Com previndre i alleujar els símptomes del refredat de manera natural

Amb l’arribada de l’hivern augmenten els refredats i molèsties en les vies respiratòries. Això no sols es deu al fred, sinó també al fet que durant aquesta època de l’any passem més temps en espais tancats, la qual cosa promou la propagació de gèrmens i, per tant, s’incrementen les possibilitats de contagi.

Enguany, els experts preveuen un increment dels casos de refredats, catarros i grip comuna, pel fet que l’any passat es van prendre mesures que van ajudar a previndre alguns virus estacionals. Segons un estudi publicat en la revista científica Vaccines, el distanciament social, el confinament i l’ús de màscares no sols han evitat en gran manera la transmissió del COVID-19, sinó que també han contribuït a reduir la proliferació d’altres virus respiratoris com la grip.

Els símptomes més usuals de les infeccions respiratòries solen ser tos seca, mal de gola, cansament, congestió, secreció nasal i esternuts. Amb l’objectiu d’ajudar a previndre i tractar els símptomes de les infeccions respiratòries a l’hivern.

Consells per a millorar

 

Consumeix molta vitamina C. Sabies que el nostre cos no produeix vitamina C, sinó que l’obté a través del que ingerim? La vitamina C és un antioxidant que protegeix el nostre sistema immunitari, raó per la qual és vital que la inclogues en la teua dieta si vols potenciar els teus defenses durant els dies de fred. Els aliments més rics en aquesta vitamina, a més dels cítrics com la taronja, són el kiwi, el bròcoli, el cabdell i els pimentons.

Inclou pròpolis en la teua dieta. El pròpolis o pròpoli és un aliat natural per a tractar diferents malalties a causa de les seues propietats antisèptiques, antivirals i antiinflamatòries. Des de temps immemorables, aquesta substància produïda per les abelles, a partir de la resina dels arbres, s’ha emprat per a previndre i alleujar afeccions respiratòries.

Presa més infusions. Un dels mètodes clàssics per a combatre les baixes temperatures és prendre begudes calentes, com les infusions. Sabies que mentre ho fas també estàs cuidant la teua salut? Les infusions aporten diferents beneficis depenent de quines herbes utilitzes. Si busques alleugerir la tos, el timó, l’arrel d’altea i el llantén són una estupenda opció a causa de les seues característiques expectorants, mucolítiques i analgèsiques. Altres plantes menys conegudes, com l’equinàcia, milloren el sistema immunològic i promouen la prevenció de catarros provocats pel canvi d’estació.

Realitza bafs d’eucaliptus. L’eucaliptus és una planta coneguda per les seues propietats antisèptiques i antiinflamatòries, per la qual cosa en moltes ocasions s’utilitza per a alleujar alguns problemes respiratoris causats per refredats i catarros. Si busques descongestionar les teues vies respiratòries i calmar la tos, tira un grapat de fulles d’eucaliptus en una olla amb aigua bullent, per a després col·locar-te una tovallola sobre el cap i inhalar el vapor fins a sentir-te millor.

Potència els teus defenses amb una dieta equilibrada. Una dieta equilibrada ajuda a previndre malalties. Durant l’hivern tendim a consumir més aliments alts en greixos, carbohidrats i sucres, no obstant això, no hem de descurar el consum de fruites i verdures, que ens aportaran vitamines que enfortiran el nostre organisme.

En el cas dels adults, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana prendre almenys 5 porcions de fruites i hortalisses al dia, evitar els greixos industrials, procurar que la sal siga iodada, i augmentar el consum de cereals integrals.

Últimes notícies

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.