Pedro Sánchez, reelegit president amb 179 vots

El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha estat reelegit hui com a president del Govern després de superar la votació en què ha obtingut el suport de 179 diputats del Congrés que representen el 51,14% de la Cambra Baixa.

Sánchez se sotmetia este dijous a la segona jornada del debat d’investidura al Congrés dels Diputats per demanar la confiança de la cambra i revalidar així el càrrec al capdavant del Govern.

Així, les previsions s’han complert i Pedro Sánchez ha superat la sessió d’investidura amb els vots a favor de 179 diputats, ha rebut el suport dels 121 diputats del PSOE, els 31 de Sumar, els set d’ERC, els 7 de Junts, els 6 de Bidu, els 5 del PNB, el del BNG i la de Coalició Canària.

El candidat aconsegueix tres vots més dels necessaris per a aconseguir la majoria absoluta requerida. Els vots en contra han estat 171 que corresponen al Partit Popular, Vox i UPN.

«L’únic retret que ens fan el PP i Vox no té res a veure amb els pactes amb els partits nacionalistes«, ha assenyalat Pedro Sánchez en la seua al·locució final.

A més, el president ha afegit que, “l’únic retret que ens fan és que amb aquests acords hem guanyat el Govern que estem a punt de conformar. I això és l’únic que ens permet millorar la vida dels que depenen del que és públic”, ha afegit.

Les negociacions per aconseguir conformar la complexíssima majoria parlamentària que hui ha investit Pedro Sánchez, i de la qual depén la viabilitat de la legislatura d’ara endavant, van orbitar al voltant de la històrica llei d’amnistia els implicats en el procés català.

I aquest, el de l’amnistia , va ser de fet el tema més recurrent de confrontació política entre els grups que des de hui repetiran oficialment com a oposició i els que tornaran a seure a la bancada blava de l’hemicicle.

Aquest debat acaba amb una votació que decideix un govern legítim, democràtic, constitucional, el poder del qual està limitat per les lleis i pel mandat temporal”, es va encarregar de recordar el president in pectore el que semblava fins fa relativament poc que no era necessari recordar.

Quan els ciutadans decideixen amb el seu vot, al mateix temps estan triant el govern i l’oposició. Tots dos tenen la mateixa font de legitimitat i mereixen el mateix respecte”, va afegir. 

«Als 179 diputats que han compromés el seu vot i que representen  més de 12 milions de vots . A tots ells, gràcies, egun on, eskerrik asko, gràcies», ha llançat el president abans que se celebrés la votació en la seua darrera intervenció, amb una picada d’ullet a la pluralitat de les llengües a la cambra, una novetat aprovada en aquesta legislatura i que el president haurà d’abraçar per fer que el seu mandat, el tercer consecutiu, aconseguisca sobreviure quatre anys més. 

El president s’ha compromés a complir allò pactat . Perquè la cola de la majoria de la investidura és el bloc que té al davant.

Últimes notícies

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.