Les pernoctacions hoteleres pugen un 4% al juliol en la Comunitat Valenciana, segons l’INE

Les pernoctacions en establiments hotelers de la Comunitat Valenciana van créixer un 4% al juliol en comparació amb el mateix mes de l’any anterior fins a sumar un total de 3.642.176 estades, segons les dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Amb esta pujada, la Comunitat encadena tres mesos de creixement en les pernoctacions hoteleres. A més, es tracta del tercer millor dada de pernoctacions en establiments hotelers valencians en un mes de juliol de la sèrie històrica.

Als hotels de la Comunitat es van allotjar un 2,09% més de turistes al juliol que en el mateix mes de l’any anterior, fins a aconseguir un total d’1.062.956 viatgers.

Per nacionalitat, un total de 613.305 eren residents a Espanya (57,7%), mentres 449.650 (42,3%) van ser estrangers. Respecte a juliol de 2023, els viatgers residents a Espanya van disminuir un 1,8% i els estrangers van augmentar un 8%.

Del total de pernoctacions en la Comunitat Valenciana, un total d’1.957.281 les van realitzar residents a Espanya (53,74%), mentres 1.684.895 (46,26%) van ser residents a l’estranger.

130 EUROS DE MITJANA PER HABITACIÓ

La tarifa mitjana diària per habitació es va situar en 129,81 euros, la qual cosa representa una pujada del 7,4% interanual. En general, els preus van pujar un 6,72% respecte a l’any anterior en la Comunitat Valenciana.

En total, en la Comunitat Valenciana es va aconseguir al juliol una ocupació del 72,82% i el sector hoteler va ocupar 21.102 persones, la qual cosa suposa una pujada del 2,8% interanual.

Per comunitats autònomes, Balears va aconseguir el grau d’ocupació per plaça major (87,64%), seguida de Canàries (76,06%) i Catalunya (73,82%). En el costat contrari es van situar Castella-la Manxa (37,2%), Melilla (40,62%) i Extremadura (41,19%).

Tenint en compte el total de pernoctacions registrades a Espanya, Balears va ser la comunitat amb més percentatge de pernoctacions (24,75%) al juliol al costat de Catalunya (18,82%) i Andalusia (15,04%).

Últimes notícies

Obres a la Gran Via Marqués del Túria: menys soroll i asfalt nou este estiu

L’Ajuntament de València ha iniciat la renovació de més de 22.000 m2 de calçada a la Gran Via Marqués del Túria amb asfalt fonoabsorbent que reduirà fins a 10 decibels el soroll del trànsit i fins a un 20 % les emissions de CO₂. Les obres, adjudicades per 1,24 milions d’euros, s’allargaran fins a finals d’agost.

Pérez Llorca veu en la condemna a Ábalos l’inici del final del sanchisme

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, interpreta la condemna a 24 anys de presó a José Luis Ábalos com l’inici del final del sanchisme a Espanya i en la Comunitat Valenciana, i pressiona Pedro Sánchez perquè convoque eleccions.

Bernabé acusa la Generalitat de ocultar dades clau durant la dana del 29 d’octubre

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que la Generalitat va convocar tard el Cecopi, no va aportar anàlisis de pluja ni va traslladar al centre les més de 11.000 telefonades al 112 durant la dana del 29 d’octubre de 2024.

València acull el rodatge de una pel·lícula documental sobre Carlos Berlanga

El documental '¿A quién le importa?' roda estos dies entre València i Madrid, repassa la vida de Carlos Berlanga i preveu estrenar-se en cinemes en 2027.

Guia de la Nit de Sant Joan a València: més d’un miler d’efectius i 25 tones de llenya

València ha activat un ampli dispositiu per a la Nit de Sant Joan, amb més d’un miler d’efectius, repartiment de llenya, Punts Violeta, reforç sanitari, neteja i línies especials d’autobús.

Comprar o llogar vivenda s’encarix més a la Comunitat Valenciana que a la resta d’Espanya des de 2014

El preu de compra de la vivenda ha augmentat un 2,6 % anual i el del lloguer un 2,7 % a la Comunitat Valenciana des de 2014, per damunt de la mitjana espanyola, amb la província de València al capdavant de les pujades.

Les màximes es disparen per damunt dels 37 graus en municipis de la Comunitat a migdia

Les temperatures han superat a migdia els 37 graus en municipis de les tres províncies, amb especial incidència en zones de Castelló i Alacant, i Aemet ha activat l’avís groc per al nord de la província de València.

La Audiencia reobre la causa a Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de Valencia ha reobert la causa per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco per una presumpta comissió il·lícita de 600.000 euros vinculada al cas Azud, en estimar un recurs de la Fiscalia i descartar que el delicte haja prescrit.