Pilar de la Horadada celebra 38 anys d’independència d’Oriola

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

El municipi alacantí del Pilar de la Foradada ha celebrat el XXXVIII Aniversari de la Segregació del municipi d’Oriola, mitjançant un acte institucional a la Plaça de l’Església davant d’un miler de persones.

L’acte, que s’ha celebrat en la nit del dimarts, ha homenatjat a l’acadèmia ‘Plus ultra’, dirigida per Carlos Martínez Ferrer, un centre d’estudis que va marcar el desenvolupament educatiu del Pilar de la Foradada des de l’any 1969 fins al 1977, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

L’acadèmia ‘Plus ultra’ va preparar als seus alumnes en els exàmens i revàlida corresponents a l’antic pla d’estudis, compost pel batxillerat elemental i el superior.

El regidor de Cultura i Educació del Pilar de la Horadada, Darío Quesada Ferrer, ha ressaltat “el valor educatiu i el projecte cultural” de la seua Regidoria.

Posteriorment, els assistents van poder gaudir del documental que es va projectar, dirigit per María García Samper i editat per la Regidoria de Cultura, que posa de manifest la gran envergadura de l’acadèmia, mitjançant la qual el professorat va conduir a tota una joventut cap a un avenir diferent del que tenien esbossat.

Tres antics alumnes, Emilia Sánchez Moya, María García Giménez i Antonio Ballester López, van aportar les seues vivències i testimoni en l’acadèmia, així com la petjada que els va deixar en les seues vides.

L’alcalde, José María Pérez Sánchez, i el regidor de Cultura van reconèixer la labor del director de l’acadèmia, Carlos Martínez, i van rebre en l’escenari a Florentina Adiego Aransay, Consuelo Zapata Samper, Mari Fina Moya Pérez, Isabel Castejón Martínez, en representació del seu germà José Antonio i a Mari Sol Izquierdo.

L’acte va finalitzar amb el so de campanes i pirotècnia, que va donar veu i llum a la façana de l’Església parroquial, que tants anys va servir com a escenari del procés de segregació i fins i tot de la celebració del naixement del municipi pilareny.

Les balades i veus del grup musical Mocedades, el triomf original del qual data dels anys setanta, igual que ho va ser l’acadèmia ‘Plus ultra’, van ser posats en escena mitjançant l’espectacle ‘On estàs cor. Tribut a Mocedades’.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Losada i Romero sostenen al Llevant en un vibrant dol per la salvació davant l’Oviedo

El Llevant es va imposar 4-2 al Real Oviedo en un partit clau per la permanència, resolt amb els gols d'Iker Losada i Iván Romero després de malgastar un 2-0 inicial.

Carlos Espí firma un registre històric en el Llevant amb sis gols en quatre jornades

Carlos Espí, davanter de 20 anys del Llevant, s'ha convertit en el primer jugador del club a marcar sis gols en quatre partits seguits en Primera Divisió i ja és el màxim golejador granota en LaLiga EA Sports 2025-26.

Mor un home i un altre resulta ferit en una col·lisió frontal en la carretera de Alcoraya a Alacant

Un home de 52 anys ha mort i un altre de 24 ha resultat ferit per contusions després d'una col·lisió frontal entre dos cotxes en la carretera de Alcoraya, a Alacant.

Embention, la firma alacantina que impulsa el lliurament de paquets per drons de Amazon

Embention, companyia tecnològica d'Alacant especialitzada en sistemes de seguretat per a drons professionals, s'ha convertit en soci clau de Amazon Prevalga Air i accelera la seua expansió internacional amb seus als Estats Units i Emirats Àrabs.

Les Corts validaran les noves deduccions fiscals i afronten un ple d’alt contingut polític

Les Corts validaran dos decrets de noves deduccions fiscals en l'IRPF autonòmic i celebraran una sessió de control al president, al costat d'un ampli paquet d'iniciatives de tots els grups.

FGV i la UPV unixen forces per a restaurar dos tramvies històrics de València

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i la Universitat Politècnica de València col·laboren en la restauració de dos tramvies de principis del segle XX, secundant-se en l'experiència prèvia d'FGV en conservació patrimonial.

L’Hospital d’Elx estrena control remot per a administrar quimioteràpia i immunoteràpia

L'Hospital General Universitari d'Elx ha implantat un sistema intel·ligent de monitoratge i control remot per a l'administració de quimioteràpia i immunoteràpia, que permet supervisar en temps real cada fase del tractament oncològic.

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.