16 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

PP i Vox arriben a un acord per a permetre construir hotels a 200 metres de la costa en lloc de 500

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

PP i Vox han arribat a un acord per a permetre construir hotels a 200 metres de la costa en lloc de 500, com estava fixat fins ara en la normativa de l’anterior govern del Botànic, i de cent com proposaven inicialment els ‘populars’.

Tots dos grups, exsocis de govern al Consell, han consensuat esta distància durant la celebració de la comissió de Justícia de Les Corts que ha debatut les esmenes parcials al projecte de llei de simplificació administrativa de la Generalitat. Una norma inicialment aprovada com a decret del Consell i posteriorment sotmesa a canvis en demanar l’oposició que es tramitara com a projecte de llei.

En el text original aprovat pel Consell -des de juliol governa el PP en solitari després de l’eixida de Vox- es va establir una distància de cent metres per a alçar hotels a la costa valenciana, en lloc dels 500 establits en el Pla d’Acció Territorial de la Infraestructura Verda del Litoral (Pativel).

Vox va presentar una esmena parcial per a mantenir estos 500 metres que va aprovar el Botànic (PSPV-Compromís). No obstant això, finalment PP i Vox han arribat a una esmena transaccional que establix que “els terciaris hotelers no podran emplaçar-se a una distància inferior als 200 metres mesurats des de la primera línia de terra no banyada pel mar”.

“LIMITACIONS”

En esta esmena s’establix “una excepció quan a causa de barreres naturals o artificials, com a vies de transport, es trenque la interacció entre el mar i les activitats humanes”.

A més, s’afigen “limitacions” com controlar la densitat de l’edificació, no afegir un “indesitjat efecte de verticalitat que irrompa en el paisatge”, comptar amb integració paisatgística i ajustar-se a la legislació en matèria de costes i al planejament territorial i urbanístic.

En declaracions als mitjans abans de la comissió, la portaveu adjunta del PP Laura Chulià havia reiterat la “disposició a arribar a acords” del seu grup en “propostes serioses i rigoroses” fins al “últim moment”, sense desvetlar si acceptarien canviar la distància per a alçar hotels a la costa.

Des de Vox, el portaveu David Muñoz tampoc havia confirmat si el seu grup rebaixaria la seua petició de mantenir la distància de 500 metres, a l’espera d'”arribar o no a alguna transaccional”.

Entre la resta de l’oposició, José Muñoz (PSPV), en roda de premsa després de la junta de síndics, ha acusat al PP de pretendre “depredar el territori” amb este projecte per a “permetre que es puga construir al costat de la costa com en l’època de la bambolla immobiliària”, a més de mostrar-se segur que l’esmena de Vox no tiraria endavant.

Per part de Compromís, el diputat Jesús Pla ha lamentat la “reculada a la normativa urbanística” amb este decret que, ha denunciat, “dona barra lliure als fons voltor que estan omplint al nostre territori de plantes fotovoltaiques”.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.