13 persones ferides per cremades en la mascletà de hui a València

Un total de 13 persones han hagut de ser ateses per cremades i metralla a les cames durant la mascletà de hui a València. D’elles, cinc, dues dones i tres homes, han sigut evacuats pels serveis sanitaris, segons informa Creu Roja.

No obstant això, altres huit persones també han sigut ateses però de menor gravetat. La causa ha sigut la caiguda d’una carcassa al principi dels trets durant els focs aeris.

Les ferides lleus que han patit els lesionats es troben a les extremitats inferiors, concretament de genoll cap avall, ja que una carcassa àrea ha eixit disparada del recinte de focs i ha explotat a l’alçada del terra a la zona del públic. L’accident s’ha produït davant de ‘La Caixa’ a la cantonada del carrer de les Barques, segons fonts policials.

D’altra banda, de moment es desconeix la gravetat dels que han estat traslladats a centres hospitalaris, encara que fonts de Creu Roja indiquen que dos tenen un pronòstic més greu.

Segons les mateixes fonts, els ferits han estat evacuats en ambulància fins als hospitals del Pesset, l’hospital General, la Fe i l’Hospital Clínic. A més, sis ferits lleus més s’han traslladat en sis cotxes de les patrulles de la Policia Local de València.

Després del succés, fins a la zona s’ha desplaçat el president de Junta Central Fallera, Carlos Galiana, i el regidor de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, per interessar-se sobre les persones que han resultat ferides per la carcassa que ha explotat al públic.

Últimes notícies

La Fe lidera de nou a Espanya els trasplantaments de medul·la òssia

L'Hospital La Fe de València torna a situar-se com el centre espanyol amb major nombre de trasplantaments de medul·la òssia, amb 172 intervencions en 2024, i consolida el seu paper com a referent en els procediments al·logènics més complexos.

Rubén Burgos avisa després del primer colp a Saragossa: el treball serà dur per a guanyar la Lliga

Rubén Burgos, tècnic del València Basket, demana calma després del primer triomf a Saragossa i advertix que l'equip haurà de treballar intensament per a tancar la final de la Lliga Femenina davant Casademont.

L’IVF avala a més de 1.300 jóvens per a comprar la seua primera vivenda fins a abril de 2026

El programa d'avals de l'IVF ha permés a més de 1.300 jóvens accedir a finançament de fins al 100% per a comprar la seua primera vivenda en la Comunitat Valenciana i ja supera el volum de garanties de tot 2025.

El gratacel residencial més alt d’Europa comença a elevar-se a Benidorm

Benidorm inicia la construcció d'una torre residencial de 64 plantes i 230 metres, amb 260 vivendes i una inversió de 140 milions, cridada a ser la més alta d'Europa.

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.