13 persones ferides per cremades en la mascletà de hui a València

Un total de 13 persones han hagut de ser ateses per cremades i metralla a les cames durant la mascletà de hui a València. D’elles, cinc, dues dones i tres homes, han sigut evacuats pels serveis sanitaris, segons informa Creu Roja.

No obstant això, altres huit persones també han sigut ateses però de menor gravetat. La causa ha sigut la caiguda d’una carcassa al principi dels trets durant els focs aeris.

Les ferides lleus que han patit els lesionats es troben a les extremitats inferiors, concretament de genoll cap avall, ja que una carcassa àrea ha eixit disparada del recinte de focs i ha explotat a l’alçada del terra a la zona del públic. L’accident s’ha produït davant de ‘La Caixa’ a la cantonada del carrer de les Barques, segons fonts policials.

D’altra banda, de moment es desconeix la gravetat dels que han estat traslladats a centres hospitalaris, encara que fonts de Creu Roja indiquen que dos tenen un pronòstic més greu.

Segons les mateixes fonts, els ferits han estat evacuats en ambulància fins als hospitals del Pesset, l’hospital General, la Fe i l’Hospital Clínic. A més, sis ferits lleus més s’han traslladat en sis cotxes de les patrulles de la Policia Local de València.

Després del succés, fins a la zona s’ha desplaçat el president de Junta Central Fallera, Carlos Galiana, i el regidor de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, per interessar-se sobre les persones que han resultat ferides per la carcassa que ha explotat al públic.

Últimes notícies

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.

Compromís reclama en el Congrés que Marlaska explique l’actuació policial en la vaga docent valenciana

Compromís i altres grups demanen que Marlaska rendisca comptes en el Congrés per l'actuació policial durant la vaga docent en la Comunitat Valenciana i per l'agressió a una professora.

Els Premis Rei Jaume I reconeixen avanços en economia de gènere, fotònica i biomedicina

La 38 edició dels Premis Rei Jaume I reconeix investigacions capdavanteres en economia de gènere, fotònica, canvi climàtic, biomedicina, noves tecnologies, empresa i salut pública, amb set guardons dotats amb 100.000 euros cada un.

Docents bloquegen accessos al Palau en protesta durant els premis Rei Jaume I

Diversos grups de docents en vaga indefinida han bloquejat els principals accessos a la plaça de Manises, enfront del Palau de la Generalitat, coincidint amb l'acte de proclamació dels premis Rei Jaume I 2026.