El PP recolzarà en Les Corts la feina de les societats musicals com a motor cultural de la Comunitat Valenciana

El PP recolzarà en Les Corts la important labor de les societats musicals com a motor cultural de la Comunitat Valenciana després de la reunió de treball que han mantingut el Grup Popular en les Corts i la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

En la trobada han sigut presents, entre altres, el síndic del GPP, Miguel Barrachina, la diputada popular Lola Roch i la presidenta de la FSMCV Daniela González. El GPP atendrà les reivindicacions i necessitats d’este col·lectiu i les traslladarà en forma d’iniciatives parlamentàries en Les Corts.

La diputada del GPP, Lola Roch, ha assenyalat que “les bandes de música tenen tot el nostre suport i reconeixement pel seu treball i implicació amb la societat valenciana”.

“Els nostres músics són els millors ambaixadors culturals, portant el nom de la nostra terra allà per on van. Les societats musicals, presents en el 95% dels municipis d’Alacant, Castelló i València de més de 500 habitants, conformen un projecte social i educatiu únic en el món i són el principal agent cultural de la Comunitat Valenciana. A més, realitzen una importantíssima labor per a facilitar les millors oportunitats d’accés al ben cultural musical”, ha afegit.

Roch ha assenyalat que “la música és un senyal singular de la identitat i talent valencians que ja està posant en valor el Consell de Carlos Mazón amb la recuperació de l’assignatura de música en 3a de l’ESO que va eliminar l’anterior Consell del *Botànic. És important la posada en valor del teixit associatiu musical valencià i el conjunt de la música valenciana”.

La Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana està integrada per 547 societats musicals i els seus centres educatius, amb 47.000 músics, 60.000 alumnes i més de 200.000 socis, representant més del 50% de bandes de música de tota Espanya.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ingressada una xiqueta d’11 anys amb símptomes d’ofegament després de ser rescatada de la piscina d’un hotel a Benidorm

Una xiqueta d'11 anys ha sigut ingressada amb símptomes d'ofegament després de ser rescatada de la piscina d'un hotel a Benidorm. El SAMU la va estabilitzar i la va traslladar a l'hospital de la Marina Baixa.

Metrovalencia tancarà Xàtiva i Colón i el passe a Alacant durant les mascletaes

Metrovalencia tancarà els accessos de Xàtiva i Colón i el pas Xàtiva–Alacant durant les mascletaes, amb horaris per a evitar aglomeracions. Hi haurà alternatives i ajustos pels castells des de la Ciutat de les Arts i de les Ciències

Els preus van pujar un 0,5% al febrer en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

L'IPC va augmentar un 0,5% al febrer en la Comunitat Valenciana, una dècima més que la mitjana. La taxa anual va aconseguir el 2,6% i l'acumulat de l'any va quedar en el 0,2%.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; la víctima està molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva per, presumptament, calar foc a la seua parella. L'home, de 49, roman molt greu en la Unitat de Cremats de La Fe.

Superem la controvèrsia sobre l’accent, i sobretot, la del patró lingüístic

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del debat sobre l’accent de 'València/Valéncia' i, sobretot, d’una qüestió més ampla: quin model de valencià escrit s’hauria de prioritzar

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.