El PP recolzarà en Les Corts la feina de les societats musicals com a motor cultural de la Comunitat Valenciana

El PP recolzarà en Les Corts la important labor de les societats musicals com a motor cultural de la Comunitat Valenciana després de la reunió de treball que han mantingut el Grup Popular en les Corts i la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

En la trobada han sigut presents, entre altres, el síndic del GPP, Miguel Barrachina, la diputada popular Lola Roch i la presidenta de la FSMCV Daniela González. El GPP atendrà les reivindicacions i necessitats d’este col·lectiu i les traslladarà en forma d’iniciatives parlamentàries en Les Corts.

La diputada del GPP, Lola Roch, ha assenyalat que “les bandes de música tenen tot el nostre suport i reconeixement pel seu treball i implicació amb la societat valenciana”.

“Els nostres músics són els millors ambaixadors culturals, portant el nom de la nostra terra allà per on van. Les societats musicals, presents en el 95% dels municipis d’Alacant, Castelló i València de més de 500 habitants, conformen un projecte social i educatiu únic en el món i són el principal agent cultural de la Comunitat Valenciana. A més, realitzen una importantíssima labor per a facilitar les millors oportunitats d’accés al ben cultural musical”, ha afegit.

Roch ha assenyalat que “la música és un senyal singular de la identitat i talent valencians que ja està posant en valor el Consell de Carlos Mazón amb la recuperació de l’assignatura de música en 3a de l’ESO que va eliminar l’anterior Consell del *Botànic. És important la posada en valor del teixit associatiu musical valencià i el conjunt de la música valenciana”.

La Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana està integrada per 547 societats musicals i els seus centres educatius, amb 47.000 músics, 60.000 alumnes i més de 200.000 socis, representant més del 50% de bandes de música de tota Espanya.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.

Concentració a València per a exigir la pròrroga dels lloguers i frenar els desnonaments

Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern a València per a reclamar l'aprovació del Reial decret llei 8/2026, la pròrroga dels lloguers i la fi dels desnonaments.

La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia de dos exdirigentes de Revolta per presumptes irregularitats en la gestió de fons destinats als afectats per la dana de València en considerar els fets massa genèrics.

Dani Fernández ajorna concerts després de ser operat d’una lesió en el muscle

Dani Fernández posposa diversos concerts a Espanya i Mèxic després de patir una caiguda en el Roig Arena de València que li ha obligat a passar per quiròfan per una lesió en el muscle.

Un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a un home de 28 anys a un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena, amb tocaments a un xiquet d'11 anys i un altre de 12.

Elx i Atlètic es creuen entre la urgència pel descens i el reinici després de la Copa

L'Atlètic de Madrid visita a l'Elx només tres dies després de perdre la final de la Copa del Rei i amb la ment posada en les semifinals de la Lliga de Campions, mentres l'equip il·licità busca escapar del descens.

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.