Fiscalia demana tres anys de presó a tres empleats de seguretat per agredir un jove al crit de ‘moro de merda’

La Fiscalia Provincial de Valencia sol·licita una pena de tres anys de presó a tres empleats de seguretat d’una discoteca de la ciutat de València acusats d’agredir un jove al crit de ‘moro de merda’, ‘moro de merda, et mate’. La vista tindrà lloc l’1 de març.

El ministeri públic considera que els fets denunciats són constitutius d’un delicte de lesions amb l’agreujant d’abús de superioritat i demana tres anys de presó i una indemnització conjunta de 2.240 euros per als tres vigilants de seguretat.

Per la seua banda, l’acusació del jove considera que els fets revesteixen caràcters i elements suficients per a ser considerats un delicte de lesions i un delicte contra la integritat moral amb l’agreujant de discriminació racista i d’abús de superioritat.

L’advocat responsable de l’acusació, Juan Molpeceres, sosté que ha de considerar-se un delicte d’odi perquè «des del principi van a per ell i no a per un altre, tots els comentaris són dirigits a la seua condició i li agredeixen alhora que li insulten, deixant-li tirat«.

Els fets es remunten al 6 de març del 2022, quan un jove, de nacionalitat marroquina, va denunciar que aquest nit, després que alguns empleats de la discoteca li obligaren a eixir del local per no tenir entrada per a estar a la zona VIP, els tres acusats es van dirigir a ell i li van propinar diversos colps, causant-li una fractura d’ossos propis del nas i erosions en el coll i canelll. El jove va haver de ser atès pel servei d’urgències pels diversos colps que havia patit.

La víctima va denunciar davant de la Policia i posteriorment va ser atès per l’equip d’igualtat de tracte i no discriminació de l’entitat València Acull.

Des d’aquesta entitat han destacat, d’una banda, la «importància» de l’acció de denúncia per a evitar que es produïsquen situacions similars amb impunitat. D’altra banda, coincideixen amb l’acusació en què els fets poden ser constitutius d’un delicte d’odi, «lloc que existeixen indicis suficients per a assenyalar que els acusats van cometre els fets moguts per una motivació racista».

Últimes notícies

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.