17.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Com previndre i alleujar els símptomes del refredat de manera natural

Amb l’arribada de l’hivern augmenten els refredats i molèsties en les vies respiratòries. Això no sols es deu al fred, sinó també al fet que durant aquesta època de l’any passem més temps en espais tancats, la qual cosa promou la propagació de gèrmens i, per tant, s’incrementen les possibilitats de contagi.

Enguany, els experts preveuen un increment dels casos de refredats, catarros i grip comuna, pel fet que l’any passat es van prendre mesures que van ajudar a previndre alguns virus estacionals. Segons un estudi publicat en la revista científica Vaccines, el distanciament social, el confinament i l’ús de màscares no sols han evitat en gran manera la transmissió del COVID-19, sinó que també han contribuït a reduir la proliferació d’altres virus respiratoris com la grip.

Els símptomes més usuals de les infeccions respiratòries solen ser tos seca, mal de gola, cansament, congestió, secreció nasal i esternuts. Amb l’objectiu d’ajudar a previndre i tractar els símptomes de les infeccions respiratòries a l’hivern.

Consells per a millorar

 

Consumeix molta vitamina C. Sabies que el nostre cos no produeix vitamina C, sinó que l’obté a través del que ingerim? La vitamina C és un antioxidant que protegeix el nostre sistema immunitari, raó per la qual és vital que la inclogues en la teua dieta si vols potenciar els teus defenses durant els dies de fred. Els aliments més rics en aquesta vitamina, a més dels cítrics com la taronja, són el kiwi, el bròcoli, el cabdell i els pimentons.

Inclou pròpolis en la teua dieta. El pròpolis o pròpoli és un aliat natural per a tractar diferents malalties a causa de les seues propietats antisèptiques, antivirals i antiinflamatòries. Des de temps immemorables, aquesta substància produïda per les abelles, a partir de la resina dels arbres, s’ha emprat per a previndre i alleujar afeccions respiratòries.

Presa més infusions. Un dels mètodes clàssics per a combatre les baixes temperatures és prendre begudes calentes, com les infusions. Sabies que mentre ho fas també estàs cuidant la teua salut? Les infusions aporten diferents beneficis depenent de quines herbes utilitzes. Si busques alleugerir la tos, el timó, l’arrel d’altea i el llantén són una estupenda opció a causa de les seues característiques expectorants, mucolítiques i analgèsiques. Altres plantes menys conegudes, com l’equinàcia, milloren el sistema immunològic i promouen la prevenció de catarros provocats pel canvi d’estació.

Realitza bafs d’eucaliptus. L’eucaliptus és una planta coneguda per les seues propietats antisèptiques i antiinflamatòries, per la qual cosa en moltes ocasions s’utilitza per a alleujar alguns problemes respiratoris causats per refredats i catarros. Si busques descongestionar les teues vies respiratòries i calmar la tos, tira un grapat de fulles d’eucaliptus en una olla amb aigua bullent, per a després col·locar-te una tovallola sobre el cap i inhalar el vapor fins a sentir-te millor.

Potència els teus defenses amb una dieta equilibrada. Una dieta equilibrada ajuda a previndre malalties. Durant l’hivern tendim a consumir més aliments alts en greixos, carbohidrats i sucres, no obstant això, no hem de descurar el consum de fruites i verdures, que ens aportaran vitamines que enfortiran el nostre organisme.

En el cas dels adults, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana prendre almenys 5 porcions de fruites i hortalisses al dia, evitar els greixos industrials, procurar que la sal siga iodada, i augmentar el consum de cereals integrals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.