La policia irlandesa descarta que un crani trobat en la costa siga d’Antonio Anglés

 

La policia irlandesa ha descartat que un crani trobat en la costa d’aqueix país en 2006 siga el del pròfug espanyol i principal sospitós del triple crim d’Alcàsser, Antonio Anglés, segons ha informat el criminòleg i president de l’Associació Laxshmi per a la Lluita contra el Crim, Félix Ríos, que exerceix una de les acusacions populars en aquesta causa.

En declaracions a EFE, Ríos ha explicat que aquesta notificació per part de la policia irlandesa s’ha produït directament a Laxshmi, ja que en el Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira, l’òrgan que dirigeix la investigació sobre el parador d’Anglés, no s’ha tramitat cap diligència en relació a aquesta troballa.

L’ADN verifica que el crani no és d’Antonio Anglés

 

El crani en qüestió va ser trobat en les costes de Lambay, una xicoteta illa enfront de Dublín, que era el destí del vaixell de càrrega City of Plymouth, on suposadament es va perdre el rastre a Anglés. Si bé fa alguns mesos que aquesta mateixa acusació popular havia conclòs que les característiques antropològiques del crani ja descartaven que anara del pròfug espanyol, ara indiquen que aquestes evidències s’han tornat irrefutables, en haver-se descartat també per l’anàlisi de l’ADN.

Un recent informe pericial presentat al jutjat pels criminòlegs de l’Associació Laxshmi traça amb detall la fugida d’Anglés entre el 27 de gener de 1993 des del seu domicili, el seu pas per diverses localitats de la província de València i Castella-la Manxa i la seua arribada a Lisboa, on va embarcar en el mercant City of Plymouth rumb a Dublín.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla