18 anys i mig de presó per a un home per assassinar a un altre a Gandia

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a 18 anys i mig de presó per un delicte d’assassinat i un altre de tinença il·lícita d’armes a un home que va matar a un altre de cinc tirs i de diversos cops al cap en un carrer de Gandia el 30 d’abril de 2021.

La Sala li ha imposat també la mesura de llibertat vigilada durant 10 anys a partir del compliment de la pena privativa de llibertat. A més, el condemnat haurà d’indemnitzar amb 107.000 euros a la parella del mort, amb 95.220 euros al fill i amb 17.800 euros a la germana de l’home assassinat.

La sentència, dictada després d’un veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular, considera provat que al voltant de les nou de la nit del dia en què van ocórrer els fets, el condemnat va acudir a la porta de la casa de la víctima i, de manera sorprenent i sense donar-li possibilitat de defensar-se, li va disparar amb arma de foc cinc vegades, en el tòrax i en l’abdomen. Quan el mort va caure a terra, li va colpejar amb contundència tres vegades al cap amb una barra de ferro.

La víctima va morir a causa d’una commoció cerebral i una insuficiència respiratòria provocada per un traumatisme cranioencefàlic greu i per les ferides d’arma de foc.

La sentència no és ferma i contra esta es pot presentar recurs d’apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.