18 anys i mig de presó per a un home per assassinar a un altre a Gandia

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a 18 anys i mig de presó per un delicte d’assassinat i un altre de tinença il·lícita d’armes a un home que va matar a un altre de cinc tirs i de diversos cops al cap en un carrer de Gandia el 30 d’abril de 2021.

La Sala li ha imposat també la mesura de llibertat vigilada durant 10 anys a partir del compliment de la pena privativa de llibertat. A més, el condemnat haurà d’indemnitzar amb 107.000 euros a la parella del mort, amb 95.220 euros al fill i amb 17.800 euros a la germana de l’home assassinat.

La sentència, dictada després d’un veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular, considera provat que al voltant de les nou de la nit del dia en què van ocórrer els fets, el condemnat va acudir a la porta de la casa de la víctima i, de manera sorprenent i sense donar-li possibilitat de defensar-se, li va disparar amb arma de foc cinc vegades, en el tòrax i en l’abdomen. Quan el mort va caure a terra, li va colpejar amb contundència tres vegades al cap amb una barra de ferro.

La víctima va morir a causa d’una commoció cerebral i una insuficiència respiratòria provocada per un traumatisme cranioencefàlic greu i per les ferides d’arma de foc.

La sentència no és ferma i contra esta es pot presentar recurs d’apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.