Fiscalia demana tres anys de presó a tres empleats de seguretat per agredir un jove al crit de ‘moro de merda’

La Fiscalia Provincial de Valencia sol·licita una pena de tres anys de presó a tres empleats de seguretat d’una discoteca de la ciutat de València acusats d’agredir un jove al crit de ‘moro de merda’, ‘moro de merda, et mate’. La vista tindrà lloc l’1 de març.

El ministeri públic considera que els fets denunciats són constitutius d’un delicte de lesions amb l’agreujant d’abús de superioritat i demana tres anys de presó i una indemnització conjunta de 2.240 euros per als tres vigilants de seguretat.

Per la seua banda, l’acusació del jove considera que els fets revesteixen caràcters i elements suficients per a ser considerats un delicte de lesions i un delicte contra la integritat moral amb l’agreujant de discriminació racista i d’abús de superioritat.

L’advocat responsable de l’acusació, Juan Molpeceres, sosté que ha de considerar-se un delicte d’odi perquè «des del principi van a per ell i no a per un altre, tots els comentaris són dirigits a la seua condició i li agredeixen alhora que li insulten, deixant-li tirat«.

Els fets es remunten al 6 de març del 2022, quan un jove, de nacionalitat marroquina, va denunciar que aquest nit, després que alguns empleats de la discoteca li obligaren a eixir del local per no tenir entrada per a estar a la zona VIP, els tres acusats es van dirigir a ell i li van propinar diversos colps, causant-li una fractura d’ossos propis del nas i erosions en el coll i canelll. El jove va haver de ser atès pel servei d’urgències pels diversos colps que havia patit.

La víctima va denunciar davant de la Policia i posteriorment va ser atès per l’equip d’igualtat de tracte i no discriminació de l’entitat València Acull.

Des d’aquesta entitat han destacat, d’una banda, la «importància» de l’acció de denúncia per a evitar que es produïsquen situacions similars amb impunitat. D’altra banda, coincideixen amb l’acusació en què els fets poden ser constitutius d’un delicte d’odi, «lloc que existeixen indicis suficients per a assenyalar que els acusats van cometre els fets moguts per una motivació racista».

Últimes notícies

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.
FILMOTECA D'ESTIU