18 anys i mig de presó per a un home per assassinar a un altre a Gandia

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a 18 anys i mig de presó per un delicte d’assassinat i un altre de tinença il·lícita d’armes a un home que va matar a un altre de cinc tirs i de diversos cops al cap en un carrer de Gandia el 30 d’abril de 2021.

La Sala li ha imposat també la mesura de llibertat vigilada durant 10 anys a partir del compliment de la pena privativa de llibertat. A més, el condemnat haurà d’indemnitzar amb 107.000 euros a la parella del mort, amb 95.220 euros al fill i amb 17.800 euros a la germana de l’home assassinat.

La sentència, dictada després d’un veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular, considera provat que al voltant de les nou de la nit del dia en què van ocórrer els fets, el condemnat va acudir a la porta de la casa de la víctima i, de manera sorprenent i sense donar-li possibilitat de defensar-se, li va disparar amb arma de foc cinc vegades, en el tòrax i en l’abdomen. Quan el mort va caure a terra, li va colpejar amb contundència tres vegades al cap amb una barra de ferro.

La víctima va morir a causa d’una commoció cerebral i una insuficiència respiratòria provocada per un traumatisme cranioencefàlic greu i per les ferides d’arma de foc.

La sentència no és ferma i contra esta es pot presentar recurs d’apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Desmantellat a Sant Vicent del Raspeig un entramat de vehicles robats amb un detingut

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys a Sant Vicent del Raspeig acusat de gestionar un entramat de vehicles robats, després de recuperar un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets al port d’Águilas.

Extingit un incendi de vegetació a 300 metres del nucli urbà de Teulada

Els bombers han donat per extingit l’incendi de vegetació declarat diumenge a la vesprada a uns 300 metres del nucli urbà de Teulada, que ha quedat controlat en menys de dos hores i sense que s’hagen registrat danys a vivendes.

Com vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar total del 12 d’agost creuarà la península d’oest a est fins a Balears i es veurà des de la Comunitat Valenciana amb el Sol molt baix a l’horitzó. Cal triar bé el lloc, planificar els desplaçaments i usar ulleres homologades per a observar-lo amb seguretat.

Detingut a Sant Vicent del Raspeig per un entramat de vehicles robats

Un home de 39 anys ha sigut detingut a Sant Vicent del Raspeig després de descobrir-se un entramat de vehicles robats. La Guàrdia Civil ha recuperat un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets fa mesos al port d’Águilas.

Avís groc per calor extrema al litoral sud d’Alacant amb fins a 40 graus

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dilluns l’avís groc per calor al litoral sud d’Alacant, on es poden arribar localment als 40 graus.

Un accident en la A-7 col·lapsa l’entrada a Torrent amb fins a quatre quilòmetres d’aturades

Un accident per abast en la A-7, en sentit Alacant i a l’altura de Torrent, ha obligat a tallar un carril i ha generat retencions que han arribat als quatre quilòmetres, ara reduïdes a uns dos.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior i nord d’Alacant este dilluns

El dilluns arribarà amb intervals nuvolosos a la Comunitat Valenciana i un descens de les màximes a l’extrem interior i nord d’Alacant, mentres que dimarts s’espera ambient més assolellat i un lleuger repunt tèrmic a l’interior.

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.
FILMOTECA D'ESTIU