Pedro Sánchez, reelegit president amb 179 vots

El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha estat reelegit hui com a president del Govern després de superar la votació en què ha obtingut el suport de 179 diputats del Congrés que representen el 51,14% de la Cambra Baixa.

Sánchez se sotmetia este dijous a la segona jornada del debat d’investidura al Congrés dels Diputats per demanar la confiança de la cambra i revalidar així el càrrec al capdavant del Govern.

Així, les previsions s’han complert i Pedro Sánchez ha superat la sessió d’investidura amb els vots a favor de 179 diputats, ha rebut el suport dels 121 diputats del PSOE, els 31 de Sumar, els set d’ERC, els 7 de Junts, els 6 de Bidu, els 5 del PNB, el del BNG i la de Coalició Canària.

El candidat aconsegueix tres vots més dels necessaris per a aconseguir la majoria absoluta requerida. Els vots en contra han estat 171 que corresponen al Partit Popular, Vox i UPN.

L’únic retret que ens fan el PP i Vox no té res a veure amb els pactes amb els partits nacionalistes“, ha assenyalat Pedro Sánchez en la seua al·locució final.

A més, el president ha afegit que, “l’únic retret que ens fan és que amb aquests acords hem guanyat el Govern que estem a punt de conformar. I això és l’únic que ens permet millorar la vida dels que depenen del que és públic”, ha afegit.

Les negociacions per aconseguir conformar la complexíssima majoria parlamentària que hui ha investit Pedro Sánchez, i de la qual depén la viabilitat de la legislatura d’ara endavant, van orbitar al voltant de la històrica llei d’amnistia els implicats en el procés català.

I aquest, el de l’amnistia , va ser de fet el tema més recurrent de confrontació política entre els grups que des de hui repetiran oficialment com a oposició i els que tornaran a seure a la bancada blava de l’hemicicle.

Aquest debat acaba amb una votació que decideix un govern legítim, democràtic, constitucional, el poder del qual està limitat per les lleis i pel mandat temporal”, es va encarregar de recordar el president in pectore el que semblava fins fa relativament poc que no era necessari recordar.

Quan els ciutadans decideixen amb el seu vot, al mateix temps estan triant el govern i l’oposició. Tots dos tenen la mateixa font de legitimitat i mereixen el mateix respecte”, va afegir. 

Als 179 diputats que han compromés el seu vot i que representen  més de 12 milions de vots . A tots ells, gràcies, egun on, eskerrik asko, gràcies”, ha llançat el president abans que se celebrés la votació en la seua darrera intervenció, amb una picada d’ullet a la pluralitat de les llengües a la cambra, una novetat aprovada en aquesta legislatura i que el president haurà d’abraçar per fer que el seu mandat, el tercer consecutiu, aconseguisca sobreviure quatre anys més. 

El president s’ha compromés a complir allò pactat . Perquè la cola de la majoria de la investidura és el bloc que té al davant.

Últimes notícies

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.