“La Plaça dels Dissabtes”, dinamització comercial a Llíria

Artesania, productes ecològics, música, història i una infinitat d’activitats a l’aire lliure cada setmana. ‘La Plaça dels Dissabtes’ és la nova proposta que posa en marxa l’Ajuntament edetà, des de la Regidoria de Foment Econòmic, per a revitalitzar un dels centres neuràlgics de la comarca del Camp de Túria, la plaça Major de Llíria. La cita serà cada dissabte al matí a partir d’este pròxim 30 d’abril.

Este projecte de dinamització comercial del centre de la ciutat presentarà una oferta de productes artesanals i ecològics agroalimentaris, acompanyada de diferents activitats d’ambientació. Per a este primer dia, i coincidint amb el Dia Mundial del Jazz, la formació musical València Hot Five amenitzarà la jornada.

Esta nova aposta municipal pretén generar un nou pol d’atracció comarcal cap al centre de Llíria tots els matins dels dissabtes. “Representa una evolució del mercat agroalimentari que celebràvem quinzenalment i una alternativa al Mercat del Dijous que fins abans de la pandèmia se celebrava en la plaça Major”, ha assenyalat l’edil de Foment Econòmic, Paco Gorrea.

Volem fomentar un espai on productors i consumidors connecten directament, en un entorn únic i singular sota el marc de Ca la Vila. Així, pretenem tornar a generar eixe espai lúdic, cultural i comercial i atraure cap a ell no sols als llirians i llirianes, sinó a totes les poblacions veïnes”, ha assegurat el regidor.

Venda de productes i ambientació

Els comerciants de Llíria i de tot el Camp de Túria tindran l’oportunitat d’exposar en este mercat el millor de la seua oferta cada dissabte entre les 9.30 i les 13.30 hores. L’alimentació tindrà especial rellevància, amb productes triats de temporada i quilòmetre zero, i una variada selecció d’aliments ecològics. També els artesans tindran el seu espai.

La sostenibilitat serà un valor diferencial per a tots els comerciants que decidisquen ser part d’este projecte. El comerç de proximitat, el respecte al medi ambient i les compres ecològiques seran alguns dels seus grans atractius.

A més, els més menuts podran divertir-se en les activitats d’ambientació programades, i tota una agenda repleta de sorpreses per a joves i adults que es desenvoluparà durant totes les setmanes de ‘La Plaça dels Dissabtes’. I com no podia ser d’una altra manera, la música tindrà una especial cabuda a la Ciutat Creativa de la UNESCO.

Els bars i restaurants dels carrers més cèntrics de Llíria també podran oferir menús especials amb el millor de les seues cartes perquè els visitants puguen enriquir la seua matinal sabatina amb el clàssic ‘esmorçaret’ o dinar en qualsevol de les agradables terrasses de la zona.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.