PP replica a Bernabé que s’haja ‘lligat al sanchisme’ per ‘un ascens’ en el PSOE a canvi de ‘trair’ a València

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El secretari general del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, ha replicat a la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, que ella «s’ha lligat» al president del Govern, el «fugisser i amagat» Pedro Sánchez, per «un ascens en el PSOE» a canvi de «trair a tots els valencians i deixar tirats als afectats» per la dana del passat 29 d’octubre.

D’esta manera ha respost el responsable ‘popular’, en un comunicat, a la delegada del Govern, que este divendres ha considerat que el líder nacional del PP, Alberto Núñez Feijóo «s’ha lligat» al president de la Generalitat, Carlos Mazón, en acudir esta setmana a un acte amb ell a València i, segons ha retret, elogiar-li com un exemple de gestió.

Pérez Llorca ha acusat a Bernabé d'»usar» el Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) de l’emergència de la dana com a «altaveu de Pedro Sánchez» en lloc d’exigir «solucions reals» al Govern d’Espanya o de «donar explicacions» sobre la gestió de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) i el seu president, Miguel Polo.

«És una vergonya que esta senyora no estiga reclamant al fugisser i amagat Sánchez que treballe pels damnificats, que necessiten ajudes immediates, sense interessos ni impostos», ha sostingut el secretari general del PPCV sobre Pilar Bernabé.

Enfront d’això, ha reivindicat que la gent «no vol discussions ni excuses» sinó «solucions»: «Necessiten que se’ls paguen les ajudes, que no els cobren interessos pels préstecs ni impostos com l’IVA o l’IBI en els seus habitatges afectats».

Dit això, ha retret a la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana que «preferisca la demagògia i confrontació abans que defensar als qui ho estan passant realment malament». «Encara està a temps de rectificar i començar a treballar pels valencians en lloc d’utilitzar el seu càrrec per a tapar les negligències de Sánchez», ha assenyalat.

AGRAÏX LA «IMPLICACIÓ» DE FEIJÓO

Al marge d’això, ha defensat el treball del Consell presidit per Carlos Mazón, «que ha destinat ajudes directes i efectives als damnificats, enfront d’un Govern d’Espanya que s’amaga, no atén i no ajuda». També ha agraït la «implicació» del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo: «Ha visitat València tres vegades des de la riuada. Feijóo dona la cara mentre Sánchez ni està ni se li espera, i això que va prometre solucions que mai arriben».

Finalment, el també síndic del PP a Les Corts ha acusat a la delegada del Govern d’estar «més centrada en les disputes internes del PSPV-PSOE que en els problemes reals dels valencians». «Que deixe de trair als damnificats només per un ascens en el PSOE», ha reclamat a Bernabé.

Últimes notícies

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.

Primer diumenge d’agost amb calor intensa a l’interior de València i Alacant

El primer diumenge d’agost arriba amb cels poc nuvolosos i màximes notablement altes a l’interior de València i d’Alacant, segons AEMET.

Mor un jove de 21 anys per una envestida en els bous al carrer de Tírig

Un jove de 21 anys, ingressat des de dijous a l’UCI de l’Hospital General de Castelló després d’una envestida durant els bous al carrer de Tírig, ha mort i l’Ajuntament ha suspés tots els actes oficials de les festes.

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.
FILMOTECA D'ESTIU