Un pres llança aigua amb lleixiu a una infermera i agredeix funcionaris a Villena

L’assemblea de Villena del Sindicat de Treballadors Penitenciaris TAMPM ha informat dels greus incidents que continuen passant a la presó de Villena.

Diumenge passat, 12 de desembre, es va produir un nou incident, esta vegada al Departament d’Aïllament del Centre Penitenciari d’Alacant II. «Allà resideixen els primers graus, reclusos amb alt perfil de perillositat i amb incapacitat de seguir un règim ordinari de vida a la presó», expliquen des de l’associació.

Posant-nos en context, TAMPM explica que a un reclús classificat com a Primer Grau en la modalitat més restrictiva, se li ha de subministrar la medicació amb control directe a la cel·la, comprovant que realment pren esta medicació prescrita i pautada.

«El reclús va intentar burlar el control de la infermera per retenir la medicació. La infermera, de forma molt professional, va exigir la presa de la medicació, davant la qual cosa l’intern va intentar agredir-la. No ho va aconseguir per la barrera de contenció que proporcionen els barrots de la contraporta de la cel·la. Davant això, va llançar una galleda d’aigua amb lleixiu impactant de ple a la professional sanitària que, afortunadament, no va patir lesions», asseguren des de ‘Tu Abandono Me Puede Matar’.

«La Sanitat Penitenciària està en absolut estat de desnonament a tot Espanya, pendent de la transferència a les comunitats autònomes des de 2003, amb professionals sobrecarregats de treball i infra retribuïts. Villena no n’és una excepció», afirmen. De fet, Villena té una única metgessa a temps complet a la plantilla. I amb les infermeres i auxiliars amb una sobrecàrrega de treball descomunal, tal com expliquen des de TAMPM.

Implantació de ‘telemedicina’

 

«Davant este panorama, s’està assajant la telemedicina per hores», afirmen des de l’Associació. «Este tipus d’intervenció, en un mitjà tan altament específic com el penitenciari, fa que es prenguen mesures que no són les més adequades per a este mitjà».

De fet, diumenge passat, després de l’agressió, «el Cap de Serveis va acordar l’aïllament provisional de l’intern agressor. Però en un sistema tan garantista com el penitenciari espanyol, el metge ha de donar el vistiplau a este tipus d’actuacions. A través de telemedicina, es va indicar que l’intern havia de passar a una cel·la amb acompanyament. Això va provocar que l’intern hagués de ser traslladat, moment que va aprofitar per a atacar els funcionaris que l’acompanyaven, ferint amb ferides de diversa gravetat el Cap de Serveis, que va rebre un fort cop al cap».

Els incidents no cessen a Villena, «convertint-se en una macabra rutina». Per això, des de TAMPM  segueixen sol·licitant la condició d’agents d’autoritat i protecció, més personal i una reducció en el nombre de presos d’alta perillositat, d’acord amb els estàndards de capacitat i seguretat del Departament d’Aïllament de Villena.

Últimes notícies

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.