Presidència diu que menjar de Mazón el dia de la dana no la va pagar la Generalitat en assistir com a president del PP

‘Gènova’ desconeix si el PP valencià va pagar el menjar de Mazón el dia de la dana i demana centrar-se en la reconstrucció

VALÈNCIA, 26 (EUROPA PRESS)

Presidència de la Generalitat assegura que el menjar que va mantenir el president de la Generalitat, Carlos Mazón, amb la periodista Maribel Vilaplana el passat 29 d’octubre, el dia de la dana, no ha sigut satisfeta amb càrrec als pressupostos de la Generalitat, atès que el cap del Consell va assistir a la mateixa «en la seua condició de president del Partit Popular de la Comunitat Valenciana (PPCV)» i estes «són íntegrament sufragades per la seua formació política».

Així ho arreplega una resposta del secretari autonòmic de Relacions Institucionals i Transparència de la Generalitat, Santiago Lumbreras, consultada per Europa Press, després de la petició de documentació que havien formulat els diputats socialistes Mercedes Caballero i José Muñoz a Les Corts, que reclamaven tenir accés a la factura de l’esmentat menjar del cap del Consell durant el 29 d’octubre, dia de la riuada que ha arrasat part de la província de Valencia i ha causat més de 220 víctimes mortals.

Sobre este tema, Lumbreras respon als diputats del PSPV-PSOE que esta factura «no ha tingut entrada ni, conseqüentment, ha sigut satisfeta amb càrrec als pressupostos de la Generalitat» perquè «els menjars o sopars» que Mazón «celebra en la seua condició de president del Partit Popular de la Comunitat Valenciana» són «íntegrament sufragades per la seua formació política», com «és el cas» al que es referix la sol·licitud.

Segons van informar fonts de Presidència el passat 8 de novembre, Carlos Mazón va estar menjant amb la periodista Maribel Vilaplana en un restaurant de València el dimarts 29 d’octubre. En esta reunió, d’acord a les mateixes fonts, Mazón va oferir a Vilaplana la direcció de la radiotelevisió pública valenciana À Punt.

Els socialistes van reclamar setmanes després tenir accés a la factura d’este «presumpte menjar», ja que van assegurar que hi ha «cinc versions diferents» per a explicar «per què no estava» Mazón esta vesprada en el Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi).

Preguntada per esta qüestió, la sotssecretària de Sanitat i Educació del PP nacional, Ester Muñoz, ha dit que no sap si el PPCV va pagar el menjar que va mantenir Mazón, encara que creu que en el que es «han de centrar ara mateix» és en la reconstrucció de València.

En una roda de premsa des de la seu nacional del partit, Ester Muñoz creu que el Govern de Mazón ha donat «les seues explicacions» respecte al menjar del 29 d’octubre, defensant que la Generalitat no va pagar esta reunió.

«TENEN ELS SEUS PROPIS MENJARS»

«Jo no sé si l’ha pagat el partit», ha aclarit la dirigent ‘popular’, que ha postil·lat que els presidents autonòmics també són líders de les seues federacions territorials i, en este sentit, «tenen els seus propis menjars».

En qualsevol cas, Ester Muñoz ha dit que «s’ha parlat molt sobre este menjar», per la qual cosa ha apostat ara a centrar-se en la reconstrucció de València: «Això és el que estan esperant tots els valencians».

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.