Un pres llança aigua amb lleixiu a una infermera i agredeix funcionaris a Villena

L’assemblea de Villena del Sindicat de Treballadors Penitenciaris TAMPM ha informat dels greus incidents que continuen passant a la presó de Villena.

Diumenge passat, 12 de desembre, es va produir un nou incident, esta vegada al Departament d’Aïllament del Centre Penitenciari d’Alacant II. «Allà resideixen els primers graus, reclusos amb alt perfil de perillositat i amb incapacitat de seguir un règim ordinari de vida a la presó», expliquen des de l’associació.

Posant-nos en context, TAMPM explica que a un reclús classificat com a Primer Grau en la modalitat més restrictiva, se li ha de subministrar la medicació amb control directe a la cel·la, comprovant que realment pren esta medicació prescrita i pautada.

«El reclús va intentar burlar el control de la infermera per retenir la medicació. La infermera, de forma molt professional, va exigir la presa de la medicació, davant la qual cosa l’intern va intentar agredir-la. No ho va aconseguir per la barrera de contenció que proporcionen els barrots de la contraporta de la cel·la. Davant això, va llançar una galleda d’aigua amb lleixiu impactant de ple a la professional sanitària que, afortunadament, no va patir lesions», asseguren des de ‘Tu Abandono Me Puede Matar’.

«La Sanitat Penitenciària està en absolut estat de desnonament a tot Espanya, pendent de la transferència a les comunitats autònomes des de 2003, amb professionals sobrecarregats de treball i infra retribuïts. Villena no n’és una excepció», afirmen. De fet, Villena té una única metgessa a temps complet a la plantilla. I amb les infermeres i auxiliars amb una sobrecàrrega de treball descomunal, tal com expliquen des de TAMPM.

Implantació de ‘telemedicina’

 

«Davant este panorama, s’està assajant la telemedicina per hores», afirmen des de l’Associació. «Este tipus d’intervenció, en un mitjà tan altament específic com el penitenciari, fa que es prenguen mesures que no són les més adequades per a este mitjà».

De fet, diumenge passat, després de l’agressió, «el Cap de Serveis va acordar l’aïllament provisional de l’intern agressor. Però en un sistema tan garantista com el penitenciari espanyol, el metge ha de donar el vistiplau a este tipus d’actuacions. A través de telemedicina, es va indicar que l’intern havia de passar a una cel·la amb acompanyament. Això va provocar que l’intern hagués de ser traslladat, moment que va aprofitar per a atacar els funcionaris que l’acompanyaven, ferint amb ferides de diversa gravetat el Cap de Serveis, que va rebre un fort cop al cap».

Els incidents no cessen a Villena, «convertint-se en una macabra rutina». Per això, des de TAMPM  segueixen sol·licitant la condició d’agents d’autoritat i protecció, més personal i una reducció en el nombre de presos d’alta perillositat, d’acord amb els estàndards de capacitat i seguretat del Departament d’Aïllament de Villena.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU