7.2 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Pilar de la Horadada celebra 38 anys d’independència d’Oriola

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

El municipi alacantí del Pilar de la Foradada ha celebrat el XXXVIII Aniversari de la Segregació del municipi d’Oriola, mitjançant un acte institucional a la Plaça de l’Església davant d’un miler de persones.

L’acte, que s’ha celebrat en la nit del dimarts, ha homenatjat a l’acadèmia ‘Plus ultra’, dirigida per Carlos Martínez Ferrer, un centre d’estudis que va marcar el desenvolupament educatiu del Pilar de la Foradada des de l’any 1969 fins al 1977, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

L’acadèmia ‘Plus ultra’ va preparar als seus alumnes en els exàmens i revàlida corresponents a l’antic pla d’estudis, compost pel batxillerat elemental i el superior.

El regidor de Cultura i Educació del Pilar de la Horadada, Darío Quesada Ferrer, ha ressaltat “el valor educatiu i el projecte cultural” de la seua Regidoria.

Posteriorment, els assistents van poder gaudir del documental que es va projectar, dirigit per María García Samper i editat per la Regidoria de Cultura, que posa de manifest la gran envergadura de l’acadèmia, mitjançant la qual el professorat va conduir a tota una joventut cap a un avenir diferent del que tenien esbossat.

Tres antics alumnes, Emilia Sánchez Moya, María García Giménez i Antonio Ballester López, van aportar les seues vivències i testimoni en l’acadèmia, així com la petjada que els va deixar en les seues vides.

L’alcalde, José María Pérez Sánchez, i el regidor de Cultura van reconèixer la labor del director de l’acadèmia, Carlos Martínez, i van rebre en l’escenari a Florentina Adiego Aransay, Consuelo Zapata Samper, Mari Fina Moya Pérez, Isabel Castejón Martínez, en representació del seu germà José Antonio i a Mari Sol Izquierdo.

L’acte va finalitzar amb el so de campanes i pirotècnia, que va donar veu i llum a la façana de l’Església parroquial, que tants anys va servir com a escenari del procés de segregació i fins i tot de la celebració del naixement del municipi pilareny.

Les balades i veus del grup musical Mocedades, el triomf original del qual data dels anys setanta, igual que ho va ser l’acadèmia ‘Plus ultra’, van ser posats en escena mitjançant l’espectacle ‘On estàs cor. Tribut a Mocedades’.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.