PP i Vox arriben a un acord per a permetre construir hotels a 200 metres de la costa en lloc de 500

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

PP i Vox han arribat a un acord per a permetre construir hotels a 200 metres de la costa en lloc de 500, com estava fixat fins ara en la normativa de l’anterior govern del Botànic, i de cent com proposaven inicialment els ‘populars’.

Tots dos grups, exsocis de govern al Consell, han consensuat esta distància durant la celebració de la comissió de Justícia de Les Corts que ha debatut les esmenes parcials al projecte de llei de simplificació administrativa de la Generalitat. Una norma inicialment aprovada com a decret del Consell i posteriorment sotmesa a canvis en demanar l’oposició que es tramitara com a projecte de llei.

En el text original aprovat pel Consell -des de juliol governa el PP en solitari després de l’eixida de Vox- es va establir una distància de cent metres per a alçar hotels a la costa valenciana, en lloc dels 500 establits en el Pla d’Acció Territorial de la Infraestructura Verda del Litoral (Pativel).

Vox va presentar una esmena parcial per a mantenir estos 500 metres que va aprovar el Botànic (PSPV-Compromís). No obstant això, finalment PP i Vox han arribat a una esmena transaccional que establix que “els terciaris hotelers no podran emplaçar-se a una distància inferior als 200 metres mesurats des de la primera línia de terra no banyada pel mar”.

“LIMITACIONS”

En esta esmena s’establix “una excepció quan a causa de barreres naturals o artificials, com a vies de transport, es trenque la interacció entre el mar i les activitats humanes”.

A més, s’afigen “limitacions” com controlar la densitat de l’edificació, no afegir un “indesitjat efecte de verticalitat que irrompa en el paisatge”, comptar amb integració paisatgística i ajustar-se a la legislació en matèria de costes i al planejament territorial i urbanístic.

En declaracions als mitjans abans de la comissió, la portaveu adjunta del PP Laura Chulià havia reiterat la “disposició a arribar a acords” del seu grup en “propostes serioses i rigoroses” fins al “últim moment”, sense desvetlar si acceptarien canviar la distància per a alçar hotels a la costa.

Des de Vox, el portaveu David Muñoz tampoc havia confirmat si el seu grup rebaixaria la seua petició de mantenir la distància de 500 metres, a l’espera d'”arribar o no a alguna transaccional”.

Entre la resta de l’oposició, José Muñoz (PSPV), en roda de premsa després de la junta de síndics, ha acusat al PP de pretendre “depredar el territori” amb este projecte per a “permetre que es puga construir al costat de la costa com en l’època de la bambolla immobiliària”, a més de mostrar-se segur que l’esmena de Vox no tiraria endavant.

Per part de Compromís, el diputat Jesús Pla ha lamentat la “reculada a la normativa urbanística” amb este decret que, ha denunciat, “dona barra lliure als fons voltor que estan omplint al nostre territori de plantes fotovoltaiques”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.