Fiscalia demana tres anys de presó a tres empleats de seguretat per agredir un jove al crit de ‘moro de merda’

La Fiscalia Provincial de Valencia sol·licita una pena de tres anys de presó a tres empleats de seguretat d’una discoteca de la ciutat de València acusats d’agredir un jove al crit de ‘moro de merda’, ‘moro de merda, et mate’. La vista tindrà lloc l’1 de març.

El ministeri públic considera que els fets denunciats són constitutius d’un delicte de lesions amb l’agreujant d’abús de superioritat i demana tres anys de presó i una indemnització conjunta de 2.240 euros per als tres vigilants de seguretat.

Per la seua banda, l’acusació del jove considera que els fets revesteixen caràcters i elements suficients per a ser considerats un delicte de lesions i un delicte contra la integritat moral amb l’agreujant de discriminació racista i d’abús de superioritat.

L’advocat responsable de l’acusació, Juan Molpeceres, sosté que ha de considerar-se un delicte d’odi perquè «des del principi van a per ell i no a per un altre, tots els comentaris són dirigits a la seua condició i li agredeixen alhora que li insulten, deixant-li tirat«.

Els fets es remunten al 6 de març del 2022, quan un jove, de nacionalitat marroquina, va denunciar que aquest nit, després que alguns empleats de la discoteca li obligaren a eixir del local per no tenir entrada per a estar a la zona VIP, els tres acusats es van dirigir a ell i li van propinar diversos colps, causant-li una fractura d’ossos propis del nas i erosions en el coll i canelll. El jove va haver de ser atès pel servei d’urgències pels diversos colps que havia patit.

La víctima va denunciar davant de la Policia i posteriorment va ser atès per l’equip d’igualtat de tracte i no discriminació de l’entitat València Acull.

Des d’aquesta entitat han destacat, d’una banda, la «importància» de l’acció de denúncia per a evitar que es produïsquen situacions similars amb impunitat. D’altra banda, coincideixen amb l’acusació en què els fets poden ser constitutius d’un delicte d’odi, «lloc que existeixen indicis suficients per a assenyalar que els acusats van cometre els fets moguts per una motivació racista».

Últimes notícies

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.