Pilar de la Horadada celebra 38 anys d’independència d’Oriola

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

El municipi alacantí del Pilar de la Foradada ha celebrat el XXXVIII Aniversari de la Segregació del municipi d’Oriola, mitjançant un acte institucional a la Plaça de l’Església davant d’un miler de persones.

L’acte, que s’ha celebrat en la nit del dimarts, ha homenatjat a l’acadèmia ‘Plus ultra’, dirigida per Carlos Martínez Ferrer, un centre d’estudis que va marcar el desenvolupament educatiu del Pilar de la Foradada des de l’any 1969 fins al 1977, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

L’acadèmia ‘Plus ultra’ va preparar als seus alumnes en els exàmens i revàlida corresponents a l’antic pla d’estudis, compost pel batxillerat elemental i el superior.

El regidor de Cultura i Educació del Pilar de la Horadada, Darío Quesada Ferrer, ha ressaltat “el valor educatiu i el projecte cultural” de la seua Regidoria.

Posteriorment, els assistents van poder gaudir del documental que es va projectar, dirigit per María García Samper i editat per la Regidoria de Cultura, que posa de manifest la gran envergadura de l’acadèmia, mitjançant la qual el professorat va conduir a tota una joventut cap a un avenir diferent del que tenien esbossat.

Tres antics alumnes, Emilia Sánchez Moya, María García Giménez i Antonio Ballester López, van aportar les seues vivències i testimoni en l’acadèmia, així com la petjada que els va deixar en les seues vides.

L’alcalde, José María Pérez Sánchez, i el regidor de Cultura van reconèixer la labor del director de l’acadèmia, Carlos Martínez, i van rebre en l’escenari a Florentina Adiego Aransay, Consuelo Zapata Samper, Mari Fina Moya Pérez, Isabel Castejón Martínez, en representació del seu germà José Antonio i a Mari Sol Izquierdo.

L’acte va finalitzar amb el so de campanes i pirotècnia, que va donar veu i llum a la façana de l’Església parroquial, que tants anys va servir com a escenari del procés de segregació i fins i tot de la celebració del naixement del municipi pilareny.

Les balades i veus del grup musical Mocedades, el triomf original del qual data dels anys setanta, igual que ho va ser l’acadèmia ‘Plus ultra’, van ser posats en escena mitjançant l’espectacle ‘On estàs cor. Tribut a Mocedades’.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla