PP i Vox arriben a un acord per a permetre construir hotels a 200 metres de la costa en lloc de 500

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

PP i Vox han arribat a un acord per a permetre construir hotels a 200 metres de la costa en lloc de 500, com estava fixat fins ara en la normativa de l’anterior govern del Botànic, i de cent com proposaven inicialment els ‘populars’.

Tots dos grups, exsocis de govern al Consell, han consensuat esta distància durant la celebració de la comissió de Justícia de Les Corts que ha debatut les esmenes parcials al projecte de llei de simplificació administrativa de la Generalitat. Una norma inicialment aprovada com a decret del Consell i posteriorment sotmesa a canvis en demanar l’oposició que es tramitara com a projecte de llei.

En el text original aprovat pel Consell -des de juliol governa el PP en solitari després de l’eixida de Vox- es va establir una distància de cent metres per a alçar hotels a la costa valenciana, en lloc dels 500 establits en el Pla d’Acció Territorial de la Infraestructura Verda del Litoral (Pativel).

Vox va presentar una esmena parcial per a mantenir estos 500 metres que va aprovar el Botànic (PSPV-Compromís). No obstant això, finalment PP i Vox han arribat a una esmena transaccional que establix que «els terciaris hotelers no podran emplaçar-se a una distància inferior als 200 metres mesurats des de la primera línia de terra no banyada pel mar».

«LIMITACIONS»

En esta esmena s’establix «una excepció quan a causa de barreres naturals o artificials, com a vies de transport, es trenque la interacció entre el mar i les activitats humanes».

A més, s’afigen «limitacions» com controlar la densitat de l’edificació, no afegir un «indesitjat efecte de verticalitat que irrompa en el paisatge», comptar amb integració paisatgística i ajustar-se a la legislació en matèria de costes i al planejament territorial i urbanístic.

En declaracions als mitjans abans de la comissió, la portaveu adjunta del PP Laura Chulià havia reiterat la «disposició a arribar a acords» del seu grup en «propostes serioses i rigoroses» fins al «últim moment», sense desvetlar si acceptarien canviar la distància per a alçar hotels a la costa.

Des de Vox, el portaveu David Muñoz tampoc havia confirmat si el seu grup rebaixaria la seua petició de mantenir la distància de 500 metres, a l’espera d'»arribar o no a alguna transaccional».

Entre la resta de l’oposició, José Muñoz (PSPV), en roda de premsa després de la junta de síndics, ha acusat al PP de pretendre «depredar el territori» amb este projecte per a «permetre que es puga construir al costat de la costa com en l’època de la bambolla immobiliària», a més de mostrar-se segur que l’esmena de Vox no tiraria endavant.

Per part de Compromís, el diputat Jesús Pla ha lamentat la «reculada a la normativa urbanística» amb este decret que, ha denunciat, «dona barra lliure als fons voltor que estan omplint al nostre territori de plantes fotovoltaiques».

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.