Un pres llança aigua amb lleixiu a una infermera i agredeix funcionaris a Villena

L’assemblea de Villena del Sindicat de Treballadors Penitenciaris TAMPM ha informat dels greus incidents que continuen passant a la presó de Villena.

Diumenge passat, 12 de desembre, es va produir un nou incident, esta vegada al Departament d’Aïllament del Centre Penitenciari d’Alacant II. «Allà resideixen els primers graus, reclusos amb alt perfil de perillositat i amb incapacitat de seguir un règim ordinari de vida a la presó», expliquen des de l’associació.

Posant-nos en context, TAMPM explica que a un reclús classificat com a Primer Grau en la modalitat més restrictiva, se li ha de subministrar la medicació amb control directe a la cel·la, comprovant que realment pren esta medicació prescrita i pautada.

«El reclús va intentar burlar el control de la infermera per retenir la medicació. La infermera, de forma molt professional, va exigir la presa de la medicació, davant la qual cosa l’intern va intentar agredir-la. No ho va aconseguir per la barrera de contenció que proporcionen els barrots de la contraporta de la cel·la. Davant això, va llançar una galleda d’aigua amb lleixiu impactant de ple a la professional sanitària que, afortunadament, no va patir lesions», asseguren des de ‘Tu Abandono Me Puede Matar’.

«La Sanitat Penitenciària està en absolut estat de desnonament a tot Espanya, pendent de la transferència a les comunitats autònomes des de 2003, amb professionals sobrecarregats de treball i infra retribuïts. Villena no n’és una excepció», afirmen. De fet, Villena té una única metgessa a temps complet a la plantilla. I amb les infermeres i auxiliars amb una sobrecàrrega de treball descomunal, tal com expliquen des de TAMPM.

Implantació de ‘telemedicina’

 

«Davant este panorama, s’està assajant la telemedicina per hores», afirmen des de l’Associació. «Este tipus d’intervenció, en un mitjà tan altament específic com el penitenciari, fa que es prenguen mesures que no són les més adequades per a este mitjà».

De fet, diumenge passat, després de l’agressió, «el Cap de Serveis va acordar l’aïllament provisional de l’intern agressor. Però en un sistema tan garantista com el penitenciari espanyol, el metge ha de donar el vistiplau a este tipus d’actuacions. A través de telemedicina, es va indicar que l’intern havia de passar a una cel·la amb acompanyament. Això va provocar que l’intern hagués de ser traslladat, moment que va aprofitar per a atacar els funcionaris que l’acompanyaven, ferint amb ferides de diversa gravetat el Cap de Serveis, que va rebre un fort cop al cap».

Els incidents no cessen a Villena, «convertint-se en una macabra rutina». Per això, des de TAMPM  segueixen sol·licitant la condició d’agents d’autoritat i protecció, més personal i una reducció en el nombre de presos d’alta perillositat, d’acord amb els estàndards de capacitat i seguretat del Departament d’Aïllament de Villena.

Últimes notícies

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.
FILMOTECA D'ESTIU