Portugal anuncia el tancament de fronteres amb Espanya durant 15 dies

 

Les dades epidemiològiques del coronavirus en Portugal no són bones i és que es tracta del país de la Unió Europea amb pitjor incidència. Portugal supera ja els 1.400 casos per cada 100.000 habitants, segons recullen les dades del Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties (ECDC).

 

Amb estes xifres, el govern portuguès ha pres una nova decisió per intentar contenir l’expansió del virus. Així doncs, este dijous ha anunciat que tancarà la frontera amb Espanya a partir d’este divendres, 29 de gener, i que esta romandrà tancada durant dos setmanes.

 

La mesura ha sigut anunciada pel ministre de l’Administració Interna de Portugal, Eduardo Cabrita, durant el debat sobre la renovació de l’estat d’emergència a l’Assemblea de la República, segons recull la cadena portuguesa RTP. L’ampliació d’esta mesura excepcional ha comptat amb el suport dels principals partits polítics del país.

 

La situació en Portugal és «particularment crítica»

El ministre d’Interior portuguès ha reconegut que el país està travessant un moment «particularment crític» una afirmació que el primer ministre portuguès, Antonio Costa, ja admetia este dimecres en una entrevista a on explicava que la situació està «molt malament» i que ja s’encadenava «un número dramàtic» de morts. 

 

El tancament de fronteres també afectarà els viatges dels portuguesos a l’estranger que quedaran limitats durant els pròxims 15 dies. Tot i que el govern portuguès encara ha d’aclarir com s’aplicaran estes noves restriccions sí que se sap que afectaran tant als viatges per mar com per aire. En este sentit, ha puntualitzat que només es permetran viatges «en casos excepcionals».

 

Portugal s’ha convertit en el sext país de la Unió Europea (UE) que ha anunciat el tancament de les seues fronteres en un intent per frenar l’expansió del virus. El primer a anunciar esta mesura va ser Dinamarca, el passat 12 de novembre, una mesura que està prevista fins a l’11 de maig. No obstant això, el govern danès ha anunciat que té previst llevar esta restricció tan prompte com la situació ho permeta.

 

El 30 de desembre Hongria seguia els passos del govern danès i anunciava el tancament de les seues fronteres fins avui tot i que la mesura s’ha estès fins a l’1 de març. Àustria també anunciava el tancament del 9 de gener fins al 7 de febrer mentres que Finlàndia anunciava l’11 de gener que faria el mateix fins al 25 de febrer.

 

Este dimecres Bèlgica se sumava a la llista del tancament de fronteres i el mantindrà fins al 5 de febrer. A demés, Noruega, país membre de l’espai Schengen, també té les fronteres tancades des del 12 de novembre fins al 9 de febrer.

 

16.432 positius i 303 morts en un dia

La Direcció General de Salut de Portugal ha notificat este dijous nous màxims de casos i morts per Covid-19, amb 16.432 positius i 303 morts en les últimes 24 hores. Al país s’han confirmat 685.383 casos i 11.608 morts des de l’inici de la pandèmia.

 

S’estima que hi ha més de 6.500 pacients ingressats als hospitals portuguesos, 782 en Unitats de Cures Intensives (UCI), i hi ha preocupació per la pressió dels centres en certes zones com Lisboa a on la ministra de Sanitat, Marta Temido, ha demanat als hospitals de la capital que habiliten tots els llits dels quals disposen.

 

El primer ministres portuguès va admetre el dimecres que el creixement  «exponencial» dels contagis en la tercera onada es deu a la relaxació dels controls durant les festes de Nadal i que, amb les dades que avui hi ha damunt la taula, «les normes haurien sigut diferents». «S’ha produït una confluència entre l’aparició de la variant anglesa i les regles de Nadal» va explicar.

Últimes notícies

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.