El preu del lloguer a València supera els 1.500 euros en quasi la mitat de districtes de València

El preu del lloguer continua pujant a la ciutat de València i supera els 1.500 euros de mitjana en nou dels 19 districtes de la capital del Túria. Únicament Pobles de l’Oest baixa dels 1.200 euros mensuals, encara que ho fa només per un euro.

Així es desprèn de l’Informe sobre el Mercat Immobiliari de València del tercer trimestre de 2024, elaborat pel Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària de València. Les dades dels districtes són d’elaboració pròpia amb informació de portals immobiliaris. En la llista no figuren xifres de Pobles del Nord.

A la ciutat de València el preu mitjà del lloguer de les vivendes oferides ha aconseguit els 1.647 euros en el tercer trimestre de l’any, després de pujar un 2,7% respecte al mateix període de 2023.

El districte amb els lloguers més cars és Eixample, on la renda mensual mitjana arriba als 2.081 euros i ha pujat un 0,3% interanual. En segon lloc se situa Ciutat Vella, on els lloguers mitjans són de 1.918 euros, encara que han baixat un 3,8% en l’últim any.

La pujada més gran dels lloguers s’ha registrat en Pla del Real, que és el tercer districte més costós. Ací, el preu mitjà és de 1.907 euros al mes, un 18,3% més que en el tercer trimestre de l’any passat.

El quart districte amb els lloguers més alts és Camins al Grau, amb una renda de 1.638 euros al mes, que ha baixat un 1,6% en l’últim any. En quint lloc està Extramurs, que marca un preu mitjà de 1.615 euros mensuals, un 4,1% més.

Completen la llista Quatre Carreres, amb un lloguer mitjà de 1.571 euros mensuals i un ascens del 10%; Pobles del Sud, on el preu se situa en 1.544 euros, un 6,5% més que l’any passat; Algirós, amb el preu mitjà en els 1.515 euros mensuals, un 7,5% més que en 2023, i Poblats Marítims, on el lloguer costa de mitjana 1.509 euros, un 4,4% més que fa un any.

Seguix la llista, en desè lloc, Campanar, on el preu mitjà és de 1.419 euros al mes, un 1,4% més que en el tercer trimestre de 2023. Després està Benimaclet, on el lloguer s’ha situat en els 1.419 euros al mes de mitjana, després d’un increment del 3,9%.

Després d’aquests districtes està Saïdia, amb un preu mitjà de 1.394 euros al mes, un 1,7% més; Patraix, on el lloguer és de 1.328 euros mensuals de mitjana, després d’haver pujat un 11,6%; L’Olivereta, amb un preu de 1,279 euros al mes i un ascens del 14,9%, i Jesús, on el lloguer se situa en 1.215 euros i ha pujat un 16,5%.

Així, en la part baixa de la llista està Benicalap, amb un lloguer mitjà de 1.209 euros, que ha baixat un 2,9% en l’últim any; Rascanya, amb una renda mensual de 1.203 euros al mes, un 17,3% més, i finalment Pobles del *Oest, amb 1.199 euros al mes de mitjana i un descens del 7,6%.

D’aquesta manera, el preu del lloguer ha pujat en tots els districtes menys en quatre: Pobles de l’Oest (-7,6%), Ciutat Vella (-3,8%), Benicalap (-2,9%) i Camins al Grau (-1,6%).

Les majors pujades interanuals de preus del lloguer s’han donat, per orde, en El Pla del Real (18,2%), Rascanya (17,3%), Jesús (16,5%) i Olivereta (14,9%).

VIVENDES DISPONIBLES

Quant al nombre d’ofertes disponibles, s’ha incrementat en un 39,5% a la ciutat de València, amb 2.717 vivendes mensuals de mitjana en el tercer trimestre.

El districte amb més ofertes de vivenda mensuals mitjanes en el tercer trimestre ha sigut Ciutat Vella (472), seguit de Poblats Marítims (312), Eixample (305), Extramurs (237), Camins al Grau (226), Algirós (200), Quatre Carreres (192) i El Pla del Real (105).

Els seguixen La Saïdia (98), Pobles del Sud (92), Jesús (76), Benimaclet (70), Patraix (66), Rascanya (66), Olivereta (65), Campanar (58), Benicalap (55), Pobles de l’*Oest (18) i Pobles del *Nord (5).

Últimes notícies

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.