18 anys i mig de presó per a un home per assassinar a un altre a Gandia

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a 18 anys i mig de presó per un delicte d’assassinat i un altre de tinença il·lícita d’armes a un home que va matar a un altre de cinc tirs i de diversos cops al cap en un carrer de Gandia el 30 d’abril de 2021.

La Sala li ha imposat també la mesura de llibertat vigilada durant 10 anys a partir del compliment de la pena privativa de llibertat. A més, el condemnat haurà d’indemnitzar amb 107.000 euros a la parella del mort, amb 95.220 euros al fill i amb 17.800 euros a la germana de l’home assassinat.

La sentència, dictada després d’un veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular, considera provat que al voltant de les nou de la nit del dia en què van ocórrer els fets, el condemnat va acudir a la porta de la casa de la víctima i, de manera sorprenent i sense donar-li possibilitat de defensar-se, li va disparar amb arma de foc cinc vegades, en el tòrax i en l’abdomen. Quan el mort va caure a terra, li va colpejar amb contundència tres vegades al cap amb una barra de ferro.

La víctima va morir a causa d’una commoció cerebral i una insuficiència respiratòria provocada per un traumatisme cranioencefàlic greu i per les ferides d’arma de foc.

La sentència no és ferma i contra esta es pot presentar recurs d’apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.