Com previndre i alleujar els símptomes del refredat de manera natural

Amb l’arribada de l’hivern augmenten els refredats i molèsties en les vies respiratòries. Això no sols es deu al fred, sinó també al fet que durant aquesta època de l’any passem més temps en espais tancats, la qual cosa promou la propagació de gèrmens i, per tant, s’incrementen les possibilitats de contagi.

Enguany, els experts preveuen un increment dels casos de refredats, catarros i grip comuna, pel fet que l’any passat es van prendre mesures que van ajudar a previndre alguns virus estacionals. Segons un estudi publicat en la revista científica Vaccines, el distanciament social, el confinament i l’ús de màscares no sols han evitat en gran manera la transmissió del COVID-19, sinó que també han contribuït a reduir la proliferació d’altres virus respiratoris com la grip.

Els símptomes més usuals de les infeccions respiratòries solen ser tos seca, mal de gola, cansament, congestió, secreció nasal i esternuts. Amb l’objectiu d’ajudar a previndre i tractar els símptomes de les infeccions respiratòries a l’hivern.

Consells per a millorar

 

Consumeix molta vitamina C. Sabies que el nostre cos no produeix vitamina C, sinó que l’obté a través del que ingerim? La vitamina C és un antioxidant que protegeix el nostre sistema immunitari, raó per la qual és vital que la inclogues en la teua dieta si vols potenciar els teus defenses durant els dies de fred. Els aliments més rics en aquesta vitamina, a més dels cítrics com la taronja, són el kiwi, el bròcoli, el cabdell i els pimentons.

Inclou pròpolis en la teua dieta. El pròpolis o pròpoli és un aliat natural per a tractar diferents malalties a causa de les seues propietats antisèptiques, antivirals i antiinflamatòries. Des de temps immemorables, aquesta substància produïda per les abelles, a partir de la resina dels arbres, s’ha emprat per a previndre i alleujar afeccions respiratòries.

Presa més infusions. Un dels mètodes clàssics per a combatre les baixes temperatures és prendre begudes calentes, com les infusions. Sabies que mentre ho fas també estàs cuidant la teua salut? Les infusions aporten diferents beneficis depenent de quines herbes utilitzes. Si busques alleugerir la tos, el timó, l’arrel d’altea i el llantén són una estupenda opció a causa de les seues característiques expectorants, mucolítiques i analgèsiques. Altres plantes menys conegudes, com l’equinàcia, milloren el sistema immunològic i promouen la prevenció de catarros provocats pel canvi d’estació.

Realitza bafs d’eucaliptus. L’eucaliptus és una planta coneguda per les seues propietats antisèptiques i antiinflamatòries, per la qual cosa en moltes ocasions s’utilitza per a alleujar alguns problemes respiratoris causats per refredats i catarros. Si busques descongestionar les teues vies respiratòries i calmar la tos, tira un grapat de fulles d’eucaliptus en una olla amb aigua bullent, per a després col·locar-te una tovallola sobre el cap i inhalar el vapor fins a sentir-te millor.

Potència els teus defenses amb una dieta equilibrada. Una dieta equilibrada ajuda a previndre malalties. Durant l’hivern tendim a consumir més aliments alts en greixos, carbohidrats i sucres, no obstant això, no hem de descurar el consum de fruites i verdures, que ens aportaran vitamines que enfortiran el nostre organisme.

En el cas dels adults, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana prendre almenys 5 porcions de fruites i hortalisses al dia, evitar els greixos industrials, procurar que la sal siga iodada, i augmentar el consum de cereals integrals.

Últimes notícies

CGT demana personar-se com a acusació popular en el cas de les vivendes dels Naus

El sindicat CGT sol·licita personar-se com a acusació popular en la causa per l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus a la Platja de Sant Joan d'Alacant, ja sota investigació judicial i amb diverses dimissions polítiques.

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.

Les hipoteques sobre vivenda es disparen un 18,2% al març en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes en la Comunitat Valenciana van augmentar un 18,2% al març, fins a 5.592 operacions, en un context de fort repunt a nivell estatal i predomini del tipus fix.

La Universitat de València es consolida entre les deu universitats amb millor rendiment acadèmic

La Universitat de València figura en el grup de les deu universitats amb millor rendiment acadèmic en l'últim rànquing CYD, que avalua docència, investigació, internacionalització, transferència i ús dels seus egressats.

Educació i sindicats encaren la seua sèptima reunió per a atallar la vaga docent en la Comunitat

Educació i els sindicats docents celebren la seua sèptima reunió per a intentar desconvocar la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària valenciana, amb el focus en plantilles i infraestructures.

El Mediterrani més fresc retarda les nits tropicals en el sud-est peninsular

L'inici de les nits tropicals en el sud-est peninsular es retarda en 2026 perquè el Mediterrani manté temperatures una mica inferiors a l'habitual a la fi de maig.

Dos detinguts a Benetússer després d’una transacció amb 8 quilos de cocaïna i 87.000 euros

La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer a dos hòmens de 44 i 50 anys després d'interceptar una transacció en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu.

El València Basket assalta Zaragoza i fica en dificultats al Casademont

El València Basket es va imposar al Casademont Zaragoza (86-98), fa un pas avant cap a la segona plaça de la Lliga Endesa i deixa als aragonesos pendents d'una final per la permanència a Lugo.