Presó incondicional per a Rubio, Grau i tres empresaris pel cas Assut

 

Presó per a cinc dels tretze detinguts. Així ho ha decretat la titular del jutjat d’instrucció número 13 de València. Este dissabte s’ha celebrat a la Ciutat de la Justicia en la segona fase de l’operació Assut.
La Fiscalia Anticorrupció havia demanat presó provisional per als tres màxims encausats, Alfonso Grau, Rafa Rubio i José Luis Vera. L’orde de presó és per a l’ex-subdelegat del govern Rafael Rubio, l’exvicealcalde de València Alfonso Grau i els empresaris Joaquín Pastor Rico, Jaime Febrer i Mónica Montoro.

També han declarat altres huit detinguts, estos han quedat en llibertat provisional, això sí, amb la retirada del passaport i la prohibició d’eixir del país. També, hauran de comparéixer cada setmana al jutjat. Ho hauran de fer sobre les onze de la nit, l’empresari Federico Ferrando abandonava el jutjat acompanyat pel seu advocat, sense fer declaracions. I a continuació ho feien l’ex-tinent d’alcalde de Xixona Francisco Doménech i la resta de detinguts.

El furgó de la Guàrdia Civil amb encausats per als quals s’ha decretat la presó incondicional eixia al voltant de les dotze i mitja d’esta matinada.

En l’operació Assut s’investiga una presumpta trama de corrupció urbanística creada per al cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València i altres consistoris, a més dels delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències i associació il·lícita.

La jornada de declaracions

 

Al llarg de la jornada han anat desfilant davant el jutge i han prestat declaració, en primer lloc, Alfonso Grau, exvicealcalde de València (PP), i després la resta de persones detingudes en el marc de l’operació Assut, entre les quals destaca l’ex-subdelegat del govern a la Comunitat Valenciana, Rafael Rubio (PSPV-PSOE), i l’empresari Jaime María Febrer.

Entre els detinguts que declaren davant la magistrada figuren dos polítics més, l’exalcaldessa de Xixona, Rosa Verdú, i un regidor d’esta ciutat, tots dos del Partit Popular, a més de l’empresari valencià Federico Ferrando -germà de Rafael Ferrando, expresident de la patronal valenciana- i el responsable dels serveis jurídics de l’empresa pública Divalterra, José Luis Vera.

No han estat excents d’estar citats per a declarar este dissabte uns altres investigats que no han sigut detinguts, com és el cas de l’exresponsable de les finances del PSPV-PSOE, José María Cataluña, que ho ha fet a la caserna de la Guàrdia Civil de Patraix.

Presumpte cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València

La causa està baix secret de sumari segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia valencià i a més s’ha obert pel presumpte cobrament de comissions irregulars a l’Ajuntament de València, a part de tots els delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències i associació il·lícita.

La titular del jutjat continua tramitant una instrucció que va començar el 2017, però que no va saltar a la llum pública fins al 2019, amb la detenció de José María Corbín, advocat i cunyat de l’exalcaldessa de València Rita Barberà.

 

Últimes notícies

Presó provisional per al jove acusat de matar a punyalades a un home després d’una disputa per una reforma

Un jove de 22 anys entra a la presó provisional acusat d'apunyalar per l'esquena a un home de 48 anys a Torrent després d'una disputa per una reforma en la seua vivenda. La Policia Nacional li va localitzar ocult a Alaquàs i no es descarten més detencions.

La Ciutat de les Arts i les Ciències inaugura l’exposició Genoma i estructura escultòrica de Park Eun Sun

La Ciutat de les Arts i les Ciències inaugura l'exposició Genoma i estructura escultòrica de l'escultor sud-coreà Park Eun Sun, amb huit peces de gran format en marbre, acer i granit distribuïdes en interior i exterior del complex.

La nova APP GVA+Salut incorpora SIP virtual i accés a imatges clíniques

La Conselleria de Sanitat ha renovat l'APP GVA+Salut amb targeta SIP virtual, accés a imatges clíniques i noves ferramentes digitals per a agilitzar l'atenció i donar més autonomia al pacient.

Set detinguts per usar associacions cannábicas de Torrevieja com a punts de venda de droga

La Guàrdia Civil arresta a set responsables de cinc associacions cannábicas de Torrevieja per utilitzar-les com a punts de venda de marihuana i haixix, amb un menor implicat en l'activitat.

Espanya es mesura a Sèrbia amb el retorn de Rodri, Lamine Yamal i Pedri i el dubte de Joan García

La selecció espanyola afronta un amistós exigent davant Sèrbia en La Ceràmica, amb el retrobament de Rodri, Lamine Yamal i Pedri i la possible posada de llarg de Joan García en la porteria.

El dispositiu policial de les Falles de València 2026 salta a la sèrie documental del Ministeri de l’Interior

El desplegament especial de la Policia Nacional en les Falles de València 2026, amb 1.400 agents i més de 10.000 servicis operatius, centra un capítol de la sèrie documental 'Des de l'Interior'. La producció mostra les novetats tecnològiques i la coordinació internacional per a garantir la seguretat en les festes.

La Generalitat fixa el nou calendari i les vies per a millorar nota a la PAU 2025-2026

La Generalitat regula la PAU 2025-2026 amb un calendari unificat, avançament de dates, més claredat en les revisions i noves opcions per a millorar la nota d'accés a la universitat.

El València Basket busca a Belgrad assegurar el play in i acostar-se als quarts de l’Eurolliga

El València Basket visita al Partizan Belgrad amb l'opció d'assegurar el play in de l'Eurolliga i fer un pas decisiu cap als quarts de final, en plena lluita per mantindre's entre els sis primers.