Presó incondicional per a Rubio, Grau i tres empresaris pel cas Assut

 

Presó per a cinc dels tretze detinguts. Així ho ha decretat la titular del jutjat d’instrucció número 13 de València. Este dissabte s’ha celebrat a la Ciutat de la Justicia en la segona fase de l’operació Assut.
La Fiscalia Anticorrupció havia demanat presó provisional per als tres màxims encausats, Alfonso Grau, Rafa Rubio i José Luis Vera. L’orde de presó és per a l’ex-subdelegat del govern Rafael Rubio, l’exvicealcalde de València Alfonso Grau i els empresaris Joaquín Pastor Rico, Jaime Febrer i Mónica Montoro.

També han declarat altres huit detinguts, estos han quedat en llibertat provisional, això sí, amb la retirada del passaport i la prohibició d’eixir del país. També, hauran de comparéixer cada setmana al jutjat. Ho hauran de fer sobre les onze de la nit, l’empresari Federico Ferrando abandonava el jutjat acompanyat pel seu advocat, sense fer declaracions. I a continuació ho feien l’ex-tinent d’alcalde de Xixona Francisco Doménech i la resta de detinguts.

El furgó de la Guàrdia Civil amb encausats per als quals s’ha decretat la presó incondicional eixia al voltant de les dotze i mitja d’esta matinada.

En l’operació Assut s’investiga una presumpta trama de corrupció urbanística creada per al cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València i altres consistoris, a més dels delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències i associació il·lícita.

La jornada de declaracions

 

Al llarg de la jornada han anat desfilant davant el jutge i han prestat declaració, en primer lloc, Alfonso Grau, exvicealcalde de València (PP), i després la resta de persones detingudes en el marc de l’operació Assut, entre les quals destaca l’ex-subdelegat del govern a la Comunitat Valenciana, Rafael Rubio (PSPV-PSOE), i l’empresari Jaime María Febrer.

Entre els detinguts que declaren davant la magistrada figuren dos polítics més, l’exalcaldessa de Xixona, Rosa Verdú, i un regidor d’esta ciutat, tots dos del Partit Popular, a més de l’empresari valencià Federico Ferrando -germà de Rafael Ferrando, expresident de la patronal valenciana- i el responsable dels serveis jurídics de l’empresa pública Divalterra, José Luis Vera.

No han estat excents d’estar citats per a declarar este dissabte uns altres investigats que no han sigut detinguts, com és el cas de l’exresponsable de les finances del PSPV-PSOE, José María Cataluña, que ho ha fet a la caserna de la Guàrdia Civil de Patraix.

Presumpte cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València

La causa està baix secret de sumari segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia valencià i a més s’ha obert pel presumpte cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València, a part de tots els delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències i associació il·lícita.

La titular del jutjat continua tramitant una instrucció que va començar el 2017, però que no va saltar a la llum pública fins al 2019, amb la detenció de José María Corbín, advocat i cunyat de l’exalcaldessa de València Rita Barberà.

 

Últimes notícies

Avís taronja dilluns per aiguats de fins a 40 l/m² a Castelló i València

Aemet ha activat per a dilluns a la vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² i tempestes fortes a l’interior de Castelló i València i al litoral sud valencià. Hui es mantenen avisos grocs per calor, tempestes i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.

Cauen a Elx cinc acusats d’estafar compravendes d’or amb joies falses

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx un grup que ha col·locat com a or macís joies falses en establiments de compravenda, amb almenys nou operacions i cinc detinguts.

Tres ferits en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla

Un home de 55 anys, una dona de 24 i un jove de 19 han resultat ferits esta matinada en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla.

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.