Pedro Sánchez, reelegit president amb 179 vots

El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha estat reelegit hui com a president del Govern després de superar la votació en què ha obtingut el suport de 179 diputats del Congrés que representen el 51,14% de la Cambra Baixa.

Sánchez se sotmetia este dijous a la segona jornada del debat d’investidura al Congrés dels Diputats per demanar la confiança de la cambra i revalidar així el càrrec al capdavant del Govern.

Així, les previsions s’han complert i Pedro Sánchez ha superat la sessió d’investidura amb els vots a favor de 179 diputats, ha rebut el suport dels 121 diputats del PSOE, els 31 de Sumar, els set d’ERC, els 7 de Junts, els 6 de Bidu, els 5 del PNB, el del BNG i la de Coalició Canària.

El candidat aconsegueix tres vots més dels necessaris per a aconseguir la majoria absoluta requerida. Els vots en contra han estat 171 que corresponen al Partit Popular, Vox i UPN.

L’únic retret que ens fan el PP i Vox no té res a veure amb els pactes amb els partits nacionalistes“, ha assenyalat Pedro Sánchez en la seua al·locució final.

A més, el president ha afegit que, “l’únic retret que ens fan és que amb aquests acords hem guanyat el Govern que estem a punt de conformar. I això és l’únic que ens permet millorar la vida dels que depenen del que és públic”, ha afegit.

Les negociacions per aconseguir conformar la complexíssima majoria parlamentària que hui ha investit Pedro Sánchez, i de la qual depén la viabilitat de la legislatura d’ara endavant, van orbitar al voltant de la històrica llei d’amnistia els implicats en el procés català.

I aquest, el de l’amnistia , va ser de fet el tema més recurrent de confrontació política entre els grups que des de hui repetiran oficialment com a oposició i els que tornaran a seure a la bancada blava de l’hemicicle.

Aquest debat acaba amb una votació que decideix un govern legítim, democràtic, constitucional, el poder del qual està limitat per les lleis i pel mandat temporal”, es va encarregar de recordar el president in pectore el que semblava fins fa relativament poc que no era necessari recordar.

Quan els ciutadans decideixen amb el seu vot, al mateix temps estan triant el govern i l’oposició. Tots dos tenen la mateixa font de legitimitat i mereixen el mateix respecte”, va afegir. 

Als 179 diputats que han compromés el seu vot i que representen  més de 12 milions de vots . A tots ells, gràcies, egun on, eskerrik asko, gràcies”, ha llançat el president abans que se celebrés la votació en la seua darrera intervenció, amb una picada d’ullet a la pluralitat de les llengües a la cambra, una novetat aprovada en aquesta legislatura i que el president haurà d’abraçar per fer que el seu mandat, el tercer consecutiu, aconseguisca sobreviure quatre anys més. 

El president s’ha compromés a complir allò pactat . Perquè la cola de la majoria de la investidura és el bloc que té al davant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluja generalitzada amb fang hui en la Comunitat Valenciana

Hui s'esperen pluges generalitzades en tota la Comunitat Valenciana, amb fang, episodis localment forts i tempestes puntuals, menys intenses en l'extrem sud. El vent del nord-est refermarà en la costa i les temperatures baixaran lleugerament.

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.