El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat este dimarts a Alacant que Espanya ‘no està per a vagues generals‘ en referència a l’anunci dels principals sindicats d’una mobilització estatal en defensa de la vivenda després de la convocatòria d’eleccions generals per al 29 de novembre.
Pérez Llorca ha qüestionat la coincidència temporal entre la decisió del president del Govern, Pedro Sánchez, i la reacció sindical. Ha assenyalat que li crida l’atenció que Sánchez ‘convoque les eleccions i minuts després isquen els dos principals sindicats’ –en al·lusió a CCOO i UGT– ‘a demanar una vaga general pel tema de la vivenda’.
Segons ha remarcat, esta situació li genera preocupació institucional. ‘Crec que això no és bo per a la democràcia i jo crec que això no és bo per a la política’, ha afirmat. Ha insistit que, al seu juí, ‘un sindicat té una missió, que és vetlar pels drets dels treballadors i no posar-se al servici de cap partit polític’.
Visita a les vivendes de lloguer assequible en Rabasa
El president ha fet estes declaracions durant una atenció als mitjans en la seua visita a les vivendes de lloguer assequible del Pla Viu en la zona de Rabasa, a Alacant. L’han acompanyat la vicepresidenta primera i consellera de Vivenda, Ocupació, Joventut i Igualtat, Susana Camarero, i l’alcalde de la ciutat, Luis Barcala, entre altres autoritats autonòmiques i municipals.
Pérez Llorca ha explicat que la promoció visitada compta amb 34 vivendes de lloguer assequible, totes amb garatge i accés a zones comunes. D’estes vivendes, 30 tenen tres dormitoris, dos més disposen de dos dormitoris, i altres dos estan adaptades per a persones amb mobilitat reduïda.
El president ha detallat que, en el barri de Rabasa, s’han adjudicat ja un total de 255 immobles dins del Pla Viu. Ha subratllat que es tracta, en les seues paraules, ‘d’una iniciativa pensada exclusivament per a millorar la vida de tots els ciutadans’, centrada en facilitar l’accés a una vivenda digna a preus moderats.
A més, ha indicat que a la ciutat d’Alacant hi ha al voltant de 800 vivendes de protecció pública en distintes fases de desenvolupament. Estes actuacions formen part de l’estratègia autonòmica per a augmentar l’oferta de lloguer assequible i donar resposta a la demanda creixent de vivenda.
Les obres de les vivendes visitades estan pràcticament acabades. Segons ha remarcat Pérez Llorca, faran possible ‘solucionar un problema greu que té tota la societat en tota Espanya i que, per descomptat, també el tenim en la Comunitat Valenciana‘, en al·lusió a les dificultats d’accés a la vivenda per part de moltes famílies.







