PP i Vox arriben a un acord per a permetre construir hotels a 200 metres de la costa en lloc de 500

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

PP i Vox han arribat a un acord per a permetre construir hotels a 200 metres de la costa en lloc de 500, com estava fixat fins ara en la normativa de l’anterior govern del Botànic, i de cent com proposaven inicialment els ‘populars’.

Tots dos grups, exsocis de govern al Consell, han consensuat esta distància durant la celebració de la comissió de Justícia de Les Corts que ha debatut les esmenes parcials al projecte de llei de simplificació administrativa de la Generalitat. Una norma inicialment aprovada com a decret del Consell i posteriorment sotmesa a canvis en demanar l’oposició que es tramitara com a projecte de llei.

En el text original aprovat pel Consell -des de juliol governa el PP en solitari després de l’eixida de Vox- es va establir una distància de cent metres per a alçar hotels a la costa valenciana, en lloc dels 500 establits en el Pla d’Acció Territorial de la Infraestructura Verda del Litoral (Pativel).

Vox va presentar una esmena parcial per a mantenir estos 500 metres que va aprovar el Botànic (PSPV-Compromís). No obstant això, finalment PP i Vox han arribat a una esmena transaccional que establix que «els terciaris hotelers no podran emplaçar-se a una distància inferior als 200 metres mesurats des de la primera línia de terra no banyada pel mar».

«LIMITACIONS»

En esta esmena s’establix «una excepció quan a causa de barreres naturals o artificials, com a vies de transport, es trenque la interacció entre el mar i les activitats humanes».

A més, s’afigen «limitacions» com controlar la densitat de l’edificació, no afegir un «indesitjat efecte de verticalitat que irrompa en el paisatge», comptar amb integració paisatgística i ajustar-se a la legislació en matèria de costes i al planejament territorial i urbanístic.

En declaracions als mitjans abans de la comissió, la portaveu adjunta del PP Laura Chulià havia reiterat la «disposició a arribar a acords» del seu grup en «propostes serioses i rigoroses» fins al «últim moment», sense desvetlar si acceptarien canviar la distància per a alçar hotels a la costa.

Des de Vox, el portaveu David Muñoz tampoc havia confirmat si el seu grup rebaixaria la seua petició de mantenir la distància de 500 metres, a l’espera d'»arribar o no a alguna transaccional».

Entre la resta de l’oposició, José Muñoz (PSPV), en roda de premsa després de la junta de síndics, ha acusat al PP de pretendre «depredar el territori» amb este projecte per a «permetre que es puga construir al costat de la costa com en l’època de la bambolla immobiliària», a més de mostrar-se segur que l’esmena de Vox no tiraria endavant.

Per part de Compromís, el diputat Jesús Pla ha lamentat la «reculada a la normativa urbanística» amb este decret que, ha denunciat, «dona barra lliure als fons voltor que estan omplint al nostre territori de plantes fotovoltaiques».

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU