17.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Com previndre i alleujar els símptomes del refredat de manera natural

Amb l’arribada de l’hivern augmenten els refredats i molèsties en les vies respiratòries. Això no sols es deu al fred, sinó també al fet que durant aquesta època de l’any passem més temps en espais tancats, la qual cosa promou la propagació de gèrmens i, per tant, s’incrementen les possibilitats de contagi.

Enguany, els experts preveuen un increment dels casos de refredats, catarros i grip comuna, pel fet que l’any passat es van prendre mesures que van ajudar a previndre alguns virus estacionals. Segons un estudi publicat en la revista científica Vaccines, el distanciament social, el confinament i l’ús de màscares no sols han evitat en gran manera la transmissió del COVID-19, sinó que també han contribuït a reduir la proliferació d’altres virus respiratoris com la grip.

Els símptomes més usuals de les infeccions respiratòries solen ser tos seca, mal de gola, cansament, congestió, secreció nasal i esternuts. Amb l’objectiu d’ajudar a previndre i tractar els símptomes de les infeccions respiratòries a l’hivern.

Consells per a millorar

 

Consumeix molta vitamina C. Sabies que el nostre cos no produeix vitamina C, sinó que l’obté a través del que ingerim? La vitamina C és un antioxidant que protegeix el nostre sistema immunitari, raó per la qual és vital que la inclogues en la teua dieta si vols potenciar els teus defenses durant els dies de fred. Els aliments més rics en aquesta vitamina, a més dels cítrics com la taronja, són el kiwi, el bròcoli, el cabdell i els pimentons.

Inclou pròpolis en la teua dieta. El pròpolis o pròpoli és un aliat natural per a tractar diferents malalties a causa de les seues propietats antisèptiques, antivirals i antiinflamatòries. Des de temps immemorables, aquesta substància produïda per les abelles, a partir de la resina dels arbres, s’ha emprat per a previndre i alleujar afeccions respiratòries.

Presa més infusions. Un dels mètodes clàssics per a combatre les baixes temperatures és prendre begudes calentes, com les infusions. Sabies que mentre ho fas també estàs cuidant la teua salut? Les infusions aporten diferents beneficis depenent de quines herbes utilitzes. Si busques alleugerir la tos, el timó, l’arrel d’altea i el llantén són una estupenda opció a causa de les seues característiques expectorants, mucolítiques i analgèsiques. Altres plantes menys conegudes, com l’equinàcia, milloren el sistema immunològic i promouen la prevenció de catarros provocats pel canvi d’estació.

Realitza bafs d’eucaliptus. L’eucaliptus és una planta coneguda per les seues propietats antisèptiques i antiinflamatòries, per la qual cosa en moltes ocasions s’utilitza per a alleujar alguns problemes respiratoris causats per refredats i catarros. Si busques descongestionar les teues vies respiratòries i calmar la tos, tira un grapat de fulles d’eucaliptus en una olla amb aigua bullent, per a després col·locar-te una tovallola sobre el cap i inhalar el vapor fins a sentir-te millor.

Potència els teus defenses amb una dieta equilibrada. Una dieta equilibrada ajuda a previndre malalties. Durant l’hivern tendim a consumir més aliments alts en greixos, carbohidrats i sucres, no obstant això, no hem de descurar el consum de fruites i verdures, que ens aportaran vitamines que enfortiran el nostre organisme.

En el cas dels adults, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana prendre almenys 5 porcions de fruites i hortalisses al dia, evitar els greixos industrials, procurar que la sal siga iodada, i augmentar el consum de cereals integrals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Felip VI visita el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei

Felip VI va visitar el Roig Arena de València abans d'assistir a la final de la Copa del Rei entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. La presència del monarca va reforçar el tancament d'un torneig que el recinte va acollir des del dijous.

Carlos Álvarez lamenta el 3-0 davant el Barcelona: ‘L’equip competix però no ens dona de moment’

Carlos Álvarez ha assumit després del 3-0 davant el Barcelona que el Llevant competix però no aconseguix transformar-lo en punts. Confia a reaccionar davant rivals directes.

3-0: el Barcelona va recuperar el lideratge amb autoritat

El Barcelona va aprofitar l'ensopegada del Reial Madrid a Pamplona i va recuperar el lideratge amb un 3-0 al Llevant. Van marcar Bernal, De Jong i Fermín López.

3-0 al Llevant: el Barcelona aprofita l’ensopegada del Reial Madrid i recupera el lideratge

El Barcelona va recuperar este diumenge el lideratge de LaLiga EA Sports en véncer 3-0 al Llevant en el Spotify Camp Nou després de l'ensopegada del Reial Madrid a Pamplona. Marc Bernal i Frenkie de Jong van anotar en la primera part i Fermín López va tancar el marcador, la qual cosa va posar fi a dos derrotes seguides entre Copa del Rei i LaLiga.

Mor un home de 56 anys mentres feia senderisme a Cervera del Maestre

Un home de 56 anys ha mort este diumenge després de sentir-se indisposat mentres feia senderisme a Cervera del Maestre. El SAMU només ha pogut certificar la mort.

Detingut després d’apunyalar a un veí i causar-li la mort a Benimàmet, València

La Policia Nacional ha detingut a un home de 35 anys per la mort per apunyalament d'un veí de 59 a Benimàmet. L'avís va partir d'una veïna que va sentir colps i va activar el 112.

Detingut un home després d’apunyalar mortalment a un veí a Benimàmet (València)

La Policia Nacional ha arrestat a un home de 35 anys com a presumpte autor de l'apunyalament mortal d'un veí de 59 a Benimàmet. Un avís al 112 ha mobilitzat a Policia Nacional i Local.

Bernal i de Jong avancen al Barcelona al descans (2-0)

El Barcelona venç 2-0 al Llevant al descans en el Spotify Camp Nou gràcies als gols de Marc Bernal i Frenkie de Jong. Amb este marcador recuperaria el lideratge.