Fiscalia demana tres anys de presó a tres empleats de seguretat per agredir un jove al crit de ‘moro de merda’

La Fiscalia Provincial de Valencia sol·licita una pena de tres anys de presó a tres empleats de seguretat d’una discoteca de la ciutat de València acusats d’agredir un jove al crit de ‘moro de merda’, ‘moro de merda, et mate’. La vista tindrà lloc l’1 de març.

El ministeri públic considera que els fets denunciats són constitutius d’un delicte de lesions amb l’agreujant d’abús de superioritat i demana tres anys de presó i una indemnització conjunta de 2.240 euros per als tres vigilants de seguretat.

Per la seua banda, l’acusació del jove considera que els fets revesteixen caràcters i elements suficients per a ser considerats un delicte de lesions i un delicte contra la integritat moral amb l’agreujant de discriminació racista i d’abús de superioritat.

L’advocat responsable de l’acusació, Juan Molpeceres, sosté que ha de considerar-se un delicte d’odi perquè «des del principi van a per ell i no a per un altre, tots els comentaris són dirigits a la seua condició i li agredeixen alhora que li insulten, deixant-li tirat«.

Els fets es remunten al 6 de març del 2022, quan un jove, de nacionalitat marroquina, va denunciar que aquest nit, després que alguns empleats de la discoteca li obligaren a eixir del local per no tenir entrada per a estar a la zona VIP, els tres acusats es van dirigir a ell i li van propinar diversos colps, causant-li una fractura d’ossos propis del nas i erosions en el coll i canelll. El jove va haver de ser atès pel servei d’urgències pels diversos colps que havia patit.

La víctima va denunciar davant de la Policia i posteriorment va ser atès per l’equip d’igualtat de tracte i no discriminació de l’entitat València Acull.

Des d’aquesta entitat han destacat, d’una banda, la «importància» de l’acció de denúncia per a evitar que es produïsquen situacions similars amb impunitat. D’altra banda, coincideixen amb l’acusació en què els fets poden ser constitutius d’un delicte d’odi, «lloc que existeixen indicis suficients per a assenyalar que els acusats van cometre els fets moguts per una motivació racista».

Últimes notícies

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.

El professorat valencià decidirà en 24 hores si manté la vaga indefinida amb l’última proposta de la Generalitat

Els sindicats docents han rebut l’últim document d’Educació i el sotmetran a consulta urgent abans de la Mesa sectorial de dijous, on decidiran si continuen amb la vaga indefinida.

La Universitat de València se situa al costat del professorat i dona suport unànime a les seues reivindicacions

El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat per unanimitat una declaració institucional que dona suport a les reivindicacions de la comunitat educativa, defensa l’educació pública i insta a accelerar les negociacions per resoldre el conflicte.