El preu del lloguer a València supera els 1.500 euros en quasi la mitat de districtes de València

El preu del lloguer continua pujant a la ciutat de València i supera els 1.500 euros de mitjana en nou dels 19 districtes de la capital del Túria. Únicament Pobles de l’Oest baixa dels 1.200 euros mensuals, encara que ho fa només per un euro.

Així es desprèn de l’Informe sobre el Mercat Immobiliari de València del tercer trimestre de 2024, elaborat pel Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària de València. Les dades dels districtes són d’elaboració pròpia amb informació de portals immobiliaris. En la llista no figuren xifres de Pobles del Nord.

A la ciutat de València el preu mitjà del lloguer de les vivendes oferides ha aconseguit els 1.647 euros en el tercer trimestre de l’any, després de pujar un 2,7% respecte al mateix període de 2023.

El districte amb els lloguers més cars és Eixample, on la renda mensual mitjana arriba als 2.081 euros i ha pujat un 0,3% interanual. En segon lloc se situa Ciutat Vella, on els lloguers mitjans són de 1.918 euros, encara que han baixat un 3,8% en l’últim any.

La pujada més gran dels lloguers s’ha registrat en Pla del Real, que és el tercer districte més costós. Ací, el preu mitjà és de 1.907 euros al mes, un 18,3% més que en el tercer trimestre de l’any passat.

El quart districte amb els lloguers més alts és Camins al Grau, amb una renda de 1.638 euros al mes, que ha baixat un 1,6% en l’últim any. En quint lloc està Extramurs, que marca un preu mitjà de 1.615 euros mensuals, un 4,1% més.

Completen la llista Quatre Carreres, amb un lloguer mitjà de 1.571 euros mensuals i un ascens del 10%; Pobles del Sud, on el preu se situa en 1.544 euros, un 6,5% més que l’any passat; Algirós, amb el preu mitjà en els 1.515 euros mensuals, un 7,5% més que en 2023, i Poblats Marítims, on el lloguer costa de mitjana 1.509 euros, un 4,4% més que fa un any.

Seguix la llista, en desè lloc, Campanar, on el preu mitjà és de 1.419 euros al mes, un 1,4% més que en el tercer trimestre de 2023. Després està Benimaclet, on el lloguer s’ha situat en els 1.419 euros al mes de mitjana, després d’un increment del 3,9%.

Després d’aquests districtes està Saïdia, amb un preu mitjà de 1.394 euros al mes, un 1,7% més; Patraix, on el lloguer és de 1.328 euros mensuals de mitjana, després d’haver pujat un 11,6%; L’Olivereta, amb un preu de 1,279 euros al mes i un ascens del 14,9%, i Jesús, on el lloguer se situa en 1.215 euros i ha pujat un 16,5%.

Així, en la part baixa de la llista està Benicalap, amb un lloguer mitjà de 1.209 euros, que ha baixat un 2,9% en l’últim any; Rascanya, amb una renda mensual de 1.203 euros al mes, un 17,3% més, i finalment Pobles del *Oest, amb 1.199 euros al mes de mitjana i un descens del 7,6%.

D’aquesta manera, el preu del lloguer ha pujat en tots els districtes menys en quatre: Pobles de l’Oest (-7,6%), Ciutat Vella (-3,8%), Benicalap (-2,9%) i Camins al Grau (-1,6%).

Les majors pujades interanuals de preus del lloguer s’han donat, per orde, en El Pla del Real (18,2%), Rascanya (17,3%), Jesús (16,5%) i Olivereta (14,9%).

VIVENDES DISPONIBLES

Quant al nombre d’ofertes disponibles, s’ha incrementat en un 39,5% a la ciutat de València, amb 2.717 vivendes mensuals de mitjana en el tercer trimestre.

El districte amb més ofertes de vivenda mensuals mitjanes en el tercer trimestre ha sigut Ciutat Vella (472), seguit de Poblats Marítims (312), Eixample (305), Extramurs (237), Camins al Grau (226), Algirós (200), Quatre Carreres (192) i El Pla del Real (105).

Els seguixen La Saïdia (98), Pobles del Sud (92), Jesús (76), Benimaclet (70), Patraix (66), Rascanya (66), Olivereta (65), Campanar (58), Benicalap (55), Pobles de l’*Oest (18) i Pobles del *Nord (5).

Últimes notícies

Alboraia celebra el Dia de l’Orxata repartint més de mil litres i milers de gots

Alboraia ha celebrat la 57a edició del Dia de l'Orxata amb el repartiment gratuït de més de 1.000 litres d'orxata artesana, més de 3.000 gots i fartons, així com tallers, concursos i visites als camps de xufa.

Sanitaris de Villar del Arzobispo denuncien amenaces greus durant una guàrdia

Una infermera i altres professionals han patit una agressió verbal amb amenaces en el centre de salut de Villar del Arzobispo. SATSE reclama més seguretat, suport psicològic i jurídic i la implantació d’un botó del pànic.

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.