloure el concepte de ‘prioritat nacional’ en la llei d’acompanyament és només una qüestió semàntica, mentres Vox ho vincula al sentit comú i l’oposició acusa el Consell de racisme i xenofòbia.

Enganya dones majors per xarxes socials i furta joies en els seus domicilis

La Policia Nacional ha detingut a Barcelona un home de 63 anys acusat de furtar joies a dones majors de diferents ciutats espanyoles, després de guanyar-se la seua confiança per xarxes socials amb la tècnica del 'love bombing'.

Corona de llorer a Jaume I en el 750 aniversari de la seua mort al Parterre

L'Ajuntament de València ha depositat una corona de llorer a l'estàtua eqüestre de Jaume I al Parterre, en l'inici dels actes pel 750 aniversari de la seua mort, que se centraran en un 9 d'Octubre especial amb la participació de l'espasa del rei en la Processó Cívica.

El Sant Joan estrena un microscopi digital 3D que alça el nivell de la cirurgia ocular

L’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un microscopi digital 3D de última generació que augmenta la precisió, la seguretat del pacient i la formació dels residents en cirurgia oftalmològica.

Els incendis forestals tallen huit carreteres a Castelló i 46 a tot l’Estat

Un total de 46 carreteres han quedat tancades este dilluns a Espanya per incendis forestals, huit d’elles a la província de Castelló, segons la DGT.

Gata Kamsky liderarà el Festival Internacional d’Escacs de Benidorm

El gran mestre nord-americà Gata Kamsky participarà en el torneig principal del Festival Internacional d’Escacs Gran Hotel Bali de Benidorm i protagonitzarà una sessió de simultànies contra 24 rivals el 27 de novembre.

Tres mites de l’atletisme espanyol apadrinen la Subida al Santuario de Novelda

La 38a Carrera 12K Subida al Santuario de Novelda reunirà l’1 d’agost un miler de corredors i tindrà com a padrins Abel Antón, Martín Fiz i Fermín Cacho.

L’Open Malva XVI ompli la Malva-rosa amb 362 jugadors i 600 partits de vòlei platja

L’Open Malva XVI de vòlei platja ha tancat l’edició de 2026 a la platja de la Malva-rosa amb 362 participants, 600 partits i 12 podis repartits entre totes les categories.