Anuncios

Pilar de la Horadada celebra 38 anys d’independència d’Oriola

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

El municipi alacantí del Pilar de la Foradada ha celebrat el XXXVIII Aniversari de la Segregació del municipi d’Oriola, mitjançant un acte institucional a la Plaça de l’Església davant d’un miler de persones.

L’acte, que s’ha celebrat en la nit del dimarts, ha homenatjat a l’acadèmia ‘Plus ultra’, dirigida per Carlos Martínez Ferrer, un centre d’estudis que va marcar el desenvolupament educatiu del Pilar de la Foradada des de l’any 1969 fins al 1977, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

L’acadèmia ‘Plus ultra’ va preparar als seus alumnes en els exàmens i revàlida corresponents a l’antic pla d’estudis, compost pel batxillerat elemental i el superior.

El regidor de Cultura i Educació del Pilar de la Horadada, Darío Quesada Ferrer, ha ressaltat “el valor educatiu i el projecte cultural” de la seua Regidoria.

Posteriorment, els assistents van poder gaudir del documental que es va projectar, dirigit per María García Samper i editat per la Regidoria de Cultura, que posa de manifest la gran envergadura de l’acadèmia, mitjançant la qual el professorat va conduir a tota una joventut cap a un avenir diferent del que tenien esbossat.

Tres antics alumnes, Emilia Sánchez Moya, María García Giménez i Antonio Ballester López, van aportar les seues vivències i testimoni en l’acadèmia, així com la petjada que els va deixar en les seues vides.

L’alcalde, José María Pérez Sánchez, i el regidor de Cultura van reconèixer la labor del director de l’acadèmia, Carlos Martínez, i van rebre en l’escenari a Florentina Adiego Aransay, Consuelo Zapata Samper, Mari Fina Moya Pérez, Isabel Castejón Martínez, en representació del seu germà José Antonio i a Mari Sol Izquierdo.

L’acte va finalitzar amb el so de campanes i pirotècnia, que va donar veu i llum a la façana de l’Església parroquial, que tants anys va servir com a escenari del procés de segregació i fins i tot de la celebració del naixement del municipi pilareny.

Les balades i veus del grup musical Mocedades, el triomf original del qual data dels anys setanta, igual que ho va ser l’acadèmia ‘Plus ultra’, van ser posats en escena mitjançant l’espectacle ‘On estàs cor. Tribut a Mocedades’.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les Corts fixen el 28 d’abril per a la compareixença dels consellers per la dana

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts reprendrà la seua activitat el 28 d'abril després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de sindicats policials, un tècnic de la presa de Buseo i tres consellers del Consell.

Detingut a Cullera per una plantació de marihuana i galls presumptament usats en baralles

Un home de 29 anys ha sigut detingut a Cullera com a presumpte responsable d'una plantació de marihuana i d'una granja de galls amb lesions compatibles amb baralles, a més de diverses infraccions administratives.

Yerai Cortés reivindica un flamenc popular i cru en el seu nou disc Popular

Yerai Cortés presenta Popular, un àlbum en el qual reivindica un flamenc cru, pròxim al poble i marcat per un procés creatiu distint després d'una greu lesió a la mà.

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.