La policia irlandesa descarta que un crani trobat en la costa siga d’Antonio Anglés

 

La policia irlandesa ha descartat que un crani trobat en la costa d’aqueix país en 2006 siga el del pròfug espanyol i principal sospitós del triple crim d’Alcàsser, Antonio Anglés, segons ha informat el criminòleg i president de l’Associació Laxshmi per a la Lluita contra el Crim, Félix Ríos, que exerceix una de les acusacions populars en aquesta causa.

En declaracions a EFE, Ríos ha explicat que aquesta notificació per part de la policia irlandesa s’ha produït directament a Laxshmi, ja que en el Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira, l’òrgan que dirigeix la investigació sobre el parador d’Anglés, no s’ha tramitat cap diligència en relació a aquesta troballa.

L’ADN verifica que el crani no és d’Antonio Anglés

 

El crani en qüestió va ser trobat en les costes de Lambay, una xicoteta illa enfront de Dublín, que era el destí del vaixell de càrrega City of Plymouth, on suposadament es va perdre el rastre a Anglés. Si bé fa alguns mesos que aquesta mateixa acusació popular havia conclòs que les característiques antropològiques del crani ja descartaven que anara del pròfug espanyol, ara indiquen que aquestes evidències s’han tornat irrefutables, en haver-se descartat també per l’anàlisi de l’ADN.

Un recent informe pericial presentat al jutjat pels criminòlegs de l’Associació Laxshmi traça amb detall la fugida d’Anglés entre el 27 de gener de 1993 des del seu domicili, el seu pas per diverses localitats de la província de València i Castella-la Manxa i la seua arribada a Lisboa, on va embarcar en el mercant City of Plymouth rumb a Dublín.

 

 

Últimes notícies

Els nusos de DOMESTICA convertixen la memòria domèstica en art al MuVIM

L’artista valencià JARR presenta a la Sala Parpalló del MuVIM DOMESTICA, un projecte tèxtil que transforma teixits, nusos i objectes quotidians en arxius de memòria i vincles emocionals.

Noves rutes d’Air Nostrum este estiu i més vols entre València, Balears, Canàries i Melilla

Air Nostrum ha reforçat la seua programació d’estiu amb noves rutes des de València i més freqüències en una vintena de connexions peninsulars, balears, canàries i internacionals per a atendre l’augment de demanda vacacional.

Tancats els accessos a la Devesa de El Saler i activats els canons d’aigua per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha tancat els accessos a la massa forestal de la Devesa de El Saler, ha activat els canons d’aigua i ha suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta roja per altes temperatures.

L’Elx es queda sense davanters titulars a un mes de l’inici de Lliga

L’Elx afronta el tram decisiu de la pretemporada sense els seus tres davanters més golejadors del curs passat i amb l’obligació de refer tot l’atac.

Desmantellada una xarxa que estafava amb el mètode del fill en apurs: quatre detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que estafava amb el mètode del fill en apurs, amb quatre detinguts i tres investigats a Castelló, Alacant i Granada.

La inflació puja un 3,2 % en juny a la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana d’Espanya

L’IPC ha augmentat un 3,2 % interanual en juny a la Comunitat Valenciana, igual que la mitjana estatal, amb un increment mensual del 0,8 % i una pujada acumulada del 2,4 % en el que va d’any.

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE revela que les brises marines al Mediterrani occidental s’han afeblit fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx la seua capacitat per a refrescar ciutats com València.

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE amb dades de 41 anys demostra que les brises marines del Mediterrani occidental s’han debilitat fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx el seu efecte refrescant durant les onades de calor.