Pilar de la Horadada celebra 38 anys d’independència d’Oriola

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

El municipi alacantí del Pilar de la Foradada ha celebrat el XXXVIII Aniversari de la Segregació del municipi d’Oriola, mitjançant un acte institucional a la Plaça de l’Església davant d’un miler de persones.

L’acte, que s’ha celebrat en la nit del dimarts, ha homenatjat a l’acadèmia ‘Plus ultra’, dirigida per Carlos Martínez Ferrer, un centre d’estudis que va marcar el desenvolupament educatiu del Pilar de la Foradada des de l’any 1969 fins al 1977, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

L’acadèmia ‘Plus ultra’ va preparar als seus alumnes en els exàmens i revàlida corresponents a l’antic pla d’estudis, compost pel batxillerat elemental i el superior.

El regidor de Cultura i Educació del Pilar de la Horadada, Darío Quesada Ferrer, ha ressaltat “el valor educatiu i el projecte cultural” de la seua Regidoria.

Posteriorment, els assistents van poder gaudir del documental que es va projectar, dirigit per María García Samper i editat per la Regidoria de Cultura, que posa de manifest la gran envergadura de l’acadèmia, mitjançant la qual el professorat va conduir a tota una joventut cap a un avenir diferent del que tenien esbossat.

Tres antics alumnes, Emilia Sánchez Moya, María García Giménez i Antonio Ballester López, van aportar les seues vivències i testimoni en l’acadèmia, així com la petjada que els va deixar en les seues vides.

L’alcalde, José María Pérez Sánchez, i el regidor de Cultura van reconèixer la labor del director de l’acadèmia, Carlos Martínez, i van rebre en l’escenari a Florentina Adiego Aransay, Consuelo Zapata Samper, Mari Fina Moya Pérez, Isabel Castejón Martínez, en representació del seu germà José Antonio i a Mari Sol Izquierdo.

L’acte va finalitzar amb el so de campanes i pirotècnia, que va donar veu i llum a la façana de l’Església parroquial, que tants anys va servir com a escenari del procés de segregació i fins i tot de la celebració del naixement del municipi pilareny.

Les balades i veus del grup musical Mocedades, el triomf original del qual data dels anys setanta, igual que ho va ser l’acadèmia ‘Plus ultra’, van ser posats en escena mitjançant l’espectacle ‘On estàs cor. Tribut a Mocedades’.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.