8.8 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El preu del lloguer a València supera els 1.500 euros en quasi la mitat de districtes de València

El preu del lloguer continua pujant a la ciutat de València i supera els 1.500 euros de mitjana en nou dels 19 districtes de la capital del Túria. Únicament Pobles de l’Oest baixa dels 1.200 euros mensuals, encara que ho fa només per un euro.

Així es desprèn de l’Informe sobre el Mercat Immobiliari de València del tercer trimestre de 2024, elaborat pel Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària de València. Les dades dels districtes són d’elaboració pròpia amb informació de portals immobiliaris. En la llista no figuren xifres de Pobles del Nord.

A la ciutat de València el preu mitjà del lloguer de les vivendes oferides ha aconseguit els 1.647 euros en el tercer trimestre de l’any, després de pujar un 2,7% respecte al mateix període de 2023.

El districte amb els lloguers més cars és Eixample, on la renda mensual mitjana arriba als 2.081 euros i ha pujat un 0,3% interanual. En segon lloc se situa Ciutat Vella, on els lloguers mitjans són de 1.918 euros, encara que han baixat un 3,8% en l’últim any.

La pujada més gran dels lloguers s’ha registrat en Pla del Real, que és el tercer districte més costós. Ací, el preu mitjà és de 1.907 euros al mes, un 18,3% més que en el tercer trimestre de l’any passat.

El quart districte amb els lloguers més alts és Camins al Grau, amb una renda de 1.638 euros al mes, que ha baixat un 1,6% en l’últim any. En quint lloc està Extramurs, que marca un preu mitjà de 1.615 euros mensuals, un 4,1% més.

Completen la llista Quatre Carreres, amb un lloguer mitjà de 1.571 euros mensuals i un ascens del 10%; Pobles del Sud, on el preu se situa en 1.544 euros, un 6,5% més que l’any passat; Algirós, amb el preu mitjà en els 1.515 euros mensuals, un 7,5% més que en 2023, i Poblats Marítims, on el lloguer costa de mitjana 1.509 euros, un 4,4% més que fa un any.

Seguix la llista, en desè lloc, Campanar, on el preu mitjà és de 1.419 euros al mes, un 1,4% més que en el tercer trimestre de 2023. Després està Benimaclet, on el lloguer s’ha situat en els 1.419 euros al mes de mitjana, després d’un increment del 3,9%.

Després d’aquests districtes està Saïdia, amb un preu mitjà de 1.394 euros al mes, un 1,7% més; Patraix, on el lloguer és de 1.328 euros mensuals de mitjana, després d’haver pujat un 11,6%; L’Olivereta, amb un preu de 1,279 euros al mes i un ascens del 14,9%, i Jesús, on el lloguer se situa en 1.215 euros i ha pujat un 16,5%.

Així, en la part baixa de la llista està Benicalap, amb un lloguer mitjà de 1.209 euros, que ha baixat un 2,9% en l’últim any; Rascanya, amb una renda mensual de 1.203 euros al mes, un 17,3% més, i finalment Pobles del *Oest, amb 1.199 euros al mes de mitjana i un descens del 7,6%.

D’aquesta manera, el preu del lloguer ha pujat en tots els districtes menys en quatre: Pobles de l’Oest (-7,6%), Ciutat Vella (-3,8%), Benicalap (-2,9%) i Camins al Grau (-1,6%).

Les majors pujades interanuals de preus del lloguer s’han donat, per orde, en El Pla del Real (18,2%), Rascanya (17,3%), Jesús (16,5%) i Olivereta (14,9%).

VIVENDES DISPONIBLES

Quant al nombre d’ofertes disponibles, s’ha incrementat en un 39,5% a la ciutat de València, amb 2.717 vivendes mensuals de mitjana en el tercer trimestre.

El districte amb més ofertes de vivenda mensuals mitjanes en el tercer trimestre ha sigut Ciutat Vella (472), seguit de Poblats Marítims (312), Eixample (305), Extramurs (237), Camins al Grau (226), Algirós (200), Quatre Carreres (192) i El Pla del Real (105).

Els seguixen La Saïdia (98), Pobles del Sud (92), Jesús (76), Benimaclet (70), Patraix (66), Rascanya (66), Olivereta (65), Campanar (58), Benicalap (55), Pobles de l’*Oest (18) i Pobles del *Nord (5).

Últimes notícies

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.