18 anys i mig de presó per a un home per assassinar a un altre a Gandia

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a 18 anys i mig de presó per un delicte d’assassinat i un altre de tinença il·lícita d’armes a un home que va matar a un altre de cinc tirs i de diversos cops al cap en un carrer de Gandia el 30 d’abril de 2021.

La Sala li ha imposat també la mesura de llibertat vigilada durant 10 anys a partir del compliment de la pena privativa de llibertat. A més, el condemnat haurà d’indemnitzar amb 107.000 euros a la parella del mort, amb 95.220 euros al fill i amb 17.800 euros a la germana de l’home assassinat.

La sentència, dictada després d’un veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular, considera provat que al voltant de les nou de la nit del dia en què van ocórrer els fets, el condemnat va acudir a la porta de la casa de la víctima i, de manera sorprenent i sense donar-li possibilitat de defensar-se, li va disparar amb arma de foc cinc vegades, en el tòrax i en l’abdomen. Quan el mort va caure a terra, li va colpejar amb contundència tres vegades al cap amb una barra de ferro.

La víctima va morir a causa d’una commoció cerebral i una insuficiència respiratòria provocada per un traumatisme cranioencefàlic greu i per les ferides d’arma de foc.

La sentència no és ferma i contra esta es pot presentar recurs d’apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.