Les pernoctacions hoteleres pugen un 4% al juliol en la Comunitat Valenciana, segons l’INE

Les pernoctacions en establiments hotelers de la Comunitat Valenciana van créixer un 4% al juliol en comparació amb el mateix mes de l’any anterior fins a sumar un total de 3.642.176 estades, segons les dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Amb esta pujada, la Comunitat encadena tres mesos de creixement en les pernoctacions hoteleres. A més, es tracta del tercer millor dada de pernoctacions en establiments hotelers valencians en un mes de juliol de la sèrie històrica.

Als hotels de la Comunitat es van allotjar un 2,09% més de turistes al juliol que en el mateix mes de l’any anterior, fins a aconseguir un total d’1.062.956 viatgers.

Per nacionalitat, un total de 613.305 eren residents a Espanya (57,7%), mentres 449.650 (42,3%) van ser estrangers. Respecte a juliol de 2023, els viatgers residents a Espanya van disminuir un 1,8% i els estrangers van augmentar un 8%.

Del total de pernoctacions en la Comunitat Valenciana, un total d’1.957.281 les van realitzar residents a Espanya (53,74%), mentres 1.684.895 (46,26%) van ser residents a l’estranger.

130 EUROS DE MITJANA PER HABITACIÓ

La tarifa mitjana diària per habitació es va situar en 129,81 euros, la qual cosa representa una pujada del 7,4% interanual. En general, els preus van pujar un 6,72% respecte a l’any anterior en la Comunitat Valenciana.

En total, en la Comunitat Valenciana es va aconseguir al juliol una ocupació del 72,82% i el sector hoteler va ocupar 21.102 persones, la qual cosa suposa una pujada del 2,8% interanual.

Per comunitats autònomes, Balears va aconseguir el grau d’ocupació per plaça major (87,64%), seguida de Canàries (76,06%) i Catalunya (73,82%). En el costat contrari es van situar Castella-la Manxa (37,2%), Melilla (40,62%) i Extremadura (41,19%).

Tenint en compte el total de pernoctacions registrades a Espanya, Balears va ser la comunitat amb més percentatge de pernoctacions (24,75%) al juliol al costat de Catalunya (18,82%) i Andalusia (15,04%).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.