Com previndre i alleujar els símptomes del refredat de manera natural

Amb l’arribada de l’hivern augmenten els refredats i molèsties en les vies respiratòries. Això no sols es deu al fred, sinó també al fet que durant aquesta època de l’any passem més temps en espais tancats, la qual cosa promou la propagació de gèrmens i, per tant, s’incrementen les possibilitats de contagi.

Enguany, els experts preveuen un increment dels casos de refredats, catarros i grip comuna, pel fet que l’any passat es van prendre mesures que van ajudar a previndre alguns virus estacionals. Segons un estudi publicat en la revista científica Vaccines, el distanciament social, el confinament i l’ús de màscares no sols han evitat en gran manera la transmissió del COVID-19, sinó que també han contribuït a reduir la proliferació d’altres virus respiratoris com la grip.

Els símptomes més usuals de les infeccions respiratòries solen ser tos seca, mal de gola, cansament, congestió, secreció nasal i esternuts. Amb l’objectiu d’ajudar a previndre i tractar els símptomes de les infeccions respiratòries a l’hivern.

Consells per a millorar

 

Consumeix molta vitamina C. Sabies que el nostre cos no produeix vitamina C, sinó que l’obté a través del que ingerim? La vitamina C és un antioxidant que protegeix el nostre sistema immunitari, raó per la qual és vital que la inclogues en la teua dieta si vols potenciar els teus defenses durant els dies de fred. Els aliments més rics en aquesta vitamina, a més dels cítrics com la taronja, són el kiwi, el bròcoli, el cabdell i els pimentons.

Inclou pròpolis en la teua dieta. El pròpolis o pròpoli és un aliat natural per a tractar diferents malalties a causa de les seues propietats antisèptiques, antivirals i antiinflamatòries. Des de temps immemorables, aquesta substància produïda per les abelles, a partir de la resina dels arbres, s’ha emprat per a previndre i alleujar afeccions respiratòries.

Presa més infusions. Un dels mètodes clàssics per a combatre les baixes temperatures és prendre begudes calentes, com les infusions. Sabies que mentre ho fas també estàs cuidant la teua salut? Les infusions aporten diferents beneficis depenent de quines herbes utilitzes. Si busques alleugerir la tos, el timó, l’arrel d’altea i el llantén són una estupenda opció a causa de les seues característiques expectorants, mucolítiques i analgèsiques. Altres plantes menys conegudes, com l’equinàcia, milloren el sistema immunològic i promouen la prevenció de catarros provocats pel canvi d’estació.

Realitza bafs d’eucaliptus. L’eucaliptus és una planta coneguda per les seues propietats antisèptiques i antiinflamatòries, per la qual cosa en moltes ocasions s’utilitza per a alleujar alguns problemes respiratoris causats per refredats i catarros. Si busques descongestionar les teues vies respiratòries i calmar la tos, tira un grapat de fulles d’eucaliptus en una olla amb aigua bullent, per a després col·locar-te una tovallola sobre el cap i inhalar el vapor fins a sentir-te millor.

Potència els teus defenses amb una dieta equilibrada. Una dieta equilibrada ajuda a previndre malalties. Durant l’hivern tendim a consumir més aliments alts en greixos, carbohidrats i sucres, no obstant això, no hem de descurar el consum de fruites i verdures, que ens aportaran vitamines que enfortiran el nostre organisme.

En el cas dels adults, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana prendre almenys 5 porcions de fruites i hortalisses al dia, evitar els greixos industrials, procurar que la sal siga iodada, i augmentar el consum de cereals integrals.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.