El PP recolzarà en Les Corts la feina de les societats musicals com a motor cultural de la Comunitat Valenciana

El PP recolzarà en Les Corts la important labor de les societats musicals com a motor cultural de la Comunitat Valenciana després de la reunió de treball que han mantingut el Grup Popular en les Corts i la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

En la trobada han sigut presents, entre altres, el síndic del GPP, Miguel Barrachina, la diputada popular Lola Roch i la presidenta de la FSMCV Daniela González. El GPP atendrà les reivindicacions i necessitats d’este col·lectiu i les traslladarà en forma d’iniciatives parlamentàries en Les Corts.

La diputada del GPP, Lola Roch, ha assenyalat que “les bandes de música tenen tot el nostre suport i reconeixement pel seu treball i implicació amb la societat valenciana”.

“Els nostres músics són els millors ambaixadors culturals, portant el nom de la nostra terra allà per on van. Les societats musicals, presents en el 95% dels municipis d’Alacant, Castelló i València de més de 500 habitants, conformen un projecte social i educatiu únic en el món i són el principal agent cultural de la Comunitat Valenciana. A més, realitzen una importantíssima labor per a facilitar les millors oportunitats d’accés al ben cultural musical”, ha afegit.

Roch ha assenyalat que “la música és un senyal singular de la identitat i talent valencians que ja està posant en valor el Consell de Carlos Mazón amb la recuperació de l’assignatura de música en 3a de l’ESO que va eliminar l’anterior Consell del *Botànic. És important la posada en valor del teixit associatiu musical valencià i el conjunt de la música valenciana”.

La Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana està integrada per 547 societats musicals i els seus centres educatius, amb 47.000 músics, 60.000 alumnes i més de 200.000 socis, representant més del 50% de bandes de música de tota Espanya.

Últimes notícies

La jove estrella de Larrea corona 20 hores màgiques: draft NBA i Lliga ACB amb el València Basket

Sergio De Larrea, base vallisoletà de 20 anys del València Basket, ha sigut triat en la primera ronda del draft de la NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB en només 20 hores.

Jean Montero, elegit MVP de la final de la Lliga Endesa guanyada pel València Basket

El dominicà Jean Montero ha sigut designat MVP de la final de la Lliga Endesa després del triomf del València Basket davant el Barça al Palau Blaugrana, tancant la sèrie en el quart partit.

Valencia Basket conquereix la Lliga Endesa amb una pallissa històrica al Barça

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada després de guanyar el Barça per 84-108 en el quart partit de la final al Palau Blaugrana, amb una actuació decisiva de Kameron Taylor i Jean Montero.

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.