El preu del lloguer a València supera els 1.500 euros en quasi la mitat de districtes de València

El preu del lloguer continua pujant a la ciutat de València i supera els 1.500 euros de mitjana en nou dels 19 districtes de la capital del Túria. Únicament Pobles de l’Oest baixa dels 1.200 euros mensuals, encara que ho fa només per un euro.

Així es desprèn de l’Informe sobre el Mercat Immobiliari de València del tercer trimestre de 2024, elaborat pel Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària de València. Les dades dels districtes són d’elaboració pròpia amb informació de portals immobiliaris. En la llista no figuren xifres de Pobles del Nord.

A la ciutat de València el preu mitjà del lloguer de les vivendes oferides ha aconseguit els 1.647 euros en el tercer trimestre de l’any, després de pujar un 2,7% respecte al mateix període de 2023.

El districte amb els lloguers més cars és Eixample, on la renda mensual mitjana arriba als 2.081 euros i ha pujat un 0,3% interanual. En segon lloc se situa Ciutat Vella, on els lloguers mitjans són de 1.918 euros, encara que han baixat un 3,8% en l’últim any.

La pujada més gran dels lloguers s’ha registrat en Pla del Real, que és el tercer districte més costós. Ací, el preu mitjà és de 1.907 euros al mes, un 18,3% més que en el tercer trimestre de l’any passat.

El quart districte amb els lloguers més alts és Camins al Grau, amb una renda de 1.638 euros al mes, que ha baixat un 1,6% en l’últim any. En quint lloc està Extramurs, que marca un preu mitjà de 1.615 euros mensuals, un 4,1% més.

Completen la llista Quatre Carreres, amb un lloguer mitjà de 1.571 euros mensuals i un ascens del 10%; Pobles del Sud, on el preu se situa en 1.544 euros, un 6,5% més que l’any passat; Algirós, amb el preu mitjà en els 1.515 euros mensuals, un 7,5% més que en 2023, i Poblats Marítims, on el lloguer costa de mitjana 1.509 euros, un 4,4% més que fa un any.

Seguix la llista, en desè lloc, Campanar, on el preu mitjà és de 1.419 euros al mes, un 1,4% més que en el tercer trimestre de 2023. Després està Benimaclet, on el lloguer s’ha situat en els 1.419 euros al mes de mitjana, després d’un increment del 3,9%.

Després d’aquests districtes està Saïdia, amb un preu mitjà de 1.394 euros al mes, un 1,7% més; Patraix, on el lloguer és de 1.328 euros mensuals de mitjana, després d’haver pujat un 11,6%; L’Olivereta, amb un preu de 1,279 euros al mes i un ascens del 14,9%, i Jesús, on el lloguer se situa en 1.215 euros i ha pujat un 16,5%.

Així, en la part baixa de la llista està Benicalap, amb un lloguer mitjà de 1.209 euros, que ha baixat un 2,9% en l’últim any; Rascanya, amb una renda mensual de 1.203 euros al mes, un 17,3% més, i finalment Pobles del *Oest, amb 1.199 euros al mes de mitjana i un descens del 7,6%.

D’aquesta manera, el preu del lloguer ha pujat en tots els districtes menys en quatre: Pobles de l’Oest (-7,6%), Ciutat Vella (-3,8%), Benicalap (-2,9%) i Camins al Grau (-1,6%).

Les majors pujades interanuals de preus del lloguer s’han donat, per orde, en El Pla del Real (18,2%), Rascanya (17,3%), Jesús (16,5%) i Olivereta (14,9%).

VIVENDES DISPONIBLES

Quant al nombre d’ofertes disponibles, s’ha incrementat en un 39,5% a la ciutat de València, amb 2.717 vivendes mensuals de mitjana en el tercer trimestre.

El districte amb més ofertes de vivenda mensuals mitjanes en el tercer trimestre ha sigut Ciutat Vella (472), seguit de Poblats Marítims (312), Eixample (305), Extramurs (237), Camins al Grau (226), Algirós (200), Quatre Carreres (192) i El Pla del Real (105).

Els seguixen La Saïdia (98), Pobles del Sud (92), Jesús (76), Benimaclet (70), Patraix (66), Rascanya (66), Olivereta (65), Campanar (58), Benicalap (55), Pobles de l’*Oest (18) i Pobles del *Nord (5).

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.