Les pernoctacions hoteleres pugen un 4% al juliol en la Comunitat Valenciana, segons l’INE

Les pernoctacions en establiments hotelers de la Comunitat Valenciana van créixer un 4% al juliol en comparació amb el mateix mes de l’any anterior fins a sumar un total de 3.642.176 estades, segons les dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Amb esta pujada, la Comunitat encadena tres mesos de creixement en les pernoctacions hoteleres. A més, es tracta del tercer millor dada de pernoctacions en establiments hotelers valencians en un mes de juliol de la sèrie històrica.

Als hotels de la Comunitat es van allotjar un 2,09% més de turistes al juliol que en el mateix mes de l’any anterior, fins a aconseguir un total d’1.062.956 viatgers.

Per nacionalitat, un total de 613.305 eren residents a Espanya (57,7%), mentres 449.650 (42,3%) van ser estrangers. Respecte a juliol de 2023, els viatgers residents a Espanya van disminuir un 1,8% i els estrangers van augmentar un 8%.

Del total de pernoctacions en la Comunitat Valenciana, un total d’1.957.281 les van realitzar residents a Espanya (53,74%), mentres 1.684.895 (46,26%) van ser residents a l’estranger.

130 EUROS DE MITJANA PER HABITACIÓ

La tarifa mitjana diària per habitació es va situar en 129,81 euros, la qual cosa representa una pujada del 7,4% interanual. En general, els preus van pujar un 6,72% respecte a l’any anterior en la Comunitat Valenciana.

En total, en la Comunitat Valenciana es va aconseguir al juliol una ocupació del 72,82% i el sector hoteler va ocupar 21.102 persones, la qual cosa suposa una pujada del 2,8% interanual.

Per comunitats autònomes, Balears va aconseguir el grau d’ocupació per plaça major (87,64%), seguida de Canàries (76,06%) i Catalunya (73,82%). En el costat contrari es van situar Castella-la Manxa (37,2%), Melilla (40,62%) i Extremadura (41,19%).

Tenint en compte el total de pernoctacions registrades a Espanya, Balears va ser la comunitat amb més percentatge de pernoctacions (24,75%) al juliol al costat de Catalunya (18,82%) i Andalusia (15,04%).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla