12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Fiscalia demana tres anys de presó a tres empleats de seguretat per agredir un jove al crit de ‘moro de merda’

La Fiscalia Provincial de Valencia sol·licita una pena de tres anys de presó a tres empleats de seguretat d’una discoteca de la ciutat de València acusats d’agredir un jove al crit de ‘moro de merda’, ‘moro de merda, et mate’. La vista tindrà lloc l’1 de març.

El ministeri públic considera que els fets denunciats són constitutius d’un delicte de lesions amb l’agreujant d’abús de superioritat i demana tres anys de presó i una indemnització conjunta de 2.240 euros per als tres vigilants de seguretat.

Per la seua banda, l’acusació del jove considera que els fets revesteixen caràcters i elements suficients per a ser considerats un delicte de lesions i un delicte contra la integritat moral amb l’agreujant de discriminació racista i d’abús de superioritat.

L’advocat responsable de l’acusació, Juan Molpeceres, sosté que ha de considerar-se un delicte d’odi perquè “des del principi van a per ell i no a per un altre, tots els comentaris són dirigits a la seua condició i li agredeixen alhora que li insulten, deixant-li tirat“.

Els fets es remunten al 6 de març del 2022, quan un jove, de nacionalitat marroquina, va denunciar que aquest nit, després que alguns empleats de la discoteca li obligaren a eixir del local per no tenir entrada per a estar a la zona VIP, els tres acusats es van dirigir a ell i li van propinar diversos colps, causant-li una fractura d’ossos propis del nas i erosions en el coll i canelll. El jove va haver de ser atès pel servei d’urgències pels diversos colps que havia patit.

La víctima va denunciar davant de la Policia i posteriorment va ser atès per l’equip d’igualtat de tracte i no discriminació de l’entitat València Acull.

Des d’aquesta entitat han destacat, d’una banda, la “importància” de l’acció de denúncia per a evitar que es produïsquen situacions similars amb impunitat. D’altra banda, coincideixen amb l’acusació en què els fets poden ser constitutius d’un delicte d’odi, “lloc que existeixen indicis suficients per a assenyalar que els acusats van cometre els fets moguts per una motivació racista”.

Últimes notícies

Madrid i la Comunitat Valenciana pacten impulsar junts el seu turisme amb un conveni estratègic

Madrid i la Comunitat Valenciana han firmat un conveni per a coordinar la seua promoció turística i guanyar projecció internacional. L'acord es recolza en innovació, dades i formació per a atraure més visitants.

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures, fer costat al teixit productiu i guanyar productivitat. Ha assenyalat una menor dotació per càpita i un marge limitat després de cobrir servicis essencials.

PSPV acudirà a la reunió amb Pérez Llorca i Compromís la supedita a l’eixida de Mazón

Pérez Llorca ha citat als síndics el 27 de gener per a una ronda de treball amb voluntat de 'arribar a acords'. El PSPV acudirà; Compromís condiciona la trobada al fet que Mazón deixe la seua acta i a reactivar l'activitat en Les Corts.

Ángeles Solanes formalitza la seua candidatura i es convertix en la tercera aspirant al Rectorat de la UV

La catedràtica ha registrat davant la Junta Electoral la seua candidatura a rectora de la Universitat de València, tercera a fer-ho. El procés fixa proclamacions el 23 i 30 de gener i la votació el 3 de març.

Gandia acollirà al maig l’acte nacional del 40 aniversari de la Bandera Blava

Gandia ha sigut triada seu del 40 aniversari de la Bandera Blava, que se celebrarà del 28 al 31 de maig a la platja Nord. El programa combinarà reconeixements, formació tècnica i activitats d'educació ambiental.

Ximo Puig defén que la proposta de finançament no es pot rebutjar i beneficia a la Comunitat

Ximo Puig ha sostingut que l'oferta d'Hisenda no ha de bloquejar-se per partidisme i que la Comunitat és la més beneficiada en haver sigut la més perjudicada. La xifra plantejada ascendix a 3.660 milions per a la regió dins d'un paquet estatal de 21.000 milions.

Copete, absent per molèsties; Cömert i Raba van completar només part de l’entrenament

El València va completar el segon entrenament de la setmana amb Copete absent per molèsties. Cömert i Raba van treballar amb el grup però no van acabar la sessió.

Martínez demana al València Basket recuperar-se en poques hores abans de visitar al Bayern

Pedro Martínez admet que l'equip arriba amb poc marge i quasi sense entrenar pels viatges abans del Bayern. Pradilla destaca la millora del rival a casa.