Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i pols en suspensió

Este dissabte l oratge a la Comunitat Valenciana estarà marcat per cels poc nuvolosos, presència de pols en suspensió i temperatures en ascens, sobretot de nit i de matinada. Al llarg del dia, les màximes es mantindran sense canvis o pujaran lleument, amb un ambient ja plenament estiuenc en les tres províncies.

Segons la previsió de l l Agencia Estatal de Meteorología (Aemet), el cel es presentarà poc nuvolós en general, amb intervals de núvols alts. A primera hora del matí hi haurà núvols baixos en el sud de la província de València, que podran deixar una sensació d oratge més tancat en zones pròximes a la costa.

Més núvols baixos i pols en suspensió

A més de la nuvolositat baixa del matí, Aemet preveu pols en suspensió, sobretot en les comarques del sud. Esta situació pot reduir lleugerament la visibilitat i deixar una sensació d aire més carregat, sense provocar precipitacions destacables.

Les temperatures mínimes han pujat respecte a la nit anterior i continuaran en ascens durant tota la jornada. Açò implicarà nits més càlides i menys frescor a primera i última hora del dia. Les màximes es quedaran en valors semblants als d estes últimes hores o pujaran lleument, de manera que la calor es notarà especialment en les hores centrals.

Pel que fa al vent, bufarà del nord-est en el litoral valencià. En el litoral nord d Alacant s esperen intervals d intensitat moderada durant el matí, la qual cosa pot incrementar la sensació tèrmica i l onatge en la mar en eixes hores.

En l interior de la Comunitat Valenciana, el vent serà fluix i de direcció variable a primeres i últimes hores del dia. Durant el tram central de la jornada tendirà a predominar la component este, també amb alguns augments puntuals d intensitat, sobretot en zones de la província de València.

Diumenge amb oratge semblant i lleuger ascens tèrmic

Per a diumenge, la previsió d Aemet manté una situació pareguda, amb estabilitat i temperatures sense canvis importants. De matí s espera nuvolositat baixa en l interior sud de la província de València i en l interior d Alacant, una vegada més amb presència de pols en suspensió.

Les temperatures presentaran un lleuger ascens o es mantindran sense variacions significatives. Per tant, la calor continuarà sent protagonista, amb valors al voltant o per damunt dels 30 graus en molts punts, sobretot en les hores centrals.

En el litoral, el vent bufarà del nord-est. Serà moderat en la província d Alacant i fluix, amb intervals d intensitat moderada, en la resta de la franja costanera. En l interior, el vent tornarà a ser fluix i variable a primeres i últimes hores, i durant el migdia i la vesprada tendirà a component este, també fluix.

Temperatures registrades en les capitals

Segons les dades de les últimes 24 hores, les tres capitals de província han registrat valors clarament estivals. A Castelló la temperatura màxima ha sigut de 30,3 graus i la mínima de 22,8.

A la ciutat de València, la màxima ha arribat als 28,3 graus, amb una mínima de 22,5. Estos valors indiquen nits tropicals, en què el termòmetre no baixa dels 20 graus i la sensació de calor es manté de matinada.

En el cas d Alacant, la màxima ha sigut la més alta de les tres capitals, amb 31,7 graus, i una mínima de 22,8. Açò confirma una tendència a la calor intensa en la franja litoral del sud.

Previsió marítima per a este cap de setmana

La situació en la mar també reflectix l entrada de vents de component nord i nord-est al llarg de la costa valenciana. En les aigües costaneres de Castelló s espera vent de component nord i nord-est, amb força 4 a 5 i intervals de 6 per la matinada. La mar es trobarà en estat de marejada.

En les aigües costaneres de València, el vent serà de component nord amb intensitat 3 a 5. En este sector s espera marejadilla a marejada, amb onatge moderat però sense situacions adverses destacables.

Finalment, en les aigües costaneres d Alacant bufarà vent del nord i nord-est amb força 4 a 7, amb ratxes que poden ser intenses en alguns moments. La mar es presentarà entre marejada i forta marejada, i ocasionalment grossa en el sud de la província, per la qual cosa es recomana extremar precaucions en activitats nàutiques.

Per a més informació detallada i actualitzada es pot consultar la web de l Agencia Estatal de Meteorología, a través de l enllaç https://www.aemet.es.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.