PP replica a Bernabé que s’haja ‘lligat al sanchisme’ per ‘un ascens’ en el PSOE a canvi de ‘trair’ a València

Ejemplo de shortcode con estilo
El secretari general del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, ha recriminat a Pilar Bernabé que s'haja "lligat" a Pedro Sánchez per un "ascens al PSOE", en comptes de defensar els valencians afectats per la dana. Demana solutions reals i critica que utilitze el seu càrrec per ocultar negligències.

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El secretari general del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, ha replicat a la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, que ella «s’ha lligat» al president del Govern, el «fugisser i amagat» Pedro Sánchez, per «un ascens en el PSOE» a canvi de «trair a tots els valencians i deixar tirats als afectats» per la dana del passat 29 d’octubre.

D’esta manera ha respost el responsable ‘popular’, en un comunicat, a la delegada del Govern, que este divendres ha considerat que el líder nacional del PP, Alberto Núñez Feijóo «s’ha lligat» al president de la Generalitat, Carlos Mazón, en acudir esta setmana a un acte amb ell a València i, segons ha retret, elogiar-li com un exemple de gestió.

Pérez Llorca ha acusat a Bernabé d'»usar» el Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) de l’emergència de la dana com a «altaveu de Pedro Sánchez» en lloc d’exigir «solucions reals» al Govern d’Espanya o de «donar explicacions» sobre la gestió de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) i el seu president, Miguel Polo.

«És una vergonya que esta senyora no estiga reclamant al fugisser i amagat Sánchez que treballe pels damnificats, que necessiten ajudes immediates, sense interessos ni impostos», ha sostingut el secretari general del PPCV sobre Pilar Bernabé.

Enfront d’això, ha reivindicat que la gent «no vol discussions ni excuses» sinó «solucions»: «Necessiten que se’ls paguen les ajudes, que no els cobren interessos pels préstecs ni impostos com l’IVA o l’IBI en els seus habitatges afectats».

Dit això, ha retret a la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana que «preferisca la demagògia i confrontació abans que defensar als qui ho estan passant realment malament». «Encara està a temps de rectificar i començar a treballar pels valencians en lloc d’utilitzar el seu càrrec per a tapar les negligències de Sánchez», ha assenyalat.

AGRAÏX LA «IMPLICACIÓ» DE FEIJÓO

Al marge d’això, ha defensat el treball del Consell presidit per Carlos Mazón, «que ha destinat ajudes directes i efectives als damnificats, enfront d’un Govern d’Espanya que s’amaga, no atén i no ajuda». També ha agraït la «implicació» del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo: «Ha visitat València tres vegades des de la riuada. Feijóo dona la cara mentre Sánchez ni està ni se li espera, i això que va prometre solucions que mai arriben».

Finalment, el també síndic del PP a Les Corts ha acusat a la delegada del Govern d’estar «més centrada en les disputes internes del PSPV-PSOE que en els problemes reals dels valencians». «Que deixe de trair als damnificats només per un ascens en el PSOE», ha reclamat a Bernabé.

Últimes notícies

Javier Aguirre manté el mal inici al Valencia i continua sense guanyar

Javier Aguirre ha encadenat dos empats en els seus primers partits amb el Valencia i encara no ha estrenat el caseller de victòries, en una dinàmica que repetix els seus inicis en altres equips de LaLiga.

Els veïns de la zona zero de la dana Adam a la Safor comencen a netejar i a calcular danys

Els municipis més afectats per la dana Adam al sud de València han començat este dimarts a buidar aigua, llevar fang i valorar els danys, després d’un episodi de pluges que ha deixat fins a 700 litres per metre quadrat.

Els pobles afectats per la dana Adam seran zona catastròfica

El Govern ha anunciat que declararà zona afectada greument per emergència de protecció civil els municipis castigats per la dana Adam, entre ells localitats de la Comunitat Valenciana. Pedro Sánchez ho ha comunicat al Puesto de Mando Avanzado d'Oliva.

Oliva parla amb els evacuats per al seu reallotjament i accelera el retorn de llum i aigua

L’Ajuntament d’Oliva ha iniciat el reallotjament de les persones evacuades per la dana Adam i el recompte de desperfectes per restablir prompte els subministraments de llum i aigua potable, especialment a la zona de la platja.

Detingut a Tarragona el presumpte agressor de la dona apunyalada a Benicarló

La Guàrdia Civil ha detingut a la província de Tarragona el presumpte autor de l'apunyalament d'una dona de 33 anys a Benicarló. La víctima continua hospitalitzada amb pronòstic reservat i està sota vigilància junt amb el seu fill menor.

La dana Adam afluixa després de deixar quatre morts i greus inundacions al litoral valencià

El temporal associat a la dana Adam ha començat a remetre després de provocar pluges històriques, quatre morts i greus inundacions, sobretot entre el litoral de València i Alacant. La millora del temps ha permés alçar confinaments, reobrir carreteres i iniciar la neteja, mentre es preparen ajudes i es demana zona catastròfica.

Continua tallat el túnel de l’AP-7 a Pilar de la Horadada amb cinc cotxes dins

El túnel de l'AP-7 a Pilar de la Horadada continua tancat per la inundació causada per la dana Adam, amb aigua, fang i cinc vehicles atrapats, encara que els ocupants han sigut evacuats il·lesos.

Acaben les alertes hidrològiques en Pego i Algar però continuen tancades diverses carreteres

Emergències dona per acabat el nivell groc per risc hidrològic a les zones Pego-Girona-Gorgos i Algar-Alicantí, però Trànsit manté talls en vies com l’AP-7 per les inundacions de la dana Adam.