PP i Vox arriben a un acord per a permetre construir hotels a 200 metres de la costa en lloc de 500

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

PP i Vox han arribat a un acord per a permetre construir hotels a 200 metres de la costa en lloc de 500, com estava fixat fins ara en la normativa de l’anterior govern del Botànic, i de cent com proposaven inicialment els ‘populars’.

Tots dos grups, exsocis de govern al Consell, han consensuat esta distància durant la celebració de la comissió de Justícia de Les Corts que ha debatut les esmenes parcials al projecte de llei de simplificació administrativa de la Generalitat. Una norma inicialment aprovada com a decret del Consell i posteriorment sotmesa a canvis en demanar l’oposició que es tramitara com a projecte de llei.

En el text original aprovat pel Consell -des de juliol governa el PP en solitari després de l’eixida de Vox- es va establir una distància de cent metres per a alçar hotels a la costa valenciana, en lloc dels 500 establits en el Pla d’Acció Territorial de la Infraestructura Verda del Litoral (Pativel).

Vox va presentar una esmena parcial per a mantenir estos 500 metres que va aprovar el Botànic (PSPV-Compromís). No obstant això, finalment PP i Vox han arribat a una esmena transaccional que establix que «els terciaris hotelers no podran emplaçar-se a una distància inferior als 200 metres mesurats des de la primera línia de terra no banyada pel mar».

«LIMITACIONS»

En esta esmena s’establix «una excepció quan a causa de barreres naturals o artificials, com a vies de transport, es trenque la interacció entre el mar i les activitats humanes».

A més, s’afigen «limitacions» com controlar la densitat de l’edificació, no afegir un «indesitjat efecte de verticalitat que irrompa en el paisatge», comptar amb integració paisatgística i ajustar-se a la legislació en matèria de costes i al planejament territorial i urbanístic.

En declaracions als mitjans abans de la comissió, la portaveu adjunta del PP Laura Chulià havia reiterat la «disposició a arribar a acords» del seu grup en «propostes serioses i rigoroses» fins al «últim moment», sense desvetlar si acceptarien canviar la distància per a alçar hotels a la costa.

Des de Vox, el portaveu David Muñoz tampoc havia confirmat si el seu grup rebaixaria la seua petició de mantenir la distància de 500 metres, a l’espera d'»arribar o no a alguna transaccional».

Entre la resta de l’oposició, José Muñoz (PSPV), en roda de premsa després de la junta de síndics, ha acusat al PP de pretendre «depredar el territori» amb este projecte per a «permetre que es puga construir al costat de la costa com en l’època de la bambolla immobiliària», a més de mostrar-se segur que l’esmena de Vox no tiraria endavant.

Per part de Compromís, el diputat Jesús Pla ha lamentat la «reculada a la normativa urbanística» amb este decret que, ha denunciat, «dona barra lliure als fons voltor que estan omplint al nostre territori de plantes fotovoltaiques».

Últimes notícies

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.