12.2 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Les pernoctacions hoteleres pugen un 4% al juliol en la Comunitat Valenciana, segons l’INE

Les pernoctacions en establiments hotelers de la Comunitat Valenciana van créixer un 4% al juliol en comparació amb el mateix mes de l’any anterior fins a sumar un total de 3.642.176 estades, segons les dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Amb esta pujada, la Comunitat encadena tres mesos de creixement en les pernoctacions hoteleres. A més, es tracta del tercer millor dada de pernoctacions en establiments hotelers valencians en un mes de juliol de la sèrie històrica.

Als hotels de la Comunitat es van allotjar un 2,09% més de turistes al juliol que en el mateix mes de l’any anterior, fins a aconseguir un total d’1.062.956 viatgers.

Per nacionalitat, un total de 613.305 eren residents a Espanya (57,7%), mentres 449.650 (42,3%) van ser estrangers. Respecte a juliol de 2023, els viatgers residents a Espanya van disminuir un 1,8% i els estrangers van augmentar un 8%.

Del total de pernoctacions en la Comunitat Valenciana, un total d’1.957.281 les van realitzar residents a Espanya (53,74%), mentres 1.684.895 (46,26%) van ser residents a l’estranger.

130 EUROS DE MITJANA PER HABITACIÓ

La tarifa mitjana diària per habitació es va situar en 129,81 euros, la qual cosa representa una pujada del 7,4% interanual. En general, els preus van pujar un 6,72% respecte a l’any anterior en la Comunitat Valenciana.

En total, en la Comunitat Valenciana es va aconseguir al juliol una ocupació del 72,82% i el sector hoteler va ocupar 21.102 persones, la qual cosa suposa una pujada del 2,8% interanual.

Per comunitats autònomes, Balears va aconseguir el grau d’ocupació per plaça major (87,64%), seguida de Canàries (76,06%) i Catalunya (73,82%). En el costat contrari es van situar Castella-la Manxa (37,2%), Melilla (40,62%) i Extremadura (41,19%).

Tenint en compte el total de pernoctacions registrades a Espanya, Balears va ser la comunitat amb més percentatge de pernoctacions (24,75%) al juliol al costat de Catalunya (18,82%) i Andalusia (15,04%).

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.