12.6 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

El Prenda reconeix la violació de ‘La Manada’ a Pamplona i demana perdó a la víctima

 

José Ángel Prenda, un dels membres de la Manada de Pamplona, ha reconegut que va violar a la jove i ha demanat perdó pels fets succeïts en els sanfermines de 2016, segons recull ‘Caso Abierto’.

‘El Prenda’ ho ha reconegut a través d’una carta enviada des de presó: «Per mitjà del present escrit vull manifestar a títol personal (…) el meu total penediment pel delicte».

Així s’ha disculpat José Ángel Prenda, el líder de ‘La Manada’, per la violació d’una jove madrilenya durant les festes de Sant Fermín de 2016. És la primera vegada que un component del grup de cinc joves que van ser condemnats per este fet reconeix l’agressió sexual, segons una exclusiva de ‘Caso Abierto’, que ha tingut accés a la carta redactada des de presó el passat 22 de juliol i enviada després a la Secció Segona de l’Audiència de Navarra.

En la carta, escrita a mà i d’una sola fulla, el condemnat demana que “este perdó siga comunicat i transmés a la víctima i els seus familiars a través dels mitjans que disposa l’Administració de Justícia per a això”. A més, sol·licita que “per favor, conste en la meua executòria i expedient penitenciari esta sol·licitud per escrit i se’m done còpia d’esta”.

Finalment, acaba assegurant que treballarà “incansablement per reparar aqueix mal”.

 

Anys mantenint que la víctima de la violació era una mentidera

 

Este és el primer dels cinc membres de la Manada que ha admés els fets després de cinc anys mantenint que havien mantingut relacions sexuals consentides amb la víctima.

Els cinc agressors van defensar aqueixa postura durant el seu judici, assegurant que s’estava inventant l’agressió sexual. Ara, per primera vegada, un d’ells ha reconegut el delicte.

‘El Prenda’ va arribar a enviar una primera carta, mesos després de la sentència en la qual els condemnaven, assegurant que la víctima era una mentidera: “Són cinc famílies destrossades per una mentida que estic segur que en el seu moment diria per a eixir del pas. Espere que acabe amb tot això comptant la veritat”, defensava llavors.

En l’anterior escrit, no dubtava a declarar-se innocent i assenyalar directament a la víctima, amb frases com “en la vida faria mal a una dona i això vull deixar-ho ben clar” o “que a ningú tinga el dubte que seria el primer a posar-me enfront d’un maltractador o un violador”. Una innocència que ell mateix ha acabat confessant com a mentida.

El penediment del jove, més conegut com El Prenda, posa fi a cinc anys en què el grup format per cinc amics sevillans sempre va negar la violació de la jove a la qual també van gravar i després van abandonar en un portal d’un habitatge en la nit de Sant Fermín d’aqueix any.

“Cardant-nos a una entre 5, puta passada de viatge”, escrivia La Manada en el seu grup de WhatsApp després dels fets pels quals van ser condemnats per agressió sexual en 2018 per l’Audiència de Navarra en una sentència confirmada un any després pel Tribunal Suprem.

 

José Ángel Prenda va ser condemnat a quinze anys de presó per la violació

 

José Ángel Prenda va ser condemnat a quinze anys de presó per un delicte continuat de violació a una jove en els sanfermines de 2016.

La sala penal del Suprem va estimar per unanimitat que era incorrecta la qualificació jurídica de les dos anteriors sentències que els van condemnar per abús, perquè el seu relat de fets descriu un “autèntic escenari intimidatori, en el qual la víctima en cap moment consent als actes sexuals duts a terme pels acusats”.

En un comunicat, el tribunal donava compte de “l’actitud de sotmetiment” que va adoptar la jove, donada la “situació intimidant” en la qual es trobava i que va ser aprofitada pels cinc condemnats per a cometre “deu agressions sexuals” amb “penetracions simultànies per via vaginal, anal i bucal”.

Últimes notícies

Bernabé Zapata es retira del tenis professional als 28 anys

El valencià va anunciar el seu adeu en Instagram, va demanar 'perdó' i va admetre que ja no té 'gana i motivació'. marxa després d'aconseguir el 37 del món en 2023

Dansa València rep la Medalla d’Or de l’Acadèmia de les Arts Escèniques

El festival de la Conselleria de Cultura ha sigut distingit per unanimitat i consolida el seu model híbrid entre exhibició i mercat. El guardó reconeix la seua projecció amb la Spanish Danse Platform i el seu suport a les companyies valencianes.

Marsa Maroc adquirix el 45% de Boluda Maritime Terminals per 80 milions

Marsa Maroc, a través de MMIL, prendrà el 45% de BMT per 80 milions en una aliança amb Boluda, que conservarà la gestió. L'acord prioritza el corredor Marroc–Espanya.

Pérez Llorca destaca la recuperació total de la circulació entre l’Hospital de La Vila i Benidorm

El TRAM d'Alacant ha recuperat la circulació entre l'Hospital de La Vila i Benidorm després de duplicar via i electrificar 6,23 km, amb una inversió pròxima a 40 milions. L'obra millora capacitat, regularitat i accessibilitat i deixa llista la infraestructura per a augmentar freqüències.

Pérez Llorca reclama ajuda immediata al Govern per a finançament i inversions en la Comunitat

Pérez Llorca ha avançat que acudirà demà a reunir-se amb Sánchez per a exigir mesures urgents en finançament, inversions i grans infraestructures. També ha demanat coordinació per al bo de transport i ha recordat l'infrafinançament autonòmic.

Bernabé demana respectar els temps davant les denúncies d’assetjament en el PSOE

Bernabé ha subratllat que qualsevol decisió sobre portar a Fiscalia els casos d'assetjament sexual ha de supeditar-se als temps i decisions de les afectades. Ha insistit en l'acompanyament del partit a les dones.

El Castelló és el millor equip de les últimes 13 jornades en la Lliga Hypermotion

El Castelló ha sumat 29 de 39 punts en 13 jornades i ha passat del descens a la promoció; ja és quart amb 31 i està a un punt de l'ascens directe

El Consell es compromet a corregir el dèficit inversor a Elx i accelera l’E-TRAM

El Consell ha reforçat el seu compromís per a corregir el dèficit inversor a Elx i ha firmat el conveni de l'E-TRAM. El pla suma 120 milions i inclou la Ronda Sud i la reforma de la EDAR Algorós