El PP recolzarà en Les Corts la feina de les societats musicals com a motor cultural de la Comunitat Valenciana

El PP recolzarà en Les Corts la important labor de les societats musicals com a motor cultural de la Comunitat Valenciana després de la reunió de treball que han mantingut el Grup Popular en les Corts i la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

En la trobada han sigut presents, entre altres, el síndic del GPP, Miguel Barrachina, la diputada popular Lola Roch i la presidenta de la FSMCV Daniela González. El GPP atendrà les reivindicacions i necessitats d’este col·lectiu i les traslladarà en forma d’iniciatives parlamentàries en Les Corts.

La diputada del GPP, Lola Roch, ha assenyalat que “les bandes de música tenen tot el nostre suport i reconeixement pel seu treball i implicació amb la societat valenciana”.

“Els nostres músics són els millors ambaixadors culturals, portant el nom de la nostra terra allà per on van. Les societats musicals, presents en el 95% dels municipis d’Alacant, Castelló i València de més de 500 habitants, conformen un projecte social i educatiu únic en el món i són el principal agent cultural de la Comunitat Valenciana. A més, realitzen una importantíssima labor per a facilitar les millors oportunitats d’accés al ben cultural musical”, ha afegit.

Roch ha assenyalat que “la música és un senyal singular de la identitat i talent valencians que ja està posant en valor el Consell de Carlos Mazón amb la recuperació de l’assignatura de música en 3a de l’ESO que va eliminar l’anterior Consell del *Botànic. És important la posada en valor del teixit associatiu musical valencià i el conjunt de la música valenciana”.

La Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana està integrada per 547 societats musicals i els seus centres educatius, amb 47.000 músics, 60.000 alumnes i més de 200.000 socis, representant més del 50% de bandes de música de tota Espanya.

Últimes notícies

Especialistes proposen que l’Estat compre vivendes privades per a destinar-les a lloguer social

Un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie defensa que les administracions públiques compren vivendes del mercat lliure per a ampliar de manera ràpida el parc de lloguer social i alleujar la greu escassetat d’habitatge a Espanya.

Una avaria en l’avió retrasa el retorn de Pérez Llorca des de Brussel·les a València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, retrasa el seu retorn des de Brussel·les a València per una avaria en el vol de tornada i es preveu que arribe al llarg del divendres. La vicepresidenta primera, Susana Camarero, l’ix al pas i presidirà el ple del Consell i un acte sobre L’Albufera i El Saler.

Canvi radical d’oratge al primer cap de setmana de juny: desplom tèrmic, vent i pluges

La Comunitat Valenciana viurà el primer cap de setmana de juny amb una brusca baixada de les temperatures, intervals de vent fort i ruixats sobretot este divendres a València i Alacant, segons Aemet.

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.