14.9 C
València
Dijous, 30 octubre, 2025

Portugal anuncia el tancament de fronteres amb Espanya durant 15 dies

 

Les dades epidemiològiques del coronavirus en Portugal no són bones i és que es tracta del país de la Unió Europea amb pitjor incidència. Portugal supera ja els 1.400 casos per cada 100.000 habitants, segons recullen les dades del Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties (ECDC).

 

Amb estes xifres, el govern portuguès ha pres una nova decisió per intentar contenir l’expansió del virus. Així doncs, este dijous ha anunciat que tancarà la frontera amb Espanya a partir d’este divendres, 29 de gener, i que esta romandrà tancada durant dos setmanes.

 

La mesura ha sigut anunciada pel ministre de l’Administració Interna de Portugal, Eduardo Cabrita, durant el debat sobre la renovació de l’estat d’emergència a l’Assemblea de la República, segons recull la cadena portuguesa RTP. L’ampliació d’esta mesura excepcional ha comptat amb el suport dels principals partits polítics del país.

 

La situació en Portugal és «particularment crítica»

El ministre d’Interior portuguès ha reconegut que el país està travessant un moment «particularment crític» una afirmació que el primer ministre portuguès, Antonio Costa, ja admetia este dimecres en una entrevista a on explicava que la situació està «molt malament» i que ja s’encadenava «un número dramàtic» de morts. 

 

El tancament de fronteres també afectarà els viatges dels portuguesos a l’estranger que quedaran limitats durant els pròxims 15 dies. Tot i que el govern portuguès encara ha d’aclarir com s’aplicaran estes noves restriccions sí que se sap que afectaran tant als viatges per mar com per aire. En este sentit, ha puntualitzat que només es permetran viatges «en casos excepcionals».

 

Portugal s’ha convertit en el sext país de la Unió Europea (UE) que ha anunciat el tancament de les seues fronteres en un intent per frenar l’expansió del virus. El primer a anunciar esta mesura va ser Dinamarca, el passat 12 de novembre, una mesura que està prevista fins a l’11 de maig. No obstant això, el govern danès ha anunciat que té previst llevar esta restricció tan prompte com la situació ho permeta.

 

El 30 de desembre Hongria seguia els passos del govern danès i anunciava el tancament de les seues fronteres fins avui tot i que la mesura s’ha estès fins a l’1 de març. Àustria també anunciava el tancament del 9 de gener fins al 7 de febrer mentres que Finlàndia anunciava l’11 de gener que faria el mateix fins al 25 de febrer.

 

Este dimecres Bèlgica se sumava a la llista del tancament de fronteres i el mantindrà fins al 5 de febrer. A demés, Noruega, país membre de l’espai Schengen, també té les fronteres tancades des del 12 de novembre fins al 9 de febrer.

 

16.432 positius i 303 morts en un dia

La Direcció General de Salut de Portugal ha notificat este dijous nous màxims de casos i morts per Covid-19, amb 16.432 positius i 303 morts en les últimes 24 hores. Al país s’han confirmat 685.383 casos i 11.608 morts des de l’inici de la pandèmia.

 

S’estima que hi ha més de 6.500 pacients ingressats als hospitals portuguesos, 782 en Unitats de Cures Intensives (UCI), i hi ha preocupació per la pressió dels centres en certes zones com Lisboa a on la ministra de Sanitat, Marta Temido, ha demanat als hospitals de la capital que habiliten tots els llits dels quals disposen.

 

El primer ministres portuguès va admetre el dimecres que el creixement  «exponencial» dels contagis en la tercera onada es deu a la relaxació dels controls durant les festes de Nadal i que, amb les dades que avui hi ha damunt la taula, «les normes haurien sigut diferents». «S’ha produït una confluència entre l’aparició de la variant anglesa i les regles de Nadal» va explicar.

Últimes notícies

Ruixats i tempestes en el litoral sud de la Comunitat Valenciana, amb remissió a la vesprada

La mitat sud registrarà ruixats ocasionalment tempestuosos, localment forts en la costa, que aniran a menys a la vesprada. Les màximes baixen en el sud i el divendres millora.

La compravenda de vivendes cau un 5,7% en la Comunitat i els preus pugen un 11,3%

A l'agost, les operacions de vivenda van descendir un 5,7% en la Comunitat Valenciana i les hipoteques un 1,6%, mentres els preus es van encarir un 11,3%. El mes, marcat pel període vacacional i la menor oferta, va mostrar caigudes en vendes i pressió a l'alça en preus.

Oluwaseyi firma un hat-trick i el Vila-real arrasa 0-6 a un valenta Ciutat de Lucena

El Vila-real va avançar amb un contundent 0-6 davant el Ciutat de Lucena en la Copa del Rei, amb un hat-trick de Tani Oluwaseyi. L'equip cordovés va competir amb valentia i va arribar a estavellar pilotes en la fusta.

L’Elx va imposar la seua jerarquia i va guanyar 0-4 als Garres en la Copa del Rei

El conjunt franjiverde va dominar després d'un inici valent dels murcians i va resoldre amb dos punts a la vora del descans. Redó va firmar el quart després de la roja a Elías Fugas.

Caceroladas i l’alarma És-Alert recorden a les 20.11 l’aniversari de la DANA a València

Veïns de diversos barris han eixit a finestres i balcons per a protestar per la gestió política de la DANA i recordar a les 229 víctimes amb el to d'alerta.

Dos marxes silencioses resistixen la pluja i honren a les víctimes de la DANA a l’Horta Sud

Dos columnes de diversos milers de persones han confluït a Benetússer després d'eixir d'Albal i La Torre/Sedaví per a recordar a les víctimes de la DANA. La pluja ha obligat a cancel·lar els actes previstos i ha donat pas a consignes i a la lectura de manifestos.

Els reis consolen als familiars de les víctimes de la DANA al final del funeral d’Estat

Els reis han abraçat i reconfortat a nombrosos familiars de les víctimes de la DANA en finalitzar el funeral d'Estat a València. El silenci s'ha trencat a l'eixida amb crits contra Mazón.

Un any després de la dana: homenatge d’Estat a València a les 237 víctimes

El primer aniversari de la dana s'ha commemorat a València amb un funeral d'Estat presidit pels reis. Les famílies han sigut el centre de l'homenatge, entre música, silenci i protestes.