El PP recolzarà en Les Corts la feina de les societats musicals com a motor cultural de la Comunitat Valenciana

El PP recolzarà en Les Corts la important labor de les societats musicals com a motor cultural de la Comunitat Valenciana després de la reunió de treball que han mantingut el Grup Popular en les Corts i la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

En la trobada han sigut presents, entre altres, el síndic del GPP, Miguel Barrachina, la diputada popular Lola Roch i la presidenta de la FSMCV Daniela González. El GPP atendrà les reivindicacions i necessitats d’este col·lectiu i les traslladarà en forma d’iniciatives parlamentàries en Les Corts.

La diputada del GPP, Lola Roch, ha assenyalat que “les bandes de música tenen tot el nostre suport i reconeixement pel seu treball i implicació amb la societat valenciana”.

“Els nostres músics són els millors ambaixadors culturals, portant el nom de la nostra terra allà per on van. Les societats musicals, presents en el 95% dels municipis d’Alacant, Castelló i València de més de 500 habitants, conformen un projecte social i educatiu únic en el món i són el principal agent cultural de la Comunitat Valenciana. A més, realitzen una importantíssima labor per a facilitar les millors oportunitats d’accés al ben cultural musical”, ha afegit.

Roch ha assenyalat que “la música és un senyal singular de la identitat i talent valencians que ja està posant en valor el Consell de Carlos Mazón amb la recuperació de l’assignatura de música en 3a de l’ESO que va eliminar l’anterior Consell del *Botànic. És important la posada en valor del teixit associatiu musical valencià i el conjunt de la música valenciana”.

La Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana està integrada per 547 societats musicals i els seus centres educatius, amb 47.000 músics, 60.000 alumnes i més de 200.000 socis, representant més del 50% de bandes de música de tota Espanya.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.